Jump to content

Механичен инжекцион и газ


Recommended Posts

Няма да има положителен ефект - клапата пак ще се "мандахерца" нагоре надолу и реално пак ще имаш грешни показания на потенциометъра защото го няма НАЛЯГАНЕТО в главата на инжекциона, което оказва необходимото усилие към клапата на дебитомера.

Уважаеми колеги,ТОВА Е ОТГОВОРА НА ЦЯЛАТА ТЕМА,просто си сложете това устрайство клапата да стои в едно положение без да се "мандахерца",за да не играят оборотите.Ако постигнете това нещо,на свободна скорост без газ ще си стои на 1000 оборота без да мърда стрелката.При мен е така и е голям кеф

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ли имаш предвид? Ако е това не може ли да му видим схемата и да си го направим сами? Не вярвам да е много сложно, пък и съм сигурен че има нужда от доработване :musik:

P1020602x222.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...ТОВА Е ОТГОВОРА НА ЦЯЛАТА ТЕМА,..

Стига да е здрав потенциометъра.

Тоя потенциометър никой ли не му намери лек - възстановяване, рециклиране, замяна, китаиски ментета, от друга кола...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам в момента се произвежда от Бош. Върнат е в обръщение, за период от време на цена около 150лв.

Едни от последните ми въпроси по темата за това моля за малко търпение и разбирателство от ваша страна.

1. Реално в режим на ГАЗ колата не я интересуват показанията на потенциометъра, освен тези 0,5-0,7 волта за празния ход така ли?

2. Ако ДА колеги за мен решението е следното.

018589452.jpg

Връзваме горната схема на потенциометъра паралелно(както си е указано)!!! Ако правилно разбирам действието и е точно това което ни трябва 0,5-07 волта в режимите когато потенциометъра е с по-ниска стойност. Когато потенциметъра подава по-висока стойност компа взима по-високата от зададената с ценерите(така на бенз се движим). Това всичко до тук е чудесно, гарантира ни само хубав празен ход на мотора(без клима и без студен мотор разбира се). Ако вържем реле да прекъсва масата само на потенциометъра в режим ГАЗ, това вече не ни ли гарантира безпроблемна работа на газ? Понеже в режим на газ ще комутираме само масата на потенциометъра(не на схемата) ние няма да нарушаваме целоста на веригата и от там компа няма как да реагира. Малко преправяне трябва единствено да се добави един паралелно вързан резистор който да симулира присъствие на потенциометъра!!! Имаме си празен ход на ГАЗ и Бенз. Когато щракнем копчето да караме не бенз. масата се комутира, от там колата започва да си приема данните от потенциометъра и всичко е напред, движиме се на бенз както си е била.

За празния ход на студен мотор, и с пусната клима ще я измислим схемата в движение. Само кажете че ще стане. И кажете каде бъркам пак :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално като откачиш "масата" на потенциометъра на дебитомера ще се наруши делителя на напрежение към ЕКУ-то. Това ще доведе до записване на грешка в ЕКУ-то и то ще работи в авариен режим (няма да регулира ниските обороти). При това положение ако в движение превключиш от газ на бензин двигателя ще работи в авариен режим. Така, че няма как да се симулира присъствие на потенциометъра. Като загубиш ниските обороти в единия режим, също така при студен двигател и или пуснат климатик какъв е смисъла от цялата преработка? Ако искаш да работи потенциометъра трябва да сложиш KJ-емулатор и да оставиш помпата на инжекциона да върти. Какъв е смисъла обаче да износваш помпата на инжекциона докато караш на газ? Другото нещо е, че реално KJ-емулатора подава постоянно напрежение с определен ток на ел. регулатор на налягането за да спре бензина към дюзите. Това неминуемо ще води до неговото загряване и съответно риск от повреждане докато си на газ. Да не говорим, че ст. моторче и потенциометъра на дебитомера трябва да са ти напълно изправни. Като огледаш колко много условности се получават сам прецени дали има смисъл от цялата "гимнастика" ?

