Jump to content

Механичен инжекцион и газ


Recommended Posts

Здравейте!

Прочетох цялата тема и мога да Ви кажа какво съм направил на моя автомобил АУДИ100 2.3 КЕ III Jetronic. Поставих си газовата уредба с всички необходими "джаджи" за да работи нормално - /аванс процесор, ламбда емулатор, реле за забавяне превключването на газ за около 2сек./ Колата работеше нормално до едно време и чак когато направих това, което описвам по-долу двигателя заработи в рамките на разумното.

Прекъснах средния извод на потенциометъра към дебитомера и го свързах към реле с потенциометър /многооборотен/ 33килоома. С такъв потенциометър се регулира много лесно каквото напрежение си пожелаеш. При мен е около 0.72V. Единия край на потенциометъра е към 5V, / тези 5V са стабилизирани и идват от самата платка за управление/които отиват към потенциометъра на дебитомера, а другия към маса. Средния е към релето.

Има и една друга подробност. При дроселовата клапа има два изключвателя - единия се включва когато педала на газта се натисне, а втория когато педала на газта е натиснат до край. Там също съм ги прекъснал с реле. По този начин "компютъра" на автомобила го лъжа, че двигателя работи на празен ход и така не подава никакви коригиращи сигнали.

Използвам реле за да прекъсвам и подгряването на ламбда сондата.

Ще направя снимки и ще Ви предоставя схемата. Аз съм си доволен от свършената работа.

Да уточня - това, което е с диода го пробвах, но не се получи идеално и затова го отхвърлих като вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш ли климатик? Ако имаш ще са ти много ниски оборотите като заработи компресора особено в жегите, когато е най-натоварен. Спирането на TPS-a с цел да се "лъже" ЕКУ-то, че е на ниски обороти не е добра идея защото в зависимост от натоварването на двигателя ЕКУ-то премества ъгъла на запалването. Ако това нещо не работи много се влошава динамиката на двигателя. Другото нещо е, че ЕКУ-то ДИРЕКТНО следи оборотите на двигателя. Това, че спираш TPS-a не значи, че ЕКУ-то е "излъгано", че работи на ниски обороти :hilezh:. Въобще ако я закачиш на VAG-COM ще видиш, че има доста натрупани грешки - за потенциометъра на дебитомера, за TPS-a и т.н. и реално ЕКУ-то ти работи в авариен режим :wall: .

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

поздравления за положения труд :verweis: . Ако може и аз да се включа с малко въпроси и усложняване на изходната позиция. В карайна сметка, не можах да разбера, за какви двигатели става дума и с каква газова система. Т.е. това, че иде реч за механичния инжекцион - ОК (моя е KE - Jetronik - някакъв комбиниран), но за каква газова? Знаем, че при обикновена газова, се поставя една плочка точно преди дроселовата клапа. С нейна "помощ" сечението на въздуховода се намаля почти наполовина. Това пък, от своя страна, пречи на работата на бнзин - получава се преобогатяване на сместа.

Когато ми поставиха газовата, с цел постигане на нормални обороти на ПХ, винта на дроселовата клапа беше навит повече от нормалното за бензин. При отпуснат педал на газта ключето не сработваше и по тоя начин ЕКУ-то не влизаше в режим на ПХ. След като покарах малко така, си върнах винта в нормалното положение. От тук на татък започнаха проблемите на газ. По никакъв начин не можах да направя стабилни обороти на ПХ. Но пък имах нормален разход на гориво(на газ). Бензина не съм го засичал отдавна(80л. резервоар, няма кой да го напълни http://audibg.com/forum/style_emoticons/de...t/rolleyes.gif ). Също така, с поставянето на газта, започнаха и проблемите с ускорението на бензин - като подам рязко газ, се получава едно замисляне(все едно съм натиснал спирачка) и след 2-4 сек започва да ускорява. Заведох я на майстор за мех. инжекциони(по препоръка от друг). Оставих я сутринта и вечерта си я взех - пали нормално, оборотите са стабилни( газ, бензин, топла, студена), проблема с ускорението на бензин си остана, на газ е ОК(но пък разход градско :badgrin: ). По-късно видях, че и той е направил номера с винтчето за ПХ.

