awaremind Публикувано 1 Юли 2016 Доклад Share Публикувано 1 Юли 2016 (Редактирано) Здравейте, наскоро и аз регистрирах една A6 Avant 2.4 ARJ, с ръчни скорости, предно предаване . От както съм се сдобил с кораба ми прави впечатление, че в малко по-натоварен режим на работа двигателя дава доста висок разход. В Германия по междуградски път със скорост до 100км/ч бях на 7.7/100, след това, когато се прибирах, за над 1300км магистрала, със кротко каране 110-130, основно около 120, без ръчкане и без изпреварвания, без климатроник, почти празна кола, даде разохд 9.5-10 бензин . Термостатът не работеше коректно, отдадох го частично на това. След смяна на въздушен филтър и слагане на картон пред част от радиатора, в България продължаваше да дава разход около 9-10 при същите условия на каране. След пълното обслужване, ролки, ремъци, масло, антифриз, нов термостат и гарнитури на клапаните - разходът от 9+ бензин при кротко каране около 110-130 км/ч остана. Монтирах газов инжекцион, заедно с профилактика на целия всмукателен колектор, почистване на двата сензора за въздух, в периода на настройка дадох градски разход над 20, което е нормално заради сериозното настъпване. После направих пробно пътуване до Благоевград, само по магистрала, отново с кротко шофиране със 120 на темпомат и климатроник и тук таме пускания с малко по-висока скорост. Измереният разход при зареждане там беше над 13.5/100, от които литър-два отдавам заради пипането по настройките на системата и промените им, оставащите 11-12/100 на мен поне ми се струват множко за каране без доускорявания, само с равна газ и двама човека в колата без багаж, поправете ме, ако греша. На връщане със твърдо 100км/ч по темпомат и без климатроник, валеше дъжд и беше доста хладно, но неприятно за каране - разходът, който отчетох беше под 8/100 в София, което ме изненада , в сравнение с високият разход, който дадох на отиване, пътя е повече спускане на отиване и съответно повече изкачване на връщане и съм наблюдавал обратната тенденция - да е по-висок разхода на отиване в сравнение с този на връщане. Lambda сондите "изглежда" да работят нормално, по осцилоскопа в софтуера на газта, който ги следи. Тримовете на едната глава са с около 2-3% по-високи тези на другата, но се задържат под 5-6% като цяло. Моля колегите с този мотор да споделят какъв разход имат при каране над 2500 оборота, седите ли близо до 10? Към технологично информираните: Мога ли надеждно да проверя колко бързо реагират сондите с VAG-COM? Възможно ли е този завишен разход да е ефект от запушени катализатори? Не усещам миризма на счупен и неработещ катализатор на бензин зад нея. Редактирано 1 Юли 2016 от awaremind Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
awaremind Публикувано 2 Юли 2016 Автор Доклад Share Публикувано 2 Юли 2016 (Редактирано) Постът е леко дълъг. Който го мързи да чете - най-важният въпрос е колко ви горят а6ците на предно с ръчка с 2.4 и 2.8 на дълго със кротко 110-120? и 9+ нормален разход за този двигател, в това купе, с този режим на каране ли е? Редактирано 2 Юли 2016 от awaremind Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
strakov_m Публикувано 2 Юли 2016 Доклад Share Публикувано 2 Юли 2016 Според мен е супер нисък този разход , аз съм с 2.8 куатро ръчка и разход като този не съм виждал изобщо . В града съм на 20+ извън 18 , карал съм и с 130 и с 180 разликата е 2-3 литра но под 16 извънградско не съм падал и за това обикновенно си я мачкам . Разхода ти е супер карай си колата и не се шашкай изобщо не ти е завишен . Вчера Пловдив-Бургас 21-22/100 час и половина. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 2 Юли 2016 Доклад Share Публикувано 2 Юли 2016 Преди 18 часа, awaremind написа: Здравейте, В Германия по междуградски път със скорост до 100км/ч бях на 7.7/100, след това, когато се прибирах, за над 1300км магистрала, със кротко каране 110-130, основно около 120, без ръчкане и без изпреварвания, без климатроник, почти празна кола, даде разохд 9.5-10 бензин Ако разходът ти се е повишил,след като си заредил гориво на българска бензиностанция,всичко е нормално Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 2 Юли 2016 Доклад Share Публикувано 2 Юли 2016 (Редактирано) Мисля че разходът ти е горе-долу нормален. Аз съм с 4.2 и при 90 км/ч. ми дава около 9 на 100, при 115-120 - около 10 на 100 и при поддържане на 140-150 е около 11 на 100. Нямам газ, така че цитираните стойности са само на бензин. Автоматик и куатро съм. Все пак много зависи дали дадена скорост се поддържа меко, равномерно и плавно, или често се доускорява, убива инерция, изпреварва, "залепва" зад колите пред нас и т.н. При "идиотско" каране съм постигал и 15-17 извънградско. Редактирано 2 Юли 2016 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
awaremind Публикувано 2 Юли 2016 Автор Доклад Share Публикувано 2 Юли 2016 5 hours ago, integrale45 said: Ако разходът ти се е повишил,след като си заредил гориво на българска бензиностанция,всичко е нормално В разхода особена разлика не видях, но виж вървежа се промени коренно след зареждането на българската граница, все едно някой дръпна ръчната. Само с 10-20% 100 октана се оправя горе долу както с немския 95 или дори сръбския, като вървеж на бензин, разходът е горе долу същия, не издребнявам за 1/2 литър все пак. Впечатление ми прави, че със супер пенсионерско каране със 120 по магистрала, без да изпреварвам, намалявам, доускорявам, ръчкам и т.н. и съм на горната граница, обявени по книга за този мотор и купе, Когато сляза на 100км/ч отново без да изпреварвам и ръчкам, падам на минималния разход, т.е. 2-3 л долу в бензина и почти двойно на газ. Какво остава, като реша да ида за 2часа до Бургас?! Да очаквам 20/100 А градското въобще няма и да го споменавам. Из форума виждам хора с 2.6 на Б5 да цитират разход 9 при натоварена кола с хора и багаж, ръчка със 140+ на магистралата , а аз едва я галя едва едва и тя пак лапа толко... Казва се, че сондите на 200К, ако не са сменени на някой обслужване или TUV преглед не работят достатъчно бързо и е необходима замяна... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
strakov_m Публикувано 2 Юли 2016 Доклад Share Публикувано 2 Юли 2016 Ламбди сонди не ти трябват на газ , правиш си една настройка по таблицата на газта и колата си знае например 2000 оборота 30% натиснат педал = * единици газ и това е никакви корекции да няма . В интересна истината компа беше с мен и пипах настройката на газта като намалих доста стойностите в диапазона в който поддържам постоянна скорост а дам ли педала до долу да върви колкото душата и дава , утре пала на обратно и ще споделя разхода с намалените стойности . На идване малко преди Бургас вече свърши и заредих 41 литра за около 230 км. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IceHeart Публикувано 2 Юли 2016 Доклад Share Публикувано 2 Юли 2016 Според мен разхода ти е нормален! Тази кола я караш бавно затова ти гори толкова. Пробвай да я караш нормално и засечи разхода пак, едва ли ще има голяма разлика. Да има, не повече от литър два! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Audi V6 Публикувано 3 Юли 2016 Доклад Share Публикувано 3 Юли 2016 Ако изключиш корекциите по ламбда газовия комп уж няма да мръдне, ама с бензиновия знаеш ли какво ще стане? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
