Jump to content

вредна ли е газта за бензиновия двигател???



Recommended Posts

Понеже търсих из АГУ форума такава тема но не намерих, затова я поствам.Спорим с един приятел и той ми развива теорията че при каране с газ нямало никакво смазване за бутала сегменти и т.н. и се получавало сухо триене което водило до скъсяване живота на двигателя.Аз съм на мнение че това е много относително защото ако се кара както си му е реда палене и гасене на бензин газирания двигател ще изкара колкото и такъв който е без АГУ.Освен това като мина от бензин на газ имам чувството че двигателя работи доста по-меко просто се усеща.Вие какво мислите по въпроса? Заслужава ли си един бензинов двигател да се газифицира, естествено от гледна точка на икономии.Иначе ако имах възможност и аз бих карал само на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 162
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

за мене това са глупости че се износвал двигателя казали са ми го и специалисти бензина кога маже клапаните и буталата? че той изгаря вътре в горивната камера за мазането на мотора си има масло и маслена помпа.при мен мотора на газ работи малко по спокойно и по тихо и за по малко от 10 сек вдигам 100 км/ч който иска да вярва а и има книги за тази тема,н много е важна и центровката за подаването на синьото гориво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е по-скоро "Колко време мислиш да караш колата?" - 50, 100, 200, 500хил. км. Ако мислиш да караш една кола по 1 милион километра, може и да се замислиш за нещо такова. Иначе... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е по-скоро "Колко време мислиш да караш колата?" - 50, 100, 200, 500хил. км. Ако мислиш да караш една кола по 1 милион километра, може и да се замислиш за нещо такова. Иначе... ;)

Чак един милион не разбира се но дори и 100 хил.км да я карам не е ли по-изгодно на газ .Макар че въпроса в анкетата е друг :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 100 000 км пробег - от газта се спестява около 3 000лв.

Колко струва една Б3-ка. :(

Мился че това е сериозна сума при положение че на година навъртам по около 30 к.км.Да не говорим че вече за 3 бона може да се докопа и некоя Б4-ка :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баща ми си взе Б4-ката на 1 година и 30 хил.км кара я 12-13 години навъртя и 600 000 км на газ и мотора е отварян само за смяна на гумички на клапаните.

Добре че бях аз да го блъсна иначе можеше да ни надживее

Редактирано от T.Todorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баща ми си взе Б4-ката на 1 година и 30 хил.км кара я 12-13 години навъртя и 600 000 км на газ и мотора е отварян само за смяна на гумички на клапаните.

Добре че бях аз да го блъсна иначе можеше да ни надживее

Много показателно мнение колега , скакъв двигател е въпросната б4-ка - АБТ,АБК,АСЕ....?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На двигателя проблеми едва ли прави, но дебитомер, кутия на възд.филтър и т.н. при лоша центровка и въобще кофти настройка по газовата си стават консуматив...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По темата е писано неведнъж, но с две думи на газ (при правилно настроена АГУ) един двигател от поколението 85-95 година няма никакъв проблем даже заради някой от особенностите на газ май изкарват и повече отколкото на бензин. Единствените случаи в които знам за проблеми с двигатели са първите серии VVTi на Тойота заради слаби стебла на клапаните (и поради по-високата температура на изгаряне се получава термично претоварване) което води до ускорено износване на двигателя.

Това всичко не съм го изпитал лично но все пак идва от що годе достоверни източници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е вредна според мен, особено за двигателите, които са за безоловен бензин. За по-старите мотори (с оловен бензин) се слага специално масло за газ заради мазането. Единствено ако се кара непрекъснато на високи обороти може да има проблем с изгаряне на клапани, но и това не е доказано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло има доста инфо в нета за плюсовете и минусите при използване на газ като основен вид

гориво. Освен в полза на екологията ,плюсовете са много повече за газта (LPG) , отколкото минусите

спрямо бензина. Като недостатъци може да се споменат - леко занижена макс. мощност /5 - 7%/ ,

стойността на самото газово оборудване (може да се изплати много бързо в зависимост от годишния пробег) ,

заемане на част от полезния обем на багажника , малко по висок разход спрямо бензина на 100 км. / 10 - 12%/.

, повишени изисквания към запалителната уредба ,възд. филтър.

Всичко останало е в един голям плюс - по малко нагар в мотора ,по чисто масло съответно ,липса на сухо

триене при студен старт ,по тиха и равномерна работа на мотора , почти два пъти по ниска цена за литър

спрямо бенз. и т.н. ....

