Jump to content

Как да отворим и смажем ел. огледалата на А4 В5


leo

Recommended Posts

Здравейте колеги! Знам, че много от нас са се сблъсквали с този проблим, а именно клеясали и отказващи да се прибират ел. огледала. Аз реших проблема си и реших да споделя с вас чрез снимков материал тази проста операция.

Необходими инструменти:

- нещо плоско като шпатула 2-3 мм. и широко 30-40 мм. (аз използвах парче от лист за рязане от механична ножовка)

- кръстата отверка следно голяма и една по-малка

- клещи

- спрей WD-40 и грес

- 15 мин. отделено време

Започваме със свалянео на стъклото на огледалото като предварително сме вдигнали огледалото да гледа максимално нагоре. Подпъхваме плоското нещо (каквото имате) и внимателно натискаме надолу докато стъклото се освободи.

162Y.jpg

След това отвиваме двата болта отдолу под огледалото

161t.jpg

издърпваме освободеното стъкло и откачваме кабелите на нагреватела на стъклото внимателно

163g.jpg

164O.jpg

след това сваламе капака отдолу и отвиваме трите болта които държат капака на огледалото отбелязани със стрелка

165x.jpg

166w.jpg

махаме после капака и ето така трябва да изглежда "голото" огледало

167W.jpg

168T.jpg

169F.jpg

трябва да свалим капачето на ел.мотора като развием трите болтчета отбелязани на снимката

170t.jpg

сваляме капачето

171s.jpg

и развиваме двете болтчета които закрепват моторчето да пласмасовия капак

172l.jpg

173f.jpg

и вече виждаме червяка който трябва да извадим от леглото му с помощтта на клещи, а ако е запекъл и неиска да излезе го напръскайте с WD-то

174C.jpg

175r.jpg

след което раздвижваме втулките на червяка и хубаво ги смазваме

176J.jpg

след това го слагаме обратно на мястото му като внимаваме да не загубим двата хлабинообиращи дискчета от двете страни на червяка!

177f.jpg

178Q.jpg

напълваме хубаво леглото на червяка с грес

179G.jpg

захващаме обратно моторчето за пластмасовото капаче

172l.jpg

след това капачето върху моторчето

180d.jpg

слагаме обратно капака на огледалото, завиваме трите му болта, закачваме кабелите на реотана на огледалото и го монтираме обратно като внимаваме отбелязаното със стрелка чопче да влезе в показаната метална щипка и го прикискаме докато щракне

182p.jpg

накрая се завива долния капак на огледалото с което работата приключва и следва пробата да се види какво сме свършили.

Същата е последователността и при дясното огледало.

Успех на всички и работете внимателно!

p.s. обърках една буква в заглавието ^_^ моля модераторите или който може да я поправи.

Редактирано от leo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 100
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

след това го слагаме обратно на мястото му като внимаваме да не загубим двата хлабинообиращи дискчета от двете страни на червяка!

Това са две дискчета с дебелина около 1мм и диаметър около 5мм. Много се чудих от къде са и лесно се губят. Така че наистина трябва да се внимава.

С греста не трябва да се прекалява.

Не е лошо като се извади червяка да се провери на ръка движението на огледалото напред-назад около оста. Когато червяка го няма трябва да е свободно.

А на мен ми е износено зъбното колело на червяка и трябва да си намеря изправно. :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвам темата да попитам продава ли се отделно само стъклото за огледалото,трябва ми шофьорското,синьо и с мъртва зона е.

Поздрави за хубавата тема!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвам темата да попитам продава ли се отделно само стъклото за огледалото,трябва ми шофьорското,синьо и с мъртва зона е.

Поздрави за хубавата тема!

Всичко се продава колега! Порше БГ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...и мацката го снима, много яко. :o Моята жена ще ми тегли една ако я накарам да ми помага нещо по колата .

Брей ама сте наблюдателни :o да това е приятелката ми и винаги ми помага във всичко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво на колегата! Невероятна работа! :o:):o Имам един върпос за моето огледало не съм гелдал как се разглабя сега обаче от снимките ми стана ясно. Та проблема е следния при прибиране огледалото се прибира, но при отваряне се отваря повече то колкото трябва като при достигане на позицията на която трябва да спре се чува едно изпукване и то продължава да се отваря до някакво неестествено положение :o Може ли да се оправи или нещо се е счупило тотално? Абе общо взето къде е проблема? Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега според мен проблема е едно Т образно чопче което можеш да видиш на предпоследната снимка около остта на въртене на огледалото точно срещу капачето на моторчето. То май се явява стопер. Или пластмасата на самия капак ти е износена където опира в чопчето или самото чопче. Провери ги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма думи, още едно поредно подробно ръководство за това "Как да.... " :birthday::) :)

Тъкмо вчера сменях водачите на шофьорското стъкло по ръководството на Leo , всичко мина без изненади :birthday::)

Само едно въпросче се сетих да добавя, има ли значение как ще се закачат клемите за подгряване на огледалото?

