Jump to content

Въпрос за поддръжката


Recommended Posts

Здравейте колеги,  извинявам се за странния въпрос,  ама искам да си взема а6 4ф. Въпроса ми е следния: аз не съм много заможен човек, сегашната ми кола е 100/а6 ц4 сега, ще ми паднат малко пари и смятам да си взема точно 4ф, за да си направя сметка и да не стане така после да я продавам ме интересува да ми кажете каква точно да си взема и горе долу какви пари ще ми струва тази кола на година. Също кои двигатели са "сполучливи" ако мога така да го нарека не държа да е куатро и не искам автоматик благодаря предварително много ще ми помогнете :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, без да разбирам все още много много от коли (на 17 години съм, но съм фен на марката) мога да ти кажа, че двигателя който ти трябва е 2,0TDI - икономичен, относително евтин за подръжка от 6-цилиндровите си събратя. Според мен е недостатъчен за купето на 4Ф, но за икономична и луксозна кола едновременно е добър избор. За подръжката не мога да ти кажа много ще ти дам 2-3 линка отдолу да прочетеш, но главното според мен е да попаднеш на добър екземпляр, след това едно обслужване, отиваш да запалиш една свеш и се молиш да не изкочи нещо. Също така зависи до колко си фен, дали искаш всичко да ти е изрядно по колата и да ти е кеф да караш и да ти носи удоволствие, или колкото да върви там... Успех с избора!

 

На твое място бих си карал 100-ка или да инвестирам парите в А4 например, щом казваш че еднократно ще ти падне голяма сума, поне ще си спокоен за напред. Но парите са си твои, както и решението :)

 

Подръжка 4Ф

Audi A6 2.0 TDI За избора на A6 /C6/
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколтко месеца и аз се чудих доста по тези въпроси.   Изчетох стотици страници и неможах да намеря конкретни отговори. Взех една Ф4ка малко резервирано но се оказа че тези автомобили са конструирани така ,че като си дал парите имаш усещането ще това е перфектната кола в която си струва всяко едно евро. Сега вече имам горе-долу опит с дизелови коли и  мога да ти кажа че възможностите са много, малките двигатели 2,0 са икономични но малко слаби за това купе. 3,0 И 2,7 ТДИ са доста добър вариант и в зависимост от трансмисията имаш доста богат избор от възможности. Куатро е полезно през зимата голям кеф е обаче само на пътя, не става за оф-роад. През другите сезони е малко кофти с по висок разход.  Също така тази голяма мощност от 220-230кс. така е разпределена на четерите гуми че може да ти се тори малко спъната в сравнение с 180-190кс с предно. За скоростните кутий мога да ти кажа че поддръжтата на автомат. като стойност е горе-долу колкото на мотора. Ръчката е непретенциозна. Като пари за консумативи на15000км за двигател както ги намериш от 400 до 900лв. Разход на гориво -ако всичко е наред куатро автомат. ще ти гори 8-9л/100км.на дълго а ръчка с предно 5,0-5,5л/100км. при нормално каране около 1800-2200об/мин.

Най важно имай на предвид че една кола колкото по евтино я вземеш ще ти трябват повече пари за да стане както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата ми кара такова и по-точно 3TDI Quattro.

Води си пълни записки. Под 5 бона на година няма разход - в тези пари не слагам горивото, естествено. Само каското й е 1500 лева.

Сега има виене в турбината и онези от Порше го чакат да остави 9600 лева.

Обслужването е 1800 лева в Порше.

Градски разход - 13, извън града - 10, ама разходът й е най-малкият проблем. Едни прилични 18-ки са ти поне 1600 лева, а тя си иска и зимни, не само летни..

 

За мен това е скъпа за поддръжка кола, и след като нямаш постоянен висок (над 3-5 бона месечно) приход, ще ти изяде душата - защото е хубава кола и ще искаш да я караш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително да купуваш дизел колега......

Карам 2.4V6 на 4F  и съм доволен.

Ако искаш дизел, - само 2.7 TDI....

Остави ги дето ти хвалят малкия 2.0 ТДИ...

 

Да най-добре би било да е 3.0 ТДИ, но поддръжката е наистина много скъпа. А вече от доста места чувам че и похарчвали повечко 3.0 ТДИ на А6 4F. Затова по-компромисно 2.7 ТДИ / ако наистина разбира се си решил да е дизел/.

