Jump to content

Какво масло да сложа на AUDI A6 3.0 TDI Quattro (4F,C6)


Стойчо

Recommended Posts

Не е точно така, маслата с които караме по 30 ккм трябва да са читави. А и някои хора си покарват здраво колите и ако маслото не е добро, много бързо ще ги скапят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 233
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Е няма как да знаеш, кво са ти набутали?..Аз понеже карам по-динамично и на 8-10 км. го сменям,каквото и да съм сипал.Сега съм с кастрол 10/40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си карам бензина с Castrol сменям го на 10 000 км и нямам грижи. Само едно време карах Impreza-та с Motul, понеже boxer-a си е скапан каприз...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно, че няма как да знаеш, а аз лично си карам колата с long life и е настроена на такова.

Съответно ако маслото не е добро, ще се скапе много преди колата да каже, че е време за смяна и така неволно може да стане грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говорим за масло,което ще се кара 30 000 км е друг въпроса . Останах с впечатление че говорим за 10 000 км . Сега,който си е смел да кара 30 000 км с масло купено от България заслужава да се разисква тази тема. Аз повече от 10 000 км не държа масло в двигател на вече 4 коли Ауди които съм сменил.



Относно колегата,който направи сравнение на маслото за кола с импланти и мостове касаещо здравето на човека мисля че далеч не е уместен примера да се сравнява една кола със здравето ни  :zustimm: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не докторе. Грешно си ме разбрал. Исках да кажа, че можеш да дъвчеш със зъб за две хиляди или със зъб за шестотин+още два здрави изпилени.

Отделен е въпроса, че някой хора въобще не си гледат колите и това касае не само тяхното здраве.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от petarik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те тия 30 000км да ги караш в Бг си е самоубийство по всички показатели. Ние сме страната с най-висока запрашеност ЕУ ако не се лъжа, да не говорим какви са ни горивата. Аз слагам лонглайф и го сменям на 15к като дори се чудя дали да не почна на 10 да го сменям....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също карам лонфлайф в момента и съм на 9500 км, като го погледнах колко е черно, мале мале. Затова сега се замислям да пробвам и с друго и да го сменям на 10 к.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

темата ме заинтригува.

Бихте ли казали например Pennzoil или Amsoil от къде могат да се поръчат в БГ и да има известна сигурност че са автентични?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година заинтригуван от дългите постове на Алекс (много убедителен тоя човек) си поръчах Amsoil от Англия...

 

След смяната моя мотор започна да го гори Amsoil-a като за световно - ударих 700 гр. / 1000 км. при спокойно шофиране .. реших, че няма смисъл да се возя с 5 литровата туба в багажника и го махнах.

 

С VAG маслото разхода ми е около 250 гр/ 1000 км. с доста повече газ

 

Това е което мога да споделя като личен опит :)

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм слагал Amsoil на субару-то. Мога да потвърдя думите на Веско, само че при мен нещатата бяха по тегави... С това масло до ден днешен си смазвам вратаа на гаража...

Всеки сам да си прави извода...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове



Миналата година заинтригуван от дългите постове на Алекс (много убедителен тоя човек) си поръчах Amsoil от Англия...

След смяната моя мотор започна да го гори Amsoil-a като за световно - ударих 700 гр. / 1000 км. при спокойно шофиране .. реших, че няма смисъл да се возя с 5 литровата туба в багажника и го махнах.

С VAG маслото разхода ми е около 250 гр/ 1000 км. с доста повече газ

Това е което мога да споделя като личен опит :)

Веско,

постът ти е обиден и към мен, и към една от иконичните и култови марки в най-високия качествен сегмент. Всъщност, тези, които така брутално и с лекота оплю са вкарали синтетичните масла в автомобила преди много години. Единствено и само неразбирането на маслата и непознаването на индустрията може да породи такова изказване. За тази компания специалистите и ентусиастите говорят с огромен респект. С тях вървят супер успешно от ежедневки, до драгстери и лодки от по 8,000кс. Летят и самолети, но това е друга тема. Постигнали са и са дали на тази индустрия толкова, колкото нито една друга компания. Това просто, за да стане ясно за кого говорим все пак. Но ние Българите сме опасни - всичко си знаем, работим като счетоводители, а се мислим за по-добри доктори от доказаните професори в клиниките, вадим зъби с конец, вместо да ходим на стоматолог, и се лекуваме с четене по форуми. Знаем си всичко. Кланяме се на ниския клас масла, а си смазваме вратите на гаража с премиум клас, за който даже не подозираме, нито познаваме.

