Jump to content

2.7 biturbo


TiL

Recommended Posts

  • Отговори 1,4k
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Там не съм барал. Какво масло се слага и някакви специфики при смяната?

По спомен маслото е 75W90 и беше около 2 литра. Смяната нямам идея как се извършва. Тук има два лагера: 1) Казват, че не се сменя масло и си караш колкото ти душа иска и 2) Маслото се сменя с обслужването на колата 50-60к км задължително. Аз го смених. Въпрос на гледна точка.

Редактирано от ppenchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз при закупуването на автомобила смених маслото на диференциалите и спирачната течност, и дори майстора се изненада, че искам да ги сменям. И ми каза, че в България много малко хора ги сменят. А спирачната течност било хубаво да се сменя на 2 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Съветвам да си разгледате добре вакуумите. Миналата седмица разглабях да се ровя нещо и ги прегледах всичките при мен, въпреки че ги бях посменил превантивно като отварях за смяна на обтегачите и веригите. Двете еднопосочни клапанчета при евапа бяха станали двупосочни, смених ги и тях. Демек, налягането от колектора е бягало към индусерите на турбините. Не се бях сетил преди това да ги "продухам". Реално системата е така устроена - вакууми се взимат от всмуклателния колектор с еднопосочен клапан и от тръбите, които се свързват с индусерите на турбините пак с еднопосочен клапан, демек вакуум има винаги при евапа, при мен имаше и налягане. :hilezh:  Вакуумът, които идва от колектора, минава през известния за ранните 2.7Т-та "F hose", който пък е свързан и с картерната вентилация, там също има еднопосочен клапан, него не съм го сменял, защото направо махнах тази част от картерната вентилация. Хубаво е също да видите вакуумите към N75-цата, линиите към гейтовете и към студените части се разклоняват с пластмасови тройници, при мен още като купих колата единият беше счупен, другият беше спукан, смених ги с метални. При рециркулационните калапни, също има шанс да има поизпечени маркучи, прегледайте ги и тях.

Пожелавам ви уШпех в начинанието.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има спукан вакум няма ли да се усети по нещо? Другото което е когато отпусна крака от газта, то какъв вакум трябва да прави колата и съответно да се ориентирам от показанията дали вакума ми е наред?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

-7 или надолу, обикновено е -7. При мен и преди и сега няма разлика в отчитания вакуум по буустметър. Не съм сигурен как се диагностицира, но е факт, че при мен много рязко се качи разхода от известно време насам. Така като гледам са били много проблемите, отстраних всички освен егт-то. Тъй като при мен егт-тата са с външни дисплеи, до последно смятах, че като съм разкачал жиците съм се е получила простотията, но се оказа, че не съм прав. Вчера навъзах всичко правилно и двата дисплея светнаха, единият работи, другият показва 1350 градуса. В момента говоря със Сид, за да се разберем какво правим и как да диагностицираме най-точно проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 2000, ако е с табло с дигитален часовник значи е с кан.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. Значи съм с canbus и да слагам съответната аларма.

 

Edit: Тия дни при пътуване на няколко пъти на фиса ми светна индикация (като тази за ръчната, но на дисплея) за няколко секунди съпроводена от звука от таблото.Спирачната течност е в нормите. Понеже съм чел, че за 2.7 абс-а бил специфичен реших да пиша тук. При сканиране ми вади следните грешки:

 

 
VCDS Version: Beta 12.10.3
Data version: 20130228
 
Tuesday,08,September,2015,12:04:55:55062
 
Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01 02 03 06 08 15 16 17 18 22 34 35 36 37 45 55 56 57 65 67
          75 76 77
 
 
No fault code found.
Readiness: 0010 1001
 
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 4B0-614-517.lbl
   Part No: 4B0 614 517 H
   Component: ABS/ESP allrad      1728  
   Coding: 06397
   Shop #: WSC 00000  
   VCID: 264841F2C2301B2ED59
 
1 Fault Found 
01119 - Gear Recognition Signal 
            35-10 - - - Intermittent
 
 
 
End   ---------------------------------------------------------------------
 

 

 

Някакви идеи?

Редактирано от TiL
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че КАН на ц5 няма. На предишния душегуб (междинка с диг. часовник) и на тоя (2004) не става комуникация по CAN Gateway.

Може и нещо да ми има на кебела/VCDS, пробвай с твоя дали ще вържеш, но се съмнявам...

