Jump to content

Покупка на Audi S6 C5 Avant


Recommended Posts

Преди 2 часа, robobug написа:

Аз съм се изразил доста точно и конкретно:

 

Моторът на S6/ц5  е с по-агресивни валове, от което страдат ниските и средните обороти. Променливото газоразпределение още не е открито от Ауди тези години. За да има максимална мощност на 7000 оборота, колата е с по-отворена и шумна генерация. Въпреки всичко колата дори нова не е имала заявената мощност.

Теглото е близо 2 тона, като по-голямата част е в предницата. Дори със спортно окачване колата е неудържима в завои.

Спирачките са известните HP2, първият ъпгрейд на тази кола трябва да започва от там.

Автоматът е ХП24, с по-голям и тежък конвертор. С ръчна кутия (и лек маховик) колата е съвсем различна.

 

Изразил си се така, че стана за подбив на целия форум.

За да твърдиш, че 340 коньовия осмак няма ниски и средни обороти, значи само едно - не си карал читав такъв. Максималната мощност може да е на много високи обороти, но си има предостатъчно такава и в по-ниските, особено сравнено с някакви тракалници. За да твърдиш, че има шумна генерация, значи същото, тъй като до 4000 оборота в купето не се чува нищо /освен ако не са избушени катализаторите и/или не е махнато някое гърне, или Бай Ганьо не си е играл на гаражен тунинг/. Дори да липсва част от заявената мощност, колата пак е по-приятна от двулитровите ти дизели. Автоматът е дърт, но големият мотор успява да покрие голяма част от недостатъците му. С ръчна кутия усещането е доста по-директно и различно, но съм правил гонка с моето С6 и същото с ръчни скорости и разлика имаше, но не беше драстична. Вероятно зависи и от кондицията на колите. Освен това, като кутията е такъв проблем, винаги може да се насадят ръчни скорости. Интересувал съм се за процедурата от любопитство и цената не беше нещо кой знае какво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12 hours ago, robobug said:

Не знам за какви осмаци се пънеш, аз говоря за S6/ц5 автомат.

Автомобил на който като нов всеки с дино измерване се чуди къде са му едни 30-40кс......нищо, че прекъсвача му е на над 7000 оборота.

Сега са 20 годишни и ми е много чудно кой си кара 20 годишната кола на 7000 оборота, за да претендира, че колата му върви като за 300+кс....Чух само колко били икономични и лежерни..... :hilezh:

 

 

Никой не си кара С6цата в 7000 оборота, защото в България няма достатъчно дълга права, където да се направи това. С нормално каране се поддържат 200 км/ч в тиха и стабилна кола - комфорт и ускорение, които са непостижими за 4цилиндров дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа 245 коньовото би-турбо в последния пасат не се напъва много до 200. Представям си следващия 2.0тди колко коня ще извади.

 

Има хубави страни еската, има и лоши. Годините са негативен фактор не само за очевидното остаряване, но също и за бързото изоставане от новите разработки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

основните проблеми са липса на модерни екстри, като адаптивно окачване, завиващи фарове, автоматично включване на дългите светлини, адаптивен темпомат и автоматично да си държи лентата. Извън тези и може би някои не чак толкова важни, но хубави екстри (HUD, мултимедия и пр.) в новите коли, старите С-ки не отстъпват по другите показатели, а като комфорт, стабилност и качество са по-добри от много съвременни коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, bruce написа:

Кое точно усещане?

 

Ако си притежавал и карал достатъчно дълго такава, щеше да знаеш. Сега специално за теб няма да обяснявам. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Както и предполагах - приказки на общо основание, без реален досег и опит. Пък и желание за смилане на информацията наготово, съчетано със сълзи и раздразнение, че не съм отделил време да ти се обяснявам и да ти изяснявам всеобщо ясни неща, щото си много специален.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата идва от там, че просто за голяма част от хората всичко е душегуб, астматик и нищо не върви като за конете си, като види 340 коня и някакъв самолет трябва да е....целта не веднъж говорихме тук е вървеж (не бързина за писта) и комфорт. Не груба сила за писта.

 

Като не се хванат за високите, ще е за ниските, като не е за тях ще е за разхода. Е колко да е разхода е на V8? Като приказките за разхода на 2.5, е V6 е, колко да харчи? Пък било то и дизел...

 

Много добри мотори са си, при това истински, а не downsized миксери. Много ми е чудно това 2.0 245 коня дали може да направи половин милион без да умре, макар, че подозирам, че евентуално може и да е може, предвид , че VAG знаят да правят дизел, но следващото поколение ще вади тия коне от още по-малка кубатура и там наистина половиния милион ще е мираж. При TFSI и компания бензини разбрахме, че не половин милион, ми и половината на половината не са по възможност. На 120к да правиш ребилд на 2.0 TFSI е върха на резила, и варелите с масло...па после душегуба бил зле.