 

Много здрав и балансиран мотор за дизелова кола-втора ръка е 2.7 ТДИ....

четох и ревю в АУТО БИЛД за тази моторизация на това купе...

 

Зимни гуми на оригиналния размер / 205 60 16 / са ти 1000 лева ...говоря за добри марки....По твои думи, казваш не си много паралия, тогава от какъв зор ти е да слагаш 18-ки джанти??? Тая кола не е за тунинг....

Частите трябва да са ти оригинални....А те са си скъпи, няма какво да говорим.

 

 

Погледни и бензиновите моторизации / просто съвет /....Слагаш Газов инжекцион / верно скъп е /...но ще караш по-евтино...

Направи си сметката добре, ако ще караш до и под 30 000 км годишно, то няма смисъл от толкова скъп дизел като на А64F 3.0TDI. Просто нямаш ефект от икономията на дизела...Като си сложиш задължителните консумативи, обслужване на дизела и айде.

 

Дали са скъпи за поддръжка коли? Хм според зависи от доход и т.н. Според мен са скъпи коли..Но си заслужават / имай предвид това последното /......



Преди няколтко месеца и аз се чудих доста по тези въпроси.   Изчетох стотици страници и неможах да намеря конкретни отговори. Взех една Ф4ка малко резервирано но се оказа че тези автомобили са конструирани така ,че като си дал парите имаш усещането ще това е перфектната кола в която си струва всяко едно евро. Сега вече имам горе-долу опит с дизелови коли и  мога да ти кажа че възможностите са много, малките двигатели 2,0 са икономични но малко слаби за това купе. 3,0 И 2,7 ТДИ са доста добър вариант и в зависимост от трансмисията имаш доста богат избор от възможности. Куатро е полезно през зимата голям кеф е обаче само на пътя, не става за оф-роад. През другите сезони е малко кофти с по висок разход.  Също така тази голяма мощност от 220-230кс. така е разпределена на четерите гуми че може да ти се тори малко спъната в сравнение с 180-190кс с предно. За скоростните кутий мога да ти кажа че поддръжтата на автомат. като стойност е горе-долу колкото на мотора. Ръчката е непретенциозна. Като пари за консумативи на15000км за двигател както ги намериш от 400 до 900лв. Разход на гориво -ако всичко е наред куатро автомат. ще ти гори 8-9л/100км.на дълго а ръчка с предно 5,0-5,5л/100км. при нормално каране около 1800-2200об/мин.

Най важно имай на предвид че една кола колкото по евтино я вземеш ще ти трябват повече пари за да стане както трябва.

 

 

Колега, направил си перфектен избор с а6 4F и то точно в 2.7 ТДИ...това е разумният компромис....Здрав двигател, достатъчна тяга...По-евтин за поддръжка  при това осезаемо, в сравнение с   от 3.0 TDI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз като теб колега се чудих около година дали да е А8 2003 + или А6 2005 + и накрая стигнах до извода, че нямам 1000/месец за поддръжка ... А доходите ми са високи за БГ стандарта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавам да твърдя, че твоят мотор е 2.0TDI. За 2.7 мисля, че като консумативи подръжка е 1 към 1 с 3.0. 2.4 Бензин, мисля че е същият като в C5, защо ти е стар двигател в ново купе (не казвам, че двигателя е лош може и да бъркам да не е същият?). Така мисля аз, не те карам на сила или нещо такова, избора си е твой! По-важното е да попаднеш на кола.  :2gunsfiring_v1: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 3,0тди и 2,7тди цената на консумативите е еднаква разлика има в горенето на някои модификации.  2,7ТДИ се среща често с ръчна кутия и само предно задвижване.

тази комбинация икономисва скъпата поддръжка на ск. кутия и в същото време гори нафта колкото рено клио, което е с около 3 литра(*2.85=8.50лв) за100км по малко от 3.0тди.  ИЛИ за 3 години*30000км е почти половин кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

маи ще минавам на пасат :Д или на ц5 :Д ама ц5тиците са ми много грозни такаче ... много ми е дебела подръжката :Д а за газовия инжекцион и аз съм му фен и аз не обичам дизел ама не върви такава кола и такава година поне за мене е нова :Д да и слагам газ много бързо ше замине и ще я скапя ... иначе благодаря на всички на които им загубих времето с моите глупости :)

Редактирано от Teodor214
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са глупости. Всеки иска да кара съвременен автомобил,но като сметне колко ще му струва на месец(не говорим на година) И веднага се отказва и продължава да си кара ц 4-та. Все пак тези грешни пари могат да отидат по жени(к..ви) . 

