Jump to content

Recommended Posts

Преди 7 часа, loshdancho написа:

На тая шкода се сложи чип, и върви на откачалка(4х4 с халдекс до трета върти гуми).

Проверете и халдекса на тази кола, че най-вероятно само си го вози с нея... Читав такъв, работещ коректно (без халдекс контролер) на кола 500+ коня... трябва да е доста студен и гладък(мазен) асфалтът, за да се опита на втора да върти гуми.

Редактирано от GTX3071R
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 246
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Преди 12 часа, NITRO1 написа:

Щом в Бг няма, значи няма да се ъпгрейдваме.

Моят опит с BFB ... На практика ефектът от "чип" не е голям при този ТК и дюзи. Трябва да махнеш катализатора да сложиш даунпайп увит с термолента. Трябва и софтуерно изолиране на втората ламбда сонда, което също се плаща. От тази процедура ТК се чува доста отчетливо а миризмата на бензин от ауспусите е като на Москвич.

Моят съвет е .... Чакаш К03 029 да умре (или по рано) и я ъпгрейдваш с компресорна перка от К03 073.  Топлата ти част със сигурност е пукната така че на практика от твоята турбина ще остане само разстъргана студената част. Слагаш дюзи  от ВЕХ 0 280 156 061 (същите са и от двигатели ARX, ARZ, AUM) и отиваш на ремап. Ако искаш до края да я цедиш слагаш дюзи 0 280 156 063 (много добри цени има за нови) и ремап. Ефектът от цялата галимация е доста по осезаем и по си заслужава.

Накратко само чип не слагай ... Ако ще и да е от 2000лв. Няма да си доволен.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MMM1, разбрах за какво иде реч. Отказвам се от начинанието, тези интервенции няма да ги правя.

А само за инфо със споменатите от теб неща знаеш ли колко се вдига мощността и върт. момент, защото без тях, а само с чипа и дават 100 Нютона отгоре .... поне на книга и 190 коня? Което ако е истина не е зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да си познаеш колата след ремап. Не трябва да има тръцове без ремап :D според мен си заслужава...

Sent from my SM-J730F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, NITRO1 написа:

MMM1, разбрах за какво иде реч. Отказвам се от начинанието, тези интервенции няма да ги правя.

А само за инфо със споменатите от теб неща знаеш ли колко се вдига мощността и върт. момент, защото без тях, а само с чипа и дават 100 Нютона отгоре .... поне на книга и 190 коня? Което ако е истина не е зле.

Цифрите не ги гледам. Мен ме интересува как я усещам колата. Плюс това, че "гласа" а К03 073 е доста по-приятен.

А интервенцията ще я направиш, когато дойде време за ремонт на турбината. А той може да е дошъл. B) По тази схема https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4+avant/a4/2007-454/1/145-145087/  отвий скобата (8) и изкарай маркуча (7). Да видим как са нещата.  

 

 

 
 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък на пук на нещата по-горе, мога да ви кажа за моя експириънс с Адлер на старото 1,8т. Отидох първия път и явно ми боднаха готовия чип. Колата тръгваше късно, над 3000 оборота правеше 1,1 и не ме кефеше. Да, разлика със сток имаше, но някакси не исках това. Обадих им се и им обясних, че искам да тръгва от 2000 оборота по-резко, вместо от 3000. Казаха ми да отида, свалиха софта, писа пичагата известно време, качи го и оп, колата почна да върви точно както исках и да тръгва от 2к оборота, като правеше 1,1-1,2 към 2300 и ги държеше стабилно до 4500. Та явно човека може да ги прави нещата, не е само копи пейст на готовото, но ако му кажеш, че нещо не си ок. За донастройката не ми взеха нищо ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според моя опит, Пепино пише винаги. На 3.0тди, с графиката от първите страници, писа 2-3 часа. Готов софт, колко време се налива?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, МММ1 said:

Моят опит с BFB ... На практика ефектът от "чип" не е голям при този ТК и дюзи. Трябва да махнеш катализатора да.....

Практиката показва, че чипът се усеща много, а последващите доработки - по-малко....и най-вече на високи обороти...примерно след 5000.

Може би имаш друго впечатление,  защото обикновено се слагат незнайни "чипове", а после колата се прави "както трябва".