 

Забравяте, че освен коне и въртящ момент, старите мотори имат един друг голям плюс - живот. Който и на половината не може да се живее от голяма част от миксерите в последните години, а за напред ще е още по-зле. Надявам се VAG останат все така читави поне в дизела, но се съмнявам дори за там при такива кубатури, които са с тенденция да намалят живота на тия мотори да стъпи даже на душегуба или на 4.2, пък какво остава за 1.9 или милионниците на Mercedes...

 

А за екстрите какво да кажа...новите имали екстри, па старите нямали...това първо е въпрос на нужда от тези екстри, защото ако не ти трябват не виждам защо да плащаш за тях, да не говорим, че почти всичко може да се сложи по избор и на по-стар автомобил - аудио система ли не може, парктроник ли не може, навигация ли не може, какво не може...? Ся па и lane assist, аз ръце нямам ли да си държа лента, чак па толкова....тоя волан за какво е пред мен, да му гледам емблемата ли...

Ама това си е мое мнение. На мен просто не ми трябват чак такива екстри. Единственото, което може да сложа е една печка webasto да се качвам на топличко. Друго абсолютно нищо не ми липсва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16 minutes ago, Veli_907 said:

Забравяте, че освен коне и въртящ момент, старите мотори имат един друг голям плюс - живот

Бате, стига си писал тъпотии, downsized и прочие шитни. Едно време американците сигурно са викали че от 5.0 вадейки 130 коня, колата ще ги надживее. Ти сега си мислиш, че ако от 4.2 се вадят 340 коня ще те надживее. За мен е ок от 2.0т да се вадят 300 коня и след 10г ще ги търсим такива коли и ще обесняваме колко са здрави. Ти някаква статистика имаш, която ние не ли? Къде пише кой мотор колко километра кара? 

 

Купуваш нова кола и 200к км само караш, ако ще 1.2 да е. Купуваш еска на 20 години и 200к км ще ми караш  уя, като междувременно ще дадеш 40к пари за ремонти, ако не вярваш питай @HannoSLM.

Българина кара всякакви отпадъци щото има морги, евтин труд и кара по 10к км на година

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12 hours ago, 150hp said:

Максималната мощност може да е на много високи обороти, но си има предостатъчно такава и в по-ниските

Въпросът ми е - какво е по-различно при  S6 от чистото 4.2,  за да има S6 повече мощност в ниските и във високите обороти.

На мен ми звучи като нов раздел на физиката.

"Целия форум" преди време обясняваше за извънземните атмосферни петаци и последните здрави Б4-ки, които трябва да се карат на бензин.

След това някои хора си купиха дизели и спряха да пишат във форума :)

Интересно ми е какво ти е решението за HP2 спирачната система.....щото аз без да съм карач съм палил подобна.....с оригинални Ауди накладки.

 

Колкото до "това 2.0д", то е Евро6. Като стане Евро3 (като S6-цата) с лекота ще мине 400-500к км.  

Като се замисля ретро S6-цата не може да се мери в спирането и завиването със съвременна произволна ВАГ кола с 4 цилиндров мотор....може и да пропускам някой модел.....има ли такъв?

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, robobug написа:

Въпросът ми е - какво е по-различно при  S6 от чистото 4.2,  за да има S6 повече мощност в ниските и във високите обороти.

На мен ми звучи като нов раздел на физиката.

"Целия форум" преди време обясняваше за извънземните атмосферни петаци и последните здрави Б4-ки, които трябва да се карат на бензин.

След това някои хора си купиха дизели и спряха да пишат във форума :)

Интересно ми е какво ти е решението за HP2 спирачната система.....щото аз без да съм карач съм палил подобна.....с оригинални Ауди накладки.

 

Колкото до "това 2.0д", то е Евро6. Като стане Евро3 (като S6-цата) с лекота ще мине 400-500к км.  

Като се замисля ретро S6-цата не може да се мери в спирането и завиването със съвременна произволна ВАГ кола с 4 цилиндров мотор....може и да пропускам някой модел.....има ли такъв?

 

По-напред в темата, или в някоя от съседните, съм копирал възможно най-подробното мнение, взаимствано от Цецо от Д-брос, което нагледно демострира разликите между А6 и С6. Фокусът на мнението ми не е дали А6 или С6 има повече или по-малко мощност в ниските, а че имат предостатъчно такава дори в ниски и средни.

