Jump to content

Пoставям си сам климатик


forest

Recommended Posts

Ти сега ме вкарА в големи размисли.

Моят климатик го ретрофнахме(баси думичката :hilezh: )преди две години и още работи.Нямам проблеми за сега.

След два неуспеши опита да го заредим с R12 сменихме О-пръстените по системата,маслото на компресора,направихме промивка и го заредихме с R134.Не съм сменял маркучи,капилярка и филтър-дехидратор.Всъщност аз все си мисля,че това не е филтър-дехидратор,а по-скоро ресивер,който е на ниското налягане и служи да доизпари хладилният агент,за да не постъпи в компресора в течна фаза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някаде в системата има ли термо ключ, при някои коли съм срещал, при достигане на зададена температура да спира компресора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво има в климатроника и функции на Руски.

http://audi.org.ua/materials/3249.html

И стрували си преработката 12-134 като с Фреон 12 пълнене излиза 135 лв , а преработката по лекия вариант 140лв тази цена обявиха на Сточна гара. Фреон 12 има на цена за бутилка 13,5 кг -300 лв.Няма малки разфасовки за разлика от фреон 134 кг струва около 18 лв и има малки разфасовки .Много е гадно в сервиза да те товарят не само цена труд но и завишени цени на части , 18 лв фреон става на 60 лв на места и 100лв за килограм,игличка от лев на 10лв.А всички сервизи ползват и допълнителна отстъпка.

Редактирано от jiko58
  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълнене с R-134 излиза около 70-80лв. Тази година даже ми взеха 60лв. Моя климатик е с направен ретрофит от няколко години. От както съм взел колата (100-цата) го пълня всяка година. Изкарва 5-6 месеца и фреона изчезва - имам една тръбичка, която изпуска. Горе-долу взимат по 8-10лв на 100 грама фреон R-134. R-12 е доста по-скъп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено излиза по-евтино, но след като видни майстори по климатиците от форума ме накараха да сменя сума неща (преди и след ретрофита) и продължаваше да си изкарва само един сезон се наложи аз да си търся теч-а. В крайна сметка го намерих, но преди това дадох пари за един нов климатик ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя климатик е слаган в далечната 96г в Италия и не знам как е при оригинала но при мен маркучите минават точно под акумулатора до изпускателните колектори, първо гръмна единия, смених го заредих фреон 12 и другата седмица гръмна другия и накрая смених всички налични маркучи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.................... и не знам как е при оригинала ...............

То и при заводския климатик тръбните пътища минават оттам,само че точно под колекторите не са маркучи,а извити под много странна форма тръби,които са обвити със специална термоизолация/нещо,като дебел тъкан плат/.Компресорът е защитен по-същия начин/над него има платно от същия материал/

Редактирано от jordanik
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,

проблема с включването и изключването на компресора за момента май е решен. Ходих до сервиза, замерихме наляганията и се оказа, че при повишаване на оборотите, след 1-2 мин първоначална работа, пада НИСКОТО налягане под минималното за работа. Решихме да проверим колко фреон всъщност има след зареждането от преди седмица(да не е изпуснал ),имаше приблизително 750 грама колкото и сипахме преди. Започнахме да допълваме и да следим налягането - на 85О вече играеше значително по-малко, но пак след известно време изключваше. Така на около 950 нещата се наместиха и всичко каточели е наред. Тествах го днес на дълъг път (~ 90km) и не усетих да спре (преси беше като цъкащ часовник). Вентилатора в купето беше на "2" степен и честно казано ми беше студено :dance:

Надявам се проблем да се е криел в количеството :gruebel:

Ps: Да попитам бутоните за управление А/С и РЕЦ светят ли когато колата е на габарити, както врътките за клапите да речем? При мен е едва забележимо. Когато ги натисна светва триъгълничето в червено. Крушките на връките са нови и изправни 3 броя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ps: Да попитам бутоните за управление А/С и РЕЦ светят ли когато колата е на габарити, както врътките за клапите да речем?

Не светят.Светват когато натиснеш съответният бутон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не светят.Светват когато натиснеш съответният бутон.

Светят , надписите AC и REC са осветени. При натискане на бутоните светват допълнително с още една червена светлина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светят , надписите AC и REC са осветени.

