Jump to content

При навит пълен ляв волан предницата подскача


naskoukov

Recommended Posts

При положение че всичко е фиксирано не виждам от каде ще идва това неравномерно изкривяване на колелата,и при мене го имаше този проблем но след смяна на външен накрайник всичко си стана както трябва,остава след реглажа да се види какво ще е положението :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 69
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

хмм баланс не съм правил на предните от бая време... всъщност откакто сложих гумите.. обаче пак ми е съмнително на всички джантите да са ни криви и от там при стенда да ни се бърка работата на всички ...

не ми пречи ... ама ми е странно пък и не съм сигурен дали няма да има някой негативен ефект върху колата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та като стана въпрос за джантите се замислям че наистина преди да сменя зимните гуми(те са с оригиналните джанти),и да сложа летните,които са с алуминиеви 14" проблема го нямаше.Но пък и миналатагодина бях с тях и не съм усетил подобен проблем.Не намирам логика да е от тях!?В понеделник ще сменя предните джанти за да пробвам и ще пиша!

При мен не е подскачане а по - скоро подвлачане при пълен волан и бавно движение , и волана при пълен не се връща .

Да колега, същите са симптомите и като дадеш повечко газ с пълен навит волан и чак подскача(е не буквално).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Присъединявам се и аз към четата на подскачащите предници :gruebel:

И моята е така, при навит до край ляв или десен волан, имам чувството, че външната гума приплъзва странично. Предницата подскача леко и за кратко. Съпроводено е и със шум по асфалта. Имам чувството за някаква нестабилност на целия макферсон, при така навит волан, все едно мърда както не трябва.

Сменил съм всичко по предницата, освен кормил. нарайник, тампона с лагерчето на макферсона и тампони на стабил. щанга. Просто бяха здрави, когато взех колата и отидох на диагностика.

Майстора казва, че Б4та е тежка кола, тежка предница и било нормално да го прави. На мен пак странно ми се струва.

Не съм с куатро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е в гумите,когато се минава от по-тесни зимата на по-широки лятото т.е. широката гума има по-голямо сцепление с пътната настилка и затова се получава това прескачане.Имах същия симптон на старото Ауди В3.Не се претеснявайте няма никакъв проблем с колите ви. :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да попитам и аз нещо смених шарнири,накраниници,тампони на магарето и тампони на носачи като дам десен завой и натисна рязко спирачка се чува силно пукане от дясно имате ли идей от какво е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е в гумите,когато се минава от по-тесни зимата на по-широки лятото т.е. широката гума има по-голямо сцепление с пътната настилка и затова се получава това прескачане.Имах същия симптон на старото Ауди В3.Не се претеснявайте няма никакъв проблем с колите ви. :hilezh:

Колега и зиме и лете карам с 185/65 R14, което нее широко а стандартно и не мога да приема че един автомобил, без значение марка и модел, каран със стандартните гуми ще влачи гуми когато завива и това ще е нормално!До сега винаги съм го карал гуми с тези размери и проблеми нее имало.Има нещо което нее наред и се надявам да го открием!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене след реглажа се чуваше приплъзване,след обстоен преглед на предницата се оказа че единия шарнир се разхожда във носача(задния болт беше разхлабен и шарнира се въртеше около оста на предния болт,който не мърдаше),стегнахме го и всичко се оправи,но ми се струва че когато се прави реглаж трябва да се провери дали шарнира е поставен правилно,все пак е под наклон и ако не е нагласен както трябва е напълно възможно да дърпа предницата от това

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен имаше същият проблем-подмятане и зверско пукане на пружината сменявах тампони и какво ли не накрая чак когато се счупи се видя че "тарелката" на която ляга пружината от към ботуша е била спукана разбирай и изгнила от там се изметва цялата пружина вместо да стои в леглото-пука и целия макферсон изменя геометрията и подмята предницата.Лошото е че в покой не се вижда на място като въртиш волана пружината се върти с тарелката и нищо чак когато се откърти се разбра от къде идва проблема дори без да е спукане а само изгнила положението е същото - пружината бяга.

В Юнитред стува 28лв бр в други магазини изобщо не излиза като ремонтна част аз си намерх в морга като нови за 10лв бр.