 

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/applications/100a6.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на моята не иска да се върже по кан с кабела, но пък кабела ми е за 100лв с "хубав" софтуер като за 100лв. Иначе да кажете нещо по въпроса с проблема ми? Чета... някви проблеми с трансмисия, а грешката я вади в абс-а  :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01119

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17090

 

Второто е възможна причина, но ако нямаш грешки на самата трансмисия, предполагам ще е по-добре да се съсредоточиш върху кабелаците от нея към останалите модули.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтрих грешката и засега не се е появявала, но лампата (!) пак ми светна и ще се насоча към казанчето за спирачна течност, а за другата грешка ще чета засега, че нямам време да се ровичкам.

 

В сайта на ростек като вляза в графа Engine 

2.7l T (AGB/AJK/APB/ARE/AZA/AZB/BEL/BES)

 

Coding

...

  • xx?xxPowertrain
    • 5 = Front-Wheel-Drive
    • 6 = All-Wheel-Drive without ASR/ESP (with CAN-Bus)
    • 7 = All-Wheel-Drive with ASR/ESP (with CAN-Bus)
    • 8 = All-Wheel-Drive with Post-Switch Stage (Low Range - A6 Allroad only)
  • ...

Което не знам как да тълкувам  :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, да ви попитам относно клапана на картерната вентилация:

 

Koда на цялата картерна вентилация е 078 103 235 B
Клапана, който ме интересува е 078 129 101 A
По принцип срещам цялата вентилация (клапана с маркучите) да се продава в комплект, аз търся вариант да закупя само клапана, ако е възможно). Цената е около 200лв на клапана с маркучите, в краен случай ще действам така.

При прецакан клапан маслените пари при връщане на газта отиват в двигателя.

Гледам по чужди форуми слагат "catch can" или като на Икарусите изкарват парите с един маркуч да капят надолу :D

 

Вие как сте решили проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че КАН на ц5 няма. На предишния душегуб (междинка с диг. часовник) и на тоя (2004) не става комуникация по CAN Gateway.

Може и нещо да ми има на кебела/VCDS, пробвай с твоя дали ще вържеш, но се съмнявам...

 

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/applications/100a6.html

При А6 C5 комуникационна среда е K-line между оператор/контролер и контролер/контролер

Единствената CAN комуниакция при A6 C5 е между Мултитроник и ДВГ (напр. ALT, ASN, и др след 2000г.) - а там оператора няма достъп през VCDS.

 

Kазано накратко при избор на аларма да се гледа да е с възможност за комуниация по K-line.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой сменял ли е blow off клапаните с афтърмаркети? На стария пасат му бяхме нашили http://tuning-parts.bg/raztovarvashti-bov/1396/и нямаше ядове с вървеж или празен ход. Звука... плашеха се гаргите :) Та чудя се да подменя клапаните, та и мисля да чипосвам колата, а не знам стоковиците дали ще устискат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като изключим ЕГТ-тата, аз не съм открил нещо различно при 2.7 спрямо 1.8. 

Т.е. това, което знаеш и може да приложиш за 1.8 важи и тук.

С две думи - стоковите клапани са ок с чип, коагто са нови, но от един момент (май зависи от годините, не от налягането:)) започват да изпускат.

Другата особеност за 2.7 и високи налягания е гумения тройник на дросела, който при RS моделите (т.е. с К04) е метален.

К03-ки не могат да го повредят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. значи ще се слагат други клапани. По-късно ще пусна клипче със звука който желая и ако някой знае съответен клапан...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето такъв звук ще се цели

 

 

 

Звука при пасата беше този, но нещо не ме радваше

Редактирано от TiL
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтрих грешката и засега не се е появявала, но лампата (!) пак ми светна и ще се насоча към казанчето за спирачна течност, а за другата грешка ще чета засега, че нямам време да се ровичкам.

 

В сайта на ростек като вляза в графа Engine 

2.7l T (AGB/AJK/APB/ARE/AZA/AZB/BEL/BES)

 

Coding

...

  • xx?xxPowertrain
    • 5 = Front-Wheel-Drive
    • 6 = All-Wheel-Drive without ASR/ESP (with CAN-Bus)
    • 7 = All-Wheel-Drive with ASR/ESP (with CAN-Bus)
    • 8 = All-Wheel-Drive with Post-Switch Stage (Low Range - A6 Allroad only)
  • ...

Което не знам как да тълкувам  :nixweiss:

Провери дали ти дава някаква грешка на първи канал на дисплея на климатроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се ниско ниво на спирачната течност, долях. Сега ще следя дали пак ще светне, защото не виждам да има течове някъде, а преди да се появи индикацията бях правил няколко екстремни спирания от 200-240 до 70-80.

 

Мисля да почвам да чопля грешката

01119 - Gear Recognition Signal

35-10 - - - Intermittent

 

Вчера ми остана време да сканирам и грешката беше набита пак. Приемам всякакви предложения и съвети ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...