Jump to content

Избор между А6 1.8Т/2.7Т


Recommended Posts

Чакай сега, нали си говорим за тоя гъзомер? Тоест субективното усещане?
Сравняване на времена на драг линията и коя колко е бърза спрямо другата е нещо съвсем различно. Говорим за усещането като натиснеш газта. 
Дизела създава усещане за скорост, каза се вече няколко пъти. На мен лично ми харесва като се изправя прав на газта да ме залепя за седалката, въобще не ме вълнува че някой четирицилиндров миксер дава времена колкото бих дал аз на 400 метра. Темата се измества много настрани и няма особен смисъл да се хабим вече.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 176
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Само си си хабил бензина! 2.5 180 в купето на б6 беше отвян от голф 1.8т сток от място,летящ и секви такива! сравнението с 2.7бит е меко казано смешно :) извинявам се за оффа

Така се е случило, не си ги подбирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да точно за това говорим, просто споменах, че и на уред е така. На гъзомер на всяка предавка е по-яко в тръца с някакви дали има и 300нютона, колата е куатро и 1500кила. Понеже се усъмних и тествах и други дизели, всички са едни и същи, пробвах и с чип как е, общо взето навивах се да си купя дизел. Единственото, което ми хареса много е че тая печка с пълна газ има по-добър звук от 535 битурбото и то доста

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак казвам не споря кои двигател е по-добър и кой "върви" повече или по-малко , как се развърта и колко са му дълги предавателните числа . Казвам само че душегуба при еднакви обороти до 4000  има повече мощтност спрямо 2.7Bi - факт !

 

 

 

Та това което твоите велики графики в които душегуба не отразяват е з аколко време единия и другия двигател достигат едни и същи обороти. На махленски език колко бързо се рзвърта мотора. При равен старт душегуба е на 3000 об/мин а дабълтръцко е вече на 4500 е тогава кой е по-пъргав и съответно по-бърз. Стоян ти каза че моторите се намират в коли при които има промяна на оборотите непрекъснато и оттам дабълтръцко кине душегуба. Ако са на стенд както седят дизелагрегатите е ясна картинаката, ама аз лично не съм виждал никой да шофира ДГ по улиците.

 

Колега не ме "четеш" внимателно и спориш излишно :) Ето самоцитирал съм се по-горе със удебеления шрифт.

Не говоря изобщо за това кой кого "кине"  и честно казано не ми дреме - далече съм и от двата двигателя поне що се отнася до личния ми автомобил слава богу :) Всичко тръгна от там че някой колега (вече забравих кой) заяви тук как 180кс душегуб с ръчни скорости ич го намало в ниските обороти и не "мърдал" като му настъпиш газта щото за това трябвали коне ! Незнам за някой може така да се усеща. Но прoсто ако казваме че душегуба е "мъртвец" в ниските обороти няма как да кажем че 2.7Bi не е същия мъртвец при положение че при тези обороти има 30% по-малко коне. Поткрепил съм тезата си с официални факти.

Не се заяждам с никой и се опитвам да гледам на нещата обективно а не от гледна точка на собственика който винаги си хвали неговото като казва на бялото черно ;) Иначе ако говорим за състезание в реална ситуация логично е бензиновия двигател да се развърти по-бързо и да продължи естесвено след 4000 оборота където дизела "свършва" (хеле пък и ако не е с АГУ :)  ). Мойта теза е само и единствено че в диапазона до 4000 оборота дизела има винаги повече коне и нютони при еднакви обороти , за друго не споря - that`s all :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Официалните факти са на пътя, а не на някакви хвърчащи листчета и интернет графики. На пътя 2.5тди под 2000 оборота никакво го няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мои приятел караше 2.7тт + чип ръчка. Без да наливам масло в огъня, но ако си в 2.5тди докато посегнеш за 2ра скорост вече ще ти трябва бинокъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах алроуд 2.7 с авт чип слаган в немско, не съм го мерил но графиките в жабката бяха за около 300к.с. на автоматик, като включим и че алроуда си е тежка кола и не е точно бегачка си вървеше повече от прилично, имал съм и 2.5тди чипнато.....никъв шанс да е по-бърза печката. 

