Към съдържанието


Снимка
- - - - -

Парното е хладно


  • Моля влезте във форума за да отговорите
30 отговора в тази тема

#1 jaby

jaby

    User

  • Members
  • 178 Мнения:
  • Kaра:AUDI B4, 1,6 ADA

Публикувано 05 февруари 2011 - 02:12

Колеги четох из форума какво ли не за парното, но все пак преди да премина към смяна на самото радиаторче. Да кажа какво е направено и какво не.

Преди два месеца се запънах и:
1. Правих промивка на системата с вода 5 пъти един след друг.
2. Смених си антифриза.
3. Смених си термостата независимо че старията реботеше - марката и преди и сега е Wahler - температурата се движи между 75 и 80 градуса и със стария и с новия. Това е правено в сервиз и уж е обезвъздушена.
4. Смених датчика на радиатора, който включва перките- след смяната перките се включнат от време на време, а големият радиатор е студен ( говоря за сега като е студено времето).
5.Смених си и капачката на разширителния съд. Системата си се надува според мен до около 1 At.
6. Редовно си сменям поленовият филтър на климатика- смених го преди месец.


И резултата е само разходи и ефект НЯМА.

Моля Ви за съвет:

1. Как се обезвъздушава системата? Като пипна маркучите на радиаторчето на парното са горещи. Това важи както, за входящият така и за изходящият маркуч. Разликата между температурата на входа и изхода е малка. Определено мисля че радиаторчето не е запушено. Като подам газ и вдигне 2000 оборота почва да духа топло. Определено мисля че има въздух. Няма пробка на маркучите. Може ли да се монтира такава и от къде да я взема?

2. Какво значи да се проверят клапите? Къде да ги търся тия клапи? Като завъртя врътката на макс на топло, потока на въздуха намалява защото минава през радиаторчено - така си го обясявам аз.


Колата е B4
1.6 ADA бензин

Предварително Ви благодаря.

#2 KCV

KCV

    Чук-чук the USA

  • Members
  • 3714 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:СтЗ & София
  • Kaра:A4(B5) 1,8TQ ++ LPGi

Публикувано 05 февруари 2011 - 02:20

Не видях да си писал, че си сменил радиаторчето на парното.

След тази Ентервенция може да стане Африка У купето.

:hilezh:

#3 binev

binev

    User

  • Members
  • 1458 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Камено/Бургас
  • Kaра:B5 avant 1.8Tq

Публикувано 05 февруари 2011 - 10:58

Клапите са при радиаторчето на парното. За да ги провериш процедурата е като за смяна на радиатора за парно, т.е. сваля се таблото.

#4 jaby

jaby

    User

  • Members
  • 178 Мнения:
  • Kaра:AUDI B4, 1,6 ADA

Публикувано 05 февруари 2011 - 11:33

За клапите разбрах.

Как се обезвъздушава? Няма никъде пробки за това

#5 kolu

kolu

    User

  • Members
  • 1100 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:трявна
  • Kaра:детство

Публикувано 05 февруари 2011 - 12:16

Мойта я обезвъздуших,като разхлабя скобата на маркуча,който влизо в радиаторчето на парното и самото маркуче внимателно го измъкваш назад,но не го вадиш на цяло,а колкото да просълзи и то от горната страна.Подаваш малко газ да излиза само охл. течност без въздух и намъкваш обратно маркуча и стягаш скобата.Така направих и с двата маркуча,но мисля че проверката трябва да я започнеш с левия,пада се по-ниско стоящия или за "студената вода".Разширителния съд трябва да ти е пълен и при нужда да долееш.Това го прави докато двигателя не е загрял иначе може да се попариш.

#6 monz

monz

    Abuser

  • Members
  • 3245 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:LBSF
  • Kaра:Audi quattro

Публикувано 05 февруари 2011 - 12:52

Колега, не знам как е при теб, но при мен пробката за обезвъздушаване е пластмасова и е под кората под чистачките. Става елементарно обезвъздушаването.

#7 Berkut74

Berkut74

    User

  • Members
  • 149 Мнения:
  • Kaра:Audi80

Публикувано 05 февруари 2011 - 14:26

Първо се увери че системата е обезвъздушена преди да се захванеш с радиаторчето щом се охлажда когато си поиска и духа топло при по-високи обороти гаранция има въздух при изрядна система термостата винаги отваря на една и съща температура за перката важи същото увери се също че не губи течност.При мен тапата на колекторите се проби и едвам забелязах че от там тече сега парното е на 6 и аз се мъчих без пробка за обезвъздушаване но успях както ти казаха колегите подваждаш маркуча от към акомулатора и внимателно да не са изгориш.Ако имаш възможност пробвай радиатарчето с маркуч от чешмата-набиваш в единия щуцер и гледаш дебита на другия но по внимателно с налягането ако пропуска хубаво може да увеличиш до край за да се промие хубаво.Смяна на радиаторчето само ако по горе изброеното е решено и все пак ако то тече трябва да ти "маже" стъклото от вътре или да има антифриз по мокета отпред.Успех!

