Jump to content

Как функционира Quattro


Recommended Posts

  • Отговори 145
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

И го има до куатро-3, след това вече го няма.

До куатро 2, т.е. само при 1во и 2ро поколение е с блокаж на зад. дифф...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам един въпрос - винаги ми е било интересно, как се постига това неравно разпределение на въртящия момент между предния и задния мост - примерно 60:40 или 75:25. Става въпрос, как е изпълнено технически. Имам предвид, когато нито едно колело не буксува и колата се движи направо, как успяват да предадат различен въртящ момент на различните мостове.

Редактирано от msi200
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Примерно... със зъбни колела :zustimm:

Колега, дай линк какво точно е устройството и принципът на работа на раздатката, щото аз не можах да си намеря сам. Иначе от отговора ти няма смисъл, както и сам знаеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как работи Torsen Диференциала

Различни видове на 4WD

Torsen Types

Torsen LSD info and pics

, или горното, въпрос на избор и достъп до нет.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, мисля, че не ме разбирате какво питам или аз съм се объркал нещо.

Значи диференциалите, с които аз съм запознат и за които давате линкове, предават мощността 50:50, докато не се появи приплъзване от някоя страна на диференциала; и тогава вече сработва торсен/блокаж или пък нищо не сработва, ако е отворен.

На мен въпроса ми е, нали новите коли ги рекламират че уж раздатката предавала постоянно 30преден/70заден или 40преден/60заден мост. Става въпрос, как постигат това постоянно неравно разпределение, ако изобщо го постигат? Т.е. как колата върви направо, нито една гума не буксува, а пък се предава постоянно 70% въртящ момент назад и 30% напред? И наистина ли е така, или това става само при буксуване?

Редактирано от msi200
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачката, спирачката... чудеса върши.

Като съм оставал с предни гуми във въздуха, а задни на асфалт,докато подавам газ на задна скорост,почуквам с другия крак леко спирачката,тъй като по принцип блокирват първо предните колела и съм излизал от ситуация.Ако задните се окажат във въздуха,дърпаш ръчната и зацепват предните,има си много тънкости,колко съм се въртял докато я разуча тази кола :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Егати механизмите,трябва тези дето са го измислили да имат супербогата фантазия и тези изчиснелия.Тия зъбни колелца ще луднат от това въртене напред-назад,незнам как издържат на такова натоварване като Автомобил с мощност от 1000 кс-за Торсен става въпрос

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше едно клипче тук във форума как работи торсена, но не го намирам за да видя дали ще мога да го разбера, след като разбрах като за начало принципа на действие на отворения диф (не резултата на работа а как го постига).

За всички които искат да разберат как нормалния диференциал работи да погледнат това клипче след 2рата минута

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Определено и Аз имах моменти в които бях разочарован от quattro-то на (В5)

1.Изкачване на наклон и завиване по друг наклон.

Спирам ... предна лява гума е на лед ... предна дясна гума не съм сигурен ... задните гуми на сухо.

Решавам да тръгна от това положение за проба ... предна лява върти на леда ... другите не мърдат ... пълен смях и излагация ... блокаж въпросния (EDL) никаква реакция ... друга помощна програма (ESP) никаква реакция.

Не съм сигурен какво точно изпробвах но мисля че при пробата ... в момента на потегляне не бях пуснал съединителя изцяло,а пробвах на полусъединител.

После отидох в по-малък наклон със заснежен и леко заледен участък ... качвам се до-половината и пускам колата назад ... слагам 1-ва предавка и на полусъединител ... няма нико нито проходимост нито блокажи ... в момента в който пуснах целия съединител и подадох повечко газ 2000об./мл колата взе да драпа,за момент е (ESP) то се намеси.

Върнах се пак на мястото с двата наклона и спрях в същата ситуация ... този път пуснах съединителя ... усети се как пак само предно ляво забуксува а другите мисля че непомръдваха ... на оп изведнъж отлепи и потегли.

2.Паркирам на заден ход ... на паркинг с наклон и силно заснежена настилка но паркирам перпендикулярно на наклона.

Задните гуми се качиха и позатънаха в снега ... спрях и се опитах без напъване да я паркирам но ... ето че предния мост все да боксува и поднаскя колата в различни посоки,а задните не помръдваха ... неможах да правя повече експерименти защото покрай мен имаше коли ... карето ми чука на едното колело силно като го напъвам и така.

Всички тези ситуации и проби ме разочароваха малко или много.

При изкачване не съм имал проблем при заснежени и заледени настилки даже изключвам (ESP) то тогава защото то по-принцип при повечко газ и приплъзване на някое колело мост ... ти отнема газ-та и още толкова спира проходимостта си мисля.

Не си обяснявам защо така са го направили и за мен това си е недостатък някакъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,при мен се получи следната ситация преди няколко дни и от тогава го мисля и все още не мога да разбера...Та отивам в Панчарево след големите снегове,стигнах до където трябваше и на тръгване вече реших,че съм "непобедим" и 1ва, ляв волан и газ ,тръгна позанасяйки се и в един момент СПРЯ!Успя да тръгне леко назад но легна на ледени буци(предполагам стари коловози)ии до там.Напред не.назад пак не,мой приятел седна зад волана а аз навън гледам-ту десните колела боксуват,ту левите или предна дясна и задна лява.

п.с. от пред от ляво (до колкото мога да уточня отвътре) се чуваше звук подобен на дзръън дззръън

И все пак го отдавам на свръх тежката ситуация

Колата е А4 Б5

Редактирано от maman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се притеснявай, това са леки коли и принципно са конструирани да се движат по разчистен път.

А това 'дзрън' са ти блокажите, набива ти спирачката на колелото, което няма сцепление, с идеята да предаде въртящ момент към срещуположното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да разберете що е туй куатро? Отивате на една площадка, заледена ,заснежена или някой стадион и почвайте дрифт и всичко ще ви се изясни! ( Ся не мога се спра) :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е едно от доказателствата, че торсена не е самоблокиращ се диференциал! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А той може ли да се изключва/включва...Копчето до ръчната кой дифф блокира???Съжалявам за тъпите въпроси,амам ми е объркано и не ми е много наясно куаттрото като задвижване в различните му поколения :steinigung::gruebel:

пп.язък за ник-а ми :hilezh:

Редактирано от stoci 4.2 quattro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да разберете що е туй куатро? Отивате на една площадка, заледена ,заснежена или някой стадион и почвайте дрифт и всичко ще ви се изясни! ( Ся не мога се спра) :dance:

Да им покажа ли?

Та отивам в Панчарево след големите снегове,стигнах до където трябваше и на тръгване вече реших,че съм "непобедим" и 1ва, ляв волан и газ ,тръгна позанасяйки се и в един момент СПРЯ!Успя да тръгне леко назад но легна на ледени буци(предполагам стари коловози)ии до там.

И с танк да си,джип или колело,като си опрял отдолу,няма излизане,лягаш под колата и започваш да копаеш с ръце,ако нямаш лопата.Не е виновно куатрото изобщо,както казват колегите това е ЛЕК автомобил,не ВИСОКОПРОХОДИМ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И с танк да си,джип или колело,като си опрял отдолу,няма излизане,лягаш под колата и започваш да копаеш с ръце,ако нямаш лопата.Не е виновно куатрото изобщо,както казват колегите това е ЛЕК автомобил,не ВИСОКОПРОХОДИМ.

Ето за това е въздушното окачване, като опреш в снега вдигаш на лифт изключваш ЕСП-то и газ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А по принцип като буксуват диагонално колелата, тоест предно дясно и задно ляво например, сработват ли другите две? Някъде бях чел, но може и да се бъркам, че при такава ситуация няма мърдане. При една Лада Нива бях видял такъв проблем. Тоест ако има боксуващо колело и на двете оси няма измъкване, само ако забоксуват по отделно предна или задна ос тогава 4х4 работи и те измъква от калта. Прав ли съм или ако не обяснете ми. Това питам за ауди дали важи, пък и за другите марки. Не знам как е положението ако буксуват само леви или само десни колела, дали е като при диагонално буксуване?

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...