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Година и няколко месеца имах BFB. Написал съм кое "се усеща", особено въртящия момент. К03 073 се развърта, като стоковата турбина.. Дойде ли време за ремонт на ТК ъпгрейда е много препоръчителен. И на добра цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На предната кола ъпгрейднах 029 към 073, при изправна турбина.....без махане на катализатора.

Но знам каква разлика може да има между "чип" примерно на Адлер и нещо наистина работещо.

Б6-цата ще излети при правилен софтуер...само ГИ е под въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо май не съм се изразил правилно - тук някой спомена, че колата тръгвала след 3000 оборота, а някъде дори на към 5, аз ако я чипвам бих искал да тръгва като дизел от 1800-2000, почти никога не натискам над 3000 оборота, а пък за 5, може би досега да съм я натискал два или три пъти и нямам намерение да я натискам така. Чипа или т.нар. софтуерен ъпгрейд не ми трябва за гонки или резки тръгвания, а по-скоро при изпреварване да имам още малко запас от мощност.

Между другото набарах оферта за 150 кинта с работата, няма гаранция, няма и дино стенд преди и след, но пича ми гарантира 30-те коня в повече и 100 Нютона, че и газовата ще пипне и нямало проблеми и с 200 коня изпарител :hilezh:

та къде са 2 бона, къде са 150 лева :flehan:, да ме пази Господ.

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, МММ1 said:

Обсъжданият автомобил за т.н "чип" е Audi A4 B7 quattro ... Ще излети предпоследен на светофара.

Знам какво се обсъжда, даже помня, че се коментираше избора на ГИ във връзка с евентуален чип....и разни други неща.

На светофара не знам, но ще върви много по-приятно от 3.0i.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мога да постигна еластичността на заветния AVF 131 коня с такъв чип ще съм предоволен. Наистина повече, като мощност за моя стил на каране не ми трябва и ми е ОК.

3,0 бензина не е ли 220 коня? 190 да вървят по-приятно от 220 при едно и също купе?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек, това е Великият тръц. Ако смениш и турбото, барабар с дюзите, мое тръгне и по-приятно от 4.2 V8 :hilezh:

Сега сериозно. Според стила ти на каране ще се чувстваш по-добре с дизел или бензин, но автомат. Защото тва заветно "не вдигам над 3к оборота" (да не вземе да се счупи колата, нали...) ти пречи да се насладиш на възможностите, които един тръц може да ти предложи.

Изпратено от моят мобифон с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, Krisko_A6 said:

Човек, това е Великият тръц. Ако смениш и турбото, барабар с дюзите, мое тръгне и по-приятно от 4.2 V8 :hilezh:

Сега сериозно. Според стила ти на каране ще се чувстваш по-добре с дизел или бензин, но автомат. Защото тва заветно "не вдигам над 3к оборота" (да не вземе да се счупи колата, нали...) ти пречи да се насладиш на възможностите, които един тръц може да ти предложи.

Изпратено от моят мобифон с помощта на Tapatalk

Баце, не ми е приятно да ръчкам колата, не че ще се счупи. Като е с турбо и на всяко тръгване да я вкарвам в лютеницата ли? Ти така ли си помпиш колата?

5 hours ago, tonko2.0T said:

Ти направо му сипа с черпака.Все едно тоя матор е 1.6 102 коня.Мани.

Кво ми е сипал? Колко пък да върви тоя мотор - виждам му възможностите. Да - мести се приятно, тръгва от ниските долу горе задоволително, ама чак пък толкова...............................да не е 500 коня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мога да постигна еластичността на заветния AVF 131 коня с такъв чип ще съм предоволен. Наистина повече, като мощност за моя стил на каране не ми трябва и ми е ОК.

3,0 бензина не е ли 220 коня? 190 да вървят по-приятно от 220 при едно и също купе?

Каква еластичност пък може да има един дизел, на който му редиш предавките от 1ва до 4та през 1 секунда на всяко тръгване на светофар.

Другото за което се сещам е, че е по-вероятно да прецакаш тръца, ако удряш кикдаун на 1800 оборота, отколкото ако върнеш предавка и го вкарваш в 4-5000об.Ще ти замине маховика за норматив, ако я караш като дизел

Изпратено от моят Redmi Note 5 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като искаш да тръгва от такива обороти и да "има еластичността на дизел" защо просто не си купиш дизел?