Лично аз никога не бих се съгласил с теории от сорта ,че газта съкращава живота на мотора (особено VAG) ,

спрямо експлоатацията на бензин (особено този в БГ). :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като минуси могат да се посочат само занижаването на мощността на двигателя, което се избягва при съвременните системи, разходите при инсталирането и заемане на пространство от бутилката.

Плюсовете обаче са доста повече. Като започнем от изключително ниските вредни емисии и значително по-ниската себестойност за измимат километър и стигнем до ПО-БАВНОТО ИЗНОСВАНЕ на двигателя.

Да така е. И за да не пишем празни приказки веднага са обосновавам:

1. Пропан-Бутана е газ, който изгаря в горивните камери чрез ТЛЕЕНЕ. Това е процес доста по-бавен от процеса ЕКСПЛОЗИЯ, чрез който процес изгаря бензина. Поради тази причина натоварването върху всички компоненти е в пъти по-малко при работа на двигателя на пропан-бутан. Поради същата причина бавнооборотните двигатели са по-икономични от бързооборотните такива и разликата в разхода на ГАЗ е по-голяма когато се кара на високи обороти и по незначителна в ниските.

Като пример мога да посоча бензиновия боксер двигател на Фолксваген Транспортер, който е един доста бавнооборотен двигател с характеристики близки до дизелов такъв. При работа на Пропан-бутан дава по-нисък разход на гориво отколкото при работа на бензин. Невероятно но факт.

2. Порестата структора на маетала, от който се изработват цилиндровите втулки е сцел да се задържа достатъчно количество маслен филм, който да осигури доброто мазане между буталото сегментите и цилиндровата втулка. Бензина обаче има свойството да отмива този маслен филм, свойство, което пропан-бутана няма. Сами си правете изводи за плюсовете при работа на двигателя на пропан-бутан.

3. Отлагането на нагар. Има ли смисъл да разисквам изобщо тази точка. При изгарянето на пропан-бутана се отделя Н2О, което не е особенно полезно за изпускателната система, но за сметка на това нагара липсва не само по накрайника на ауспуха а и по изпускателните клапани, челото на буталото и т.н......

Предполагам, че ще се разрази спор по темата, дано не съм прав. Мога да дам един пример с Москвич 12-так "дефорсак", който след закупуването си от Мототехника- Ловеч, му беше поставена руска газова уредба с 80 литрова бутилка (тогава газстанциите бяха малко). В последствие беше опериран от страна на резервоар, карбуратор и безинова помпа. Беше му направено едно приспособление, нещо като плочка за газ самоделка с дроселова клапа и клапа за смукач, а бе изключително изобретение за времето си. Както сами се сещате тази кола не познаваше друго гориво освен пропан-бутан. Същия този Москвич беше спрян от движение на над 250хил.км. и то не заради двигателя. Сами си правете изводите.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не забравяме и един много важен фактор къде се намира България а именно от неправилната страна на "линията на бозата". Искам да кажа следното просто в Булгаристан качеството на бензините е такова че и най-големите градски легенди дето съм слушал за газта да бяха верни пак щеше да е по-добре на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като минуси могат да се посочат само занижаването на мощността на двигателя, което се избягва при съвременните системи, разходите при инсталирането и заемане на пространство от бутилката.

Плюсовете обаче са доста повече. Като започнем от изключително ниските вредни емисии и значително по-ниската себестойност за измимат километър и стигнем до ПО-БАВНОТО ИЗНОСВАНЕ на двигателя.

Да така е. И за да не пишем празни приказки веднага са обосновавам:

1. Пропан-Бутана е газ, който изгаря в горивните камери чрез ТЛЕЕНЕ. Това е процес доста по-бавен от процеса ЕКСПЛОЗИЯ, чрез който процес изгаря бензина. Поради тази причина натоварването върху всички компоненти е в пъти по-малко при работа на двигателя на пропан-бутан. Поради същата причина бавнооборотните двигатели са по-икономични от бързооборотните такива и разликата в разхода на ГАЗ е по-голяма когато се кара на високи обороти и по незначителна в ниските.

Като пример мога да посоча бензиновия боксер двигател на Фолксваген Транспортер, който е един доста бавнооборотен двигател с характеристики близки до дизелов такъв. При работа на Пропан-бутан дава по-нисък разход на гориво отколкото при работа на бензин. Невероятно но факт.

