Jump to content

Разочарован от Quattro!


apisabvgd

Recommended Posts

Здравейте колеги,аз да споделя и попитам за 4х4-то на моята А3-ка,та ето че дойде и първото по-сериозно изпитание за нея от както я имам 6 месеца вече.И тя не го премина по някаква причина не се справи както очаквах.Та паркирах аз в една кал като имаше лек наклон и предницата ми сочеше надолу,сутринта опитвам да изляза,включвам си задна,трябваше да я изкарам по наклона на горе и предните гуми започнаха да въртят и да се окопават в кал,задните умишено ги бях оставил на твърда земя със сцепление,но те не помръдваха,изключих ЕСП-то и единственото което постигнах бе,че станах калохвъргачка с предните,а задните въобще не помръдваха,ама грам дори.Правих какво ли не,задното въобще не даде признах че работи,нервирах се обадих се на баща ми с А4 Quattro,дойде закачи ме и дори без да му пробуксуват гумите на меката земя ме извади като тапа.Та това е.Преди няколко седмици на снега,при едно изкачване в сняг го изкачи без проблем с леко газ,контролирано от ЕСП-то,където другите коли не могат да го изкачат без солидна засилка аз го направих от място,сега обаче с малко,с много газ резултат беше важето.Няма грешки в компа нещо за халдекса и т.н просто не завъртя задното.Кажете аз ли очаквам много от нея или нещо има.Вярно че А4-ката е с торсен нали,но разликата в проходимостта е огромна.Баща ми влезе по същия начин като мен и с леко превъртане на предните гуми,задните го изтеглиха на мига?????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 80
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

И ко ша праим сега? Да хвърляме на боклука колите. Нали правиш разлика между куатро системата в А3 и А4?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баце, купил си си дизайнерски гоуф и сега ревеш :hilezh:/>

то и торсен да имаше на твоята кошара, пак можеш да се ориеш квалитатно. с два отворени преден и заден диференциала няма какво да те спаси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичовееее вие тея коли за джипки ги помислихте!!! :hilezh:/> Имам и А3 само с предно и А4 куатро и "NISAN PATROL 2", едното няма нищо общо с другото!!! И съм останал с впечатление че тва куатро е май за по - голяма устоичивост в завои и нищо дуго!!! :nein:/>

Редактирано от rafeelo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно ми е че има разлика,не рева или каквото и да било,просто се учудих,за това са измислени важетата и колата има ухо за теглене,те танкове закъсват пък аз със шосеен автомобил.Още при избора на А3 пред А4 ми беше пределно ясно,че има разлика,но знам какво съм правил с а4-ката и от къде съм минавал преди да взема тройката и сега ми е малко странно.Най-вече от пълното бездействие на задните гуми,дори не се напънаха.Миналата зима с А4-ката бях влязал в една пряспа нарочно като колата се беше подпряла на пода си върху снега и четирите гуми бяха във въздуха,жалко че не го снимахме,единственото което направих бе да кача един приятел на багажника да тежи на едната задна гума и колата от 1 оборот на тази задна гума издрапа.Но явно поговорката е вярна: "Колкото по яко 4х4 мислиш,че караш,толкова по-голям багер ще ти трябва да те изкарат" :)/>

Редактирано от apisabvgd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В твоят случай важи по-скоро "Каквото сам си направиш, никой не може да ти го направи"

Та паркирах аз в една кал като имаше лек наклон и предницата ми сочеше надолу,сутринта опитвам да изляза,включвам си задна,трябваше да я изкарам по наклона на горе и предните гуми започнаха да въртят и да се окопават в кал,задните умишено ги бях оставил на твърда земя със сцепление......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм чел Халдекса би трябвало да те извади от тази ситуация,тъй като ще прехвърли въртящия момент задължително към задния мост,при Торсен може да остане само едното колело окопано и да се върти само то.Виждал ли си изобщо някога да се превъртят задните гуми?Да не се окаже че имаш само лепенки quattro , да липсва кардана или да да няма масло в халдекса,може и датчиците на ABS-а да са зацапани.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм чел Халдекса би трябвало да те извади от тази ситуация,тъй като ще прехвърли въртящия момент задължително към задния мост,при Торсен може да остане само едното колело окопано и да се върти само то.Виждал ли си изобщо някога да се превъртят задните гуми?Да не се окаже че имаш само лепенки quattro , да липсва кардана или да да няма масло в халдекса,може и датчиците на ABS-а да са зацапани.

Ами какво да каже и според мен трябваше да изляза без никакви усилия,но уви.Иначе както съм написал в първият пост изкачвах снежен наклон от място и се усещаха задните гуми когато предните превъртаха,а диференциал си имам и на задните гуми не съм само с лепенки,единственият проблем който се показа преди при преглед на задната част бе напукан тампон на дифа,но нищо повече,сега няма сняг иначе щях да го помъча повече!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност има някакъв проблем с управлението на халдекса,НЕ Е НОРМАЛНО това което описваш!

Много хора изписаха в темата абсолютни глупости,а явно не са наясно със халдекса изобщо! :stupid:

Както ти писа колегата "интеграле" - масло има ли в халдекса,филтъра сменяван ли е,не винаги записва грешка при проблем в управлението му.Помпата чуваш ли я да заработи,като дадеш на контакт?

