Recommended Posts

преди 49 минути, Cornu©opia написа:

Я, моля, споделете виждания кой рИвАнол би бил подходящ, според вас,

за класическия 4.2 (бензин) от 2004 г?

VSI 5/40

VST 5/40

RUP 5/40
SSL0 /40

 

Много осмаци взимат и VMP 5/30 , защото се карат спокойно и сменят на около 8000км и се държи добре маслото.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 1 минута, Ц Е Ц О написа:

Много осмаци

кАжи и кои са хидрокрек и кои са пълна естерна база, не се прАй ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 7 минути, Cornu©opia написа:

 Едно време 8100 май биваше за непретендиращи турбо мотори,

докато не стана "популярно" и започнаха масирани фалшификации, та сега всеки бега от Мотул.

 

Очаквам, че вероятно същото ще се случи и с рИвАнола в един момент...🙁

Като цяло маслото си има традиции от много години.

Популярната туба на Холенхайм от три години е брандирана с Равенол.

Ралф Шумахер им е рекламно лице.

Новот R8 e с Равенол 0/20

Формула 3 ще карат новият сезон с Равенол

Държат като цяло положението

Аз карах две смени с VMO

Две с RUP

Две с RCS

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 22 минути, Prokopi90 написа:

кАжи и кои са хидрокрек и кои са пълна естерна база, не се прАй ;)

 

Е ти ся искаш да изрови цялата им гама която е баят ...

 

За ориентир отваряш ravenol.de и гледаш какво пише след fabrication:

- mineral това мисля я кристално ясно

- semi-synthetic тук малко се обърквам ама е нещо като полусинтетика може би смес от група 2 и 3

- synthetic иде реч за хидокрек база, но с добавена група 4 (предполагам) т.е. полусинтетика.

- Fully synthetic мисля, че няма нужда от разяснения това са баш напълно синтетичните масла с база от група 4 или 5

 

Равенол май нямат масла с чиста естерна база (група 5) и всичко група 4 (PAO) ама @Ц Е Ц О да каже.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 28.05.2020 г. at 0:17, PINGI написа:

Внимателно прочетох темата и си направих следните изводи.

1. Нарочно или НЕ темата прави реклама на марката масла RAVENOL. Много е спорно дали това е почтено и не нарушава ли форумните правила. Още повече, че сякаш няма мастити производители с огромни рафинерии, като SHELL, PETRONAS, REPSOL, CHEVRON, FUCHS и др. Изскача едно джудже и започва да бие всичките горили подред! :hilezh:

Добре аргументирана реклама винаги е интересна.

Прави силно впечатление, че RAVENOL предлага огромен асортимент от масла. От тази гледна точка са едноличен лидер на пазара.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 9 часа, P_PETKOV написа:

 

Е ти ся искаш да изрови цялата им гама която е баят ...

 

За ориентир отваряш ravenol.de и гледаш какво пише след fabrication:

- mineral това мисля я кристално ясно

- semi-synthetic тук малко се обърквам ама е нещо като полусинтетика може би смес от група 2 и 3

- synthetic иде реч за хидокрек база, но с добавена група 4 (предполагам) т.е. полусинтетика.

- Fully synthetic мисля, че няма нужда от разяснения това са баш напълно синтетичните масла с база от група 4 или 5

 

Равенол май нямат масла с чиста естерна база (група 5) и всичко група 4 (PAO) ама @Ц Е Ц О да каже.

 

Нямат за момента.

най-силните са си PAO Група 4, което пак си е ОК.

Много марки продаващи Fully Synthetic ползват дори група 3 масла, че и микс група3+Група 4 и яко бухат химия вътре.

Главен пример е кастролчето, което много се тачи от БГ оунъра.

Преди 4 часа, МММ1 написа:

Добре аргументирана реклама винаги е интересна.

Прави силно впечатление, че RAVENOL предлага огромен асортимент от масла. От тази гледна точка са едноличен лидер на пазара.

Не става дума за реклама.

аз говорих с Бако Мецан даже по телефона да не мажем тука.

