Jump to content

Ново Audi S4 2.7T - първи насоки


Recommended Posts

След дълги години с 80ката, някои от вас сигурно я знаят, беше време аз ъпгрейд. Стъпката е доста сериозна във всяко едно отношение и няколко дни след като съм горд собственик на първата ми С-ка, дано вече само С-ки карам,  доста въпроси излязоха на дневен ред ^_^

Колата купих от автокъща LuNik Auto, изобщо и не се бях замислял за такъв автомобил, бях си харесал А4 B6 1.8T - но този беше в много добро състояние и нямаше как да го подмина. Не случайно споменавам името на автокъщата, тъй като ми направиха отлично впечатление, като бонус към колата получих втори комплект чисто нови (Дот 2013) зимни гуми на лети джанти, всички налични документи си бяха в колата, чейнджър/дори дисковете на швейцареца са си още вътре :lol:..  и тн. дребни детайли не бяха пипани, все неща, които по принцип ме дразнят, че липсват. В случая се получи все едно аз отидох и си взех колата от Германия. Няколко дни след покупката, човекът от авоткъщата се обади да ме попита дали всичко е наред и дали имам някакви проблеми - отношение, което остава в мен впечатлението, че не просто гледа да направи поредната сделка и да прибере печалбата - май този бизнес е почнал да се бори и за качество и добро обслужване :eusa_think:

 

Колата е от Швейцария /номерата бяха за снимката и прибирането, но това е друга рискова история, която предпочитам да не разказвам, че е лош пример/. За моя радост има сервизна история през годините и фактури по които приблизително може да се проследи какво е сменявано. Има ги и така характерните ръжди, за щастие не и по купето, които задължително ще трябва да третирам по някакъв начин, имам опит от фронтерата /виж снимката по-долу/, определено ще го направя преди зимата :flipoff:

rostfrei.jpg

 

 

1. Обслужването - 80ката си я карах с Мотул и тук не мисля да правя нещо по-различно, но характеристиките, разбира се, трябва да са различни, по калкулаторите ми излиза 6литра 5W-30 или 8100 X-CLEAN 5W-40, най-вероятно ще се спра на второто. Това ли е оптималният вариант?

За задния диф Motul Gear 300 75w90 1.3 литра, този стандарт ли трябва да гледам API GL-5? Има ли филтър или нещо по-специфично?

За скоростната кутия пак същото ли?

 

2. По окачването имам забележки и някои от кокалчетата са тръгнали, мисля да поръчам само заминалите /поне на пръв поглед/ какви да са, наистина ли се усилени на S-ките или това е мит?  Нови или втора употреба от S-ка?

 

3. Необходимото зло - газов инжекцион, изчетох темата: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=82090, доста полезна информация, но вече на 4 години, има ли нещо ново под слънцето, научиха ли ги тези двигатели и почнаха ли монтажите да стават по-успешни? Моля, споделете координати къде ще е най-удачно да се извърши монтажа. Бутилката ще е на мястото на резервната гума и мисля да потърся резервна гума тип "патерица" от пасат, това добра идея ли е спрямо quattroto? 

 

Това са ми основните чуденки само за няколко дни, да видим след един месец какво ще се случи :lol:

 

За съжаление имам само тази снимка :)

16379_511308262306115_383079986957594908

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка, само хубави моменти да имаш с нея! :) 

 

За маслото мога да те посъветвам да не е 5/30, а с по-висок летен индекс - 5/40 или 5/50. Както пише в книгата към колата "с използване на 5/30 не се препоръчва каране дълго време с висики обороти" /нещо такова беше в раздела за маслата/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки гаражен тунер,чел или чул някой казал нещо си пред блока темата с маслото е много специфична и се отнася за всеки автомобил индивидуално.Моторното маслото има три основни функции: да смазва мястото на триене, да отвежда топлината от мястото на триене и да почиства мястото на триене.Всеки двигател си има болежки,чак когато се отстранят(течове,гарнитури и др.) тогава можем да говорим за марки и вискозитет и кое би било най добро за двигателя.