Само да допъля.

Светят,обаче светловода им се зацапва яко с прах и мизерии.Ползват светлина от крушките за връткиите,които ако не са на точното положение не си личи изобщо че светят.

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги имам проблем като на колегата "fen".

И по точно - в движение компресора постоянно излкючва и включва.На място работи постоянно.Така ли трябва да бъде или наистина имам проблем.

Ето какво е правено по системата:

Преминах от фреон Р12 към R134a.Направени са всички необходими процедури за това.

Системата е заредена със 900грама фреон.

Според Аутодата с Р12 се зарежда с 850 до 950грама,а с R134a с 750 до 800грама.

Дали ми е много фреона и вдига много високо налягане :gruebel: .

Също така под таблото ( и по точно в зоната на климатичното радиаторче ) се чува много странно съскане.

Редактирано от swetli4ko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги имам проблем като на колегата "fen".

Имаш ли възможност да закачиш манометри ,да видите какво става.При високи обороти може да не са наред наляганията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега "swetli4ko" в Аутодата за инсталация на Б3 за Р12 пи6е 1050 +- 50 грама. На принципа проба резултат допълнихме мойта система до 950-1000 г и спря да изключва по време на движение. Случва се разбира се ако навън е по-хладно и вентилатора в купето е на "1" да изключи, но интервала е доста голям. Аз смятам проблема за решен. При мен падаше ниското налягане и сработваше датчика на изпарителя.

Редактирано от fen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще отида в сервиза дето ми заредиха системата,да закачим пак на машината и да видим налягането.

Струва ми се,че малко сте го попрепълнили климатика.

А относно съскането не се притеснявай,това е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се,че малко сте го попрепълнили климатика.

И на мене така ми се струва.

Като заредихме системата(бях отстрани и гледах),налягането в системата без да е запален мотора май беше 12 или 13 бара.Това маи е много :gruebel: .

.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

налягането в системата без да е запален мотора май беше 12 или 13 бара.Това маи е много :gruebel: .

.

Това налягане може да бъде при работещ климатик на място.В жегите е възможно да се покачи още.За това и вентилаторите включват високата си скорост,за да охладят радиатора(кондензатора)по-интензивно.Говорим за високото налягане.Иначе мотора опитва ли се да гасне когато си включил климатика?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе мотора опитва ли се да гасне когато си включил климатика?

Да оборотите падат много,даже гасне от време на време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бегай при майстора,който го е пълнил.Аз също съм го заредил с R134 моят климатик,но когато го включа оборотите трепват съвсем леко,а при работещ когато освободя от скорост оборотите не се сриват,а слизат плавно надолу.Ако трябва идвай до Шумен да те заведа при майстора,който зарежда моя климатик. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

когато се сменя фреона и се минава към новия се махат около 15% от количеството на стария демек 900-15%, защото иначе стават издънки както при теб.щом ти изключва в движение значи компресора прави свръхналягане и датчика за високо го спира, много вероятно да е близо до 30 бара.за оптимален студ компресора трябва да се върти с 2000+ оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Да не отварям нова тема, и да попитам тук няколко питанки!

Тия дни ще изкормя всичко по климатичната инсталация. Имам подготвени нови кутии, както за климатика, така и за парното! Всички клапи са обновени! Това на кратко.

Въпроса ми е: мога ли да откача всичко по климатичната система, да си подменя нещата и да не пълня климатика, сега ?

Новия климатичен радиатор в купето, е за фреон R134!

След време, когато реша да пълня системата, трябва ли отново да свалям всичко под таблото, или ще се работи само при двигателя, т.е. нови О-пръстени и капилярна тръбичка ?

Редактирано от SinisteR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е да отидеш да ти източат фреона и после като си готов да ти я напълнят пак. Не трябва да стои без фреон защото (така казват майсторите :nixweiss:) е възможна повреда/засядане на клапана в компресора. Аз лично съм карал няколко пъти за няколко месеца без фреон заради теч в системата, но не е препоръчително.

Ако сега си смениш О-пръстениете няма да е необходимо да разглобяваш нищо при пълненето с фреон после.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...