Jump to content

2.7 biturbo


TiL

Recommended Posts

Малко нагледен материал за хората които си мислят че тия ЕГТ датчици са сложени да утежняват конструкцията и да бъркат в джоба на потребителя ненужно

 

Audi Rs4 B5 2000 r damaged valve.
Due to the faulty sensor EGT after a long ride on motorways are down 4 valves.

 

036093590.jpg?r=0

 

036093592.jpg?r=0

 

036093593.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1,4k
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Е аз говоря, говоря, но никой не ме слуша. EGT-тата при този мотор, ако се кара със стокови изпускателни клапани трябва да се следят задължително, дали от юзъра или от екуто няма значение. На всеки, който се е чудил дали да ги трие, съм му давал акъл да не го прави.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакъв мид фейслифт не е, това епървото 2.7Т в А6 и като цяло най-гадното.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е разликата спрямо новите ? Не знам откровено и питам. Пусна мухата, разясни моля за да не откривам и аз топлата вода?

 

Мид фейслифт е купето, щото е с по-новите фарове, по-новия километраж.

 

Иначе до сега ми е ок колата и мотора и не се оплаквам, но съм далеч по знания от КучетоДух относно тоя мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се пише пак едно и също, има в разни по-стари теми списък с разликите, които лично аз съм намерил. Като цяло между 2.7Т-тата има адски много разлики, всичките са дребни, но не са маловажни. Най-важните при теб, които могат да ти наведат беди спрямо по-новите мотори са изпускателните колектори. При теб, ако не са сменяни трябва да са първата ревизия, които се цепят вътре и парченцата или минават през турбините или ако са достатъчно големи запушват колектора. Всички друго се ядва и ако ти се занимава малко по малко може да се смени/отстрани.

Като тръгнат се получава/чува дрънчене на място и при форсиране, много е специфично, може да се разровиш и да потърсиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте харесал съм си едно ауди А6 2,7Т 2000 година комби. Може ли да ми кажете някакви отзиви - проблеми, цени на обслужване(горе-долу) тези 2 турбини проблемни ли са или не и т.н. Който каквото се сети :)

Благодаря!

Редактирано от Hristofor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо не се разровиш във форума, има доста теми за мотора, с прилично количество информация в тях. Дори и в тази има не малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Два дни се занимавам с навеса, махнах евапа днес и намерих още един сцепен маркуч, откъдето е издишала налягане пущинята.Проверете си вакуумът, който отива към сервото от колектора и по-специално половинката му, която е в двигателният отсек преди еднопосочния клапан. Моят имаше 3см цепка в долната част към колектора. Аз лично я хванах със страшен късмет, защото ми се наложи да го махна. Маркучът е с оплетка, в която има и метални части, ако го погледнеш вътрешната страна, цепката се вижда, а отвън е перфектен. Интересното е, че сега, след смяната му ми се струва, че колата не спира толкова.  :hilezh:  За сметка на това се наслаждавам на чипът, който наляхме миналата събота без проблеми с налягането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос: Тази навигация (http://olx.bg/ad/originalna-navitsionna-sistema-za-audi-a3-ID50OI0.html#41a889ac7c) става ли за нашите коли? В частност моята е 2001г.

Редактирано от OliverQueen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става като хардуер, ама панела - не, а такъв не можеш да намериш, или поне не на прилични пари...и не виждам връзката, с темата за двигател 2.7тт. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ми пристигнаха някои глезотиики поръчани от deauto ;)

Има промяна във флакона с маслото... преди беше с помпичка като на почистващия препарат а сега е с "капкомер".

Само да изстине двигателя и пристъпвам към смяна :hilezh:

 

33mwnqv.jpg

Редактирано от TiL
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги кажете каква гарнитура за капака на клапаните да взема и къде и с какво лепило. За беля казах да ми сменят гарнитурите при смяната на ролки и ремъци, леко сълзяха, а сега едната тече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май сам си пиша. Мисля, че тук бях питал дали колата има кан(за това каква аларма да слагам). Оказа се че няма кан(или е някакъв частичен), съответно не може да се сложи аларма по кан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За писането, май да, но аз следя. Гарнитурите незнам кои са добри, но понеже и моите сълзят, знам от мастера, че при смяна използва и силикон. На стария аФтомобил бях ползвал гарнитура на Рейнц (два пъти) и накрая и силикона на същия, тогава спряха течовете, преди това спасение нямаше. Течовете не бяха течове, а по-скоро сълзене, нещо недопустимо за мен при сменена гарнитура. Силикона помогна доста, но финно нанесен и добре изчистени повърхности.

