Jump to content

Методи за финансово/качествена оценка при покупка на бъдещото ни Ауди.


Recommended Posts

Покупката на кола е като избора на жена. Всичко е емоция,..ама е добре жената да не е проклета и да предлага ..хм, :)  екстри в леглото.

При покупка на кола махайки настрана емоцията, най важните показатели са:

1. Дали конкретния модел е качествен.

2. Скъп ли е за поддръжка.

3. Дали не се обезценява бързо за да може впоследствие да го продадем с минимална или без загуба.

Ще ви опиша моя подход при избор на кола и смятане на бъдеща загуба при продажбата и.

 

Генерално погледнато загубата от притежаването на кола  кола се смята по формулата:  Загуба=Покупна цена +Ремонти-Продажна цена. 

Не се смятат затраховки, консумативи, такси и гориво защото те са присъщи разходи за каквато и да е кола. Обаче е добре да са по-малко и по-евтини,

 

Аз ще ви опиша моя подход при избор на кола, надявам се да е от полза на някой.

След като сме си очертали в главата горе-долу какъв тип кола ни трябва, чекваме сайтове които измерват надеждност на моделите:

http://www.reliabilityindex.com/

http://www.consumerreports.org/cro/cars/guide_to_car_reliability/index.htm

http://www.used-car-report.com/index.php?id=6&L=2

http://www.jdpower.com/cars

 

Този сайт е особено полезен:

http://longtermqualityindex.com/

 

Задължително ги чекваме всичките тези сайтове, защото някъде има грешки дължащи се на субективизъм или др.причини. След което в  главата ни вече ще се избистри кой модел Ауди от тези които на нас ни харесват показва най добри стойности.

Втората стъпка е да избистрим модела и двигателя много точно в главата си, за което е добре да проследим еволюцията на модела във времето и колко поколения са минали. Колкото повече поколения са минали толкова по са изчистени грешките. Този сайт е особено полезен и дава и визуална представа:

http://www.autoevolution.com/cars/

 

Ако искате да добиете много точна визуална представа за размера на бъдещото ви Ауди даже и да не сте го виждали и сядали в него ползвате тук:

http://www.automobiledimension.com/car-comparison.php#

 

За да видите подробна техническа спецификация на колата вкл. ускорения и други детайлни технически характеристики, ползвате тук:

http://www.auto-data.net/en/

www.automobile-catalog.com

 

След като знаем какво искаме да купим можем и да сметнем колко ще струва колата в бъдеще като я продаваме и каква ще ни е загубата. Методите са следните:

1. Взимате от поне 2 независими пазарни източника средните цени на съшия модел добавяйки годините на употреба и махайки първите 4 години на колата.

Пример: Ако искам да купя А4 2 литра бензин на 5 години и ще я ползвам 4години, отваряме мобиле де и мобиле бг и гледаме средни цени за 5г и за 9г годишни Ауди А4- защото ще я позлзваме 4г, ако ще я ползваме 5г гледаме за 5 и 10г и т.н.

2. Пускаме модела като търсене в поне 3 търсачки и гледаме колко оферти за продажби излизат в сравнение с друг тип масови модели. Ако офертите са малко по-малко или равни като бройка, значи модела има ликвидност и е прогнозируем като цена. А ако е е с най-много обяви , просто супер.

3. Като правило в Автомобилната индустрия първите 4години колата се обезценя на 50% . За някои модели и марки 40% за други 60% и нагоре но това е средната ориентировачна стойност. Затова при покупка на нова кола бройте -50% загуба на пари, почти гарантирано. Като най рязка е обезценката 1-та година: стига до 30%.

 

При покупки на коли тип "кочина" за хиляда, две или три хиляди лева да се взема под внимание следното:

Загубата от колата е = Покупна цена+ремонти-продажна цена.  Тоест ако купуваме кола за 3к, но знаем че ще трябва да дадем поне още 3к за ремонт и че след х години ще я продадем за хиляда лева, то загубата ни няма да е само две хиляда лева а: 3+3-1=5, тоест пет хиляди. Може да се окаже че е по-добре да се купи за 20к Ауди от конкретен модел на 5г за което да се вижда че цената е с разлика 2-3к между 5 и 8г модел и да се продаде за 17к и макар първоначално да е по-голяма инвестиция загубата на пари в абсолютна стойност ще е по-малка.

 

И когато вече сме избистрили модела и типа двигател, питаме тука във форума за мнения на потребители и специалисти за конкретното Ауди.

 

Загубите се гледат само в пари не в проценти!   Защото 5% от 1000лева не е равно на 5% от 5000 лева.