Поздрави:Kerpi134

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сложиш тая газова бутилка където си я замислил ще ти е малка като количество газ-мисля че беше около 40 литра.Туй животно си гори и доста често ще трябва да зареждаш.Една 70литрова  ще ти е добра но ще ти заеме доста място.Трябва да си прецениш кое да предпочетеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3. Необходимото зло - газов инжекцион, изчетох темата: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=82090, доста полезна информация, но вече на 4 години, има ли нещо ново под слънцето, научиха ли ги тези двигатели и почнаха ли монтажите да стават по-успешни? 

За 4 години са се променили две неща - вече масово се ползват термопластични тръби и почти всяка марка ГИ предлага ОБД комуникация.

Ако ще слагаш газ, препоръчително е първо да чипнеш колата. Разправиите после може да са много и досадни.

А моторът е изключително здрав....всъщност за по-здрав мотор от това поколение не се сещам....може би само АФН :hilezh:

 

Другото, което се е променило - вече се предлага софтуерно премахване на ЕГТ и ламбда сензори. 

 

За маслото - перфектен вариант е Мотул 8100 5/40 xcess със смяна на 10-на к км.

 

За окачването - не знам да има нещо по-специално (освен кормилни накрайници), но аз бих сменил само разбитите носачи с нещо марково - Лемфьордер и на второ място ТРВ.

 

Оригиналните масла на кутията и дифа не бих пипнал...освен ако няма течове или маслата са силно замърсени.

Геар300 е добро масло.

Ако те човърка да налееш някой лев в колата провери възможността за челен кулер...ефектът си заслужава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка колега, много да те радва колицата, и само незабравими моменти с нея.

Не мога да дам голям съвет от към масло и консумативи, защото не съм имал такъв автомобил.

Дано само да нямаш проблеми с ръждата, защото на 1-вата снимка си личи, че колата е мажена с някаква гняз, тип Боди 666 или асфалт.

Дано смяната на части по окачването е безпроблемна и да не се налага, горелката да влиза в употреба.

Имал съм коли от Швейцария, и досега, не съм попадал на такава без ръжда.

Ако не е проблем, може ли още снимки?

Лека вечер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм коли от Швейцария, и досега, не съм попадал на такава без ръжда.

Това не е критерий за всяка Швейцарка!

 

@vilik-Честита S-ка!

Обслужи я,както трябва-окачването Лемфьордер/само,което е за смяна,a не цялото/.

За кутията и дифа,както ти е споменал колегата robobug-по-добро от оригинала няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Багажника е плитък заради дифа. Едва ли ще събереш голяма бутилка на мястото на резервната гума. Пък и ще изместиш тежестта назад така. Слагай една дълга колкото се може по-напред, лепната за седалките. И без това тая кола не е правена за чували и щайги, така че не би трябвало багажника да ти липсва (много).

И скрий хубаво пълначката, че загрозява :hilezh:

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително смени хидравличният обтегач на ангренажа! Аз карам с Мотул Ексес 5-40, реално всичките си коли съм ги карал с това масло, за сега не съм имал проблеми. Като дори на Душегуба, валовете му бяха чисто нови като го разкоствахме.

Препоръчвам термостат с по-ниска температура на отваряне. Оригиналният беше май на 82, 84градуса или нещо от сорта и колата първото лято, постоянно работеше на 95-98 градуса на антифриза по климатроник. После сложих Бер, който ако не се лъжа е на 78 градуса и сега всичко е перфектно. При движение, антифриза седи на 82-83 извънградско при скорост 130-150, градско на 84-86 и бавно скача над 92 дори в най-големите жеги при престой в задръстване, при потегляне веднага пада температурата. Колата загрява изключително бързо и заковава 90 на таблото. Доста по-рядко зацепва виското сега и ми харесва повече как се държи.

Препоръчвам изкъртване на горните катализатори, които са в даунпакпите, веднага след турбините, за да оцелеят по-дълго турбинките.

Като цяло ти пожелавам само газ да и раздаваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на хората с градивни мнения, за момент се бях отчаял, но явно има още ентусиасти от старата школа :)

 

Ако сложиш тая газова бутилка където си я замислил ще ти е малка като количество газ-

 

Утре ще премеря да видим, но все пак резервната е 17-ка нормална гума, не ми се струва толкова малко, все се надявах да влезе 55л бутилка и да зареждам 44-5л.

