Jump to content

Разлики между А6 4.2 и S6


kotzeto

Recommended Posts

Колеги, какви са разликите в двете коли, освен различната мощност, по- твърдото окачване при S6, хромираните огледала и броните? Има ли някои екстри при S6, които ги няма при А6 и изобщо какви са разликите между двете, които не се виждат с просто око, както и каква е разликата в изпускателните генерации?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При S6 скоростната кутия е по-къса и автоматът държи мотора в малко по-високи обороти, за да е по-резлив и отзивчив при подаване на газ.

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Основно разликите в двата автомобила са следните:

 

В двигателя не само мощността е повече, коляновия вал и блока са различни, биелите и болтовете са ковани при "S"-ката, дросела също е по голям.

Автоматите са еднакви и при двата модела се монтира 5HP24, при "S" преди фейса автомата е перманентно в спортен режим, а след фейса и двата модела имат позиция S на скоростния лост и там разлики няма. 

S6 е с различни предавателни числа на диференциалите и дава усещане за по-динамичен автомобил, но това е за сметка на разхода особено извън града разликата е около 2л. 

При S6 и двата моста са алуминиеви, тампоните на задните амортисьори също, има 2-ра ел.перка пред радиатора.

Окачването и при двете може да бъде в два варианта, 1BA или 1BЕ, като при S6 и двата варианта са с доста по-твърди амортисьори. 

Интериора на всички S-ки  е серийно с кожено ел.рекаро или комбинация кожа плат/велур, всички са с велурен таван, всички са с голям FIS с борд, таблото с уредите свети червено с бели стрелки и е със сиви часовници.  

Всички S6 са със сервотроник (но с по-твърди настройки на волана от А6 със сервотроник).

Всички S6 са с алуминиеви шенкели.

След 02,2001г всички S6 имат серийно спирачен асистент. 

Различни са крайните гърнета (при А6 ако е с катализатори до 4000 об/мин не се чува почти нищо).

По екстериора, разликите са единствено брони, решетки и огледала( при S6 са с алуминиви капаци и винаги са електрохроматични, винаги са с дясно голямо).

И двата варианта са серийно с ксенон, като има индивидуални без!

S6 серийно излиза със 17"джанти и гуми 255/40/17, докато при а6 почват от 16" 

Спирачките са еднакви при двата модела. 

 

 

Само за статистиката ако се вземе едно А6 4,2 с идеята да се направи S6 като интериор и екстериор с части втора ръка излиза около 5500-6000 лв с задно с боята на детайлите и труда. 

 

Ако трябва да сравним А6 4,2/S6 със всички останали А6 C5 то те само си приличат визуално и имат не много взаимо заменяеми части. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, MOON написа:

 

И при двете купета и калници и капаци са V8, купетата са по-дълги са 18 см спрямо всички останали а6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дам когато навремето тръгнах да сменям калници от ЕС, останах доста изненадан че предните са много по-дълги от мойте. като прочетох малко и разбрах защо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

А да попитам относно ръчната кутия в S - ките...докога се монтира и има ли изобщо някакво ограничение в моделната година или може да се надявам на ръчка във фейслифт...също така каква е разликата между първия модел S6 C5 и фейслифтовия такъв...колегата @cvetan83 какво ще допълниш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръчни скорости се монтират на всички от началото до 2004г (принципно модела се произвежда до края на 2003г, но има автомобили с 1-ва регистрация дори 2004-2005г).

 S6 има два фейса, 1-вия е от 11.2000г. втория от 11.2001г разликата м/у преди и 1 е таблото с уредите (само емблемата на него), волана, 1 има 4 л.сонди, емблемите на предната решетка и заден капак и леки промени по ел и модулите (има CAN). 2-рия фейс спрямо 1-вия са кристални стопове, бленда пиано лак около задния номер, различна предна броня, копчето за фаровете е с ралична форма на врътката и всички пластмаси по купето са с гумираното покритие, което се търка, капаците на огледалата са пластмаса и са сив мат. При 2-ри фейс автомата е с позиция S. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демек каквото включват промените на ц5 фейс, общо взето. CAN-а е само за връзката ЕКУ-автомат-табло-радио-ESP, long-life service oil + др. дреболии и е само подготовка, без пълни функции и връзка на ОБД.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, cvetan83 написа:

Ръчни скорости се монтират на всички от началото до 2004г (принципно модела се произвежда до края на 2003г, но има автомобили с 1-ва регистрация дори 2004-2005г).

 S6 има два фейса, 1-вия е от 11.2000г. втория от 11.2001г разликата м/у преди и 1 е таблото с уредите (само емблемата на него), волана, 1 има 4 л.сонди, емблемите на предната решетка и заден капак и леки промени по ел и модулите (има CAN). 2-рия фейс спрямо 1-вия са кристални стопове, бленда пиано лак около задния номер, различна предна броня, копчето за фаровете е с ралична форма на врътката и всички пластмаси по купето са с гумираното покритие, което се търка, капаците на огледалата са пластмаса и са сив мат. При 2-ри фейс автомата е с позиция S. 

Според теб коя моделна версия е за предпочитане..някакви плюсове и минуси спрямо едното и другото..някакви по-съществени разлики по техническата част има ли, като мен ме интересува ръчната кутия.

Редактирано от bonevstiliyan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, bonevstiliyan написа:

 

Най общо казано бих заложил на най-читавата, всички останали подробности при тези автомобили не са толкова важни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е така, обаче дори само разликата в звука да броим....разликата е много голяма. Сигурно ли е това за С-режима под дифолт? Струва ми се че няма как да е същото като кола, която си го има, все пак би било прекалено грубо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 22.06.2016 г. at 11:00, DLS написа:

 

 

При фейслифтовите със S режим просто има възможност за по комфортно шофиране с плавно превключване и на по-ниски обороти когато е на D, а в режим S кутията се държи 1:1 с тези без спортен режим. При А6 обаче не е така, там S режима определено е различен спрямо D в първото поколение. 

Редактирано от cvetan83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта е от малко по-старите без S режим, но имах възможност да се повозя и покарам фейсова с S режим и ми направи впечатление, че фейсовата превключва малко по-бързо между скоростите. Моя автомат е малко по-тромав. Може и да ми се е сторило, но ...... с такова впечатление останах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Превключването зависи от много фактори, като състояние на кутията, дебитомер, работа на мотора и дори зацепването на ангренажа има значение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен! Момента, в който прочетох за "дебиломера" се сетих, че тогава аз имах проблеми с него, та може и от там да е била разликата....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Значи в тоя ред на мисли една ц5 4.2 е в пъти по-лесна и съответно евтина за поддръжка от ц5 с6?
Проблем от към екстериора биха били калниците евентуално заради раздувките? 
Иначе по окачване и спирачки вариантите са много повече спрямо с-ката нали?
Иначе мотора въпреки че е от първите 4.2 би трбявало да има добра динамика и да е приятен за дълго каране, все пак е осмак.

Всъщност имаме ли някого във форума с а6 4.2? Бих искал да погледна една жива такава :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с такава а6 4.2 и седях пред дилемата с6 а6 зависи какво точно търсиш от колата

Които иска С глезотии брони табло ала бала зима с6 аз изках а6

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4.2 си е приятен за каране, дори да не е S6. Но на S настройките са много по-различни и колата дава усещане че е много по-бърза и агресивна. Дифът е различен, скоростите са по-къси, автоматът държи по-високи обороти, звукът е по-наточен и т.н. Съответно, като закономерна последица от всичко това, и разходът е по-висок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...