Единствения начин, който виждам за симулиране на потенциометъра е ако поставиш 2-ри с подобни стойности (доколкото съм чувал стават от новите Волги :) ) директно на 1-ва дроселова клапа, който да се комутира безконтактно (с цел предотвратяване на запис на грешка в ЕКУ-то в момента на превключването) и да работи докато си на газ - така показанията към ЕКУ-то ще са независими от положението и "олекването" на клапата на дебитомера. Когато обаче минеш отново на бензин трябва да работи оригиналния потенциометър, който е на дебитомера за да работи коректно двигателя.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре колега не съм пробвал още....но защо мислиш че компа ще хване грешка в този случей? При откачане само на масата на потенциометъра остава съпротивлението на заместващата верига. Тя е просто делител на напрежение който дава винаги 0,6 волта. Казах дори ако се налага ще монтираме едно съпротивление което вече 100% ще осигури стабилност на веригата при комутацията. Всичко разбирай се връзва паралелно на потенциометъра(мога да драсна схема). Не знам дали ми разбираш точния замисъл? Все пак мисля че трябва да се пробва, според мен компа няма какво да хване. Реално той ще види само рязка промяна на съпротивление, зависеща единствено от обороти те при превключване.

ЕДИТ - Отново си прав VBI ако комутираме масата компа ще хване това действие!!! Верига ще загуби общото си съпротивление от порядъка на 22кОма. За това вече ме разбирай, че ще комутираме информационния извод на потенциометъра!!! Така вече няма как да ме хване компа че правя шашми ;)

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-правилно е да комутираш средния (информационния) извод на потенциометъра, но трябва да стане безконтактно (с транзисторен ключ) за да не хване превключването ЕКУ-то. Реално обаче проблема идва не само от това, че като "олекне" клапата при ниски обороти стои по-нагоре от нормалното положение, а и от "ненормалните" показания на потенциометъра и по време на движение. Дори и при средни обороти клапата на дебитомера се качва до горе (все едно е на максимални) и "лъже" ЕКУ-то, че двигателя е режим пълно натоварване (няма го натиска от иглата на главата на инжекциона заради падналото налягане). Това води до опит за обогатяване на сместа, но колата е на газ и л-сондата не отчита промяната. Това след определен брой опити за коригиране на сместа води до записване на грешка в ЕКУ-то, влиза в авариен режим и съответно почва да гасне на ниски обороти, дори и напрежението от потенциометъра да е 0.6-0.7В. Затова мисля, че този начин който си намисли да реализираш няма да свърши работа :) . Това решение може да се ползва евентуално само ако е поизносен потенциометъра и се кара на бензин. За тази цел обаче има елементарна схема с 2 резистора и един диод, която работи без забележки :hilezh: , но не върши работа при каране на газ.

Общо взето заради тези мъки и неволи, след многократни опити и различни варианти измислих поставянето на реглажен кран с ел. клапан за компенсиране на натоварването на мястото на ст. моторче. Просто от тогава вече имам стабилни ниски обороти ;) . Мога да кажа, че и на бензин работи без забележки. Естествено и други идеи ми се въртят в главата, винаги може и още :)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре аз съм изчерпан за сега :bia: . Имам някаква представа какво трябва да стане, но не е лесно да се реализира. Почвам да съгласувам със себе си идеята с KJ емулатора, и крановете. Кажи нещо за другите идеи?

На колегата Bobsen 100-цата е с интересна газова. Лично съм свидетел че никога до сега не е гръмнала. Има си някакви джвъчки за регулируем празен ход + ламбда контрол. Ще го поканя в дискусията пък да видим дали ще се включи?

Поздрави на всички участници :):bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можете да постигнете 100% положителен ефект по няколко начина вече доказани.

1- По метода с допълнителен потенциометър както съм описал в началото на темата, лично съм го пробвал достатъчно дълго и работи безупречно във всички режими)

2- Монтирате K-J Емулатор, ламбда емулатор и оставяте помпата да върти ( по този начин е монтирана газовата на моята кола преди 10 години в Италия и в момента карам така без разлика и при двата вида гориво)

3- Монтирате системата която VBI предлага и забравяте за всички проблеми с празен ход и колебание на оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Ще добавя и още един вариант, който при мен работи без проблем, пък ако искате и вие пробвайте :hilezh: Значи аз съм сложил един МАП сензор от опел на мястото на потенциометъра. Неговото работно напрежение също е 5V, само разликата е, че на празен ход дава около 0,8 - 0,9 волта, в зависимост от консуматорите(климатик и т.н.). Маркуча за сензора го закачих преди клапана до серво мембраната(при мен имаше свободен извод), но може и по колектора да се закрепи, важното е да е вързан след дроселовата клапа.