 

 

За 4 години са се променили две неща - вече масово се ползват термопластични тръби и почти всяка марка ГИ предлага ОБД комуникация.

Ако ще слагаш газ, препоръчително е първо да чипнеш колата. Разправиите после може да са много и досадни.

А моторът е изключително здрав....всъщност за по-здрав мотор от това поколение не се сещам....може би само АФН :hilezh:

 

Другото, което се е променило - вече се предлага софтуерно премахване на ЕГТ и ламбда сензори. 

 

За маслото - перфектен вариант е Мотул 8100 5/40 xcess със смяна на 10-на к км.

 

За окачването - не знам да има нещо по-специално (освен кормилни накрайници), но аз бих сменил само разбитите носачи с нещо марково - Лемфьордер и на второ място ТРВ.

 

Оригиналните масла на кутията и дифа не бих пипнал...освен ако няма течове или маслата са силно замърсени.

Геар300 е добро масло.

Ако те човърка да налееш някой лев в колата провери възможността за челен кулер...ефектът си заслужава.

- Чип не мисля да слагам, не ми трябва повече вървеж, тези 265 кончета са ми повече от достатъчни. 

- Газова със сигурност ще се слава, обаче основната дилема е къде :/ конкретен сервиз/майстор можеш ли да препоръчаш?

 

- X-cess вече взех 6л заедно с филтри, утре я почвам :)

 

- Очакването ще е лемфьордер, като ще поръчам само тръгналите елементи.

 

Дифф и скорости само ще проверя нивото.

 

 


ръждата, защото на 1-вата снимка си личи

 

Както съм писал на снимка 1 Опел Фронтера, който лично съм го консервирал с Fernat /google ще помогне/ +

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сервиз за ГИ най-близко и качественно до теб е ТриоЕлит гр.Кюстендил.

Качествен и добър монтаж.

В сайта им дори има цени ,,, но най-добре по телефона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-близко и качественно до теб е ТриоЕлит гр.Кюстендил.

 

Благодаря за съвета, Марто, не е проблем и София и без това прекарвам доста време там, но наистина ми трябва професионалист, който знае всички тънкости при монтажа на точно този двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... не е проблем и София и без това прекарвам доста време там, но наистина ми трябва професионалист, който знае всички тънкости при монтажа на точно този двигател.

...но да взима колкото "специалист"от стандартен сервиз, нали[emoji3] ..

Иначе познавам такъв човек, но му е мн. натоварен графика...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...но да взима колкото "специалист"от стандартен сервиз

 

За пари никъде нищо не съм писал - гони се качество, но да го кажем така, бюджет около 2к.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2400 приблизително (по спомен) ми обавиха Ланди за тоя мотор. Изпитани са поне.

Тва с двоен изпарител, бутилка на мястото на резервната гума и пълначка при тая на бензина. Ставаше въпрос за чипната такава, сменени даунпайпи и премахнати катализатори, предполагаеми 330кс

Редактирано от HEPBAKA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес премерих мястото на резервната гума има нещо като скаричка и размерите над нея са: 66см на 24 см, спокойно влиза бутилка с размер 64л, което е достатъчно.

 

http://msmgas.com/pro_agb_t.html

 

 

Доста читав монтаж:

 

http://www.autogascenter-peper.de/joomlatest/umruest-galerie/category/41-s4-27-biturbo.html

 

с бутилка 65л.

Редактирано от vilik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето още монтажи, какво ми прави впечатление, най-честата позиция е отпред в ляво. Ще опитам темата да стане полезен източник на информация, ако някой друг тръгне по този път. :bia:

 

image.jpg

96d8427cbe8fbe23119a03dd9b42434d8cc05a70

16474060.jpg

16474065.jpg

audi_s4_2_7_quattro_tiptronic_2000_3_lgw

 

motors4kl.jpg

reduktor.jpgbifuel.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес премерих мястото на резервната гума има нещо като скаричка и размерите над нея са: 66см на 24 см, спокойно влиза бутилка с размер 64л, което е достатъчно.