Ще обясня накратко, впускайки се в съвсем леки технически подробности единствено и само от респект към Амс, не за друго.
- Не 250 гр/1000км, а 250 гр/15,000 км не трябва да ти гори, ако всичко работи както трябва и моторът свети от чистота. При теб явно не е така. Знам, че не подозираш дори.
- Не се досещам защо не си казал/питал, когато си видял, че нещо не е както трябва - досега нямаше и да си спомняш, че си имал чуденки и щеше да си супер доволен. Ти си знаеш явно.
- Дали си избрал правилния Амсойл за теб? Те имат различни качествени класове в портфолиото си. Съмнявам се.
- Дали си му дал шанс да сработи и да си свърши добре работата? Едва ли.
- Дали си уцелил правилния вискозитет за теб?
- Дали е подготвен добре и правилно мотора преди това за такъв клас масло? Бих се обзаложил, че не е флъшван. Защото Амс след това поема ролята на качествен флъш и се завира там, където Кастрол и Оемските масла дори не са сънували, че могат да минат и да изчистят мотора. А това в началото е съпроводено с много бързо "умиране" на маслото, разход, дори пушене. Тези аномалии изчезват по-късно.
- Високия клас на Амс (Signature series е маслото за теб) е брутален микс от най-скъпата и качествена РАО /polyalphaolephins/група 4 истинска синтетика и 20-25% естери (няколко вида слагат даже)@ група 5. Заради големия % естери вътре (polyolesters, diesters, monoesters и т.н.) това масло е изключително силно почистващо по природа. Пакетът добавки е възможно най-качествения и скъп "клас", който Лубризол произвежда. Само за сравнение - себестойността само на РАО базата им, която ползват е 3 пъти по-скъпа от тази на най-скъпия Кастрол (Оем-ското ти е Кастрол, вярваш или не), а естерната е 6 х цената на гр. 3. Всеки производител би искал да има такава формула, но на "големите" няма да им излязат сметките, защото няма как да сложат 3,000% надценка, после - Ауди да сложи още 300%, за да може да си го купиш от Порше на 54лв /л, при реална цена от 5-10лв/л. Това е Кастрол и Оемското масло.

- За да сработи веднага масло от такъв висок клас, повърхностите в мотора трябва да са чисти. Само тогава може да сработи правилната полярност на естерите, Anti-wear & Extreme pressure добавките им, да има свързване с метала и депозиране на неговите си компоненти. В тези масла всичко буквално се бие за контакт с метала и е супер химически агресивно за връзка с него.
Мотор, каран с минералната група 3 (каквото е ОЕМ-ското) гарантирано има сериозно количество маслени депозити. Ако не бъдат изчистени преди наливането му, Амс-ът се заема с това. Почистващата му сила е толкова голяма, че нито един производител на масла, формулирани с група 3 дори не може да си мечтае. Но това е процес - не става за 20 км пробег. Може да отнеме и 20,000км. Може и повече. Зависи какъв мармалад е бил преди това в мотора. Няма как този мотор да е каран 150-200,000км с минерални бази (гр. 3 е точно такава), и после да очакваме, че за 5,000 км без предварителен качествен флъш, ще станат чудеса. Просто вътре в мотора няма грам свободен метал, всичко е покрито с нагар и отлагания. Маслените сегменти са буквално блокирани и не могат да си вършат правилно работата, лагери/втулки на турбината - също. Буталата са покрити с плътен нагат. Хонингът е с глазура и обикновено е жълто-кафяво изпечен. По клапаните също има доволно. От там идва "харча на масло". Не от друго.
- Термостабилността на синтетиките на Амс е буквално казано ненадмината, а тя ти е основната и най-важна за умиране на маслото. Потърси в Гугъл и прочети за "Oil Shear".
- Дори модификаторите на триенето им са извънземни - единствените, заедно с Енеос (за Сустина) извън концерна Shell/Infineum, които ползват много по-ефективния tri-nucler moly - google it.
- Група 3 е бъкана с полимери (Viscosity Improvers), докато в РАО и естерните синтетики има съвсем малко. Тези VIIs са причина са формиране на голямо количество депозити.
- Група 3 НЕ БИВА да я карате >10,000км МАКС, ама вери макс. Група 4 и 5 може да се карат и по 40,000 мили, в зависимост от режима на каране и при условие, че се сменят филтрите. Защото тя не припада на 110/120С, убивайки си полимерите, които се втвърдяват, депозират по сегменти, турбина, лагери, и ей ти после 250 гр/1000км.