След това взех един потенциометър 2,5 МОма(такъв имах под ръка) и с него коригирах напрежението на празен хо до 0,55V. Смея да твърдя, че и на бензин и на газ(с газов инжекцион съм) на празен ход напрежението стои на 0,55 волта, без да мръдне. Също и оборотите не мърдат от 900, дори и като включа климатика.Динамиката на автомобила също не се промени, тъй като мап-а повишава напрежението при повишаване на натоварването. Тук вече олекването на клапата не променя напрежението, тъй като мап-а отчита налягането(в случая разреждането) в колектора. Ето и малко снимки:

4918058593312884461277641438wpijPitDVMHmZPxkbw0w.JPG

10331528739372812141277641476BSV5lGT4Gldvr9ErXRE1.JPG

10185518482780696251277641504b1HlBYXZRgYf7STk9ixA.JPG

Редактирано от vladi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно решение, но не знам какви ще са показанията на МАП-сензора в различните обороти и натоварвания на двигателя на бензин - дали ще съвпаднат товарните характеристики на двете? Така действително решаваш проблема с ниските, но как ще върви/гори двигателя в другите обороти на бензин? Все пак като гледам на снимката и ти си увивал гофрирания маркуч с тиксо :stupid: Това обаче предполага влошена работа на бензин - казвам го от личен опит след като карах известно време така - лепих, увивах и т.н. В крайна сметка смених гофрирания маркуч с нов и сега по бензиновата с-ма всичко е ОК.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно този маруч си го купих от юнитрейд за 146 лева и ето резултата :stupid: Изкара 1 година и 2 месеца. Колата нито веднъж не е гърмяла откакто го монтирах, явно гумата е скапана. Затова ще си намеря един втора ръка, мисля че ще кара повече. Относно тиксото - така съм залепил маркуча за да пали на бензин. На мен ми трябва точно за около 800-1000 метра - след това си минава на газ и мога да кажа че с този инжекцион разлика в динамиката газ/бензин не хващам, дори и докато ми беше здрав потенциометъра.

Принципно на бензин карам ако евентуално ми свърши газта. Пробвах колата и на бензин със мап-а и според мен няма разлика.Иначе и този опеловия при натоварване държи същите стойности, премерил съм го и съм го сравнил със потенциометъра. Е, може и да има някакви разлики, но сигурно са минимални :) Важното е че няма релета, трупане на грешки и т.н.

Редактирано от vladi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е този мотор ААD , 2000 мех инж?

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Пробвах колата и на бензин със мап-а и ....

От какъв Опел е този МАП? Дай малко инфо от къде си го взел. Аз мислех за вариант за слагане на потенциометър директно на дроселовите клапи както е при моно-инжекциона примерно, но си е играчка със самото закрепване. Отделно мисля, че на бензин няма да показва коректно защото не е закачен на дебитомера и вероятно ще промени и разхода и вървежа на бензин. Може би с МАП-а ще е по-добре - все пак взима сигнал за натоварването на двигателя от вакуума, но знае ли човек :respekt: . В момента на бензин разхода извънградско при 120/130км/ч ми е 7-7.5 (без климатик). Градското ми е почти колкото на газ около 12-12.5/100. Потенциометъра на дебитомера ми е включен, като единствено за да коригирам износването му в областта на ниските обороти съм сложил един делител с 2 резистора и един диод - схемата я взех от руския форум на Ауди. Сега като проверявам с VAG-COM нямам никакви грешки в ЕКУ-то дори като карам на газ освен тази за откаченото ст. моторче. Все пак ми е интересно как ще работи двигателя на бензин с МАП сензор :) . Братушките в това отношение са по-напред от нас - подменили са потенциометъра с датчик на Хол и общо взето отзивите са добри. Дори имат препратка към руски сайт, където изцяло подменят механичния инжекцион с електрически такъв. Дори пращат готов "кит" за цялостната подмяна, който включва ел. дюзи, ел. инсталация и ново ЕКУ. Единственото условие е, че трябва да върнеш оригиналното си ЕКУ: http://www.liscar.ru/s_zamena.php

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е този мотор ААD , 2000 мех инж?

същият :gut:

значи този мап е от опел кадет Е 1,8 115 к.с., но на всички опели с мап сензор(1,6 моно, 1,8 моно) е същия :gut: говорим за опелите 90-92 година.

Принципно не зная колко ми харчи на бензин, защото както споменах карам предимно на газ, но след като сложих мап-а, покарах и на бензин за да видя как ще се държи колата и разлика не усетих.