#8 connor cane

connor cane

    ПРЕВОДАЧ

  • Members
  • 4693 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:Ауди

Публикувано 07 февруари 2011 - 09:01

:(
Обезвъздушаването се прави от пробката, която е на единия от маркучите, излизащи от радиаторчето на парното.
Едва ли проблемът ти е в обезвъздушаването обаче.
Колата ти е на 16+++ години.
Ако досега не и е сменяно радиаторче на парното и не са правени клапите - време и е.
Преди да направя тази интервенция, и при мен на празен ход духаше морски бриз, а като тръгнех ставаше топличко.
Което за каране в града през зимата не е оферта.
Ново радиаторче, рециклирани клапи, едни 170 лева труд + части и пак се радваш на парно. :(

#9 jaby

jaby

    User

  • Members
  • 178 Мнения:
  • Kaра:AUDI B4, 1,6 ADA

Публикувано 07 февруари 2011 - 23:21

Има въздух. Убеден съм. Той се чува как църцори.
Течност не губя. Пробвах като е загряла да обезвъздуша през маркуча от към акумулатора. Чува се как излиза въздуха и после виждам само течност да излиза. И на другия ден като е студена пак има въздух :dance: . Това лесно се установява като стисна дебелия маркуч, който влиза в големия радиатор. И в него има въздух и в маркучите на радиаторчето.
Течноста е малко над минимума.
Пробвал съм да доливам и до максимума ама тогава много се надървят маркучите. Пак ще пробвам дано стане.

#10 fen

fen

    User

  • Members
  • 151 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:Audi 80 PM

Публикувано 08 февруари 2011 - 11:20

Ще си позволя да пиша и аз в темата на колегата - имам сходен с неговия проблем. Всяка сутрин като запаля колата започва да бълбука въздох предполагам в радиаторчето на парното и продължава няколко минуту след което спира. Забелязъл съм, че докато не загрее хубаво мотора (термостата цепи 90') и не няправя някой по остър завой парното духа топло но осезаемо по-малко отколкото след това. Пробвах да обезвъздуша системата докато е студена като разхлабя маркуча на изхода на радиаторчето, даже го извадих и за мой ужас нищо не изтече. Напълних казанчето догоре, изчаках да се напълни радиаторчето и маркучите, нахлузих го обратно и бях убеден, че проблема е решен. Запалих я изчаках да позагрее и о чудо парното можеше да те задуши B), нооооо...
На следващия ден нещата се повториха , пак бълбука и пак няма нормално отопление. Немога да разбера откъде влиза и задържа въздух в радиаторчето при положение, че недоливам антифриз, просто стои на едно и също ниво(края на октомври смених антифриза) и по това садя, че не изпуска , оглеждах подробно на студен двигател, но никаде не течеше. И сега най странното - понеже това не е от тази зима , когато навън е да речем над 15-20 градуса никога не бълбука при палене :) и най - вероятно парното е на 6 B)

Идеи ?

ПС: Клапите са наред

Редактиран от fen, 08 февруари 2011 - 11:22.


#11 kamen martinov

kamen martinov

    User

  • Members
  • 142 Мнения:
  • Location:София
  • Kaра:audi 80 1.8s-90г.

Публикувано 08 февруари 2011 - 11:26

Има въздух. Убеден съм. Той се чува как църцори.
Течност не губя. Пробвах като е загряла да обезвъздуша през маркуча от към акумулатора. Чува се как излиза въздуха и после виждам само течност да излиза. И на другия ден като е студена пак има въздух B) . Това лесно се установява като стисна дебелия маркуч, който влиза в големия радиатор. И в него има въздух и в маркучите на радиаторчето.
Течноста е малко над минимума.
Пробвал съм да доливам и до максимума ама тогава много се надървят маркучите. Пак ще пробвам дано стане.

Колега не се самозалъгвай,когато е запушено така става все едно има въздух и те подлъгва и влизаш в едни филми не е за разправяне,единствения сигурен начин е смяна на радиаторчето от опит ти го казвам това което описваш по горе съм го минал и след като го смених всичко заспа-успех.