Редактирано от Lambozo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, имах и аз навремето такъв автомобил (Audi A6 C5 - Avant 2.7Biturbo 230k.s. automatic AJK-motor 4х4 1999g.)Впечатления:

1.Голям автомобил с добра возия, и много голям разход (под 8.8 не можах да падна и под 18 не мога също в градски режим) Фактора голям мотор -турбини и голяма тежест 1700кг. е предпоставка също затова. Мотора е хубав, но да не стигаш до ремонти. Заради немърливост в смукателната система, която беше отворена докато стоеше колата са влезли боклуци, които влизайки в турбините нещата доведоха до изваждане на едната турбина извън строя (Счупено витло), оттам всичко загрубя и  доведе до последствия. ("Гръмнаха" двата калапана, и дебитомера също дефектирал) Колата почна да плюе масло и да бръмчи турбината. Смъкването на турбината се оказа приключение при този мотор, като се стига и до махане на "магаре". Сервизирането на едната турбина доведе до смъкване на другата, защото едната ставала като нова, а другата си стои като някаква амортизирана. За баланс трябвало и другата да се смъкне. Ремонта ми излезе на едната 400лв и на другата 500лв или около 900лв, което за случая се оказа че съм минал тънка в МЕИ "Варна". След всичко това се наложи или майстора ми каза че няма да затваря системата докато не му подсигуря нови гарнитури на горещата част след турбината и преди нея. Естествено че само оригинални и чакане една седмица от Германия. По рано бях сменил моторен компютър, който никой не щеше да ми го продава като нов, защото нямало кой да го адаптира, а то се оказа че слагаш и нямаш проблем. Само се набива кода в него за имобилайзера, който се извлича от инструменталното табло. След 1300лв инвестиция се оказа че трябвало за тая сума да се даде старият компютър иначе сумата не е такава. Това беше в по ранна фаза преди проявата с компютъра. След инвестиция в новият компютър моят специалист, каза че по-лесно било да прехвърлим чипа (кейлогина), за да може колата да запали. След прехвърлянето колата светна като старият комп като "коледна елха". Оказа се че двата чипа имат малка разлика като единият е с два пъти по-голяма памет, но заетата е пак толкова, това беше на новият компютъра. Майстора ми се зае с това да разбере къде се крие проблема и се оказа че компютъра е само с проблем в този си чип, който неможе да се прочете и изтрие, а това излезе и целият проблем на компютъра, но все пак инвестицията в новият малко или много даде тая "диагностика", като здрава база. Да се върна на турбините, след нареждане на колата и на всичко необходимо, колата дойде момента да се запали, но проблема с дебитомера като го споменах се оказа все още неразбран, а това доведе и до други последствия. Колата трудно запалваше и докато позагрее почваше да си променя оборотите и да се опитва да изгасва. Колата беше в сервиз където има диагностична апаратура, която неможе да локализира проблемният дебитомер. Това след много часове, доведе до зачервяване на кюнеца след турбината, до катализатора, но до ярко червено, а това само от едната страна, от другата стоеше студена системата на катализатора. Това доведе до разрушаване на катализаторната система, която представлява 1 метър участък, който има ламбда сонда, малка пита за завихряне или забавяне на газовете за да може сондата да предаде информацията и след 80-90 см катализаторната пита. След това зачервяване се разпада тази пита и се набива в катализаторната пита. Монтьора който се занимаваше с това, реши да игнорира техниката и след първият откачен кабел на дебитомера колата веднага се оправила. Оказа се че разваленият дебитомер дава грешна информация на компютъра. Стигна се до разглабяне и на катализаторните системи, и дойде момента да се премахнат, махаш единият следователно махаш и здравият, за случаят даже и го разваляш. Сложиха се резонаторни гърнета или нещо подобно, колата тръгна да работи по отпушено,но се оказа че това повлия върху работата на автоматичната кутия след това, като почнаха при превключването да се получават леки сяцания, а преди това всичко вървеше меко. След известно време се наложа да търся тия две катализаторни системи и ги намерих, но от ръчна кутия, където лично трябваше да преправям планките които са заварени за тръбите на определени точки, там също влязох във филм. Новите катализаторни системи струваха 2500лв едната, а за 300лв ги намерих по-късно втора употреба и двете. Колата след като и сложих тези катализатори, вече заспа. След известна експлоатация и това загряване се оказа че турбината тази отляво също е пострадала, защото на 1000км ми заминаваше около 0,5лтр. масло и се събираше в интерколера.  Така е карах известно време, вървеше всичко, вече но ремонта ми излезе след всичко близо 15000лв дотам докато броях разходите си. Колата определено е мудна от 0-100км ускорение, но от 100-160км ускорява доста бързо. При стъпка разходите са ужасяващи, тия временните, но средните и действителните както казах с галене по рано пак не са малки, а този двигател е придвиден да работи с по-голям октан (Н-98) 95 е алтернативно число. Един път платих данък от 405лв , и втори път го нямаше това "удоволствие". За мен този автомобил с този двигател не е за хора с тънък джоб. Стане ли нещо, нещата не отиват на добре. Сега след няколко години разбрах защо тези а6-ци са най-скъпи с мотори 1.8Т и 1.9ТДИ вариантите. В момента имам доста останали части, както и готовите системи с резонаторни гърнета, и ред други дребни части, както и моторният компютър с повреденият чип. Слабо място отпред е също управлението на перките, модул който след евентуален удар в предница също може да се разхерметизира и да ви създаде грижи.  Имам много приключения с тази кола на тема ремонти, както и с комфортмодула, където трябваше да сменям буксите, които са окислили след намокряне на кичето под шофорските крака. Германеца се е постарал за много неща, всичко е правено с акъл, но за разход не е мислено, чак толкова, а той идва най-вече от тежките купета и конструкции. 

Редактирано от galin_krastev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това, което прочетох излиза, че си си взел някакъв страшен скрап и си направил грешката да пробвал да го съживяваш при хора, които грам не отбират от тази работа.

Проблемът не е нито в колата, нито в мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...