 

Общи правила за обезценка на колите и тяхната  покупка:

1. Колкото е по голяма като мотор и по скъпа като пари толкова по бързо се обезценява.

2. В Европа най търсената кола е: хечбек, сив на цвят с 5 врати и 1.5-2л двигател.

3. Колкото по-близо до асфалта е ходовата част на колата по-бързо и лесно се троши. Средната добра височина ( клирънс) за градска кола е 150 мм.

4. Колкото повече обяви има от даден модел, по лесно за покупко/продажба  и по-евтини части.

5. Покупка на нова кола теоретично даже не може да се избие и е адски неефективна. В краен случай се купува мин. на 2г.

6. Максималния бюджет за покупка на кола трябва да е:  Общия ви доход на месец разделен на 4 и умножен по 60.

7. Към днешна дата най-ефективното за покупка от гамата на Ауди е К5 след него са: К3,А4 и А6 според интернет изданията.

 

Колегите да допълват ако нещо има сбъркано или пропуснато.

Редактирано от Teo Teo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тотално сбъркано е да не се смятат текущите разходи, като застраховка, разход, данъци и такси....особено в примера със старата кола.

Да, има ги при всеки автомобил, но могат да са много различни. 

 

Наличието/отсъствието на афтърмаркет части също трябва да се включи в сметките. Дори да не ползваме такива, то при продажба има голямо значение дали моторът/кутията може да се реновират за 3-4к лева или трябва нов мотор/кутия за 15-20к.

 

Да се правят изводи за качеството на модел/двигател на базата на "минали поколения" също е тотална грешка.

Всъщност тук най-много могат да помогнат форумите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, Teo Teo написа:

Общи правила за обезценка на колите и тяхната  покупка:

1. Колкото е по голяма като мотор и по скъпа като пари толкова по бързо се обезценява.

2. В Европа най търсената кола е: хечбек, сив на цвят с 5 врати и 1.5-2л двигател.

3. Колкото по-близо до асфалта е ходовата част на колата по-бързо и лесно се троши. Средната добра височина ( клирънс) за градска кола е 150 мм.

4. Колкото повече обяви има от даден модел, по лесно за покупко/продажба  и по-евтини части.

5. Покупка на нова кола теоретично даже не може да се избие и е адски неефективна. В краен случай се купува мин. на 2г.

6. Максималния бюджет за покупка на кола трябва да е:  Общия ви доход на месец разделен на 4 и умножен по 60.

7. Към днешна дата най-ефективното за покупка от гамата на Ауди е К5 след него са: К3,А4 и А6 според интернет изданията.

 

Колегите да допълват ако нещо има сбъркано или пропуснато.

т.5 и т.6 са изключително субективни и поради тази причина, според мен, са безкрайно далеч от истината. Останалите ги знае всяко хлапе и няма нужда от тройни интеграли за обяснението им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, Teo Teo написа:

 

Общи правила за обезценка на колите и тяхната  покупка:

6. Максималния бюджет за покупка на кола трябва да е:  Общия ви доход на месец разделен на 4 и умножен по 60.

 

Поздравления за дългия пост .... Има какво да се помисли над него за разликата от масовия спам из темите ..

По цитираната формула излиза, че трябва да притежавам двойно по скъпа кола от сегашната. Да ли не съм като Чичо Скрудж :razz: или трезвомислещ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, Toledo said:

т.6 са изключително субективни и поради тази причина, според мен, са безкрайно далеч от истината. Останалите ги знае всяко хлапе и няма нужда от тройни интеграли за обяснението им.

За мен т6 е абсолютно точна. Смятал съм го и за съжаление това е реалността. Ясно ми е малка заплатата за НОВА А6 :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , абсолютно сериозно препоръчвам това да бъде МАКСИМАЛНИЯ възможен бюджет за нова кола.

В БГ реалноситите това семейство с този бюджет може да си купи нова малолитражка. Ако мислите че имам грешка дайте да смятаме и да коригираме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мислите че имам грешка дайте да смятаме и да коригираме.

Веднага ти посочвам грешката. Ако се купи нова кола кеш за 15 х.лв. съпътсващите и разходи, като каско, ГО, консумативи, гориво (ако приемем 10 000 км на година) и т.н. ще принудят семейството да изкара 3-4 месеца от годината с 0 лв.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мартинич, не е баш така. Ето мотивите ми:

1. Почти всички малолитражки на БГ пазара се движат около таз сакрална цифра 15к. ( Къде с ДДС къде без, което може да се усвои, но това е друга тема.) И почти всиюки дилъри при покупка на нова кола ти я дават с подарък, гражданска и безпл. обс. първата година. Да, застраховка ще платиш ама вече и това е пазарлък при този глад.