И аз познавам един такъв, само дето след С6 Ц5 мина на М5 Е39 и РС6, та явно не се е усетил за двулитровата далавера.

Имах колата няколко години, карал съм я по най-различни начини, но спирачна система никога не съм палил. Явно е въпрос и на умения и подход, които за съжаление не всеки притежава.

Относно другите ги "разсъждения" - съжалявам, че модераторите изтриха толкова много постове, за да се видят предходните ти, авантюристични мнения. Така се губи нишката и някой, който не е следил темата, няма да може да види и да си припомни комичните ти постановки. Но нищо, винаги има време за нови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, h3mm написа:

 

Какво му обясняваш на този скъсания дето краде бобини. 

Аве къде е батко, повелителят на саламите. ХанкоБрат. Да не е изял бан-@ или ремонтира някъде паметника? 

Тука списващите само им текът лигите минавайки покрай Порше София. Не 2.0, ами 1.3 да си вземат ще си бият гъЗо в тавана от кеф, ама иначе силни. Казано е : Хвали старо, карай ново.

 

Повечето хора, които имат стари С-ки и ги поддържат педантично, са наляли не по-малко от цената на един нов, базов, пластмасов, скърцащ и евтин контейнер, оприличиван на кола. Мои близки и познати имат нови Мазди, Яриси, разни Тойотки и Дачии и никога не бих ги предпочел пред ретро С-ката, особено пък космическият 1.3 или 1.6. Месечната вноска за такава кола /от рода на 500-600 лв./ нито ми е нещо непосилно, нито е причина да ми текат лигите по нея.

Най-близките ми хора имат Пасат ЦЦ 2016, с двулитров дизел, Ауди А3 2016, с 1.4 ТФСИ, нова Мазда, Тойота Ярис и някаква КИА. Карал съм ги всички - няма да ги избера пред старата С-ка. Имат си своите плюсове, но който иска, да си ги кара. Да не говорим какви постоянни проблеми с разни електроники, датчици и други простотии имат.

преди 2 минути, kurty написа:

@soult@ker те масово оунърите на нови 2.0тди-та са имАле лев за нова S-ка.....ма не са искАле. И като минават покрай пОрш и видят нова S-ка....бутат цАките надолу и "стъпка"....'ного торк на гъзомера и рязката мисъл, че и тяхната върви на страх.

Верно що се сравнява с 2.0ТДИ. То по-смотан от това 2.0ТДИ има ли? Малък миризлив димящ тракалник. И евро 16 да е.....'се тая.

И защо изобщо се сравнява 20 годишна кола за 7-10К с v8 във висок клас с друга....НОВА, в най-долния клас..с най-смотания мотор. Която освен всичко друго и неуДачия да Й е марката пак не струва 7-10К.

Да сравним само нови ?....2.0ТДИ с нова с v8 или с v6.....поне. То за парите на s6 нова, вероятно ще се вземат 3-4 с 2.0ТДИ.

Да сравним по пари.....Например S4 b8 за 30К лева с НОВА с 2.0ТДИ ???? Нема сми...налЕ.

Да сравним по години.....с в5 с AFN ли?

Те нАвесите нямат допирни точки...

Колко от "пилотите" карат през беклемето с вратите настрани? Та била незавиваща и неспираща. Колко карат по Тракия с над 200...с 2.0ТДИ.....ами с 200...или се звери всеки в waze или кой му цЪка къси-дълги.

 

Много добре казано, браво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, JusttRelaxx said:


Ух, как хубаво подскочи като ощипана госпожица emoji1787.png
emoji226.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

Скачам като собственик на еска употребявани бобини. Не каза за основните ремонти на 4.2-то? 

 

Както и преди казах, със сигурност една еска в добро състояние е за предпочитане пред шкода 2.0 тди. Добро състоянието обаче е нещо субективно. 

 

Колко от вас, каращите такива коли, са претапицирали седалки, салон, волан, монтирали съвременни навигации и фарове, направили сте цялостно пребоядисване, оправили сте пластмасите и гумираните хуйни по интериора и прочие неща, за да може да не те е гнус да седнеш в 20-25 годишния варел и да имаш съвсем базови удобства?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако беше малко по-умен и в опитите да подражаваш на форумните тролове беше вложил малко мисъл, щеше да се сетиш, че запушване на маслена магистрала не е 4.2 специфичен проблем, а нещо дето представи си може да се случи и на папуняк, на 2ка дизел, на Тойота, на ТИР, при наличието на мърляшко отношение към редовната смяна на масло. :)

Значи ли това, че на всички 4.2 се случва?
Дооооооооиста, доста, доста по-малко вероятно от прекомерен разход на масло при 2.0 TSI/TFSI преди 2013-14.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори пич, на мен не ми се налага да разбирам много от механика. Нямам нито един ремонт по мотора или периферията му. Сигурно ако бях послушал форумните масони и вместо така оплювания 2.0тси бях взел 20 годишен премиум, щях да разбирам повече... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбираш, но се почувства длъжен да се изкажеш компетентно по въпроса?
Ей тва е основния проблем тука.

