Jump to content

Как функционира Quattro


Recommended Posts

  • Отговори 145
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

казват че, по принцип акурата е успяла, защото не е спирала, демек лъже, а както виждаш, аудито спира, чудно ми е защо, като си е набрал скорост? сигурно щеше да го изкачи, н.з. но не е добре това за к7.

Редактирано от wolff1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спря как да не е спряла?Вижда се дори, че и светват стоповете.Има го и момента, в който стои неподвижно и се вижда, че гумите не се въртят и тръгва от място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам това клипче и ми става кофти чак...как може да има по-добра система 4х4 от Quattroto ,ама май има както се вижда за съжаление на нас -феновете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

quattro задвижването е баща и майка на всички останали ;) Е, света и автомобилостроенето се развиват, няма как...

Горното клипче е поредната анти-quattro реклама, която в конкретния случай хвали някакъв кух варел-хонда. :wall: Гледали сме и други такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кухия варел Хонда е един от най-надеждните автомобили и има 6 шампионски титли във Формула1.

Хонда произвежда в момента самолети и вече са пуснали новия модел Асимо.Системата за променливо газоразпределение Витек е тяхно творение, а по отношение на задвижването 4х4 Субару масово прави коли с такова задвижване преди Ауди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кухия варел Хонда е един от най-надеждните автомобили и има 6 шампионски титли във Формула1.

Хонда произвежда в момента самолети и вече са пуснали новия модел Асимо.Системата за променливо газоразпределение Витек е тяхно творение, а по отношение на задвижването 4х4 Субару масово прави коли с такова задвижване преди Ауди.

А аз пък ти се чудя защо най-накрая не я задърпаш въпросната Б5-ца до Надин и да спреш да сипеш негативизъм из форума .... не остана тема в която да не се "коментира компетентно" колко са зле тия Алдита и как всичко друго е върха

Quattro-то е достатъчно добро за да се задържи в производство без видоизменение цели 25 години - малко технологии в автомобилостроенето може да се похвалят с това... новото quattro с централния crown диференциал и задния векторен ще се справя отлично с измислени тестове от тоя тип (нула сцепление на двете гуми от едната страна и максимум на другите две), НО дали ще покаже същата издръжливост и безотказност ... едва ли

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кухия варел Хонда е един от най-надеждните автомобили и има 6 шампионски титли във Формула1.

Което не им пречи да са кухи варели. Състезанието за надеждност се казва Льо Ман и там Ауди е N.1

Усещам те как се се уредил с някой душегуб, зареди който си намразил марката.

Вземи си проста японска кола и спри да търсиш кусури на Аудитата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Аз ползвам и косачка за трева Хонда... ;)

Би ли споделил на всички нас, кой е първия масов модел автомобил с постоянно 4Х4 задвижване !?Би ли споделил нещо за другите марки във онази рали група Б от миналото !?

Хонда, комплексно като автомобил винаги ще бъде от клас варел.Виж при мотоциклетите са по-добре.

Това, че имат успешни агрегати във моторните спортове не ги прави върха на сладоледа. :help:

Добре знам точно с какво караха на времето Прост и покойния Сена...

Хайде да не влачим темата в друга посока...

А, quattro е вече на 31 години.

:wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааааа колега продадох я вече.Те Алдитата, че са зле, зле са ама къде видя да го пиша?И не не всичко друго е върха, все пак съществуват Фолксваген, Шкода, Сеат, Тата...

Редактирано от Беселин
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Което не им пречи да са кухи варели. Състезанието за надеждност се казва Льо Ман и там Ауди е N.1

Усещам те как се се уредил с някой душегуб, зареди който си намразил марката.

Вземи си проста японска кола и спри да търсиш кусури на Аудитата

Колега,аз също съм с душегуб ,но не съм намразил марката.....не съм имал проблеми освен един скъп ремонт на ГНП-то,въпреки това душегуба не може да ме откаже от ауди....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааааа колега продадох я вече.Те Алдитата, че са зле, зле са ама къде видя да го пиша?И не не всичко друго е върха, все пак съществуват Фолксваген, Шкода, Сеат, Тата...

