Jump to content

Q5 - проблеми и решения


Macao

Recommended Posts

нека тук пишем само за ку5, какво имаме като проблем и как се е решил.

ето поставям един такъв.

- температурния индикатор показва падане на температурата на автомобила от 90 градуса до 60 градуса при спускане по наклон (естествено по продължителен). понеже е сервизна приемчика казва, че било нормално. не ми се струва да е така защото на съшия накло до сега не се е проявявало досега, нали я карах и миналата зима.

струва ми се, че проблема е в термостата ако има такав този автомобил. може ли някой да предложи решение ако е минал през него. предварително благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колата със сигурност има термостат и има голяма вероятност (над 95%) проблема да е в него... добре е да напишеш с какъв двигател и скорости е Q-то

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

ясно,благодаря. двигателя е 2л. дизелов мотор и 7 степенен автоматик. и аз така си мисля (повреда в термостата) но явно ауди доста ги натискат нищо да не признават докато е в гаранция. утре като свърши гранцията сами ше ме търсят да сменят термостата / хитрици /. ще гледам и те да стигнат до този извод, а не да ме залъгват с проврка на топлинен баланс ....

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При наистина дълго спускане е възможно дизела да позастине десетина градуса, но за да падне на 60 трябва да има проблем...

Та ще трябва да ги притиснеш да го сменят - той и без това е една от най-евтините части :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пак благодаря. приемчика спомена за някакво писмо от ауди дето се казвало, че е нормално да пада температрурата при ниска външна температура. ама нали аз сам потърпевшия не ми се иска да е така. добре ще е без много да се убеждаваме да открият че термостата не е ок. а това че е най-ефтината част дава голяма надежда да не се дарпат много само проверката на топлиния баланс да потвърди проблема. ще споделя резултата

весели празници

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво значение има дали един смотан приемчик ще го признае за гаранция или не?

Плати си да го сменят и това е.

Аз винаги, когато реша че нещо е за смяна, го сменям, без значение дали им харесва на тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пак благодаря. приемчика спомена за някакво писмо от ауди дето се казвало, че е нормално да пада температрурата при ниска външна температура. ама нали аз сам потърпевшия не ми се иска да е така. добре ще е без много да се убеждаваме да открият че термостата не е ок. а това че е най-ефтината част дава голяма надежда да не се дарпат много само проверката на топлиния баланс да потвърди проблема. ще споделя резултата

весели празници

Точно така е, не те е излъгал попринцип 2.0 к.р. я има тази специфика.Мой приятел пак с 2.0-ка мина по същия път, но от Порше още не знаеха и му смениха термостата с нов по гаранция. С новия пак падеше температурата или загряваше до определена степен.

Свиквай и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е, даже още преди Порше да го кажат Мишо го знаеше и имаше опит с този не бих казал проблем, а специфика на мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да се чудите защо е така,това си е напълно нормално нещо за всички двигатели без карбуратора.Когато се спускаш на скорост притока на гориво спира и няма никакво горене и съответно няма от каде да се генерира топлина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама изобщо дори не си прав, даже си далеч от истината. Аз под сурдинка да ти кажа, че топлината идваща от двигателя се генерира от работата му, а той не спира да работи, освен ако не си го изгасил :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Топлината на двигателя се генерира от изгарянето на горивото в цилиндрите.

При неподаване на гориво от горивната система, няма изгаряне в цилиндрите.

Когато колата се спуска по доста голям наклон и не се натиска педала на газта притока на гориво към цилиндрите се спира. Двигателя си работи от инерцията на колата, но не гори гориво.

Ако навън е студено и парното вътре е усилено на максимум е възможно да падне температурата на мотора, но чак пък с 30 градуса, не знам :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах малко по-горе имам колеги които карат точно тоя мотор в Пасат-и (3 броя) и никой не застива по описания начин .... 60 градуса е много малко, освен ако спускането не е 15 километра

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Топлината на двигателя се генерира от изгарянето на горивото в цилиндрите.

Сигурен ли си, че е само от изгарянето? Щото един компресор примерно не изгаря гориво, пък също отделя доста топлина. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Така, за да има казуса своя завършек - смениха термостата , сега в неделя ще отида пак на оня склон. Не е много дълг, около 4 км. Колата върви надолу по него с около 80км без да се подава газ. Мисля да си ми е същата както преди. Но е истина, че Ауди имат циркуляр за този ефект и е заклеймен като нормална работа. Все пак когато и направят тест на топилния баланс откриват нещо. Оказа се, че термостата не струва скъпо. Може да го сменяш направо като 1-во решение без да правиш тест. Ако се оправи е ОК, ако не значи си покрит от писмото им за топлинно ефективен двигател. За мен случая приключи , ще си я карам такава каква то е.

И накрая дето се казва това да и е кусура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Здравейте.Автомобила ми е Audi Q5  и от днес ми се появи проблем със заключването. Постоянно ми изписва че лява предна врата е отворена. не мога да  заключвам с дистанционното а само с ключа.При отключването няма проблем. Моля за съвет. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...
On 12/31/2012 at 0:17 PM, Raino said:

Вярно е, даже още преди Порше да го кажат Мишо го знаеше и имаше опит с този не бих казал проблем, а специфика на мотора.

Здравей,

при моето ауди 3.0тди след палене оборотите парат на 640 и с малко газ придърпва. Нов егр и нов дебитомер сложиха в сервиза и пак е така.... Казаха, че така било нормално. Дали? ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Не е нормално.

Дебитомеът не влияе на празния ход.

 

Има нещо нередно, за да придърпва. Ако е автоматик пък не трябва да има вариант да придърпва, но пък може той да е причина, а не мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

Бихте ли ме посъветвали дали трябва да си сменям маслото на скоростната кутия? Q5, 2009.

2.0 TFSI (211 Hp) quattro S tronic

190 000 км.

Благодаря предварително. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря. Отивам да го сменям другата седмица. :)

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте. Всички който мислят че е нормално колата да не вдига и подържа работна температура или да я меня в зависимост от натоварването след като колата е загряла, не са прави !
Копирам линк от темата в която писах ка е решен проблема при мен.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...