не бях влизал с месеци и явно е имало защо.

Пратиха ми линк да се “образовам” хахаха

На 27.05.2020 г. at 21:13, Бако Мецан написа:

Май ще си сменям маслото в Порше, мерси на всички за мненията и препоръките! 

Не си го причинявай, освен, ако не искаш да махнеш колата след гаранцията.

Вече няма 5/30, ще ти налеят новата Еко Шитня 0/30 и не знам какво ще се случва с тия коли след време.

309-328лв редовна цена в Ауди/Порше ми идва в повече за химия масло, което реално струва по 10-15 лева литъра дейба.

Ти искаш качество , а това е много далече от него.

За пореден път пускам бюлетина кога може да се кара Лонг лайф интервал , демек в 99% за БГ = никога.

 

LongLife Service regimes
The LongLife Service regime is so called because there are no set service intervals
and, depending on how you drive your vehicle, and the conditions of use, a service
will be required anywhere between 9,000 miles or 12 months (whichever occurs first),
up to a maximum of 20,000* miles or 24 months (whichever occurs first).
This LongLife service regime has been made possible due to the development of new
Volkswagen engines with the latest technically advanced LongLife oil. These engines
use built-in sensors that continually monitor the oil quality, making it possible to enjoy
reliable and confident motoring for up to a maximum of 20,000* miles or 24 months
(whichever occurs first).
*Please consult your Volkswagen Retailer or repairer for full information. 

LongLife Regime.
To obtain the most benefit from the LongLife service regime, the car should to be
generally driven in a style/condition of use listed below:
• Mainly longer distance journeys
• Limited number of cold starts, engine is kept at operating temperature over a
longer period of time.
• Daily mileage above approx. 25 miles.
• Constant speed.
• Vehicle used regularly.
Time/Distance Regime.
It your car is driven in a style if listed below, it may be more appropriate to opt for the
Time and Distance regime
• Extremely uneconomical driving style ie continual maximum acceleration ie. ‘foot to
floor’.
• Vehicle fully loaded.
• Mainly short journeys.
• Frequent cold starts.
• Frequent hill climbs.
• Frequent towing.
• City centre driving.

Share this post


Link to post
Share on other sites

По "убаво" от кастрол нема заеви тия равеноли.

 

@Ц Е Ц ОМежду другото за RCS 5w40 в oil-club.de има разисквания дали наистина маслото е формулирано без VII както е обявено.

В такъв случай маслото ще е държи на бой та в тоя ред на мисли разумно ли е да се кара с това масло над 10хил км и да се сменя на 12 месеца или е като Dominator маслата на Амсойл където дават смяна на 6 месеца ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ц Е Ц О Аз заради новото масло на VW исках да налея друго, но от 5 човека запитани получих 15 различни отговора, затова оставам на VW. Мерси и на теб за консултацията.

Edited by Бако Мецан

Share this post


Link to post
Share on other sites

На б7-цата налях VST 5w40 и маслото се държеше страхотно, наистина мотора стана осезаемо по-тих и спокоен. Но маслото го взех директно от Германия за сравнение тогава до тук с куриера ми дойде 5л.туба на 70 лева, а тук в Бг същото масло (надявам се и като качество да е било същото) на цена в интернет магазин беше 100 лева!!!

От скромния ми опит с 8 смени на различни марки масла на BFB-то най-очарован бях от Мобил 5в30 ESP formula. Може и да си внушавам, но колата се развърташе, като пистов мотор, супер леко качваше обороти и някак си много леко и спокойно работеше, но там и х-ките на Мобил-а бяха доста по-сериозни от VST на РИванол-а.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, P_PETKOV написа:

По "убаво" от кастрол нема заеви тия равеноли.

 

@Ц Е Ц ОМежду другото за RCS 5w40 в oil-club.de има разисквания дали наистина маслото е формулирано без VII както е обявено.

В такъв случай маслото ще е държи на бой та в тоя ред на мисли разумно ли е да се кара с това масло над 10хил км и да се сменя на 12 месеца или е като Dominator маслата на Амсойл където дават смяна на 6 месеца ?

