Jump to content

Как функционира Quattro


Recommended Posts

  • Отговори 145
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Aко се извади целия комп на абс-а (буксата му) със сигурност всички системи свързани с него няма да работят, според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми стиска да пробвам че и без друго набива грешка напоследък както съм описъл в другата тема за грешките.

Иначе странно ми се видя но е факт това дето описах в ситуацията.

 

Пак повтарям ... не съм се засилвал и с пълна газ да изкачвам въпросния терен.

Тръгнах на 1-ва с минимална газ .... вървя-вървя и се препъна.

ЕСП-то беше изключено но имаше нещо като ръбче пред предните две колела.

Натискам съединителя и подавам газ до към 3500 оборота - отпускам плавно ... буксува някое колело - колата не помръдва - оборотите падат и на 2-3 пъти така ми изгасна.

ЕДЛ-а със сигурност удря спирачки на някое колело оттам и мириса на феродо щото пробвах така няколко пъти ... станах за смях пред някакъв с Тойота Рав 4 ... един приятел пък напъна неговия Сеат на предно с пълна газ и излезе - заобиколи и се спусна ... аз се върнах не исках да напъвам щото хем накладките ще се опечат хем и дясното каре ми потропва.

Общо взето исках си направя експеримент но станах за смях ... просто споделих тука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми стиска да пробвам че и без друго набива грешка напоследък както съм описъл в другата тема за грешките.

Иначе странно ми се видя но е факт това дето описах в ситуацията.

Разкачи някой от датчиците на абс-а. Така мисля, че пак спират да работят абс-а и прилежащите му системи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за инфо да споделя - тествах куатрото на едно Кю 5 като успях да вдигна предно ляво и задно дясно колело във въздуха. Отне ми няколко минути зор между едни купчини пръст, но накрая я докарах до клатушкане върху само две опорни точки. В момента на подаване на газ, само превъртя по един оборот вдигнатите колела и задейства някакъв ел. блокаж и колата потегли. Отвън имаше наблюдател, който следеше внимателно точно какво се случва. Не знам дали при всички модели Ауди е така, но Кю-то явно успява да предаде въртящ момент на зацепилото колело. Трябва да се има предвид, че в случая имаше система за контрол на спускането, която има допълнителни датчици предполагам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А с едно зъбче на ръчната нямаше ли да си премине колата прагчето без проблеми?

Зъбче, освобождаваш, зъбче, освобождаваш... би трябвало ЕДЛ-а да се излъже.

Или не?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре Аз съм навит ако понатрупа пак и при свободно време ... да се съберем и да тестваме.

В различни ситуации и с различни похвати как ще се държи колата и какво ще е поведението на системите (EDL,ABS,ASR,ESP)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Кюто за първи път усетих онзи ден смисъла от тази система, в баира на задна и лявата страна се окопа и за започна да буксува, чу се стърженето на спирачните дискове и дясната страна завъртя и изтегли. 

Звука от стърженето на спирачните дискове постоянно го чувам като не съм нежен с десния педал, и дразни, само изключването на есп-то намалява това действие - тогава можеш да я шпориш здраво, но в момента който се наложи с волана корекции и пак се намесва ЕСП-то, въпреки че е ОФФ. Но така пише и в книжката,  то не е ESP -OFF, a e ESP-Offroad. Позволява в този режим да подаваш повече въртящ момент към колелата и при по-лошо сцепление. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Куатрото без среден диференциал /в случая с халдекс/ служи само да те изкара, ако си закъсал някъде и евентуално при старт.В завоите няма никакво 4х4 на сух асфалт,освен някакво моментно при превъртане на предните гуми,но тази ситуация може да бъде непредсказуема за водача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не мога да го разбера,как задвижват задния мост с 5% и каква работа вършат те.Според мен или е зацепен или не е ,все едно караш по инерция с натиснат педал на съединителя.Върти се пиньона на диференциала,върти се и кардана,но не са зацепени,това са 0% към задния мост.За торсена /куатро втора генерация/ пише,че зацепвало колелото,което имало най добра сходимост на пътя,а е точно обратното,върти се най свободното колело.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Т2, нормално да се върти колелото с по-малко "grip"/сцепление. Все пак имаш отворени преден/заден диференциал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Колеги отскоро се сдобих с Ауди-куатро и имам питане-задния деференциал постоянно ли е зацепен или се изключва/включва след достигане на скорост колата е Ауди 100 ц4 16клапана куатро?Благодаря ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ти е с постоянно задвижване на 4- те колела. Махнеш ли кардана колата не тръгва, което значи че задния диференциал е постоянно зацепен. Имаш бутон с механичен блокаж между седалките, включва се само при необходимост и се изключва сам при 25 км/ч. Задължително е да се включва само ако си в кал сняг или лед. На сух асфалт при завой с включен блокаж може са счупиш нещо, примерно каре на кардана

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 включен блокаж може са счупиш нещо, примерно каре на кардана

Каре на кардана не знам дали ще счупи,но вътре в диференциала ще стане интересно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно по този начин счупих моето преди 6 години малко след като купих колата. Излизах с пълен ляв от паркинг и без да знам съм натиснал блокажа, като си хвърлих телефона между седалките. Колата започна да подскача, защото лявата гума се въртеше повече отколкото трябва. Блокажа не можах да изключа, опитвах по всякакъв начин. Като тръгнах изчатка нещо, но не съм имал проблем. След време пак изчатка нещо отзад. Появиха се вибрации и като смъкнах кардана, гривната която държи сачмите се раздели на две и имах две гривни:-):-):-). При В4 и В5 дифовете имат дълъг корпус. Вътре има нещо като полуоска, която чрез муфа е свързана с пиньона. При голямо натоварване според мен муфата би била първото нещо, което да се счупи. Моята беше здрава

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...