Jump to content

Извеждане на картерната вентилация в атмосферата при 1.8Т мотор


VBI

Recommended Posts

На 11/17/2017 at 22:18, SIP написа:

 

Трябва да подскача. 

Редактирано от VBI
Цитиране на преходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...
  • Отговори 126
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...

Последно -тези клипчета  ,едно мнение по-горе,вярни ли са?

Днес отхлабих капачката на маслото и направо затанцува хип-хоп,а за момента не се оплаквам от намалена мощност и играене на ниските обороти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верни са.

На всички мотори с турбо на ВАГ, а и не само картерната е много важна.

И същевременно много насрана.

1.8Т в частност прави много картерно налягане и най-добре е тая шитня да се премахне , но не да се мърси околната среда , а да се сложи читав кеч кен.

Пусната в атмосферата може да замръзне зимата и става страшно.

Печелиш и от чистота на турбото,турбо пътища и т.н.

И се получава това.Това е моята кола преди почти 8 години.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да обърна внимание върху този номер 06A103213F от системата на картерна вентилация ... Да се слага само оригинал (цена около 75лв.). Заместителите карат много малко и свалянето на смукателния колектор не е от най-приятните ремонти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, Ц Е Ц О написа:

 

И се получава това.Това е моята кола преди почти 8 години

 

Това кафенце за колко време горе долу се събира?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи лято ли е , зима ли е и колко и как се кара колата.

Не помня вече реално колко пъти се налагаше да го точа годишно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това има ли майстор който да го прави или всеки сам си го е правил. 

 

При мен игра на ниски обороти няма. Някой път ми се е случвало ако се включи климатроника и оборотите стабилно да се движат в диапазон 50-100оборота. Като се спре климатроника или други силни консуматори и се оправя. Но това е доста доста рядко.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
On 28.08.2018 г. at 4:53 PM, GameON said:

Това има ли майстор който да го прави или всеки сам си го е правил.

 

Днес ми смениха масло и филтри, но си попитах дали могат да го свършат и това.Направиха го срещу 25лв.

Сервизът е на Жоро Касапа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте колеги,да попитам и аз по темата че ми стана интересна.колата е 1.8 т мотор AUM какво трябва да обясня на майстора понеже не разбирам за да направи същата процедура и на моята кола.благодаря предварително.

Редактирано от Г.Михов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажете някой читав майстор във Варна който е запознат с изкарването на картерната вентилациа в атмосверата,и на който може дасе разчита че ще е както трябва и качествено

Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо трябва да се изкарва в атмосферата? А не се смени това което е повредено?

Основно би трябвало да са 2 клапана PCV и PRV. На ВЕХ-а PCV-то беше 70 лв. ОЕМ.

PRV-то пък е една малка шитня, която не знам какво струва,ма едва ли е повече от 20-30 лв.

Сменя си ги човек сам за 20-30 мин. и му трябва 1 отвертка.

Освен това от 60-те години някъде всички производители на двигатели слагат тази система.

Явно има защо и то не е само за не дими на светофара, кат жигулка. Има един модел на опел например

1.6 който няма PCV , но от главата пак отиват в всмукателя маслените пари. Освен това PCV-то има 3 положения на мембраната, свързани с режима на работа на мотора. Празен ход, ниски обороти и високи обороти. Явно всички инженери от поне 50 години насам са сметнали, че така трябва да е.   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо трябва да се изкарва в атмосферата?

Веднага ти казвам. Защото цапа всичко по всмукателната система. Откакто съм я изкарал, скоро ще си взема и кеч кен, дросел кулер тръби колектор всичко е чисто и няма мазньоч.

Sent from my SM-J730F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Здравейте, темата е доста интересна , прочетох я цялата . Карам шаран с 1.8 т и мисля да го направя и аз това упражнение, но четох някъде че имало проблем с мазането , защото се губело картерното налягане -  това вярно ли е ? Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет приятели, изведох картерната вентилация . Първите ми впечатления са че яко смърди особенно като загрее колата и това на празен ход . Като се кара сигурно ще духа повече незнам . Имам още едно наблюдение , (но това незнам дали е заради извеждането на картерната вентилация или от това че махнах акумулатора за около 30 минути щото си имах и друга работа по алтернатора) и то е че ми се вдигна разхода по борд . На празен ход , загряла кола на място ми даваше 0,7 /0.8 Л/час а сега под 1,1 / 1 л не пада .  Ще карам така известно време и ще наблюдавам , защото и без това строших PRV клапана като го махах , но той и без друго явно е на над 200 к км. Вътре мембраната се беше спежурила .

 

Редактирано от ivuchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След малък тест драйв, мога да кажа в заключение че определено съм доволен от манипулацията . Значи след като изведох маркуча от страни на предната броня( само там имах достъп че съм с кора от долу метър на метър ) проблема със миризмата е решен. Възтанови ми се разхода по борд както си беше на загрял мотор 0.7 / 0,8 л/час. ( явно си се е адаптирал дросела че освен откачането на акумулатора дросела го почиствах със спрей от налепите мазгоч ).

Мойте разсъждения по темата са, че извеждането на картерната вентилация в атмосверата е по добрия вариант и веднага ще се обоснова . Ако PCV (Positive crankcase  ventilation ) работи така , че при бост картерната система е затворена ( демек 2 та клапана  PCV и PRV са затворени ) е по лошо оттичането на маслото и в никакъв случай не придава мощност , защото малко или много вътре се получава надув .

Сега, някои го правят с кеч кен , но системата си остава заводска само се пречиства уж преди PRV клапана < НО зимата няма да има шанс за безпроблемна работа на този кеч кен, така че ако е с кен да се чисти поне на месец веднъж а зимата да се сваля и да се прави байпас на 2 та маркуча , което си е галимация . 

Та това са мойте скромни виждания по темата с която тя е достатъчно вече изчерпателна . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм сложил кеч кен и от него с един маркуч навън, поне да изхвърля по-малко гняс навън.

Sent from my Galaxy S10 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...