strakov_m Публикувано 3 Юли 2016 Доклад Share Публикувано 3 Юли 2016 (Редактирано) На 03/07/2016 at 8:30, Audi V6 написа: Цитиране на предходно мнение! Сподели , до сега грешка за бедна смес не е забивала но с спряни корекции колата върви както я настроя винаги а не веджъж да върви друг път не . Едната сонда още като взех колата на бенз си забиваше "но активити" и сега през няколко седмици ми излиза пак но разлика в разход и вървеж няма . Спрял съм корекциите защото според мен с тази умираща сонда няма как да се държи адекватно , дори газта като свършва не ми минава на бензин ами свършва като на обикновенна газова с приглъхване докато вече неще и си я пусна сам на бенз [emoji3] Редактирано 6 Юли 2016 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
strakov_m Публикувано 3 Юли 2016 Доклад Share Публикувано 3 Юли 2016 Днес се прибрах пак по същия начин Бургас-Пловдив час и половина обаче с малко по-нормален разход от точно 15,7/100 . С климатик са и двете засичания , колата си върви по същия начин даже мисля че има още какво да смъкна като стойности но започвам много да се унасям в настройки . Реално близо 5 литра по-нисък разход ми даде а съм карал по същия начин ,та се оказа че туча може и по-малко да лапа но разхода който споделяш е много добър според мен , това са под 10 лв на 100 км . Както казах съм си спрял корекциите и за това често си играя с настройките ,защото няма как зимата и лятото да е едно и също дори с този и миналия месец има разлика във външната температурата не малка . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nurv Публикувано 4 Юли 2016 Доклад Share Публикувано 4 Юли 2016 (Редактирано) @awaremind Не знам какво има да се чудиш, а си провери каталожните данни: Quote Fuel consumption (economy) - urban 14 (14.2) l/100 km. Fuel consumption (economy) - extra urban 7.5 (7.0) l/100 km. Fuel consumption (economy) - combined 9.9 (9.6) l/100 km. Иначе във форума има не малко потребители, които твърдят, че колите им освен, че горят 7 на 100 градско не горят и масло и нямат никакви други проблеми Редактирано 4 Юли 2016 от nurv Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
awaremind Публикувано 4 Юли 2016 Автор Доклад Share Публикувано 4 Юли 2016 (Редактирано) On 7/3/2016 at 0:43 AM, strakov_m said: Ламбди сонди не ти трябват на газ , Тук не съм съгласен. Ламбди не трябват само при обикновена газ, без дюзи или автоматична клапа за корекции. Във всеки друг случай, дори и с газовия компютър с изключеени корекции по ламбда, бензиновия компютър ги следи и според тях си определя времената на впръскване на бензин, които се използват за база от газовия комп от времената на впръскване на газ. Изводът ти е, че ако ползваш нещо различна от обикновена газ за карбуратор от 92, ламбдите трябва да работят изправно, заедно с MAF сензора и Air Temperature сензора. Една сонда е 100лв на бош, с преразход с 2-3-5л на 100км за под 3000 км си избил цемата ѝ. Моите въпроси за разхода бяха свързани с това да разбера дали ми работят относително коректно моите сонди и MAF. Същото купе A6 C5 с 1.8Т или 2.0 дават 10-11 газ на дълго с нормално каране по магистрала. Логично е, че шестакът лапа повече. Исках да се ориентирам колко повече. Къде мога да прочета какви са нормалните стойности на MAF сензора при празен ход и да кажем 2000 или 3000 оборота? Или някой да ги цитира по памет?! С въздушен филтър на 1000км и почистен MAF моите стойности са около 2.5-3.3 kg/s на празен ход. Редактирано 4 Юли 2016 от awaremind Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nurv Публикувано 4 Юли 2016 Доклад Share Публикувано 4 Юли 2016 За стойности не мога да помогна. Моята също е 2.4 и тук можеш да видиш разхода: https://www.carspending.com/bg/vehicles/4337-audi-a6-c5 Градското не е точно градско, защото карам по Околовръстното Младост - бул. България. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
awaremind Публикувано 4 Юли 2016 Автор Доклад Share Публикувано 4 Юли 2016 (Редактирано) На 04/07/2016 at 10:22, nurv написа: Цитиране на предходно мнение! Подобни цифри очаквах и аз, защото и моето градско е 50% на 4-5та със 60-80.... Редактирано 6 Юли 2016 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