Питанките са - може ли да се направи така, че да се увеличи притока на въздух при работа на бензин, при нормална регулировка на дроселовата клапа, т.е да си има режима на ПХ, да ускорява нормално и т.н. При това положение обаче да си работи нормално и на газ, с всички екстри. Специално при мен няма климатик, така че може и да е малко по-лесно. Двигателя ми е 2.3.

Редактирано от Iliyan_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че имаш л-сонда? Ако е така тя се грижи за сместа на бензин и намаляването на отвора от плочката на АГУ-то няма да ти повлияе на разхода на бензин. Самата плочка на АГУ-то действително намалява с малко дебита на въздух, но реално кога двигателя се нуждае от пълния обем въздух - при пълно натоварване и максимални обороти. В този ред на мисли намаляването на сечението на въздуховода от плочката на АГУ-то би могло да има ефект чак след около 4000 оборота (до тогава количеството преминаващ въздух не е по-голямо от отвора на плочката). Ако си обърнал внимание на големината на двете дроселови клапи на инжекциона ще видиш, че реално разликата в намаляването на дебита на въздух не е толкова голяма. Отвън корпуса на дроселовите клапи е доста голям, но самите клапи са доста по-малки. Естествено не знам ако не са ти сложили някаква плочка с много малко сечение :badgrin: . Още повече, че самите плочки са с изчислен централен отвор в зависимост от двигателя на който се монтират. Така, че не мисля че имаш някакъв проблем от отвора на плочката на АГУ-то :verweis: . Колкото за ниските обороти и газта - има изписано тонове из форума, потърси и ще намериш това, което ти трябва.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора колега,

Ще се поровя да видя как точно се регулира моя изпарител(че в момента не се сещам каква марка е). А и не съм сигурен какво е положението с л-сондата - дали изобщо е вързана, имам ли емулатор и т.н. За сега да предположим, че забиването при ускорение на бензин е от запушени дюзи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги някой може ли да ми каже кьде да отида да ми сложат гаэова на менанична инжекция 2.0-16V с всичките екстри эа да работи нормално на гас и бенэин и дали си стува главоболието?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги някой може ли да ми каже кьде да отида да ми сложат гаэова на менанична инжекция 2.0-16V с всичките екстри эа да работи нормално на гас и бенэин и дали си стува главоболието?

Колегата The_Machine се занимава с газови уредби,обърни се към него

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета от един час и ме заболя главата.Нищо не разбрах.Може ли някой да пусне в темата и картинки.Ето го моя проблем:http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=73466 :2gunsfiring_v1: Ауди 100 Avant 2.0 16v ACE мотор 137 h.p. 1993 Бензин/газ.

горе

Редактирано от chanko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Моят мотор е същия, но на плочката има четири щуцера - два за газта, третия отива към моторчето за ниски обороти и четвъртия към изпарителя.

Ако е калпава плочката, т.е. отвора на щуцера към моторчето ако не е с нужния диаметър, тогава също може да имаш проблеми на бензин. При мен явно е направена както трябва защото рядко имам проблем с оборотите на бензин или на газ.

Ще последвам съвета на VВІ и ще направя някой корекции, като ще използвам тази схема. При нея потенциометъра е многооборотен, ценера е за три волта а изправетелния диод е маломощен за 50V. Ценера е с цел ако нещо се прецака потенциометъра да не се пропусне 5V напрежение към ЕБУ.

post-13966-1270835547.jpg

post-13966-1270835610.jpg

post-13966-1270835547.jpg

post-13966-1270835610.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Браво за темата - много полезна.

Доколкото разбирам проблема с допълнителния потенциометър е, че като се настрой веднъж, след време налягането в бензиновата система пада, клапата олеква и потенциометъра трябва да се регулира отново. До следващото превключване на бензин. Ами не може ли да се сложи един бензинов клапан някъде по системата ( примерно на мястото на тапата където се мери налягането ) така, че като се прехвърли на газ, този клапан да се отваря и да разтоварва системата до "0". Така веднъж регулиран "лъжливия" потенциометър ще работи нормално и няма да има разлика дали са минали "1" или "100" минути. Клапата ще си е олекнала постоянно.

И друго - този номер с лъжливя потенциометър защо не става на АСЕ мотор. Поне така разбрах от колегите с този мотор които са пробвали?

А така и не разбрах какви са минусите на варианта с махането на кръглата пластина на клапата?

Първия минус разбира се е, че няма да работи на бензин.

Втория ще е, че клапата ще си седи в едно положение и няма да има динамично изместване на предварението на искрата. За това май няма лек?