И повярвай ми, много по-добре ще е за теб да проявиш малко търпение, да си намериш правилния вискозитет от този бранд, да му позволиш да си направи магийката и моторът ще ти заработи като, че сега излиза от магазина. За да стане това, обаче, трябва да познаваш процеса по работа на едно масло.

За справката само - моят 4F 3.0TDI не е горил и 100 гр от смяна до смяна. Сегащната ми кола е има-няма 500 кс, би-турбо и не го пипа грам. Субаруто на 400 коня - грам не пипаше Амсойл Доминатор-а. Около мен има поне 30 човека, каращи с Амс и са влюбени в него, просто защото са разбрали процеса, разбрали са същността на лубрикантите и не искат и да чуят за друг лубрикант. Разход на масло - 0 (нула) за целия пробег (при почти всеки е различен, спрямо типа и средата на каране).

Не ме разбирай грешно - нито нещо съм ти продал преди, нито сега ти продавам. Карай си с каквото искаш, просто искам да знаеш, че не си прав, и се опитвам да ти помогна да разбереш къде бъркаш. Ето някои насоки - не са задължителни, но са за твое добро. Ако ги разбереш и осъзнаеш - ги направи. Ако не - значи проблем просто няма.
- Изчисти си мотора от горивни и маслени депозити, погрижи се за него правилно и няма да го познаеш. Особено при дизелите положението е плачевно! Знаеш ли, че за едни 14-15,000км отвътре с маслото излизат често и по 2л нафта? Ежедневно виждам дизели с толкова запушени колектори и глави, че от 5см диаметър, от нагари и депозити, диаметърът на всм. колектор е станал колкото малкия пръст.
- Обърни внимание, че новият 507.00 е low-saps масло, с нисък TBN, и изисква задължително евро 5 горива по отношение на сярата. В БГ такива няма, освен Ромпетрол дизел (имат най-модерната сероочистваща инсталация по нашите ширини). Затова 507.00, правено по спецификация не бива да караш повече от 15,000км макс. По-добре го сменяй на 10,000км.
- Запомни едно - маслата, формулирани по спецификация (API/ACEA) са формулирани за екология, а не за защита на мотора. Умните хора, познаващи бранша карат винаги с масла, формулирани за перформънс, а не по спецификации.
- Вземи си качествено естерно или РАО масло, и му позволи да сработи. Тогава няма да искаш да си сложиш нищо друго, защото моторът ще оцелява там, където другите отдавна са метнали белите кърпи.
- Ползвай постоянно качествена добавка за горивото, и силно почистваща, базирана на РЕА на всеки 5,000км (нищо друго - търсиш такава, на основата на РЕА/Polyetheramines).
- Потърси и прочети за предимствата на естерна и РАО синтетика спрямо групи 2 и 3 (каквито са >90% от маслата на пазара).
- Ако се съмняваш в нещо - моля, питай преди това, няма нито нещо лошо, нито срамно - така ще избегнем ситуации като тази - когато поради неправилна употреба на продукт, има разочарование.

