Macao

Q5 - проблеми и решения

Recommended Posts

нека тук пишем само за ку5, какво имаме като проблем и как се е решил.

ето поставям един такъв.

- температурния индикатор показва падане на температурата на автомобила от 90 градуса до 60 градуса при спускане по наклон (естествено по продължителен). понеже е сервизна приемчика казва, че било нормално. не ми се струва да е така защото на съшия накло до сега не се е проявявало досега, нали я карах и миналата зима.

струва ми се, че проблема е в термостата ако има такав този автомобил. може ли някой да предложи решение ако е минал през него. предварително благодаря.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колата със сигурност има термостат и има голяма вероятност (над 95%) проблема да е в него... добре е да напишеш с какъв двигател и скорости е Q-то

Share this post


Link to post
Share on other sites

Цитиране на предходен пост!

ясно,благодаря. двигателя е 2л. дизелов мотор и 7 степенен автоматик. и аз така си мисля (повреда в термостата) но явно ауди доста ги натискат нищо да не признават докато е в гаранция. утре като свърши гранцията сами ше ме търсят да сменят термостата / хитрици /. ще гледам и те да стигнат до този извод, а не да ме залъгват с проврка на топлинен баланс ....

Edited by VBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

При наистина дълго спускане е възможно дизела да позастине десетина градуса, но за да падне на 60 трябва да има проблем...

Та ще трябва да ги притиснеш да го сменят - той и без това е една от най-евтините части :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

пак благодаря. приемчика спомена за някакво писмо от ауди дето се казвало, че е нормално да пада температрурата при ниска външна температура. ама нали аз сам потърпевшия не ми се иска да е така. добре ще е без много да се убеждаваме да открият че термостата не е ок. а това че е най-ефтината част дава голяма надежда да не се дарпат много само проверката на топлиния баланс да потвърди проблема. ще споделя резултата

весели празници

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какво значение има дали един смотан приемчик ще го признае за гаранция или не?

Плати си да го сменят и това е.

Аз винаги, когато реша че нещо е за смяна, го сменям, без значение дали им харесва на тях.

Share this post


Link to post
Share on other sites

пак благодаря. приемчика спомена за някакво писмо от ауди дето се казвало, че е нормално да пада температрурата при ниска външна температура. ама нали аз сам потърпевшия не ми се иска да е така. добре ще е без много да се убеждаваме да открият че термостата не е ок. а това че е най-ефтината част дава голяма надежда да не се дарпат много само проверката на топлиния баланс да потвърди проблема. ще споделя резултата

весели празници

Точно така е, не те е излъгал попринцип 2.0 к.р. я има тази специфика.Мой приятел пак с 2.0-ка мина по същия път, но от Порше още не знаеха и му смениха термостата с нов по гаранция. С новия пак падеше температурата или загряваше до определена степен.

Свиквай и това е.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стига бре, вярно ли е това?

Тъкмо мислех да си поръчвам една :stupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вярно е, даже още преди Порше да го кажат Мишо го знаеше и имаше опит с този не бих казал проблем, а специфика на мотора.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма какво да се чудите защо е така,това си е напълно нормално нещо за всички двигатели без карбуратора.Когато се спускаш на скорост притока на гориво спира и няма никакво горене и съответно няма от каде да се генерира топлина.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ама изобщо дори не си прав, даже си далеч от истината. Аз под сурдинка да ти кажа, че топлината идваща от двигателя се генерира от работата му, а той не спира да работи, освен ако не си го изгасил :hilezh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Топлината на двигателя се генерира от изгарянето на горивото в цилиндрите.

При неподаване на гориво от горивната система, няма изгаряне в цилиндрите.

Когато колата се спуска по доста голям наклон и не се натиска педала на газта притока на гориво към цилиндрите се спира. Двигателя си работи от инерцията на колата, но не гори гориво.

Ако навън е студено и парното вътре е усилено на максимум е възможно да падне температурата на мотора, но чак пък с 30 градуса, не знам :gruebel:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Както писах малко по-горе имам колеги които карат точно тоя мотор в Пасат-и (3 броя) и никой не застива по описания начин .... 60 градуса е много малко, освен ако спускането не е 15 километра

Edited by BECKO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Топлината на двигателя се генерира от изгарянето на горивото в цилиндрите.

Сигурен ли си, че е само от изгарянето? Щото един компресор примерно не изгаря гориво, пък също отделя доста топлина. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ОК, приемам.

Основната топлина на двигателя се генерира от изгарянето на горивото.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така, за да има казуса своя завършек - смениха термостата , сега в неделя ще отида пак на оня склон. Не е много дълг, около 4 км. Колата върви надолу по него с около 80км без да се подава газ. Мисля да си ми е същата както преди. Но е истина, че Ауди имат циркуляр за този ефект и е заклеймен като нормална работа. Все пак когато и направят тест на топилния баланс откриват нещо. Оказа се, че термостата не струва скъпо. Може да го сменяш направо като 1-во решение без да правиш тест. Ако се оправи е ОК, ако не значи си покрит от писмото им за топлинно ефективен двигател. За мен случая приключи , ще си я карам такава каква то е.

И накрая дето се казва това да и е кусура.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте.Автомобила ми е Audi Q5  и от днес ми се появи проблем със заключването. Постоянно ми изписва че лява предна врата е отворена. не мога да  заключвам с дистанционното а само с ключа.При отключването няма проблем. Моля за съвет. Благодаря!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/31/2012 at 0:17 PM, Raino said:

Вярно е, даже още преди Порше да го кажат Мишо го знаеше и имаше опит с този не бих казал проблем, а специфика на мотора.

Здравей,

при моето ауди 3.0тди след палене оборотите парат на 640 и с малко газ придърпва. Нов егр и нов дебитомер сложиха в сервиза и пак е така.... Казаха, че така било нормално. Дали? ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е нормално.

Дебитомеът не влияе на празния ход.

 

Има нещо нередно, за да придърпва. Ако е автоматик пък не трябва да има вариант да придърпва, но пък може той да е причина, а не мотора.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, 

Бихте ли ме посъветвали дали трябва да си сменям маслото на скоростната кутия? Q5, 2009.

2.0 TFSI (211 Hp) quattro S tronic

190 000 км.

Благодаря предварително. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, на всеки 60 000 км. трябва да се сменя... ако не знаеш кога е сменяно е добре да го направиш веднага.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много благодаря. Отивам да го сменям другата седмица. :)

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте. Всички който мислят че е нормално колата да не вдига и подържа работна температура или да я меня в зависимост от натоварването след като колата е загряла, не са прави !
Копирам линк от темата в която писах ка е решен проблема при мен.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, на снимката какво е показано: климатик или климатроник? И ако е второто, къде се виждат градусите?

5BAE9DBA-676A-41BE-8157-3EC23FEB60B6.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.