Други минуси?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минусите, освен че няма да работи на бензин (което си е голям Минус ;) ), е че няма да се движи и плъзгача на потенциометъра и съответно няма да ти регулира ниските обороти. Ако караш без включен климатик това не е проблем, но ако имаш климатик и го пуснеш ще са много ниски и ще гасне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не казваш за динамичното променяне на предварението на искрата - плъзгача на потенциометъра като не се движи компа ще мисли че постоянно е 900 оборота и предварението ще бъде постоянно едно и също. Това не е ли проблем и при движение на газ. Монтаж на ТАП как би се отразил конкратно в този случай? И защо номера с допълнителния потенциометър не става на АСЕ мотор?

А за климатика си прав. При сегашния ми мотор - DZ, проблема е решен с един клапан, които прави байпас на дроселовата клапа. Клапана отваря или когато оборотите паднат под 700 или директно при пускане на компресора на климатика. Клапана работи и на бензин и на газ. Някакъв такъв клапан не може ли да се "вгради" и да се управлява директно от захранването на самия съединител на компресора. Клапана не създава грижи, елементарен е и си върши работата перфектно.

А за "минуса" че няма да има бензин - за мен лично не е чак такъв проблем. Щяло да свърши газта - ами правиш си сметката. Щяло да се счупи газовото - ами на бензин не може ли нещо да се счупи? Мисълта ми е, че на бензин не карам, даже не я паля на бензин дори зимата при - 20 градуса ( сегашната кола имам предвид - DZ ). А ако на АСЕ мотор преминаването само на газ ще ми реши проблемите с гърмежите и нестабилен ПХ, въобще нямя да се замисля. Даже и дюзите ще махна и ще сложа тапи - даже и да са изправни дюзите поради тяхната конструкция те винаги изпускат минимално количество бензин при вакуум под тях. Ако няма бензин от тях смуче въздух и се дестабилизират ПХ. Доказано. И моторчето за ПХ ще стане излишно. И ламда сондата, и въобще всички елементи който са проблемни по тези мотори с КЕ- джетроник.

Та ме тревожи само предварението на искрата като не работи дебитомера...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не казваш за динамичното променяне на предварението на искрата - плъзгача на потенциометъра като не се движи компа ще мисли че постоянно е 900 оборота и предварението ще бъде постоянно едно и също.

Предварението се управлява основно на базата на показанията от детонационните датчици, така че без значение дали работи потенциометъра или не - ЕКУ-то го регулира. ЕКУ-то няма "да мисли", че е само на 900 оборота защото следи оборотите на двигателя не от потенциометъра (то и няма как технически да го направи) а от изхода на датчика на Хол към бобината. От потенциометъра се следи натоварването на двигателя и положението на клапата на дебитомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли нужда от регулиране според товара - старите механични системи не случайно имаха един път регулиране на предварението според оборотите (центробежен регулатор ) , и второ предварението се регулираше според товара - вакуумен регулатор. Мисълта ми е, че ако си на пета предавка с ниска скорост и натиснат педал на газта, оборотите ще са ниски, но ще си иска предварение. А това би трябвало да стане чрез потенциометъра на дебитомера. Нали на Мотроник си има триизмерна матрица за предварението - време, обороти и натоварване която се корегира от шок-сензора? Или бъркам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

018589452.jpg

Много интерсна схемичка. Ако правилно рабирам нейната цел е независимо от положението на клапата на дебитимера да имаме необходимите 0.5-0.7 волата при празен ход. При подаване на газ в момента който превишиме "регулираната" стойност компа започва да си чете инфото от потенциометъра. Забелязвам че спрямо всяка друга подобна схема тази работи без да се комутират вериги. А с какво помага когато клапата пропадне?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Motronic-a предварението на запалването освен на базата на товарните карти е и на базата на детонационните датчици (и на още други неща). Реално вакуум-регулатора на по-старите двигатели е заменен с детонационните датчици. Не се притеснявай, дори и съвсем да откачиш потенциометъра, предварението на запалването си работи.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това исках да чуя.