#12 connor cane

connor cane

    ПРЕВОДАЧ

  • Members
  • 4693 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:Ауди

Публикувано 08 февруари 2011 - 16:50

99% запушено радиаторче.
Колегата някак си се опитва сам да си внуши, че няма нужда от смяната му, но за съжаление от това парното не започва да топли повече. :wub:
Без майтап - така или инъче му е време да го сменяш - след 15-тата година на тия дръгели радиаторчетата са чао - много са им тънки тръбичките и лесно се запушват, поради което и протичат. Освен всичко ще си оплътниш и клапите, които също са 99% фира.
Ясно е, че не е гот да похарчиш 150-200 лева за ремонт на дръгел с пазарна цена 2000 лева, но няма как - после е много готино като стане Африка в купето, а навън е -10. :D

#13 vinil

vinil

    User

  • Members
  • 46 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:софия
  • Kaра:audi 80

Публикувано 11 февруари 2011 - 10:40

интересно че аз смених и радиаторчето и опраих клапите, ефекта е никакав почети духа понякога топлп но не както беше,но кат е студено на вън стига до хладко и редко до топло.
друга причина да има газове в системата е леко издухала гарнитура на главата,тогава посмъртно неможе да обезвъздушиш системата.това се получи при мен.савсем малко вкарв газове в антифриза и парното е чао.тряа да се провери течносттта на газанализатор дали в нея има газове от двигателя.

#14 bulhomes

bulhomes

    User

  • Members
  • 16 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Troyan
  • Kaра:Audi 80

Публикувано 27 февруари 2011 - 22:11

А преди да тръгне да разглабя всичко за да сменя радиаторчето - не може ли с компресор да го продуха и провери действително ли е запушено?

#15 Vath

Vath

    User

  • Members
  • 481 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:Audi A4 1.8T Quattro

Публикувано 28 февруари 2011 - 10:34

Няма нужда от компресор. Ако имаш условия промивката може да стане с налягането от водопроводната мрежа. Аз така го промих в обратна посока и парното се появи. Само че изкара само една година и накрая протече и тогава-смяна.

#16 jaby

jaby

    User

  • Members
  • 178 Мнения:
  • Kaра:AUDI B4, 1,6 ADA

Публикувано 01 март 2011 - 00:58

Обезвъздуших я и то както трябва. Парното се подобри, но уви не колкото ми се иска.
Колеги дайте адрес в София, телефон на сервиз или майстор да го сменя този радиатор.

#17 jaby

jaby

    User

  • Members
  • 178 Мнения:
  • Kaра:AUDI B4, 1,6 ADA

Публикувано 20 април 2011 - 20:29

Колеги моля, дайте адрес в София където да сменя радиаторчето на парното. Вече е само студено!!!!!

Днес пътувах до Търново и на отиване беше ОК. Да ама през деня топло - спрях го. Вечета като се връщах завъртях да ми стане топло ама........... няма никой. Предполагам че, се е пробила стената между входящата и изходящата тръбичка вътре в радиаторчето.

МОЛЯ ВИ Който скоро е сменял да даде адреса или телефона на мястото където го е правил.

Редактиран от jaby, 20 април 2011 - 20:37.


#18 simpatqga11

simpatqga11

    User

  • Members
  • 161 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:audi b4

Публикувано 20 април 2011 - 21:29

здравеите колеги не че много разбирам , но има ли балбукане и да се чува в купето гаранция гарнитура дори да не надува маркучите. а щтом ти е студен радиатора при загрял джигател и термостат.

#19 okops

okops

    User

  • Members
  • 1803 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:Audi B3 NE/B4 ABF

Публикувано 20 април 2011 - 21:46

Преди да го смениш, направи следното: махаш двата маркуча от радиаторчето за парното, след това вкарваш един маркуч (който е вързан към чешмата) във входящата тръба на радиаторчето, а към изходящата тръбичка сложи примерно едно голямо 10 литрово шише от минерална вода,за да не пада вода по двигателя и т.н., след това някой да пусне водата на макс... и ще видиш колко мръсотия ще излезне :gruebel: . След процедурата с водата ще е добре да вземеш някакво късо маркуче, което да сложиш на една от двете тръбички на радиаторчето и с уста да надуеш, за да изкараш водата. След това монтираш обратно двата маркуча към радиаторчето, раздаваш малко газ, за да излезне въздуха от системата и за да влезне антифриз в радиаторчето. Сега би трябвало да духа топло. По този начин аз временно се спасих от смяната на радиаторчето. Успех!

#20 jaby

jaby

    User

  • Members
  • 178 Мнения:
  • Kaра:AUDI B4, 1,6 ADA

Публикувано 20 април 2011 - 22:16

Тази процедура с бутилката я правих преди дна месеца. Проми се до колкото може. И парно си имаше до днес

Парното е обезвъждушено и няма бълбукане. Даже по пътя спрях за всеки случай да го обезвъздуша пак. Но само антифриз си излиза.

Влизащия и излизащия маркуч са горещи - колкото е температурата на останалите маркучи.
Факта че отведнъж парното изчезна за мен се обяснява с пробиване на стената между входа и изхода на радиаторчето.




0 Потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни

mobile.bg