Я чезвай тогава оттук с некомпетентните си коментари, кога във Ф1 са ползвали торсен,че ги сравняваш а и Фолксваген, Шкода, Сеат, Тата нямат нищо общо с трансмисията на Ауди с надлъжен мотор, освен В5,В5,5 при Пасатора.На старите субарута 4WD,задното се включва с ръчка, а при жусти с копче,така, че си много далеч от реалността и има разлика между 4WD и AWD!

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте!А да ви видя сега? Значи миналата седмица слизам от Карандила през Българка към Сливен и естествено лед и сняг . Нагоре няма ви казвам кви експерименти бяха , квартото -уникално,преспи половин метър- не спира. И надолу по завоите , карам бавно на втора ,трета и където беше заледено в завоя без газ тръгва с вратите напред .Защо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите са ми чисто нови зимни 4 бр. Континентал. Мислех си ,че точно защото сработва куатрото и нали съм в завой и сщеплението е по диагонал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искате да кажете, че същата кола, но само на предно при същите обстоятелства няма да занесе?

Мислех си ,че точно защото сработва куатрото и нали съм в завой и сщеплението е по диагонал.

Куатрото си работи постоянно, няма моменти, в които сработва и после спира да работи.

А дали сцеплението е по диагонал, само на предните или само на задните колела зависи само и единствено от конкретната ситуация пътна настилка-гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата има много ситуации, в които при даване на газ в завой, кола на предно няма да поднесе, а куатрото ще се завърти.

Просто трябва да се работи по различно с газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предното носи много и в коловози с повечко газ.На лед гумите не играят никаква роля и с най-скъпите да си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм изпадал в такива ситуации:

Спускам се по надолнище на скорост без газ и в остри завои задницата тръгва да ме изпреварва.

В повечето случаи това ме кефи и даже "чупя" волана че да поднесе повече,но ми е интересно защо става така-дори и да внимавам задницата сама си тръгва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тцтцтццтцт ... Ще каеш че кола на задно не сте карали !

Ми на отворен диф какво искате, като тегли само едното колело !? Да върви направо ли !? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно бегло предположение само ще направя, не знам дали е така просто предполагам. Та значи, всички знаем, че торсена не е отворен (напълно) диф и благодарение на триенето в червячните предавки се стреми да изравнява скоростите на предния и задния мост. При завой, предния и задния мост изминават различен път. Торсена стремейки се да накара мостовете да изминат еднакъв път, единия (в случая задния, защото е с по малко сцепление заради тежеста) приплъзва и губи сцепление. Ей така някак си го обяснявам аз наблюдавания от вас ефект. За съжаление не съм карал куатро и нямам преки наблюдения, но скоро и това ще стане! :hilezh:

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Две забележки - първо торсена работи в една посока (още не мога да си обясня защо) т.е. самоблокирането е при подаване газ.

И втората е, че торсена разпределя до 30/70 процента торк между мостовете. Т.е. трябва да се излезе от тези граници, за да спре да работи като отворен диф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам каква е тая всеобща заблуда, че торсена се самоблокира! :hilezh: Няма такова нещо, или има но то е далеч от блокиране. Не ми се търси сега , но имаше клипче на Б5, как при качване на предни или задни гуми на ролки не може да помръдне. По голямо доказателство за не заключването на торсена здраве му кажи. А колко процента ще предава на всеки мост зависи от няколко неща

1. какво е сцеплението на всеки от мостовете

2. какъв е ъгъла на подема на винтовата линия на червячните колела

3. какво е триенето в аксиалните лагери на торсена (те могат да са търкалящи или плъзгащи), та в тоя ред на мисли зависи и какво е маслото.

Така че предаването на вътрящия момент е в границите от 0:100% до 100:0% в зависимост от конкретната ситуация. Или да не е чак от 0% ами от малко повече, но достатъчно малко за да не измъкне колата от ситуация с един мост без сцепление.

Просто торсена благодарение на въпросното триене, се стреми постоянно да изравни скоростите на двата моста. Това е цялата раЛта.

Така ги виждам аз нещата.

п.п. има вариант, в който ъгъла на подема на винтовата линия на червячните колела да е такъв, че торсена наистина да се самоблокира в едната посока, но тогава ства друг филм, поради който такъв торсен няма. :hilezh:

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак моля ти се, тая разлика в триенето между търкалящите и плъзгащи лагери, отнесена към работата на торсена я остави, недей така......, плийз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...