zafirovp

Климатика спира да работи през 10 минути

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

климатика спира да работи през 10 минути за известно време след което се оправя. Веднага след форсиране на двигателя се оправя. Фреона днес го проверих и е добре. Някакви идей къде да търся проблема? Мотора е 3.0тди БМК.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей,не знам дали ще съм ти полезен,но доколкото знам,има едно клапанче невъзвратно по системата,с филтър в него,държи налягането постоянно,и доста често то се забива,филтъра,или се прецаква,и като не отговаря налягането на зададените параметри,всичко спира.В сервиза за климатиците провериха ли го,обикновенно имат такова рециклирано,към 25-30 лева е,и направо го сменят,и тръгват нещата.Ако си близо до Стара Загора,да те пратя при човек,ще ти оправи проблема,ама вижте това клапанче,създава проблеми то.Успех.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря, от София съм така че ми е малко далече. Това е клип със живи данни на това което се случва когато форсирам двигателя. При форсиране над 2500 оборота налягането пада и температурата на изпарителя рязко се покачва. При повторно форсиране климатика започва да охлажда. Фреона е ок, няма течове. Някакви идей?



Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

това което аз виждам е ,че налягането на системата е височко.При форсиране стига 27 бара и системата изключва.Причината може да е или мръсен или повреден климатичен радиатор и  замърсен воден радиатор или задръстена капилярка.

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!

Share this post


Link to post
Share on other sites

А защо A/C Regulating Valve седи сравнително статично, не трябва ли постоянно да се мени при различните обороти? Знам че често се развалят. Ще измия радиатора.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имах почти същият проблем.

По точно, климатика на празни обороти работеше, а при подаване на газ налягането падаше.

На два сервиза го гледаха, сменяха ми клапана (n280), никакъв ефект.

Купих си нов компресор и се оправи.

Понеже са постоянно закачени за коляновия вал тези компресори имат вътре една плоча която с променящата се геометрия намалява или увеличава разстоянието на буталата в цилиндрите, тоест увеличава или намалява компресията. Когато се прецака този механизм се получават загадъчни дефекти.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виж датчика за външна температура дали ти и променя градусите.

при мен беше се оголил кабела и градусите мърдаха и климатика правите такива мизерии.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това налягане не е ли много високо. при мен повече от 14 не съм го виждал , или при мен е ниско ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виж и перките отпред дали ти въртят. Понякога като манипулират електрониката на двигателя затриват индикацията на всички грешки, а реално може да ти дава проблем с някой от модулите на перките.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всичко върти, сега пък започна при каране по магистрала да пада налягането и пак да изключва.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре де...гледам, вече не си в Италия, а в София. Свържи се със Стефан.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zafirovp: нали не са онези двете цилиндърчета пред пасажера при двигателя да ти правят мизерии в този случай?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сутринта оставих колата в 6+ за абсолютно същия проблем. Преди малко момчетата ми се обадиха и ми казаха че е за компресор. Били директ-драйв компресори, които са си консуматив. Проверили и изолирали абсолютно всичко друго и останало само компресора. Били се износвали и като поработят 10-ина минути и не могат да си задържат налягането. Чудя се сега какво да я правя - да я водя ли при други "майстори" или направо да взимам компресор.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Компресорите наистина се водят"консуматив"...за съжаление колегите правилно да сте насочили към нов!Може би не си искал да чуеш това ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако е компресор-имаш късмет,че ти дава време за подготовка :) Моят Блокира миналата седмица и ме остави на пътя...

Share this post


Link to post
Share on other sites

и аз минах през това миналата седмица. Компресора заби и ми скъса ремъка. След това до сервиза без хидравлика...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Водната помпа нали е на пистовия ремък? как си карал?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 7 часа, ivo.petkov написа:

Как те остави нали се къса съединителя на ролката.

Нищо не се скъса по компресора.Замириса на изгоряла гума,огледах се дали не е отвън някъде,спрях и в тоя момент светна зареждането и се втвърди волана.Ремъка и даже пластмасовите ролки бяха стопени от триенето.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно и при мен беше същото. Иначе не знам дали е вързана водната помпа, но 10 км минах с 40 км/ч. И аз сменях всички ролки с нови. И след като сглобиха колата установих, че не загрява до 90 градуса. Нещо е ударило термостата при късането на ремъка. А ролки, ремъка и термостата бяха на 4000 км.

Share this post


Link to post
Share on other sites

не знам как си изкарал толкова без циркулация на антифриза. Освен ако и някоя ел. помпа и тя да прави нещо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз не посмях да карам.Също бях точно на 10км. Преместих колата на удобно място и изчаках да ме изтеглят.На другия ден си смених компресора,ремък и ролките и всичко засега е точно :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мен ми взеха 673 без никакви отстъпки, поръчан от хората в сервиза.Иначе съм го виждал по сайтовете за към 600.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще разпитам, редовно се прибирам до Бългрия, това лято поне едни 5000 км съм направил така без проблеми. Скоро сменях ремъка и компресора се въртеше без проблеми на ръка. Отделно че веднъж вдига 25 бара веднъж 10.

 

Не карайте без ремък, на 3.0тди ел. помпата е много малка и главно за парното, включва се само когато духа топло.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.