Моето мнение е,че халдекса е много елемнтарна и сигурна система за 4х4 и ако е в ред работи безупречно. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така аз масло не съм сменял от както я имам,най-вероятно и този преди мен не е,сега търся къде да отида да го направя,тъй като чета по чужди форуми,че трябва некакъв специален халдекс инструмент,другото което ми се наби при търсенето беше някакъв датчик на ръчната който може да гаси халдекса,за помпа не съм се заслушвал,ще пусна аутпут тест с ВАГ на AWD трябва да може да се тества,той ще направи тест на помпата и ще слушам.Ако имате предложения за сервиз в София или някой който знае за какво иде реч при 4х4 слушам.Благодаря за отговорите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам тия дето сте разочаровани от quattro какво очаквате? Да газите като танк ли :hilezh: Макар че едно височко quattro си е направо като танк, но все пак си има своите граници. Аз откакто имам quattro 1 път съм се окопавал, ама тя колата тогава почти си беше легнала по корем а и нагазих в кофти сняг, не мек и пухкав, а супер твърд сняг дето ходих отгоре му като по лед. И все пак с малко копаене от моя страна се измъкнах без да се налага да ме дърпат :hilezh: Отностно проблема на колегата пуснал темата, нали така работи халдекса, като забуксува отпред прехвърля назад. Много е тъпо да се храни някаква система, когато тя има някакъв пробле, който иска отстраняване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Haldex Oil (Ј11 #G052175A1) , Haldex Filter (Ј24 #02D525558A) Това са ти нужните консумативи,скоро ги купих за мой клиент от Шкода(Еуратек) на бул.Цар Борис III, по фактура за 102,00лв. с ддс! :zustimm:

Имам инструмента и мога да направя обслужването в гаража ми,както е описано в тази тема :http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=70686

Маслото се сменя на всеки 30,000км ,а филтъра на всеки 60 000км! :zustimm:

Поздрави Наско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имах кола с халдекс бих направил всичко възможно софтуерно да си го зацепвам на макс,когато аз искам , а не когато решат датчиците.За моментите в завоите,тъй като предния и задния мост изминават различно разстояние,ще обмисля как да стане.Иначе не виждам смисъла на това 4х2+2,да чакам аз да превърти някое колело че да прехвърли въртящ момент назад.В случая няма никакъм ефект в стабилността в завоите,както при торсен.Това е все едно да караш кола на някаква предавка с натиснат съединител.

Трябва да смениш заглавието на темата!

Само модераторите могат да го сменят

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има проблем колата ,това е трябва да се види какво и е.

Иначе почти всички сме разочаровани от куатрото малко или много. Но това не я прави лоша система, просто сме с идеята ,че като се качим на 4х4 и мислим че караме вседеход. Докато не лопатираме в кал и сняг няколко пъти, след това вече знаем за къде и как служи куатрото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе почти всички сме разочаровани от куатрото малко или много.

Не мисля,че точната дума е "разочаровани",тази дума не трябва да се използва изобщо в нашата марка автомобили,защото излиза така,че тези с предно или задно са очаровани от тяхната трансмисия.Както каза колегата:

В твоят случай важи по-скоро "Каквото сам си направиш, никой не може да ти го направи"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е, че колата има проблем, това не прави халдекса по-лош или не достатъчно бързо реагиращ от Торсена.

Халдекса си е различна система със своите недостатъци и предимства.Който иска може да си бодне контролерче и да си прави експерименти.

Чудно ми е само хората притежаващи Патрул, Паджеро, Джийп, Нива и т.н. дали са "разочаровани" от поведението на автомобилите си при 200км. в час на магистралата или по завоите на планинско каране?!? :gruebel: :gruebel: :gruebel:

Все пак Ауди А3 си е хечбек, не е фадрома или трактор!В нивата се ходи с ЮМЗ, не с Ауди!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Чудно ми е само хората притежаващи Патрул, Паджеро, Джийп, Нива и т.н. дали са "разочаровани" от поведението на автомобилите си при 200км. в час на магистралата или по завоите на планинско каране?!? :gruebel:/> :gruebel:/> :gruebel:/>

То май само Паджеро 3.0 и 3.5 V6 го могат това упражнение... А да, и Чероки 4.0! Нивата повече от 140 трудно ще вдигне, без да се разпадне нещо. Иначе в кал и сняг - не можеш я стигна.

Наистина щом маслото не е сменяно вече неизвестен брой километри - трябва да се прегледа целия диференциал ми се струва...

Редактирано от Pav3l
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз смятам, че колегата има проблем по колата си. Не е възможно да не сработи изобщо задния мост, ако всичко си му е ОК по машината. Стига сме плюли тоз Халдекс. Не е толкова лош. Само дето през повечето време пести гориво и се включва при нужда. Не е лошо никак това, само трябва да е в читаво състояние и да се поддържа. Спор няма, че торсена е по-надежден за кофти пътни условия, но нека не отричаме така категорично и другото!

А че куатрото е само за стабилност в завои съвсем не е вярно. Правил съм сериозен снежен офроуд с Кю5 и съм силно впечатлен на какви места успява да потегли и през колко дълбок сняг цепи. Единствено при лягане по корем се предава куатрото, но то там и другите масови системи за двойно задвижване ги няма. Затова истината е в куатро заедно с доволен просвет. Е, за всеки просвет си има достатъчно яка пряспа, но там вече задкормилното у-во си казва думата.

То май само Паджеро 3.0 и 3.5 V6 го могат това упражнение... А да, и Чероки 4.0! Нивата повече от 140 трудно ще вдигне, без да се разпадне нещо.

Ето казвам си без бой - Паджеро 3.2 ДИД повече от 175 не мое. Личен опит! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за вас, ама на мен ми направиха показно как корубата ми с вдигната задна лява гума седи на място и не понечва да мръдне.

Факт!

Останалите бяха стъпили доста здраво на земята.

Та мисълта ми е, че при определени ситуации просто почиваш или се обаждаш да идват да те дърпат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за вас, ама на мен ми направиха показно как корубата ми с вдигната задна лява гума седи на място и не понечва да мръдне.

Факт! ...

ESP/ASR имаш ли си? Ако имаш би трябвало да рипне...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...