Аз сменям по принцип сезонно

пролет-лято 

есен-зима

последните две смени ги оставих на 10К+ км за тест.

Общо взето знаеш, че всичко е съвкупност от студени стартове, стил на каране, къде се кара и т.н.

Състояние на мотора и прочее.

 

и

Иначе @Бако Мецан кара по 60к на година и ако сменя по-често няма да има големи драми с 0/30.

Това са по около 170км на ден, колата е в гаранция и те така.

преди 49 минути, NITRO1 написа:

На б7-цата налях VST 5w40 и маслото се държеше страхотно, наистина мотора стана осезаемо по-тих и спокоен. Но маслото го взех директно от Германия за сравнение тогава до тук с куриера ми дойде 5л.туба на 70 лева, а тук в Бг същото масло (надявам се и като качество да е било същото) на цена в интернет магазин беше 100 лева!!!

От скромния ми опит с 8 смени на различни марки масла на BFB-то най-очарован бях от Мобил 5в30 ESP formula. Може и да си внушавам, но колата се развърташе, като пистов мотор, супер леко качваше обороти и някак си много леко и спокойно работеше, но там и х-ките на Мобил-а бяха доста по-сериозни от VST на РИванол-а.

Не може са сравняваме пазара в БГ с Немския като потребление.

Знаеш тук за какви данъци/такси и прочее иде реч.

Там пускат и зверски промоции .

VST, когато е промо 4+1 го давам на 80-90лв според зависи колко туби и дали има филтри към него.

Разликата не е фрапантна , но си зависи от много неща.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не го приемай лично, аз не правя сравнение на двата пазара, просто казвам преди 2 години каква беше разликата тук и там с доставка от Германия, в интерес на истината и там го повишиха леко с около 5 евро за 5 л.туба. Но не съм влизал отдавна по тези сайтове, защото в момента карам автомобил с много по занижени изисквания за масло и му слагам наливен тотал 5в40 и 3 смени нема никви драми, но пак казвам конструктивно сегашната  ми кола е в пъти по-проста и ненатоварена от Б7-цата,  която имах. А и при Ауди-то много се вглеждах. Сега нема земна сила, която да ме накара да преведа пари 2 седмици по-рано и да чакам некво масло от майната му само и само да си мисля, че е истинско и , че колата ш литне (това в кръга на шегата).

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 27 минути, NITRO1 написа:

Не го приемай лично, аз не правя сравнение на двата пазара, просто казвам преди 2 години каква беше разликата тук и там с доставка от Германия, в интерес на истината и там го повишиха леко с около 5 евро за 5 л.туба. Но не съм влизал отдавна по тези сайтове, защото в момента карам автомобил с много по занижени изисквания за масло и му слагам наливен тотал 5в40 и 3 смени нема никви драми, но пак казвам конструктивно сегашната  ми кола е в пъти по-проста и ненатоварена от Б7-цата,  която имах. А и при Ауди-то много се вглеждах. Сега нема земна сила, която да ме накара да преведа пари 2 седмици по-рано и да чакам некво масло от майната му само и само да си мисля, че е истинско и , че колата ш литне (това в кръга на шегата).

Ти пък

всичко е точно.

Всеки си гледа да му е изгодно :bia: 

Иначе към мен се вдигна тотал 8%
За последните 12м

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всичко поскъпна, не само маслата за автомобили.

Share this post


Link to post
Share on other sites

По какво точно искаш да ти се подредят, че леко не ставя ясно ;)

 

Ей ти една класация от мен ;)

RUP

VMP

VMO

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Citizen8200 написа:

За 4-цил. помпа-дюза без ДПФ (фабрично) как бихте подредили следните масла:

RAVENOL VMP SAE 5W-30

RAVENOL RUP SAE 5W-40

RAVENOL VMO SAE 5W-40

:help:

Щом няма ДПФ 5/40 задълже.