А относно замяната - идея си нямам колко пари излиза, а не вярвам да е малко, иначе е идейно и ми харесва :gut: аз мислех да слагам инжекцион от ABK, но като сметна дебитомер, дюзи, компютър и т.н. и се отказах заради парите, които ще излезат тези части :)

Редактирано от vladi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори имат препратка към руски сайт, където изцяло подменят механичния инжекцион с електрически такъв. Дори пращат готов "кит" за цялостната подмяна, който включва ел. дюзи, ел. инсталация и ново ЕКУ. Единственото условие е, че трябва да върнеш оригиналното си ЕКУ: http://www.liscar.ru/s_zamena.php
А относно замяната - идея си нямам колко пари излиза, а не вярвам да е малко, иначе е идейно и ми харесва

на руския сайт цената за кит-а излиза 1475 лева (по днешен курс на рублата),ако върнеш старата си "инжекция" ти удължават гаранцията пожизнено (как ли ще я ползваш обаче).

Много интересна идея,шината и инжекторите са БОШ-овски,кабелите и компютъра явно руски (правени в заводски условия,интересно къде).Ай да видим кой ще е първият престрашил се да си махне механиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да ти кажа честно в това предложение има доста "хляб" от моя гледна точка,представи си колко са двигателите от вида по пътищата у нас,ако кит-а НАИСТИНА върши работа,изпробва се и се държи и функционира перфектно,нищо не пречи на сервиза престрашил се на трансплантацията да се договори с рашъните за доста по-ниски цени от тази и да почне да ги сменя като единствен представител(да речем).Сигурен съм че рашъните като всеки добър търговец ще бъдат поне любопитни,ако не и тотално съгласни(примери има не един).Но си остават няколкото "Но"-та разбира се.

И не забравяй,че "инжекцията от ABK или 2Е от фолксваген :steinigung: " е втора ръка,там нямаш евентуалната гаранция на новата,както и съществува проблема с чисто техническите аспекти,които надяваме се (още едно "но") са изчистени при руснаците и системата им е от типа ръгаш-играеш :steinigung:

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съгласен, но аз не мисля че ще си карам колата на бензин, за да инвестирам толкова пари :blink: а сега като пари на 100км пробег спрямо бензина съм на полувина, а динамиката си е същата :bia: а и не знам кой ще даде 1500 лева + 200(примерно) за монтаж на тази с-ма, при положение че колата струва толкова :bia:

А между другото сега правих една астра 97-ма година 1,6 16 клапана, която е със същия мап

Редактирано от vladi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Колеги пред газификация съм :rolleyes: . Не че харчи много колата, а си нямам пари!!!

Имам два въпроса на този етап.

1. Чуцер, или плочка....Ако чуцер къде??? Но обяснете защо МОЛЯ ви.

2. Изпарител какъв? Може да ми предложите конкретни марки, като цяло искам нещо просто и здраво. Най-вече не знам дали трябва да се купи изпарител който да е за коли над 100кВ понеже АЦЕ-то е на границата???

Поздрави и предварително мерси на отзовалите ме.

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е "чуцер" :wall: ? Най-добре е с плочка (обяснявано е хиляда пъти защо). АСЕ-то вади тези коне/киловати на бензин заради инжекцията. На газ работи в карбураторен режим (ако е обикновено АГУ) и конете са доста надолу, така че 100kW изпарител е напълно достатъчно.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мале колко ми се спи :hilezh: Какви глупости пиша не е истина.

Щуцер имам предвид :hilezh: .

Добре сега другия въпрос за изпарителя Ловато или Волтран? Емулатори да слагам ли?

VBI - Мерси и респект. Ако други не се включат ще те тормозя на ЛС. То не е спешно, но съм сипал 130лв бензин а свършват много бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ловато разбира се, Волтрана е гола вода. Ако ти работи коректно л-сондата може да не слагаш л-емулатор на първо време, но като покараш ще видиш. Ако се шашка ЕКУ-то (записва грешки за сместа) ще трябва да сложиш. Вероятно ще се наложи да си преправиш и с-мата за ниски обороти по схемата с реглажния кран защото ще ти "олеква" клапата на дебитомера след определен интервал от време докато си на газ. Варианта да не се преправя е да оставиш помпата на инжекциона включена когато си на газ, но да сложиш KJ-емулатор за да спира бензина към дюзите. В този случай трябва и потенциометъра на дебитомера да ти е в добро състояние (ако нямаш проблеми с ниските обороти на бензин досега). Аз лично не съм привърженик помпата на инжекциона да върти залудо и да се износва докато се кара на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...