 

Иначе 2.7 сигурно е тегав двигател ако е милионник но аз явно целнах запазена и проблеми не съм имал. Несериозно е да го сравняваме с 1.8т изобщо.....звук,поведение, еластичност, динамика просто няма допирни точки. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aйде сега, душегуба си е супер мотор. Ако не беше той, в моргите нямаше да има една А6-ца, следователно нямаше да има и евтини части за нас/вас с нормалните мотори :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже не мога да цитирам всички мнения да взема и аз да драсна два реда.

Това,че на 3000об дизела е на половината си работен диапазон е меко казано нереално,при положение ,че след 4500об ефективността му е 0,а се реже до 5200.

Моята бензинка започва да върви след 4000об ,ама до 8200 си тегли все нагоре и нагоре.

Имам 2.5 в купе на Олроуд и пак казвам,че за нормално предвижване и круизване си е напълно достатъчен ,но сравнен с 2.7тт си е туч най-страшен.

Какви графики,какви 5лева......

Да не ви разправям на диното на Келеша един горд собственик на С8 Д3 с неземните на хартия коне и нм как му стана лошо като заради автомата,големите гуми и т.н удари 33% загуби и на пътя отидоха някакви си 290коне,които на 2+ тона купе си е сеч най-страшна.

Ръчна кутия е за предпочитане,защото съм имал досег с С8 Д2 ръчка и разликата с автомат е че няма прилика.

Чипнат 2.5 автомат дава 150 коня на гуми и 380нм ,та смятам е ясно ,че пак получава бинокли от 2.7 250 магарета.

Дизела е да се пътува спокойно ,но Нека е ясно ,че си създава субективно усещане за вървеж.

След 4000об всичко е издевателство над мотора.

Имам печка ,която е 6~ секунди до сто и с това филма свършва.

Евала на колегите по-горе дето описаха за силните бензинки,благо ми стана.

Стоян и Боби(робобъгавия :lol: и духа куче са си имали вземане даване доста и с двата мотора 1.8/2.7 и бих чел и внимателно какво пишат.

Истината е ,че и двата мотора си искат грижи и поддръжка,а и си горят като им се дава газ.

Всичко р относително.

Шевито ми с педал до метала даваше на магистрала 11/100 при скорости 160-170 с 80 коня мотор,а другата ми бензинка дето подминава 600коня гори 9 със 160.

В случая едно 2.7тт с един ремап после си струва в пъти повече,идва с много много богато оборудване спрямо миксера серийно.

2.5 тди си е за нормално возене ,каране и т.н

Как може да се очакват чудеса от мотори с два тона купе ,с работен диапазон от 2000-4500 оборота незнам.

Онзи ден давахме газ на една 4ф 215кв на гуми и на втория рън и интейка беше 80градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не ме "четеш" внимателно и спориш излишно :) Ето самоцитирал съм се по-горе със удебеления шрифт.

Не говоря изобщо за това кой кого "кине"  и честно казано не ми дреме - далече съм и от двата двигателя поне що се отнася до личния ми автомобил слава богу :) Всичко тръгна от там че някой колега (вече забравих кой) заяви тук как 180кс душегуб с ръчни скорости ич го намало в ниските обороти и не "мърдал" като му настъпиш газта щото за това трябвали коне ! Незнам за някой може така да се усеща. Но прoсто ако казваме че душегуба е "мъртвец" в ниските обороти няма как да кажем че 2.7Bi не е същия мъртвец при положение че при тези обороти има 30% по-малко коне. Поткрепил съм тезата си с официални факти.

Не се заяждам с никой и се опитвам да гледам на нещата обективно а не от гледна точка на собственика който винаги си хвали неговото като казва на бялото черно ;) Иначе ако говорим за състезание в реална ситуация логично е бензиновия двигател да се развърти по-бързо и да продължи естесвено след 4000 оборота където дизела "свършва" (хеле пък и ако не е с АГУ :)  ). Мойта теза е само и единствено че в диапазона до 4000 оборота дизела има винаги повече коне и нютони при еднакви обороти , за друго не споря - that`s all :)

 

 

Пич, понеже не разбираш какво всъщност прави скоростната кутия - тя предава въртящия момент от коляновия вал, до гумите, които се завъртат.