 

Кеф цена няма ...ааа :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, насочи се към пасат 6 2.0 ТДИ 140кс. Много здрава кола с евтини части. Платформата е много сходна с тази на А6! Имаш много здрава ходова част и ако случиш на двигател няма да имаш ядове. Може да се насочиш дори към 1.9 тди 105кс с ремап върви като 140 но е още по-здрав :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно пък Пасат 6 недей да споменаваш. Смяната на консумативи наистина е доста по-евтина и е идентична с тази при А3 и Голф 5, обаче всичко свършва с консумативите.

Възможните скъпи ремонти при Пасат са в пъти повече защото двигателите са други. Пасата е по-висок клас кола и има балансиращи валове като при надлъжните двигатели на А4 и А6 за които има няколко теми във форума. Пак защото е по-висок клас кола 2,0tdi е с пиезо инжектори. Ако не е с пиезо инжектори пък е с DPF филтър. До тук с двигателя - освен това има електрическа ръчна спирачка, която от време на време не отпуска и трябва да си носиш ключе 10 за да откачиш акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И има кашкавалена електрическа рейка, която я кара 50000 км., я не :)

След това рейката тропа като 40 годишен икарус, но хората си я карат, защото нова е 2000 лв

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и накрая колегата стигна до извода,че по добре е да си кара Ц 4-та и да не се занимава с глупости.А парите да изхарчи за далеч по смислени неща от една ламарина.:)

Голям фен съм на автомобилите,но никога няма да изсипя една торба пари за кола,която после няма да мога да поддържам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото тия разходи за 3.0тди някак ми се струва, че не отговарят на това, което получаваш. Бих се хвърлил направо в по-дълбокото като така или иначе ще плащам сериозно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно защо ,при избора на 4ф предлагат 2.0тди, като по-икономичен вариант по отношение на подръжка и разход, но никой не дава като избор 2.0тфси. Не е ли дори по-добър избор, макар с цената на малко по-висок разход, но за сметка на това по-безпроблемен мотор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото тия разходи за 3.0тди някак ми се струва, че не отговарят на това, което получаваш. Бих се хвърлил направо в по-дълбокото като така или иначе ще плащам сериозно.

 

..и по-дълбоко ли имало..? ;)

 

Ако визираш големите бензини, там не е дълбоко, ами направо е инвестиционен план.. само разликата в консумацията на гориво дава стойността на цялата кола за няма и две години! Разликата между 3.0 и 4.2, а не консумацията на 4.2..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са глупости. Всеки иска да кара съвременен автомобил,но като сметне колко ще му струва на месец(не говорим на година) И веднага се отказва и продължава да си кара ц 4-та. Все пак тези грешни пари могат да отидат по жени(к..ви) . 

 

Кеф цена няма ...ааа :D

 

 

:biggthumpup:  :biggthumpup:  :biggthumpup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..и по-дълбоко ли имало..? ;)

 

Ако визираш големите бензини, там не е дълбоко, ами направо е инвестиционен план.. само разликата в консумацията на гориво дава стойността на цялата кола за няма и две години! Разликата между 3.0 и 4.2, а не консумацията на 4.2..

Доста преувеличено е това, след справка в каталозите мжое да се види, че нещата изобщо не стоят така. 3.0тди си гори с 4 литра по-малко градско, но това са 2к разлика на година за моите 15к км градско. С тия коли 2к са точно нищо, малко лош късмет само е необходим и това ще ти е наистина последния проблем :) А и като цяло мисълта ми беше, че между тия две коли седи такава пропаст разлика в класите, че тези разлики в поддръжката ми се струват наистина минорни проблемчета :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, при 15К общо-взето разходът е все тази ;)

 

Но ти каза нещо много важно, с което съм напълно съгласен и е важни всички бъдещи мераклии на тези коли да ги помнят:

 

"С тея коли 2К (лева разход) са точно нищо" ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...