Колега, пишеш авторитетно, а реално явно само си дочул разни неща за бензина и пропан-бутана и пишеш без да знаеш. Това което си написал е пълно с достатъчно грешки, та даже лаик като мен да се подразни. Ще напиша набързо няколко скромни поправки:

1-во Пропан-Бутана гори по същият начин както бензина. Вярно е, че гори по-чисто и не оставя нагар, безоловният бензин обаче оставя пренебрежимо малко нагар.

2-ро Пропан-Бутана е по-устойчив на детонации...сиреч споменатата от теб "Експлозия", която често се асоцира с думичката "Чукане на Аванса" и е КРАЙНО нежелателно явление и при бензин и при пропан-бутан. Устойчивостта на експлозии се измерва в Октани, масовият бензин е от 95 до 100 октана, а газта е 108 октана.

3-то Калоричността на пропан-бутана е 26.8 Мега Джаула на Литър, калоричността на бензина е 39.5 Мега Джаула на литър=> Няма начин при еднаква ефективност на двигателя да се харчи по-малко от по-малко калоричното гориво, освен ако не е намалена драстично мощността.

Имам наблюдения над Транспортер със същият 1.9 боксер двигател, разхода му извънградско е 22+ на пропанбутан, а на бензин е 15-16.

Ще завърша, че особено за разхода извънградско играе голяма роля системата за принудително спиране на горивото, която не работи, когато сте на газ. Прочетете из интернет, а и не само, има интересни материали, особено за разликата между горенето и детонацията(Експлозия)

Редактирано от AUDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще завърша, че особено за разхода извънградско играе голяма роля системата за принудително спиране на горивото, която не работи, когато сте на газ. Прочетете из интернет, а и не само, има интересни материали, особено за разликата между горенето и детонацията(Експлозия)
моята газова има такова устройство,което взема сигнал от ламбда сондата и намалява притока на газ
Абе то ако газта беше толкова чудна, така щяха да излизат колите от завода :rolleyes:
че то има такива автомобили с фабрична метанова уредба или газова аз съм виждал лично само че там нямаш бутилка в багажника а малък резервояр а резервоара ти за газ е под задната седалка виждал съм Лагуна и Ксаантя а в магазина на фолксваген в русе продават чисто нов каравел с фабричен метан
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, пишеш авторитетно, а реално явно само си дочул разни неща за бензина и пропан-бутана и пишеш без да знаеш. Това което си написал е пълно с достатъчно грешки, та даже лаик като мен да се подразни.

Това, което съм написал в горния си пост е почерпено от един семинар, на който присъствах по случай представянето на един БГ производител на газови уредби. Не мога да гарантирам в 100% му вярност.

За VW Транспортера говоря от личен опит. Разхода му на ГАЗ варираше от 14 до 20л./100км в зависимост от това колко беше натоварена машинката и разбира се как се кара. На бензин разхода беше с над литър повече. Навъртял съм над 50 хил.км. с него преди да го продадем и то с обикновен вакуумен изпарител StarGaz.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което съм написал в горния си пост е почерпено от един семинар, на който присъствах по случай представянето на един БГ производител на газови уредби. За VW Транспортера говоря от личен опит. Разхода му на ГАЗ варираше от 14 до 20л./100км в зависимост от това колко беше натоварена машинката и разбира се как се кара. На бензин разхода беше с над литър повече. Навъртял съм над 50 хил.км. с него преди да го продадем и то с обикновен вакуумен изпарител StarGaz.

Ами рекламата си е реклама... Трудно е в тези времена да подбираш информаторите си, не само заради огромното им количество, благодарение и на интернет, но и заради тенденциозните изкривявания в информацията, която предоставят.

Може би Транспортера е имал проблеми с горивната система, забелязал съм, че не малко от автомобилите работещи на газ, особено тези, които и палят на газ имат проблеми с работата на бензин.

Абе то ако газта беше толкова чудна, така щяха да излизат колите от завода

Има Мерцедес А-класи и Волвота, които излизат фабрично на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка по темата, пропан-бутана в никакъв случай не е вреден за двигателя.

Разбира се говорим за инсталация поставена и настроена както трябва.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе в цЕла Европа субсидират хората с по 1500 евра,

да си шибат газови уредби, само тука ви е срам така да карате.

Как ще да е вредна, като излизат понякога и от завода такива.

Иначе па и да беше вредна, аз до са с тая иконимия съм си избил колата..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам статистиката до тука повечето мислим, че газта не е вредна за двигателя

точно така точка по въпроса :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...