Махам пластината на дебитомера, игнорирам стъпковото моторче, правя колата да върви идеално на газ, пък ако се наложи авариино ( не че ще се наложи, ама така е думата ) за десет минути възстановявам всичко и се дотътрям до вкъщи. Перфектно. А ако с пускането на климатика падат оборотите, свързвам един байпасен клапан директно от захранвенето на компресора и готово. За какво ми е този бензин изобщо. А зимата за по лесно загряване се слага на изхода на главата подгрев на антифриза - 3 свещи по 20А, оригинални от А4 дизел с климатроник. Аз и сега съм с такова чудо на DZ мотор, след втората минута почва да духа парното топло при минус 10 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да ти дам по-добра идея - вместо да махаш клапата на дебитомера и да осакатиш двигателя си сложи ел. магнит, който да я вдига в горно положение, когато си на газ (продават се в магазините за АГУ). Хем ще работи на бензин, хем няма да имаш проблеми на газ ;) . Един колега скоро я беше снимал тук във форума - не е трудно да се монтира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, да идеален вариант.

Аз вчера я намерих тази тема, само, че колегата пишеше нещо, че ще ходи да го гледа, не го беше купил още.

А и не видях снимка.

Къде се продава такава джаджа. В всички магазини за АГУ ли? И как се казва?

Редактирано от radulan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От любопитство отидох при колата, и разкачих големия гофриран маркуч свързващ кутията на въздушния филтър с дроселовите клапи. Погледнах къде стои клапата на дебитомера и запомних нейното положение. Колата беше седяла над 5 часа. След което отидох и дадох на контакт, бензиновата помпа се задейства и осигури нужното налягане за старт на мотора. След това аз без да връщам контакт отидох да видя положението на клапата. За мое голямо учудване положението беше същото!!! Въпроса ми към вас колеги е правилно ли си мисля, че с този тест може да се види колко е добре, или зле колата? И колко после проблеми ще прави след като се сложи газова? Забелязах също че преди да дам на контакт клапата на деб. можеше да се изтегли 3см нагоре. След като дадох на контакт можеше около 0,5 до 1см да се изтегли нагоре.

Извинявам се за хилядите вече досадни въпроси, но само тук получавам информация за АЦЕ-то :bia:

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато е на газ има движение на плунжера за разлика от това колата да стой 5 часа на паркинга. И неминуемо това движение ускорява падането на налягането на бензина. Иначе точно тази разлика " с изтеглянето нагоре' е падането на налягането - олекване на клапата. Ама това е нормално до някаква степен.

И се чудя не е ли добър варианта при прехвърляне на газ, клапан да разтоварва това налягане до 0 и веднъж като си настроиш всичко да не се притесняваш че след половин час ще се променят настроиките като падне налягането. Струва ми се по-добър вариант от това постоянно да включваш на бензин за малко като почнат да ти играят оборотите.

И друго - за "технологията" кран за ПХ. Вместо да се слага такъв кран, не е ли по удачно да се сложи дросел от по стара механична инжекция - K-JETRONIC. По размери е същата. На нея си има болтче което отваря клапата за регулиране на ПХ. Хем ще изглежда по спретнато, хем на тези дросели има едно "амортисьорче", което служи като пуснеш рязко педала на газта, да "посрещне" оборотите. Много коректно си работи. Няма да се учудя ако проблемите на някой колеги са свързани именно с това "посрещане" на оборотите при рязко отпускане на педала на газта, при положение, че не им работи стъпковото моторче по някаква причина.

Редактирано от radulan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не е трудно и тази дроселова клапа да се направи с болт за празния ход, и да се регулира жилото на газта. На мястото на ПХ може да се монтира въздушен клапан за студен старт, и клима. Иначе ако спрем плунжера, няма ли да има позитивен ефект? Сигурно съм досаден ама не може да не може :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да има положителен ефект - клапата пак ще се "мандахерца" нагоре надолу и реално пак ще имаш грешни показания на потенциометъра защото го няма НАЛЯГАНЕТО в главата на инжекциона, което оказва необходимото усилие към клапата на дебитомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не е трудно и тази дроселова клапа да се направи с болт за празния ход,...

Ами това посрещане на оборотире след рязко пускане педала на газта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не е трудно и тази дроселова клапа да се направи с болт за празния ход, и да се регулира жилото на газта...

А TPS-a, който е на дроселовите клапи? То и сега си има реглажна шпилка на 1-ва дроселова клапа, но това променя положението на TPS-a, като резултат ниските обороти стават нестабилни и по-високи от нормалното. Да не говорим за влошаването на първоначалното палене и работата на двигателя докато е студен :hilezh: .

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...