 

http://msmgas.com/pro_agb_t.html

 

 

Доста читав монтаж:

 

http://www.autogascenter-peper.de/joomlatest/umruest-galerie/category/41-s4-27-biturbo.html

 

с бутилка 65л.

 При мен на мястото на резервната гума се събра 42л бутилка и леко надига мокета. Ланди Ренцо е уредбата в Б5 Авант. Не знам как ще събереш такава голяма бутилка :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и една снимка докато умувам още за газовата. 

 

Нещо, което ми прави впечатление е, че виското на перката ми се струва постоянно зацепено и при студен двигател чувам перката :/ въпреки това колята загрява доста бързо.

 

2435682277b8aec9e97b9b7e38b31130ef8919c8

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо - честито за прекрасната придобивка, колега.

Ще си позволя да ти дам няколко съвета относна газовата от опит - доколко са приложими на твоя мотор ти трябва да си прецениш, защото аз още на живо не съм виждал такъв.

Като начало искам да спомена, че карам Пасат 5.5 с V6 и газова на Принс от 6 години и доста време съм утрепал, за да оправя "козметичните" бакии на газаджиите. От снимките, които си пуснал, нито един монтаж не ми хареса. Единствено този, за който си написал, че става, става според мен "до голяма част", НО: мястото на монтаж на газовите инжектори под охладителното казанче е на пръв поглед приятно, обаче ще се намразиш, когато опреш да сменяш свещи.

При мен оригиналния монтаж беше по същия начин, и понеже карах със скъпи свещи, опрях да мисля кое му е криво на монтажа чак 70 000 км след монтажа на газовата. Както и да е, имай предвид, че обикновено на газ свещите се сменят по-често, а и ако не караш с тези "скъпите", интервала ти е на нещо от рода на макс. 20-30 000 км. Така че хубаво огледай как ще стигнеш до тях и дали инжекторната група няма да ти пречи.

В една от снимките се вижда изпарителя до акумулатора - по принцип ми харесва, защото моя изпарител е зад едната халогенна решетка и за да го стигнеш ти трябва подемник и сваляне на кората под двигателя. Освен това, ако се слага изпарителя до акумулатора, 1) не ми е ясно това дали е допустимо от някви съображения за сигурност (не съм виждал досега такъв немски монатаж) и 2) по какъв начин ще ти върви маркуча/маркучите към инжекторите

Освен това редовно се дупчат дупките за газовото впръскване едно към гьотери. На мен ми отне повече от година да разбера защо стойностите на тримовете ми се разминават винаги с 5% - ако настроя едната страна на двигателя да е около нулата, то другата бягаше с 5-8 % "встрани". Е, по случайност го оправих, след като си купих друг всмукателен колектор (мисля, че така се казваше това на български) и монтирах газовото впръскване посредством тези адаптери:

http://www.fahrzeugteile-vogler.de/Kleinteile-Montagezubehoer/Einspritzduesenadapter

Ето ти една снимка как НЕ трябва да бъде, двигателя е като моя (не че не може и така, колата ще върви)

 

rimg1774pp2.jpg


Ето ти една хубава идея за монтаж - снимката не е моя, но при мен е подобно, само дето захранващите маркучи минават отпред над капака, а не отзад, както е тук. Но това при теб може да бъде преценено, зависи къде ти е филтъра и изпарителя. При мен и двете неща са отпред, така че няма как да пусна макручите от другаде.

 

p10101935vl.jpg

Редактирано от Чудомир
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засега най-добро ми се стори предложението на http://progas.bg/ чухме се с момчетата по телефона, правили са няколко 2.7т и гарантират, че 2 изпаритела Романо OBD /монтажът е при чистачките/ ще ми свършат работа, бутилка на мястото на резервната гума, зареждането е до капачката за бензина - уредбата има 5 години гаранция, всичко това за 1700лв. 

Някой има ли впечатления от този сервиз?

 

Говорих си с колегата Lubomir Jivkov, тази кола я е правил там и е останал доволен:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=153596#entry2207027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...