VMO си е специално за помпа дюза.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А някой може ли да ми обясни как а4-ката на баща ми, която е бомба дюза BRE двигател, без дпф фабрично, по спецификация й дават 504/507, и вече 5 год му купувам само 5w30, слагал съм му оригинално, бардал, и сега ще пробвам фукс? И грам не бута маслото, всеки път остатъка го хвърлям. 

А този равенол VMO който го препоръчвате пише, че е за спецификация 505!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@P_PETKOV @Ц Е Ц О  Благодаря ви за отговорите! Чудя се има ли смисъл от +50% $ за RUP? 

@mhi406vt  Аз знам, че за помпа-дюза без ДПФ спецификацията е 505.01, а 507.00 е по-нова и заменя 505.01 (в офиц. сервизи), но е по-скоро за по-новите мотори с ДПФ. А това масло VMO си покрива 505.01.

Иначе досега колата е карана само с Castrol Edge 5W-30 C3 (505.01), но мисля сега да пробвам някой от двата Равенола (RUP или VMO), да видим ще има ли разлика. :biggthumpup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mhi406vt said:

А някой може ли да ми обясни как а4-ката на баща ми, която е бомба дюза BRE двигател, без дпф фабрично, по спецификация й дават 504/507, и вече 5 год му купувам само 5w30, слагал съм му оригинално, бардал, и сега ще пробвам фукс? И грам не бута маслото, всеки път остатъка го хвърлям. 

А този равенол VMO който го препоръчвате пише, че е за спецификация 505!

Пипа го, разликата се допълва с нафта.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, mhi406vt написа:

А някой може ли да ми обясни как а4-ката на баща ми, която е бомба дюза BRE двигател, без дпф фабрично, по спецификация й дават 504/507, и вече 5 год му купувам само 5w30, слагал съм му оригинално, бардал, и сега ще пробвам фукс? И грам не бута маслото, всеки път остатъка го хвърлям. 

А този равенол VMO който го препоръчвате пише, че е за спецификация 505!

BRE се прави 2005/2008 и са всичките с ДПФ.

Вашият явно е бил свален.

И затова му дават 504/507 заради екологията.

Това е , което аз знам.

Без ДПФ е BLB мотора 2004/2006 и там може 5/40 и 505.

Някой да ме поправи ако бъркам

Share this post


Link to post
Share on other sites

Цецо, на тръц AVJ какво да ръгна?

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 30 минути, NIKO написа:

Цецо, на тръц AVJ какво да ръгна?

Е 

как VST 5/40:bia:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Citizen8200 написа:

@P_PETKOV @Ц Е Ц О  Благодаря ви за отговорите! Чудя се има ли смисъл от +50% $ за RUP? 

@mhi406vt  Аз знам, че за помпа-дюза без ДПФ спецификацията е 505.01, а 507.00 е по-нова и заменя 505.01 (в офиц. сервизи), но е по-скоро за по-новите мотори с ДПФ. А това масло VMO си покрива 505.01.

Иначе досега колата е карана само с Castrol Edge 5W-30 C3 (505.01), но мисля сега да пробвам някой от двата Равенола (RUP или VMO), да видим ще има ли разлика. :biggthumpup: 

 

Аз лично взех VMO за една октавия дето се занимавам да я поддържам. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Ц Е Ц О said:

BRE се прави 2005/2008 и са всичките с ДПФ.

Вашият явно е бил свален.

И затова му дават 504/507 заради екологията.

Това е , което аз знам.

Без ДПФ е BLB мотора 2004/2006 и там може 5/40 и 505.

Някой да ме поправи ако бъркам

Поправям те веднага, не всички БРЕ двигатели са с ДПФ, доколкото знам е било опция, и нашата специално е без: https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/audi/vin_check?su=61006909va_n

 

Виж в секцията Emission standard - тези които имат ДПФ са с код 7GG, а нашата е 0GG, и мисля че в книжката някъде пишеше че.спецификацията е 504/507. Затова ми е странно, как така сме без дпф, а по спецификация е за такава с дпф.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.