Jump to content

Икономия на гориво


Recommended Posts

В последно време доста често пътувам до Каварна. На отиване, че и на връщане има доста сериозни баири та си мисля дали при спускането на скорост гори повече отколкото ако се спускаш на свободна педавка? Аз си мисля, че е все тая и затова си я пускам на пета предавка с около 90-100 км/ч, но забелязох, че всички използват спирачките. Как мислите вие?

Също забелязох, че много шофьори изпреварват по нанадолнището, а то е забранено при спускане и ми изкарват акъла когато ги видя срещу мен след завоя. По дяволите, всеки може да кара по нанадолнището 200 км/ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баща ми навремето ме учеше да се спускам на включена предавка винаги, защото "ще спестиш бензин за левче, а ще изхарчиш накладки за 2" ... Да не се впускаме в десетките интересни случки, които ще те споходят ако вземе че ти изгасне двигателя при спускане. А разликата в разхода едва ли е чак толкова осезаема...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инжекционите, както и някои карбураторни двигатели имат система за принудителен празен ход (ППХ), което ще рече, че при отпуснат педал за газта и обороти над някакво зададено число (на комбито ми бяха около 1400 някъде) не се подава НИКАКВО гориво към цилиндрите и съответно разхода е 0, сиреч по-малък от този на празен ход :zustimm: Предполагам, че АБТ двигателя има такова чудо, та спускането на скорост определено ще ти бъде по-икономично, ако наклона е достатъчно дълъг :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше преди година и половина някъде един интересн спор по темата ППХ.. Сигурно с голяма доза упоритост може да се открие в архивните теми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел има баварец 3-ка. Та, по надолнище на 5-та и отпуснат педал на газта разходомера му показва незначително по-малък(!) разход отколкото ако е на свободна предавка.

На аудито нямам разходомер и не знам дали е така :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам с какъв двг си но при повечето инжекциони като спускаш на скорост не се подава гориво само запалването продължава да работи , а като си на празен ход имаш подаване на гориво.

Също пестиш накладки и подобряваш охлаждането тъй като помпата се върти с по-високи обороти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още ладите на карбуратор ОЗОН имаха ЕПХХ (електронная система принудителного холостого хода). Идеята е ако двигателя се върти над 1400 оборота и педала на газта е изцяло отпуснат (има едно ключе на дроселовата клапа за това) се спира ИЗЦЯЛО подаването на гориво към двигателя. Ако в този режим се подава гориво възникват детонации в ауспуха което не е приятно. Така че всяко използване на двигателя като спирачка (тогава се държи като компресор на въздух) води до икономия на гориво - но не повече от 5% . Само на моята баба Лада 2102 няма такава екстра и в този режим (двигателна спирачка) харчи още повече. Дали тази функция работи може да пробвате като на 2ра или 3та скорост над 2000 об. отпуснете педала на газта. Тогава колата започва да забавя, но когато оборотите спаднат под 1400 се усеща как отново започва да се подава гориво. Това доста ми досажда при ниски скорости в Центъра защото аз намалям, тя увеличава... Или подскача досадно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инжекционите, както и някои карбураторни двигатели имат система за принудителен празен ход (ППХ), което ще рече, че при отпуснат педал за газта и обороти над някакво зададено число (на комбито ми бяха около 1400 някъде) не се подава НИКАКВО гориво към цилиндрите и съответно разхода е 0, сиреч по-малък от този на празен ход :wall: Предполагам, че АБТ двигателя има такова чудо, та спускането на скорост определено ще ти бъде по-икономично, ако наклона е достатъчно дълъг :zustimm:

А аз се чудя как е възможно борда да ми показва 0,00 моментен разход при спускане на 5-та скорост :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имаше, а и още ще има спорове дали примерно при 3000 оборота и отпуснат педал на газта се поддава гориво или не.

Отностно това че гориво се гори не мога да цитирам точно някой който беше дал пример, но горе долу каза това:

приемаме че гориво не се поддава, натискаме рязко съединителя и би трябвало двигателя да загасне, щото няма такова животно дето да реагира мигновенно и да почне да вкарва гориво в двигателя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спускането по инерция е опасно и безмислено особено при инжекционите разхода дори е по-голям когато се кара не на скорост и на празен ход освен това се прегряват спирачни дискови и т.н...Аз имам един въпрос! Когато вадите от скорост чрез лоста натискате ли съединителя защото аз не, и ме е страх че ще си почупя скоростната кутия, това го правя на предавки над 2-ра и става много лесно независимо от това че не съм натиснал съединителя...дали чупя нещо така? :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

също исках да кажа че аз винаги използвам двигателя като спирачка като се спускам по по-голямо нанадолнище и преценя че не трябва да вдигам по-голяма скорост от моментната. Ако пък преценя че скороста е голяма, включвам на по-ниска предвака, е колата почва да реве ама намалява скороста.

При честа употреба на спирачките при спускане, предните колела се нагряват. Спомням си веднъж като ходихме до Белмекен и на връщане се стремях да карам зад един приятел, ама се отказах, той на всеки завой набиваше спирачки, а след завоя газ, нищо че е нанадолно. Еми по средата на спускане го настигнах, беше спрял че му миришело на гума, да, миришеше и предните му гуми направо не можеха да се пипнат.