Редактирано от Атанасов А4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер туториал сте създали, колега, с много добри кадри и ясни обяснения, Евала :flehan:

П.П.: А какво е това огледалце, в което се отразява приятелката ти, от къде си го взел?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво leo. Страхотна тема :hilezh:

При мен стъклото на огледалото беше хванато много добре за корпуса и ме беше страх да не го счупя. Затова първо махнах долното капаче и така вече имаш достъп до половината от щипките на самото стъкло и можеш да ги откачиш една по една, докато се разхлаби достатъчно, че да го извадиш безболезнено :hilezh:

joro09, Много трудно. Трябва да обиколиш по моргите. Почти всеки иска да ти го пробута заедно с корубата. Тук мога да ти кажа къде го има за 50лв, но няма да ти свърши работа :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само едно въпросче се сетих да добавя, има ли значение как ще се закачат клемите за подгряване на огледалото?

Колега няма значение как ще ги закачиш. Това е нагревател (активно съпротивление) и не му влияе поляритета.

П.П.: А какво е това огледалце, в което се отразява приятелката ти, от къде си го взел?

Това е огледало за магистрала. Много е удобно защото в него се вижда сляпата зона по диагонал на колата. Удобно е много и за в града защото тъкму решиш да изпревариш поглеждаш в огледалото горе няма никой, в страничното няма никой и накрая изненада кола в сляпата зона по диагонал, а с това огледало се вижда всичко. Подарък ми е от кума ми и незнам от къде е купувано. На кутията всичко пишеше на немски.

полезна тема..на едната снимка много добре се е хванал и фотографа :hilezh:

Фотографа винаги ми помага и аз много си го обичам!

А защо не си свалил огледалото, а си се мъчил при сложено ?

Защото така само с помоща на отверка шпатула и клещи става работата иначи ако сваля чялото огледало трябва и гаечен ключ и също да свалиш пластмасовото капаче на гайката му е да откачиш буксата и става по сложно. И на място да си е е достатъчно лесно както се вижда от снимките. За 20 мин. ако си достатъчно сръчен ги оправяш и двете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Супер материал си направил Лео!!!

Сърдечно ти благодаря!!!

Днес отворих и оправих и двете огледала. Оказа се, че не са пипани откакто е станал автомобил...Още имаше останки от изсъхнала, оригинална смазка по зъбното колело...Но пък всичко друго беше ръждясало и запечено, като за световно!

Да си жив и здрав за полезните съвети и илюстрации!!!

Още веднъж - огромно благодаря и ако идваш към Варна - обади се да почерпя по едно хубаво питие за чудесната работа!!! :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....И аз благодаря колега . Вчера направих това упражнение с огледалата благодарение на този материал. Оказа се обаче , че имам кабели за подгряването но огледалата не са с реотани. Ще трябва да търся такива. :musik:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
Браво на колегата! Невероятна работа! ;):respekt::flehan: Имам един върпос за моето огледало не съм гелдал как се разглабя сега обаче от снимките ми стана ясно. Та проблема е следния при прибиране огледалото се прибира, но при отваряне се отваря повече то колкото трябва като при достигане на позицията на която трябва да спре се чува едно изпукване и то продължава да се отваря до някакво неестествено положение :bia: Може ли да се оправи или нещо се е счупило тотално? Абе общо взето къде е проблема? Благодаря предварително

И при мен го има същия проблем и ме дразни много.Затваря се като дясното,но се отваря повече от нормалното....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Като дам да се приберат огледалата и всичко е ОК, но като искам да се покажат и дясното подминава позицията, на която трябва да застане. Как може да реша проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да го отвориш колега и да видиш да не би да ти е счупено зъбчето дето ограничава хода на огледалото. Тъка само без да се отвори неможе нищо да се каже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам огледалото ми се прибира и всичко е ОК, но като му кажеш да се покаже и подминава мястото където трябва да спре. Как да оправя този проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...