Понеже дизелите имат по-малък работен диапазон, предавките им са ДЪЛГИ. Понеже са по-дълги от тези на бензина, загубите на дизеловия мотор са ПО-ГОЛЕМИ до гумите. Ако съотношението е 0,66 последна предавка на дизела с диф 2,7, то бензина ще е с 0,88 и диф 3,1, щото има още ПОНЕ 2000 оборота до прекъсвач повече и може да си позволи по-къси предавки.

(числата са примерни)

От всичко това горе следва че тъй като пристигат по-малко коне и въртящ момент при дизела, до колелата, той се усеща като умрял кон спрямо Би-Турбото.

И да, тъй като съм се пускал със 2.5тди с чип, прекрасно знам колко е спрял - шамарил съм го с 1.6 атмосферка 118кс 142нм, срещу предполагаемите 180кс и 400+нм

330Д в Е46 седан, пък съм го пердашил не веднъж с чипнат некадърно 1.8Т във 4х4 комби. 2.5цата със всичките тея коне и НМ получава бинокъл.

2.7мака върви повече от 1.8Т дори с чип при що-годе съпоставими коли (да не сравняваме опоскано А3 1100кг, с наблъсканото с екстри А6 1800кг)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@НЕРВАКА, какво беше е46-то щото ако е било с 204к.с. двигател мноого силно се съмнявам че с чипнат 1.8т 4х4 си го шамарил......  

 

душегуба че е без претенции за мноо вървяща кола е факт, ма чак пък с 1.6 118к.с.... почнахме тука истории от хиляда и една нощ  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предавките на всички дизелови двигатели са КЪСИ. Дори 4.2 тди не вдига на първа скорост колкото 1.8т на първия зъб.

Един дизелов двигател с 370 нм и 180 коня няма да отвее бензинов 150 к.с. и 223 нм точно заради значително по-широкият работен диапазон на бензиновия, а скоростната кутия е най-големият редуктор на въртящ момент. "2.7би" пък да не говорим. Ще ошамари всяко 2.5тди както си иска. Даже и на разход на гориво ще го бие :)

 

На 1.8т мощността на първа предавка, минавайки през ск. кутия и диференциала, е сигурно 1000 нютонметра до колелата. Това продължава по-дълго време от дизеловия двигател заради късите скорости на дизеловите ДВГ по принцип. Това е причината доускорението на оптималната предавка от 80 до 120 км/ч да се прави за приблизително същото време от 1.8Т със 150 к.с. и от 2.5тди 180 к.с. Да кажем 5,9 сек. за 1.8Т и 6,5 сек. за 2.5тди. За 1.8т или сходен бензинов двг (дори и без турбо да е, само малко повечко кубици да има) оптималната предавка за това упражнение е трета, а за дизелът четвърта. Разликата във въртящият момент м/у дватта двигателя като такива е голяма и тя не е в полза на бензиновия, но тук идва скоростната кутия и широкият с около 35% работен диапазон. Резултатът е повече мощност към гумите за по-слабият на хартия агрегат. И затова той е по-бърз... 1.8т, а 2.7 върви още повече, така че :)

Редактирано от Andy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно време имаше големи драми, че един колега с 4ф 3.0тди беше разстрелян на някакъв светофар от рено 19. Почти се стигна до харакирита, сепукота и скокове от високи сгради :hilezh:

От тогава дизелистите тук са силно травмирани и не смеят да обелят думичка. :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кола за драг ли се търси в темата или кола за дълги и комфортни пътувания? За да е бегачка кола с такова купе, то според мен трябва да е с поне 4.0Т (бензин естеатвено) мотор и някакви си 600-800 коня. Тука ептен го обърнахте на рейсинг приказки които са неуместни за подобен тип коли. Нашите коли просто се движат, не летят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако съм разбрал правилно колегата Бобо, той просто иска да каже че дизелът има по-голям въртящ момент и тяга в ниските обороти, а не че е по-бърз от бензина - нещо, с което съм напълно съгласен. Т.е ако сравним 2 идентични двигателя /бензин и дизел/, при дизела не е нужно да пънеш мотора до 4000-5000 оборота, като ще получиш ускорението, което искаш още на 2000-2500. Това не означава че дизелът е по-бърз, а означава че достига по-рано своя въртящ момент и коне и субективна теглителна сила. После естествено бензинът побеждава. Затова за някои хора с определен темперамент на шофиране, дизелът е субективно по-приятен, защото си "къркориш" с 2000-2500 оборота и преодоляваш с лекота баири, доускоряваш, изпреварваш и т.н. С бензина същото упражнение се получава, но с цената на по-високи обороти от дизела, за да си покаже пълния потенциал.