Съжалявам, че се получи от дългите постове, но дори в толкова дълъг е казано <1% от материята, която се събира в томове от по хиляди страници.

Българският пазар е особено интересен - наситен с нисък и евентуално среден клас брандове и продукти, а нито механиците, нито клиентите четат, не се информират, и някак си е прието, че това е върха на сладоледа и по-добро и правилно просто няма.

Марки като Red Line, Amsoil, Royal Purple, Millers, Torco, Lucas, NEO, са в пъти по-добри, бутикови продукти от всичката ширпотреба, но просто не са познати в БГ, заради което ги отричаме по дифолт, щото не пише "Ауди", или "Кастрол". Нищо, че тия последните след 5,000км започват да се разпадат на съставните си компоненти в мотора и на 10,000 вече няма никой в това масло. Ако държиш да караш с известна марка, формулирана по спецификации, 100 пъти по-добре си вземи Мобил 1 New Life (за бензинките) или ESP Formula - за дизелиците, вместо тази спекулация Кастрол.

Поздрави Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти нещо май го прие лично - не съм казал, че маслото е лошо или че ти си ме подвел :)

 

Второ - не става въпрос за 3.0 ТДИ-то на 4Ф-а, а за 3.0Т на S4-ката

 

Трето - карах 4 000 километра докато изгорих почти всичкото Ams чудо, което си бях купил (10 литра при първоначално сипани в мотора 6.5 литра). Това достатъчен пробег ли е за да прояви маслото всичките си добри качества?

 

Четвърто - маслото което си купих беше Amsoil Synthetic Engine Oil European Formula (AEL) 5w-30 -2 x 5 Litres, аз съм прибран чичко и си пазя разни документи (еле пък електронни), когато си купувам нещо. Вярвам, че съм уцелил визкозитета и модела - ако не съм, ти кажи кой да опитам пак.. аз съм отворен за експерименти.

 

Аз просто споделих, че разхода на масло ми се вдигна 3 пъти в сравнение с VAG 507.00 маслото - дали проблема е в моята кочина (сигурно е там), а не в маслото аз не мога да кажа... Не съм експерт по маслата (какъвто явно си ти) и не искам да ставам - аз съм тъп "кастъмър", който си е поръчал скъпо масло от другия край на света, имал е някакви очаквания, а се е получило нещо друго

 

ОК ?

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок е разбира се. А и аз чак сега видях в профила, че си всъщност с 3.0Т, което съм изпуснал и още живея по времето на TDI-тата (посипвам си главата с пепел за което). Нищо лично не съм приел, просто искам да намерим проблема и да го решим, за да видиш истинския пауър на тия флуиди.

 

Не, 4,000км не са достатъчни, ако не си флъшвал мотора преди това. Депозирането на компонентите по и в метала продължава до 20,000км, през които се наблюдава постоянно подобрение. След 15-20к км вече се установява едно ниво. Ако изчистим мотора и го подготвим добре, може да стане и за 1000 км.

 

Ок, ще намерим оптималното решение. Значи - AEL не е за този мотор. Като за начало - спираме да робуваме на спецификации а-ла 507.00, ела па при тия турбо бенз. мотори. AEL е low-saps масло, което хич не е добре за този мотор, и още по-неподходящо за турбото (и прекрасно за екологията спрямо 507.00). Това е отлично масло за ТДИ-тата. Минимумът, от който трябва да тръгнем е Signature Series 5W-30, а още по-добре - Amsoil HDD (Heavy Duty Diesel) И това - ако си стоков и не си мапван, тунингован и прочее. Ако не е така - отиваме на други масла. Преди това флъшваме продължително с LubeGard Engine Flush. Ще останеш учуден какво ще изтече от мотора. Гледаме как се представя, и ако трябва леко сгъстяваме с микс. 

Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай сега - моя мотор е с чарджър :) не е с турбо

И ми казваш да си поръчам масло за дизел като по-добра алтернатива?

Я дай примерен линк към правилното според теб масло...