Иначе мога да ви кажа че на слизане от Узана спирачка чак при Габрово се наложи да ползвам и на някои от 180 градусовите завои. Иначе през цялото време на 2 скорост. Сигурно съм слязал 10 минути по-бавно, ама какво от това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой сети ли се, че ако пускате на нулева двигателя може да си угасне и после иди спирай без серво на спирачките. Да оставим на страна, че ако е хлъзгаво колата е много повече неоправляема от колкото когато колелата поемат въртящ момент от двигателя, дори и минимален.

За това в дебелите книги пише: никога не на празен ход!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз гледам да "пестя" спирачки, като използвам мотора. Някакси по-сигурен се чуствам.

Тати ме е учил че с каквато скорост се качваш в планината с такава трябва да слизаш... нещо като златно правило.

На диагностика съм гледал че на празен ход гори повече, отколкото на около 2000 оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой сети ли се, че ако пускате на нулева двигателя може да си угасне и после иди спирай без серво на спирачките. Да оставим на страна, че ако е хлъзгаво колата е много повече неоправляема от колкото когато колелата поемат въртящ момент от двигателя, дори и минимален.

За това в дебелите книги пише: никога не на празен ход!

и без серво на волана

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имаше, а и още ще има спорове дали примерно при 3000 оборота и отпуснат педал на газта се поддава гориво или не.

Отностно това че гориво се гори не мога да цитирам точно някой който беше дал пример, но горе долу каза това:

приемаме че гориво не се поддава, натискаме рязко съединителя и би трябвало двигателя да загасне, щото няма такова животно дето да реагира мигновенно и да почне да вкарва гориво в двигателя

Съвсем категорично над 1ХХХ оборота и напълно отпусната газ не се подава гориво в двигателя. Не виждам проблем на горивната система да подаде гориво за част от секундата при достигане на критични обороти (примерно 1700). Все пак двигателя е инертен и не спира веднага. А на моето Ауди 98' за всеки случай да не падат рязко оборотите при отпускане на газта има едно амортисьорче което връща педала по-бавно. Сегашните системи са доста по-бързи. А и какво значи "мигновенно"? 1200 оборота в минута са 20 оборота в секунда (20 Херца). За толкова "дълго" (от техническа гледна точка) време могат да се направят много неща. :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък на магистралата винаги карам на 5-та като се спускам щото при 145км/ч и нашето подобие на магистрала колата по инерция я усещам неустойчива.

Сега ако почнете да врякате що карам с 145 ще ви кажа

разрешени 130

до +20км/ч отгоре - фиш за 5 лева и не взимат точки :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз гледам да "пестя" спирачки, като използвам мотора. Някакси по-сигурен се чуствам.

Тати ме е учил че с каквато скорост се качваш в планината с такава трябва да слизаш... нещо като златно правило.

На диагностика съм гледал че на празен ход гори повече, отколкото на около 2000 оборота.

И баща ми го и казвал същото :eusa_clap:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е че то ако на празен ход гори повече от на 2000 направо да почваме да палиме на първа скорост, да спестиме празния ход :eusa_clap:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм на скорост. И на газ и на бензин.. само дето на бензин над 1500оборота се изключва инжекциона когато не подаваш газ... а на газ си смуче.. но пък не забива така предницата като свалиш една предавка надолу.

Мисля че за инжекцион е по-икономично ако винаги си на скорост. Стига оборотите да са над определената в ЕЦУто цифра когато спускаш... пък и е доста по безопасно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спускането по инерция е опасно и безмислено особено при инжекционите разхода дори е по-голям когато се кара не на скорост и на празен ход освен това се прегряват спирачни дискови и т.н...Аз имам един въпрос! Когато вадите от скорост чрез лоста натискате ли съединителя защото аз не, и ме е страх че ще си почупя скоростната кутия, това го правя на предавки над 2-ра и става много лесно независимо от това че не съм натиснал съединителя...дали чупя нещо така? :respekt:

Самата кутия не, но МНОГО скоро ще сменяш синхронизаторите :eusa_clap:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Stani76: По принцип от празния ход ти нямаш никва полза. Двигателя в този режим работи колкото да можеш да потеглиш бързо.

Не си спомням конкретните стойности, но съдържанието на СО в изгорелите газове беше повече на празен ход, отколкото при 2000 оборота.

Става дума за вече установени 2000 оборота, а не когато мотора се "засилва" докато стигне това развъртане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да ви кажа не съм се замислял щото съм с АВТОМАТИК!

Има ли разлика при спускане или е се тая......веднъж пуснах на N и тя зе че изгасна!Много е гадно!!!!!1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече почнах да се отучвам да карам на празен ход ама навик пусто предната ми кола беше без серво и без хидравлика и малка ламичка/ама 10 г. съм я карал - бъзикат ме че по често си смениям жените от колите:) / , та празния и ход беше икономичен вариянт, но тази явно не е така.

Бях пуснал една тема че засичам колко гори градско и се изненадах когато разбрах че с 98 гори с 0,2 л/100км повече от 95, и се замислих дали не сам я карал през повечето време по инерция :bia:;):D . Ако ме обхване манията пак да засичам /което става много рядко/ ще споделя ;)

И съм забелязал нещо в моя мотор когато си на 3 и над 2000 оборота тя даже се и ускорява / е не безгранично в началото само/ и трябва да сложиш 2 - забавя, но ръмжи.

:eusa_clap::respekt::bia:

ако некои може да ми обясни :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...