А да се говори че е от размера на гумите е смешно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мене продължава да ме притеснява това че волана не се връща като го пусна ... ако съм завил повечко де.. да речем при обратни завои

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен имаше същият проблем-подмятане и зверско пукане на пружината сменявах тампони и какво ли не накрая чак когато се счупи се видя че "тарелката" на която ляга пружината от към ботуша е била спукана разбирай и изгнила от там се изметва цялата пружина вместо да стои в леглото-пука и целия макферсон изменя геометрията и подмята предницата.Лошото е че в покой не се вижда на място като въртиш волана пружината се върти с тарелката и нищо чак когато се откърти се разбра от къде идва проблема дори без да е спукане а само изгнила положението е същото - пружината бяга.

В Юнитред стува 28лв бр в други магазини изобщо не излиза като ремонтна част аз си намерх в морга като нови за 10лв бр.

А да се говори че е от размера на гумите е смешно B)

Ей това вече ми дава няква насока и за особеното топуркане дори при перфектна предница с изцяло нови части. Ще се има предвид, идва ми полезно, благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мене продължава да ме притеснява това че волана не се връща като го пусна ... ако съм завил повечко де.. да речем при обратни завои

Геометрията на много коли на VW-group e такава - при пълен завой не се връща, без да върнеш на ръка около 15-20 градуса и това е направено нарочно, за да облекчи маневрирането при паркиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Геометрията на много коли на VW-group e такава - при пълен завой не се връща, без да върнеш на ръка около 15-20 градуса и това е направено нарочно, за да облекчи маневрирането при паркиране.

Да ти кажа, при мен от пълен ляв си се връща нормално, ама от пълен десен не се. Дали е заради това според теб? Рейката при повечето коли е хваната в средата на коша долу ниско и се движи така ----||||----, при нас от Ауди е сравнително по-високо и изглежда нещо от този род ||||--------(пълен десен - ||||---- направо, ||||| пълен ляв), като тиретата са хода на волана а чертите напреко са корпуса на рейката. Дали яда не е от самата рейка?!?!?

Редактирано от MeThTiCaL
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Връщането зависи от наклона на шенкела - оста, около която се завъртат колелата при завой. При завиване на волана се вижда как предницата се повдига, когато стигне крайно дясно (или ляво) положение леко се спуска надолу. Връщането се дължи на силата на тежестта, колата тежи и пропадайки надолу, изправя колелата.

Ако не се връща само от едната посока, провери дали волана ти е зацепен така, че и в двете посоки да има еднакъв ъгъл на завъртане от централно (волана право напред) до крайно ляво (дясно) положение.

В Америка съм забелязвал как някои майстори се пестят от труда и при регулиране на предница вместо да разхлабят и двете кормилни щанги, нагласят едната посока с волана, другата с болта за реглаж и после презацепват волана. Идиотска практика, но го правят. Затова аз сам си правя сходимостите на колите, никак не е трудно, особено на ауди или VW с фиксиран заден мост и здрави лагери на главините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

При мен откакто сложих зимните гуми проблема изчезна :dance: Имам приятел с такова ауди и при него с летните гуми го прави а с зимните не , каква е тая работа :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното при мен беше ,след смяна на десен кормилен накрайник и шарнирен болт,при реглажа на колата забелязох момчето от стенда, че ми регулира сходимоста от дясната кормилна щанга ,А страничния наклон от лявото колело.Казах му ,че съм сменил десния шарнир и според мен трябва там да се настрой ъгъла там,но той ми каза, че там е добре а в ляво не е.Колата се оправи ,не ми подскача така при обратни завой, и преди време пак той ми я стендова,но тогава си подскачаше.Незнам на кво се дължи ама и майсторите май си правят каквото им е кеф. :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Има ли някой който да е разбрал от къде идва проблема,че и при мен го има и си миля ,че всичко започна след реглажа на стенда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи колега какъв е проблема, защото пишеш във много стара тема. Обясни подробно, за да ти помогна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами при мен лично се забелязва приплъзване /подскачане,все едно колелото изостава и се намества/ това е на предна дясна гума само при навит пълен ляв и при потегляне назад и напред. Втулките на носачите са нови,кормилни накрайници и биалетки също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това много ми прилича на вътрешно каре. Имаш ли доверие на човека, който е правил реглажа на предницата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам му да,но както казах ми се струва,че преди реглажа нямах този проблем. А как да разбера дали е вътрешното каре,има ли начин?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да се включа и аз в темата :) проблема ми е същия от няколко месеца.Четох темата по-рано и нямаше решение.Сега се радвам че някой се сети да я посъбуди.И при мен със зимините гуми се получи някакво подобрение и при положение че всичко ми е ново по предницата не знам от къда да я хващам.Това с карето ме заинтригува- как може да се провери ??

Редактирано от WiLdSTyL3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...