Sent from my SM-J730F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, NITRO1 написа:

 

 

Ако правилно съм разбрал колата ти е 1,8т 163 кс с изпарител 200 кс. Ако е така то ти 100% има драми и в момента с него в стоков вариант и вероятно не само с него, а и с цялата периферия на газовата, но или поради спецификата на шофиране или поради липса на правилна диагностика това не е установено. За турбо мотор винаги се слага запас поне 50-70% и то ако няма да се засилва софтуерно, като имаш предвид, че повечето изпарители едва покриват 80% от заложените им параметри сам може да си направиш сметка с този 200 кс изпарител, че покрива кола до  120-140 кс без турбо.  С инжектори, сонда, тръби и клапани положението е същото, просто тези неща се смятат още преди монтажа, избират се конкретни компоненти съобразени с това, че ще се слага тунинг софтуер и тогава картината придобива смисъл.

 

По отношение на софтуера виждам, че много се гадае. Аз мога да разясня за REVO от първо лице, ходил съм на специализация там и нещата не са толкова прости колкото изглеждат.

Софтуерите REVO се създават на база оригинален софтуер доставен от VW. Разработката се прави за всеки отделен номер ЕКУ, за всяка отделна софтуерна версия.  Разработките са лабораторни, след което се правят поредица тестове на дино с паралелно замерване на вредни емисии и нива на шум. Последната фаза е настройка в реални условия, като това се прави на писта "Silverstone". Разработките за повечето двигатели отнемат от 2 до 6 месеца, разработката на 3,0 TFSI e отнела 2г и 8 месеца.

Отделно дилърската ни мрежа е разделена на региони и всеки регион е доработен отделно на база географско положение, качество на горивата, средно годишна температура на въздуха, влажност на въздуха и надморска височина. Като краен продукт клиента получава софтуер който е няколко десетки пъти по прецизно разработен от фабричния на колата, но с драстична разлика в мощността и въртящия момент.  

 

Конкретно за 1,8Т 163 кс Stage 1 струва 936 лв с ДДС и има сетъп 210 ps и 325 NM.

Смятам, че цената е смешна на фона на това което стои зад нея! 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много дълго стана, кой ще го чете :hilezh:

Майтап да няма, обаче вЕрно ли такава драма се разиграва за 1.8Т :stupid:

Споделял съм и друг път, но хайде пак..

Имах В5-ца quattro с APU ( води се 150 коня, но е с турбо 029 и реално си е 163 ). Все едно е въпросния BFB.

В момента пак имам такава кола де....

Та имаше колата "заводски" чип от някоя далечна година слага в Швейцария.

Ходих да Й сложат ГАЗ - Ланди. След това реших да отида при Келеша. Свали чипа и сложи нов-"празен".

Писа 3 часа и 7-8 ръна на диното. Резултат: 163 коня на КОЛЕЛАТА (според него към 205 на мотор)и въртящ момент 270 нютона на мотор - (не си спомням на гумите колко беше). Разликата дори със чипа на АВТ беше голяма, а какво остава за сток.

След тази процедура аре в Пловдив в Ланди - донастроиха ГИ и това беше.  ГИ беше с турбо КИТ на Ланди, който трябва да покрива 200 коня и тръба и сонда на 8 мм.

После имах и 1.8ТQ BEX - заводски 190 к.с.

Относно ГИ - ами пак беше Ланди, но беше с 6 мм сонда и т.н. и никога не е прехвърляла на бензин. Това за @loshdancho

Чипнат BFB върви повече от нечипнат ВЕХ , но м/у тези коли имаше 140 кг. разлика в теглото. Заводския софт на ВЕХ-а има един пик много рано, около 2000 оборота.Но е за 200 оборота някъде и пада. В рототест има графика на заводски ВЕХ-там може да се види на хартия.На гъзомер беше същото. 

Относно чипа - преди да отида при Келеша, ходИх  при Венци.Отидох защото разбрах, че е чипната но от кого и как - нямах идея. Келеша ме светна после.Мога да споделя какво казаха и двамата:

Венци - ОК е колата, карай си я спокойно.

Келеша - ами....надута на 1 бар и бедни смеси ( с чипа на АБТ 183 коня и 235 нютона на мотор)

В момента имам друга с APU и  турбина 073 с Маднес. Според графиката е 215 коня и 280 нютона на мотор. НА газ. С Ланди. За @NITRO1 - човек не се чуди. Ще започне да върви много/доста...(всеки го разбира различно) по-приятно от преди. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...