2. Ако семейството има събрани 15к кеш да купи нова кола как ще остане без пари? Нали следващия месец му влизат нови 1000лв, а те имат да плащат само застраховка, която спокойно могат да разсрочат на  вноски. Ако обаче няма пари кеш, тогава купува на лизинг с до 25% от месечния доход и пак се вмества в бюджета и не остава без пари.

 

Тоест, няма как да остане без пари защото всеки месец това семейство ще има входящи парични потоци по 1000лв а ще има за плащане една застраховка която може да разсрочи.

 

Паси, формулата е за МАКСИМАЛЕН бюджет не за МИНИМАЛЕН. Това че караш Пасат а можеш да си позволиш А6 е супер, тука важното е че МОЖЕШ да си го позволиш а не че го нямаш.

Виж, за жалост има адски много хора които се надценяват и карат коли които НЕ МОГАТ да си позволят.

:)

Редактирано от Teo Teo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич за да минеш 10 000 км ти трябват около 2000 лв за гориво, 200 лв за ГО и 200 лв за масло. Ето ти два месеца и половина... По нататък ти си го смятай.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчето леко ни сапунисваш от няколко дни, ...и тука си лалат разни хора.

Всъщност грешката за изчисляване на макс бъджет за нова кола е в термина, който беше използван, не е "общият месечен доход", понеже обикновено това е сумата от заплати и/или възнаграждения, наеми и други приходи влизащи в семейната/личната каса. Правилното е да се изчислява на база "общият разполагаем месечен остатък", което е сумата след като се разплатят всички задължителни социални разходи на семейството, такси и данъци, след което разполагаемата сума се дели и умножава, за да се прецени какъв автомобил може да се закупи и поддържа. За да нема нужда от леБ и креНвирши еври дей.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, Passi написа:

Аз според сметките в темата трябва да карам RS6 към 2010г ама реално карам Пасат.:gruebel: Толкова глупости на едно място скоро не бях виждал.

И аз, и аз :eusa_naughty:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето Мартинич,  смятам ти го много подробно.

Покупка на малолитражка  7/100 градско на 1 Януари 2017г и пробег 10,000км за година.

Семейството има спестени пари и купува кеш за 15000 лв, в покупката влизат ПОДАРЪК ГО и обслужване 1-та година т.е маслото. ( масово са така новите продажби)

Остава застраховка на 15к която е 620 лв, разсрочена на 12 вноски е : 52 лв на месец

Среден пробег на 1 месец: 833 км, ср.разход 7/100 , цена бензин 2лв = 116 лв на месец.

 

Имаме за 1-та година:

Месечен разход: 116лв бензин  + 52лв застраховка =168 лв

Входящ доход: 1000 лв

Остават: 832 лв  -тоест семейството харчи под 20% за кола на месец.

 

През 2-та година имаш месечно завишение с още 30лв за масло и ГО.

:)

Забравяш че тез 2к за гориво, ГО и застраховки не ги даваш накуп а са разсрочени и се погасяват с паричния поток който влиза като доход при семейството.

 

Никосол, това което предлагаш е наистина е най-безопасния вариант с разполагаемия остатък. Ако може модератора да го коригира горе в поста ми.  Моя подход наистина е по-рисков за общия доход. Макар че се презумира че дохода ще се качва с годините въпреки това подхода ми наистина е по-рисков.

Редактирано от Teo Teo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

51 minutes ago, Passi said:

Аз според сметките в темата трябва да карам RS6 към 2010г ама реално карам Пасат.:gruebel: Толкова глупости на едно място скоро не бях виждал.

Или съм се заблудил и в темата се говори за нов автомобил. Иначе с лизинг/заем за втора ръка, е това което реално се случва. Пълно е с 10+ годишни премиуми на ниска цена, но със скъпо обслужване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 29 минути, Teo Teo написа:

Никосол, това което предлагаш е наистина е най-безопасния вариант с разполагаемия остатък. Ако може модератора да го коригира горе в поста ми.  Моя подход наистина е по-рисков за общия доход. Макар че се презумира че дохода ще се качва с годините въпреки това подхода ми наистина е по-рисков.

Определено трябва да се смята разполагаемия остатък, дори и той е субективен, защото човек има освен текущи разходи също така и сезонни, и непредвидени такива. Като счупи се душ батерията и др.,които не търпят отлагане трябва кеш! Жената и детето искат на почивка, трябва кеш и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Импрес, в темата говоря как максимално ефективно да си купим кола без да ни тежи финнсово месечния разход, как после да я продадем без да сме на сериозна загуба и т.н.