Пожелавам ти още много безаварийни километри. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се изкажа? Просто попитах теб, да се изкажеш ти един вид. Аз нищо не съм казал... Цитирай ако мислиш различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, h3mm написа:

Я кажи колко наля в този варел да се посмеем малко на аванта.

 

Съжалявам, не смятам да задоволявам празното ти любопитство, макар че такива са очакванията ти и вероятно ще останеш разочарован, затова не започвай да ридаеш пак като в предния пост, моля те.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като бивш собственик на S6 C5 тая тема искренно ме забавлява от едно известно време... :)

прочетох колко скъпи за поддръжка, невървяши и неспиращи са... :)

имал съм 4ф 3.0 тди и с6 ц5 (леко над 340 беше че швейцареца преди мен беше налял едни парици в нея..)

относно ремонтите (цитирам по спомен, не ми се рови из фактурите...) :

 - 4ф - масло двигател, всичи филтри, чистачки (оригиналдъ... предни и задна), трети стоп, хидравлична течност - 1к лв (при райно)

- s6 - масло двигател, филтри и предни накладки - 500-700 (по спомен само накладките бяха 200+лв че нали са по 4 на диск...)

- s6 - ремъци, ролки, водна помпа - 1300 с труда.  най голям дерт съм имал с перката на климатика дето се включваше когато си реши и двигателя тръгваше да прегрява. реши се след леко умуване от електричаря  с една нова перка за 150 лв и две бобини по 5-10 лв и малко преправяне на кабелите. 

 

относно недозавиване и неспиране - и с двете съм минавал Петрохан на шпалир - определено 4ф-ката се усещаше да и дърпа предницата доста по осезаемо по завоите (уточнявам че с-ката беше с някакви жълти пружини, сигурно за писта, с почти никакъв ход...може и това да е оказало влияние...)

 

гуми: 4ф - 225/50/17 ; с6 - 215/65/16

 

относно вървене - ако говорим за максимална скорост - карал съм по витиня със 260 при положение че педала имаше поне още 5-6 см ход (субективно усещане че е натиснат на да речем 60-70%) и двигателя се усещаше че има ресурс да се засили още доста ама не посмях да натискам повече...

иначе са ме закачали из София разни. единствения дето ме би до колкото си спомням беше една бяла Q7 с надпис мтм отзад, ама това щото до 30-тия метър не бях разбрал че се състезаваме... :D като я сритах почнах да го настигам... :) иначе едно новинко бмв (от тия лачените по 100 бимберици, мисля беше 5та серия ама не видях какъв му беше двигателя че беше вечерта) веднъж ми се заяде на ляпчев при скорост около 40-50 ама след кикдаун от моя страна се отказа.... :)

 

П.С. инфото е от преди 2-3 години, ама не вярвам да са се променили нещата осезаемо до сега. 

 

И все пак както се спомена неколкократно тук - има значение колата дали е гледана или е някой трошляк от горубляне.... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, petrishki написа:

 

Колко от вас, каращите такива коли, са претапицирали седалки, салон, волан, монтирали съвременни навигации и фарове, направили сте цялостно пребоядисване, оправили сте пластмасите и гумираните хуйни по интериора и прочие неща, за да може да не те е гнус да седнеш в 20-25 годишния варел и да имаш съвсем базови удобства?

 

Екземплярът, който беше мой не е имал нужда от половината от тези интервенции. Салонът беше като нов, навигация не съм монтирал, от цялостно пребоядисване нямаше нужда и последното нещо, което някой е казвал като я види е, че го е гнус да седне. Беше в по-запазено състояние от повечето А6 4ф на пазара. Беше фейс и фаровете бяха една идея по-добре от преди фейса. Съответно се намери и кой да я оцени. Нещата, за които говориш, вероятно са приложими за някакви разполутени С-ки за по 4000 лева, които са за тотална реставрация. Но има и поддържани екземпляри, макар и редки. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако погледнеш в мобиле.бг ще видиш, че 95% са такива разпади. Който има читав такъв екземпляр не го продава или е на цена х2, която не се харесва на масовия ганьо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...