Тук идва и примерът с тегленето на каравана по баир - разликата за мен е че 2.5 тди ще изтегли тази каравана с 2000 оборота, а за да я изтегли 1.8Т по същия начин, ще му трябват да речем 3500 оборота.

 

А относно 2.5 тди 180 коня - какво точно очаквате от кола с такова тегло /например А6 авант/, с куатро, със стар и тежък автомат? Нормално е да пада от А3 1.8Т на предно, с ръчни скорости, или дори Пасат 1.8Т, ръчка, предно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам че колегите превърнаха темата тук на "рейсинг" между "бегачки" тежащи по 2 тона със велики 230 коня и първобитни автоматици . Аз не разбрах че в темата се търси кола драг за 400м. или за писта. Ама няма лошо - дет се вика всеки луд с номера си :) Ако мерилото за голямото вървене се избива с "комплекса" с наказване на 16 годишен душегуб - евала колеги много ви вървят колите - да ви имам критериите :)

Иначе виждам че единствено колегата 150hp е чел какво точно съм написал и ме е разбрал правилно без да ми слага думи в устата за което се радвам че писането ми не е било съвсем на вятъра. Никъде не съм сравнявал като абсолютна бързина 2.5TDI със 2.7Bi. Едното е с 200куб. , една турбина и 50 коня повече , развърта се по-бързо - остава да е по-спряло от мъртвородения  душегуб.

Това обаче по никакъв начин не отменя факта че в диапазона до 4000 оборота дизела разполага с повече коне и нютони във всеки един момент при еднакви обороти като при 2000 има +30%. Ако според колегите на 2000 оборота душегуба е "спрял" (което аз не коментирам - склонен съм да се съглася) то 2.7Bi е още по-спрял и така до 4000.

Сега имам само един риторичен въпрос . Виждам че колегите тука са рацери-джигити които си карат колите ежедневно в прекъсвача за да им използват пиковите стойности на мощност. Та въпроса ми е колеги - при ежедневно шофиране колко процента от времето карате до 4000 оборота и колко процента над 4000 ? Знам че няма да ми отговорите честно но нека всеки един си направи експеримента за себе си - разхода изобщо не го коментираме   ;)

Редактирано от boboweb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре това е чудесна логика, но какви са фактите, като дадеш газ на душегуба и 2,7Т на 2к оборота на теория трябва дизела да тръгва много повече? Дали е така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да дам примери с други коли с доста близки характеристики - Голф 4 1.9 ТДИ 150 коня и Голф 4 1.8Т 150 коня. Субективно, като дадеш газ от 2200-2300 оборота, дизелът тръгва МНОГО повече. За да тръгне по този начин бензинът, му трябват поне 3500 оборота, а и няма този кик, защото има по-малък въртящ момент. А и дизелът има малко по-добри динамични данни от бензина, макар и с някакви стотни. Вижте обаче доускоренията на ниска предавка. 

 

http://www.zeperfs.com/en/duel385-387.htm

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че аз незнам кой нормален човек спори че бензина и дизела на еднакво ниски обороти примерно 1500 бензина разполага с повече коне и нютоно:-) Даже незнам защо изобщо се набляга на това като на практика е абсолютно незначителен фактор че на светофара ще дръпнеш някоя бензинка с 40 санта а той като дигне оборотите после ще ти отвее мъртвеца:-) да ако теглиш каравана, караш по байр или стръмна улица е по добре на ниските да имаш торк ама реално в града няма никъв смисел от някой коментари и разсъждения:-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дръпка е ясно, въпросът е в ежедневното шофиране, в което аз например рядко подминавам 2500-3000 оборота. Вече при дръпки и цедене докрай е друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...