strakov_m Публикувано 4 Юли 2016 Доклад Share Публикувано 4 Юли 2016 Преди 5 часа, awaremind написа: Тук не съм съгласен. Ламбди не трябват само при обикновена газ, без дюзи или автоматична клапа за корекции. Във всеки друг случай, дори и с газовия компютър с изключеени корекции по ламбда, бензиновия компютър ги следи и според тях си определя времената на впръскване на бензин, които се използват за база от газовия комп от времената на впръскване на газ. Изводът ти е, че ако ползваш нещо различна от обикновена газ за карбуратор от 92, ламбдите трябва да работят изправно, заедно с MAF сензора и Air Temperature сензора. А ако разкача буксите на ламбдите компа няма да знай какво да прави и няма да върви колата ли ? Бях се надъхал да ги сменям по едно време ама като се заиграх с настройките видях че те не ме интересуват хич ,настройвам си я както искам и си карам . В началото като ми я сложиха уж майсторите настройваха корекци морекции,аз се радвах че вече няма врътки като на Б4-та и ще си мисли сама , ама не ми харесваше вървежа и почнах да си играя и направих да върви супер но спрях всичко възможно което да ми се меси .Мойта газова не е по ОБД . П.п. Не притендирам че съм някакъв капацитет на тази тема ,споделям опита си от доста играчка с колата и много проби. Изчел съм супер много на тема настройки от различни източници и освен подхвърляне на акъли друго не се среща . Ако някой от вас е абсолютно запознат с тънкостите на този елемент нека да направи една тема ще бъде полезна на много хора . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ChillToucH Публикувано 4 Юли 2016 Доклад Share Публикувано 4 Юли 2016 20+ в Пловдив? Колата излиза ли от червеното . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
strakov_m Публикувано 4 Юли 2016 Доклад Share Публикувано 4 Юли 2016 (Редактирано) На 04/07/2016 at 19:59, ChillToucH написа: Цитиране на предходно мнение! Колата не влиза в червеното изобщо , почти всеки ден съм на околовръстното та там я разтъпчвам в града карам кротно .Ще видя сега градския разход дали ще ми падне след намалянето на стойностите .Гумите са 225/50/17 с куатро с климатик сега според мен си нормален разход колегата трябва да черпи че му гори малко колата Редактирано 6 Юли 2016 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grishitu Публикувано 5 Юли 2016 Доклад Share Публикувано 5 Юли 2016 И Аз от скоро съм с А6 авант 2,4 на предно, ръчка, а още по отскоро и сложих газ. За около 1ооо км. на бензин ми даде разход между 10 и 12,5 л/100км. Като основното ми пътуване беше във В.Т. до Плевен(градско) и обратно. След като сложих газ, заредих 5-6 л., правихме настройки с брат ми(около 2 часа на място и тестове), след това още 20 л. газ. Точно на 199,8 км. премина на бензин, като тези ~200км. е карана между 2-5000 оборота. и скорост 120-160 км/ч. Не сме връзвали ламбда сонди и ОБД връзка, само на автоматични настройки я оставихме. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
awaremind Публикувано 7 Юли 2016 Автор Доклад Share Публикувано 7 Юли 2016 (Редактирано) На 05/07/2016 at 16:29, grishitu написа: Цитиране на предходно мнение! С какъв размер дюзи сте разпробили и с какво налягане на изпарителя? Редактирано 7 Юли 2016 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
awaremind Публикувано 7 Юли 2016 Автор Доклад Share Публикувано 7 Юли 2016 При мен новите данни за разход са 11.5 при изминати 450 км, 120км от които със скорост предимно до 80-100 (селска Сърбия) и останалото около 120 км/ч без клима, нощно 13.5 при изминати 280 км, със скорост около 150 на темпомат, отново без клима нощно. 12.5 при изминати нови 280км със скорост 110-140, с клима, но по магистрала с много спускания градското засега си остава 14.5, при мега икономично каране по околовръстното и 16-20 при нормално каране, с климатроник Имах една ламбда сонда, която от време на време спираше и даваше странни стойности, замених я с нова. Разпробил съм дюзите на 2.5мм, а налягането е около 0.9 бара. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