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Веско

Давам даже няколко. Което ти хареса повече. Амс е повече РАО + естери, Red Line е обратното - естери + малко РАО, RP HPS e РАО + малко естери.

1. Amsoil European Car Formula 5W-40 Synthetic Motor Oil - EFM. Можеш да ползваш и mid-saps версията на същото (AFL), но full-saps е за предпочитане.

2. Red Line SAE 5W-30

3. Royal Purple HPS™ – HIGH PERFORMANCE STREET MOTOR SYNTHETIC OIL

4. Fuchs Titan Race Pro-S 5W-30, a може и на SAE40 да минеш, зависи как ти понася 30-ката. Това е бившия Английски бранд Silkolene, който Фухс купиха.

5. Millers XF longlife 5W-30.

 

Amsoil Heavy Duty Diesel 5W-30 също би работило много добре при теб и е едно от най-коравите масла (абстрахирай се от зловещото име).

 

@itolev - момче, порастни малко и се поспри с глупостите. Аз не съм виновен, че не разбираш грам от лубриканти, нито знаеш как работят. Ако ти е интересно, потърси информация - в мрежата вече има предостатъчно. Относно Субарата само недей да ми говориш, че на ден виждам по няколко техни мотора. Там почти няма случай да няма "Sticky rings" от гадни масла, или грешно събран мотор. Нищо не те карам на сила, ако не си съгласен с нещо, без да знаеш защо - просто игнорираш. Информацията няма задължителен характер. Караш си с Ауди-Кастрол масло и си ти. После ще му мисли новия собственик и така.

Просто, за да ти отговоря на въпроса - 20,000км са нищо, когато става въпрос за премахване на полимерни и въглеродни депозити. Доста упорити са и са се наслагвали 5-10 пъти по-дълго. Отново казвам - информирай се. А дотогава си спести квалификациите.

Добър старт би бил от тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че се намесвам ама да питам.

Тъй като става дума за стар и неотварян скоро двигател.

Тоя флъш (промивка) от къде да го купя и кава му е процедурата преди да сипя пърпъла?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За флъш - ако визираш LubeGard - обади се на Краси@Субаруланд да ти прати един /087 8207541/ http://subaruland.services Ако си избрал друг флъш, увери се задължително, че е Detergent Based, а не е Solvent-based. Вторите са опасни и често можеш да ги разпознаеш и само по миризмата - на коресилин или подобна. За сметка на това са евтини.

 

Ето кратка процедура:

1. Загрявате мотора и маслото до нормална раб. температура

2. Гасите, и сипвате енджин флъша. 

3. Палите и оставяте да работи на място в рамките на 30 мин, ако моторът е сравнително чист. Ако никога не е флъшван, има разход на масло, или е дори с видими депозити, удължавате времето на 1-2-3 часа, а може и повече. Зависи колко е мръсен мотора. Подава се леко и плавно газ през 15-20 мин, да ускори циркулацията. Колата не се кара през това време (въпреки, че вече има и такива случаи). 

4. След като ви писне, гасите и веднага започвате да източвате, не се допуска изстиване на флуида, защото ще се скове всичко в картера.

5. Източвате хубаво, и по възможност - колкото се може повече. Ако е нужно - накланяте леко колата на подемника в посока към пробката (просто ползвате лапите само от едната страна).

6. Слагате нов маслен филтър и новото масло. Палите, гасите, оглеждате, доливате колкото е нужно, за да стигне до макс. нивото и даваш газ.

 

Какъв Пърпъл и на каква кола ще слагаш? API гамата им не е нищо особено (като всяко масло формулирано за спецификации, а не перформънс ) - HPS & XPR са правилните 2 масла от този бранд. API гамата им е група 3, както повечето от марките на пазара. XPR е рейсингово масло и не е за ежедневно каране, нито за катализаторни коли.

 

Поздрави

Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер,мерси за информцията. А не е ли хубаво след този флъш да се свали и картера, няма ли опасност от запушване на цедката на маслената помпа.

 

Чувал съм за бели след такива процедури.

 

Кой в България предлага тази малса АМС. Или се поръчват от чужбина.

 

Мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...