Конкретната формула по точка 6 е вързана с точка 5, тоест говорим за нова кола или кола до 2г но с гаранции от производителя и от фирмен дилър по програма.

 

За коли втора употреба извън гаранция пак е валидна формулата, но, там трябва да прецизираш много точно бъдещи ремонтни работи. Това си е малко по сложно и е късмет, но не е невъзможно особено за ликвидните модели на Ауди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, ilchev_n said:

Да бе то като нямат  хората работа , си пишат сякви теми по форумите ! 

 

теб кой те натиска та звъниш, като не те кефи има и други теми.......

1 hour ago, Teo Teo said:

с още 30лв за масло и ГО.

 

Я кажи в кой официален сервиз ще ти сменят маслото за 30 лева дори на малолитражка, а понеже в условието е сметката че колата е нова е препоръчително това да се прави в официалния сервиз на марката заради гаранцията на автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пешо...

:)

Във всеки сервиз ще ти сменят маслото и направят ГО за 30 лв.  Говорим за МЕСЕЧНО ЗАВИШЕНИЕ, демек всеки месец отделяш по 30лева, демек 360 лева годишно за масло и ГО.

Е, за 360 лева годишно на малолитражка няма ли да смениш масло и ГО ??

Плащането не е само 100% кеш и веднага а може да се разсрочва.

Нека прецизираме:

- Ако една кола има разход 3000 лева за масла, горива и застраховки годишно това не ЗНАЧИ че трябва да ги извадиш накуп и да ги удариш в масата. Това значи че трябва в рамките на 12 месеца да дадеш 3000 лв  или 250 лв на месец.

- Ако трябва да платиш 240 лева Гражданска отговорност това не значи да платиш 240 лева сега и веднага а да плащаш по 20 лева на месец.

 

Най верния подход при кола е този който връзва покупката на кола с разполагаемия доход който ти остава на месец  а не с това колко пари си спестил за нова кола. И това именно е заложено още при създаване на Фолксвагена и в бъдеще тази философия заляга и при Ауди и при Порше.

ВАГ е силно ориентиран социален концерн.  Фолкса е замислен като коли за ниска до средна класа, Ауди е средна класа + до висока. 

Обърнете внимание на браншовите възнаграждения в Германия и основна и ср. работна заплата, после обърнете внимание на моделните линии на Фолкса и на Ауди. Доста прилики ще намерите.Това обаче в България никой не го взима под внимание, всеки гони гъзарията.
А простата истина е че при нормални други условия трябва да имаш доход над средния и то за Германия (!) което преведено на Български значи да си богат за България  за да си собственик на Ауди. Иначе 2-ра ръка. Което в момента е по добрия вариант.

 

PP> Доста критики има към ВАГ че е избягал от философията за социално ориентирания подход и че вече колите им са скъпи.

Редактирано от Teo Teo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тео Тео, ти си един добричък и миличък човек, леко неориентиран и трогателно  наивен по автомобилните тематики в частност и като маЙ като цяло^_^.

Няма и никога не е имало автомобил в сегментите, които ние простосмъртните живеем и шофираме, който да е предвидим като разходи и още повече предсказуем(най-вече в положителна насока) като стойност при препродажба.

Няма и да има такъв.

А ти си прави счетоводните прогнози и планировки, лошо няма, поне е забавно, в известен смисъл.....:).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автора, аритметиките ти са валидни, ама за някоя друга страна със икономика и относителна социална стабилност, където по тея сметки можеш да си избереш и караш най-добрата кола според доходите ти. Това е основен принцип в развитите страни - да живееш възможно най-добре в зависимост от парите, който печелиш. Дори по-правилното е да харчиш според Бъдещия си доход (особено като опре до лизинги и кредити). Българина не прави така. Ние искаме да пестим пари за обучение на децата, за почивка, за черни дни и т.н. Няма шанс семейство с доход 1000 кинта да си купят кола за 15000 и да вържат двата края за повече от няколко месеца. Ми нали като се разболеят и оставят по прегледи и в аптеката поне 100 кинта и ще се озъбят..... Не знам кой би бил тоя безумник да направи такава тънка (разбирай точна) сметка. Свят ми се завива като гледам що пара заминава за непредвидени неща ежедневно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ремонт на апартамента като тръгнеш да правиш неможеш да си направиш сметката, при това идват майстори казват ти цени за труд за материялите също ги знаеш и накрая 10-20% отгоре си дал и се чудиш и чешаш глава как така, а ти за кола след 3-5 години няма вариянт дори да се доближиш до вярната цифра защото има около 100 неизвесно само!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...