skyclad Публикувано 7 Юли 2016 Доклад Share Публикувано 7 Юли 2016 On 7/5/2016 at 0:28 AM, strakov_m said: Колата не влиза в червеното изобщо , почти всеки ден съм на околовръстното та там я разтъпчвам в града карам кротно .Ще видя сега градския разход дали ще ми падне след намалянето на стойностите .Гумите са 225/50/17 с куатро с климатик сега според мен си нормален разход колегата трябва да черпи че му гори малко колата На мен малко висок ми се вижда, но като погледнах се оказа че и дават каталожно 15.4/100 градско. Твоята беше малко засилена до към 210кс, ако не се лъжа? Като сложим и газта, разход 20/100 градско не изглежда много спрямо каталожния. Извънградското обаче 16 е бая, освен ако не си заварил педала за пода. Май с 4.2 няма голяма разлика в разхода... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
awaremind Публикувано 8 Юли 2016 Автор Доклад Share Публикувано 8 Юли 2016 On 7/4/2016 at 4:35 PM, strakov_m said: А ако разкача буксите на ламбдите компа няма да знай какво да прави и няма да върви колата ли ? Бях се надъхал да ги сменям по едно време ама като се заиграх с настройките видях че те не ме интересуват хич ,настройвам си я както искам и си карам . В началото като ми я сложиха уж майсторите настройваха корекци морекции,аз се радвах че вече няма врътки като на Б4-та и ще си мисли сама , ама не ми харесваше вървежа и почнах да си играя и направих да върви супер но спрях всичко възможно което да ми се меси .Мойта газова не е по ОБД . П.п. Не притендирам че съм някакъв капацитет на тази тема ,споделям опита си от доста играчка с колата и много проби. Изчел съм супер много на тема настройки от различни източници и освен подхвърляне на акъли друго не се среща . Ако някой от вас е абсолютно запознат с тънкостите на този елемент нека да направи една тема ще бъде полезна на много хора . При неработещи ламбди има таблица по която еку-то работи статично и определено се излиза от каталожния разход. Дори и без ОБД корекции, компа на газта, взима бензиновите времена, умножава ги по коефициент, който се променя от софтуера (от тебе или газаджията) и задава на дюзите да пръскат с новополученото газово време. Ако старите не работят - с нови ламбди колата ще живне и освен по-икономична, ще бъде и с по-коректни горивни смеси. Не знам засилването в какво се изразява при тебе, но ако засилването практически е 5л/100 повече за 15 коня повече, сделката от моята камбанария не изглежда добра Това само от моята камбанрия. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TiL Публикувано 8 Юли 2016 Доклад Share Публикувано 8 Юли 2016 Наскоро ми жеше изпляскала едната сонда, а другата беше мудна. Коката като работеле на място и имаше миризма на суров бензин, кюнците станаха черни за отрицателно време. След като смених сондите миризмата изчезна, разхода не знам с колко е паднал, но определено е паднал. Та тия ламбда сонди са си сложени с цел, тя и без сонди и дебитомер може да върви, но няма да ти харесат литрите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
strakov_m Публикувано 8 Юли 2016 Доклад Share Публикувано 8 Юли 2016 Нямам никъф чип колата си шари по стоковата карта , сондата ако се смени сигурно ще се усети подобрение но аз съм от това което съм си играл съм разбрал че разхода ми зависи 95% от настройката . Мога да я направя да гори малко и да не върви толкоз, като взех колата първи път след газаджията с автоматична центровка ми е давала най-нисък разход 9/100 газ ама това не беше нормалното вървене на колата а и съм карал много бавно. Вчера теглих джанта с гума 24.5 кг Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване