Jump to content

Забиване след 3000 оборота - 1.9 TDI /AFN/


GTI driver

Recommended Posts

Става въпрос за Ауди А4 1.9 TDI 110 ps. AFN.

Като загрее колата започва на забива след 3000 оборота/понякога и след 3500/. Като е студена набира без никакъв проблем, а като достигне работна температура започва забиването. Смених всички вакуум маркучета, проверих турбо пътищата за евентуални сцепени мъркуви, но всичко си е ок. Смених и горивния филтър. Странното е, че като забие и започна да отнемам газта и пак да подавам като чили пак почва на набира.???!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разпитай си компа на моторна електроника, и провери темп. датчик на охл. течност. Пък после ще видим

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е дебитомер :rofl: Провери клапаните на турбото и за рециркулация на отработените газове :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж си и интеркулера дали е чист.....ако е затлачен много отвън и отвътре като загрее колата ефекта от турбината намаля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прегледай вакумчетата-мъркучетата-ако са здрави смени н75.и я карай някъде по магистрали по продължително с мръсна газ щото дето не ти е бачкал клапана турбината са е наджаскала със сажди и до кат не я припечеш пак ша позабива.ела да ти покажа как са кара вчервения сектор на оборотомера-отпушват са и грънци и турбини и всичко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прегледай вакумчетата-мъркучетата-ако са здрави смени н75.и я карай някъде по магистрали по продължително с мръсна газ щото дето не ти е бачкал клапана турбината са е наджаскала със сажди и до кат не я припечеш пак ша позабива.ела да ти покажа как са кара вчервения сектор на оборотомера-отпушват са и грънци и турбини и всичко

Много си добър, бате... Така ще помогнеш на доста хора, но преди това трябва да си отстранят проблема...

А той/проблема/ със забиването, и то при двигателите 110к.с. и следващите след него/П.Д./, трябва да го прегледа на Ваг-ком, много добър майстор, защото може да идва от много места...

Успех колега...

Редактирано от dani_94
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

И при мен го има забиването на ~3000 оборота, ама как да я вкарам после в червено като имам ограничител на 180км/ч или ~3800об. ?! Мотора е AGR 1.9tdi 90ps ..и аз мисля за дебитомер?! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В повечето случаи, това са първите признаци, че дебиЛомера си заминава...

И все пак да попитам.. има ли някакъв сми' изобщо да пробвам да го почистя с нещо или директно нов?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак да попитам.. има ли някакъв сми' изобщо да пробвам да го почистя с нещо или директно нов?!

Аз чистих моя (макар да съм с бенз. двигател дебитомерите ни са с еднакъв принцип) и нещата се подобриха, но пак не бяха идеални и ефекта трая около месец и после си взех нов за 220 кинта с връщане на моя.

Ако се съмнявате в дебитомер вземете от някой приятел или сервиз за проба, иначе е голямо ходене по мъките...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз чистих моя (макар да съм с бенз. двигател дебитомерите ни са с еднакъв принцип) и нещата се подобриха, но пак не бяха идеални и ефекта трая около месец и после си взех нов за 220 кинта с връщане на моя.

Ако се съмнявате в дебитомер вземете от някой приятел или сервиз за проба, иначе е голямо ходене по мъките...

Благодаря, колега. Имам малко опит с предната ми кола - вектра B 2.0dti 101ps. Дебитомера и го взимах тогава на 330лв с отстъпките и въпреки, че беше на Bosch, се оказа дефектен и ми го сменяха. Китайските държат ли прилично, че не съм много запознат с тях?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Welcome to the club колега :) Аз съм с бензинов двигател и имам същата тая гадост със забиването. Отначало почна само на високите обороти, сега е на всички. Още го боря и не знам какво е :) Разхода как ти е? Моя е колосален.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Welcome to the club колега :) Аз съм с бензинов двигател и имам същата тая гадост със забиването. Отначало почна само на високите обороти, сега е на всички. Още го боря и не знам какво е :) Разхода как ти е? Моя е колосален.

При мен разхода си е същия, като изключим при едно отиване до Варна, малко повече ми дръпна и се замисляше на ~2500об и после на 3000... После на връщане всичко се нормализира и нямаше забивания. Почти съм сигурен, че е тъпия дебитомер.

Редактирано от se7en
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз все се каня да питам, ама ме е срам :flipoff: Какво аджаба представлява тоя дебитомер. Как изглежда тая джаджа, "хардуер" или електроника е, какво прави, какви дебити мери? И защо по дяволите е толкова скъп!!!

Редактирано от kasho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Дебитомер - голема простотия, представлява клапа, свързана с потенциометър, която се отваря когато двигателя засмуква въздух /буталото (ата) се движат надолу, смукателните клапани с отворени и се създва вакум, който отваря клапата, като потенциометъра се мести/. тоя вариант не е проложим за турбо двигателите.

2. Аирфлоу масс метър - АФМ - датчик, който измерва масата на преминаващия през него въздух. представлява нагрята метална жичка, изложена на потока на входящия въздух, ако въздуха е по-гъст /тоест под налягане/ се променя съпротивлението на въпросната жичка, и по тоя начин се мери колко въздух минава /като дебитомера/. тоя вариант изисква и датчик за температурата на въздуха. Варианта за АФМ с посочената жичка и не е много удачен, защото фабричните такива датчици се нагряват до към 4000 градуса по целзии за да изгорят лайната, натрупани по жичката точно преди да се угаси двигателя. Ако жичката не се почисти по тоя начин много бързо изгаря, трябва да се къпува нова, и от магазина и т. н., така че еку-то тряя да може да поддържа това нагряване. По новия модел такива датчици (ХФМ 5) използват т. нар. Хот Филм Метър, работят на същия принцип но не се нуждаят от почистване по тоз радикален начин. тоя вариант ХФМ е един от най-добрите възможни. ако се използва тоя вариант (АФМ/ХФМ5), трябва да се има предвид мястото на мотаж. има 2 варианта за монтаж:

2.1. блоу трю - АФМ датчика седи някъде след блоуофф клапана /наче ще измери въздуха изпуснат от блоуоф клапана в атмосферата тоест неверни показания/.

2.2. пул трю - АФМ датчика седи прди турбото /мери въздуха, койти турбото засмуква/. тоя начин на монтаж изисква и употребата на рециркулационен блоуоф клапан. този клапн не изпуска излишното налягане в атмосферата, а в пространството между АФМ датчика и турбото. пул трю конфигурацията се характеризира с по-добро отчитане сравнен с блоу трю.

3. МАП (манифолд аир прешър) - тоз сензор представлява електронен манометър, който седи в смукателния колектор, и подава сигнали към еку-то какво е налягането вътре. по тоя начин еку-то може да се ориентира колко въздух ще влезе в двигателя ако дросела е отворен на дадено положение.

а

цялата тема ето : http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=26757

от на bmw форума

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Аз имам същия проблем със забиването, влиза в лимп моде след 3500, обаче само на 3-та?? На всички останали няма проблеми, разхода е супер, абе всичко е 6 точки само на 3-та над 3500??? Не че ми пречи де. Ако започне да го прави и на другите вече няма как, ще трябва да се цери,ама ако така остане дълго време няма проблеми...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същия проблем със забиването, влиза в лимп моде след 3500, обаче само на 3-та??

Колега едва ли колата ти влиза в "лимп моде" или limp mode както се казва. По най - простата причина че "компютъра" на колата едва ли от щяло и нещяло влиза в сервизен режим точно след 3500 оборота . И ако колата ти е в сервизен режим както се казва на нашия любим БЪЛГАРСКИ език (не че не знаем Английски :cussing: ) то тя ще се намира в сервизен режим в целия диапазон от обороти на двигателя. Търси проблема другаде. By the way що не вземеш да и направиш една диагностика ,anyway ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно в сервизен режим влиза до колкото знам, изключва турбото и върви като чист дизел. След изгасяне и запалване се оправя. И го прави САМО на 3-та винаги и след 3500 оборота...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е няква аномалия - според мен не трябва да го прави само на трета. Ако колата е автоматик може и да има някакво обеснение.Иначе няма логика. Пробвай с диагностика. Отиди в сервиз или си купи кабел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...