Jump to content

A6 3,0 TDI quattro...


Recommended Posts

   Здравейте, на всички. Както ще видите, нов съм тук. Запалил съм се по тая А6-ица и това е. Става въпрос за модела 4F. Гледам ги из българските сайтове започват от 14 000 лева нагоре. Смятате ли че, за около 15-16 000 може да се намери читава машинка? Ако да, какво трябва да се гледа, при огледа? Знаем че всяка марка и всеки модел си има своите слабости, дефекти при определени години или километри, за които е добре да се знае при покупката. Та, питам точно за такива неща. Пък, ако има и хора в този форум, които разбират от това и имат сервизи и може да се закара даден екземпляр за оглед, преди покупката, ще е супер. За около София става въпрос. Абе...всичко което може да ми помогне при евентуална покупка е добре дошло. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много запознат с 4F, но гледайки обявите - тези за по 15-16к ми се виждат доста изморени ...

Според мен ще е по-добре да вдигнеш малко бюджета, ако имаш възможност.

Относно проблеми - разтърси се в раздела на А6 - има теми за най-честите болежки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

 Благодаря.

Никой друг, по-запознат ли няма да каже нещо?

Може ли тогава, модераторите да преместят темата ми в А6 раздела? Благодаря.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има 5 малки питанки в раздела 4F.Сядай и ги чети.80% от 6-ците тук са 3.0тди и има много писано за тях.Проблемите са свързани,най-често с дюзи,колектори,обтегачи на веригите.Ремонтите общо взето почват от горните нива на 3-цифрените суми и могат да стигнат до сериозни 4-цифрени суми.За 16к много трудно ще намериш нещо читаво.Пресен пример миналата седмица една А6 3.0тди с докарване и регистрация излезе около 18к и беше далеч от перфектна.Успех с търсенето

Редактирано от Murphy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр,

 

 за 16к едва ли ще е читава колата да ти кажа....  само виж в немското мобиле по колко вървят и на колко км и на каква цена. под 20к ако е, значи после ще дадеш повечко за ремонти разни..:)

 

 успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок...до тук стана ясно че, трябва да отпусна малко повече бюджет. А за поддръжката, множко ми се виждат тия 1000 лева на месец...какво толкова се поддържа? В момента карам Jeep Grand Cherokee 4.7 V8...едва ли аудито ще е с по-скъпа поддръжка....ама знам ли де. Ще чакам и колегата verter да се изкаже, че и той се занимава с Jeep-ки...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно Verter ще ти каже че черокито е в пъти по евтино за подръжка от аудито. Има негови теми точно по тази тема.

Абе това си е скъпа кола за каране и не особенно "проходима" .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Е то...едва ли някой търси проходимост от аудито... Според мен куатрото на аудито е по-скоро за стабилност на пътя а не за проходимост.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,така е ,безспорно. Цитирам ти негови "думи".Иронията е че това ми е любимия автомобил.особенно аванта. Но не смея да скоча на дълбокото. И аз си мислех че ще се справя....

Дааа,ама не. Поне за сега :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок...след доста четене из форума, стигнах до заключението че, няма да е това ауди. Харесва ми модела като цяло...и то седана само...като визия и возия. Кажете тогава, коя комплектация е най-безпроблемна и най-евтина за поддръжка? Кой двигател с какви скорости и т.н.. На година не правя повече от 20-25 000 км., затова мисля че и бензинов двигател няма да е лош избор. Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Каквото и да избереш, най-важното е да знаеш за какво плащаш. Това означава, че рискът от неприятни изненади се свежда до минимум, ако имаш кола с история, на ясни километри и обслужвана правилно. За съжаление това струва пари, но поне дава някакви гаранции. Съответно, ако купиш прекалено евтина кола, очаквай тя пак да ти стъпи на цената на по-скъпата алтернатива, но това ще е за сметка на допълнителни "инжекции" за съживяване. И да не забравяме пропуснатите ползи от висенето на кола по нашенските сервизи, също така да не забравяме и желанието на родните майстори да те набутат по всевъзможни начини.

Така че, ако намериш 3.0 ТДИ на под 100к километра (трудна задача), бъди спокоен - колата ще е почти като нова и няма да имаш ядове с вериги, дюзи и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега за 16-17К лв с много търсене може да намериш някоя запазена A4.....за А6 под 20К лв не вярвам честно казано, дори и 20 ми се струват малко....колкото до двигателите за А6 вариантите за мен са два :D....бензин и дизел(3.0TFSI или 3.0TDI).... аз съм фен и на ръчните скорости, но за А6 малко не върви....и за двата двигателя съм чел ,че са с вериги и смяната била доста сложна(някой пишат,че се свалял мотора) ....като цяло гледам, че не караш много, направо скачай на бензина ;) .....и има по-голяма вероятност да е на реални километри и по-запазена, а и мотора е много по-приятен за каране, по-лек за подръжка, с много по-приятен глас!.... вървенето също е доста повече!

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде отиде ти 3 ка ТФСИ за 16 лв няма такъв филм... Бензиновите варианти харчат доста повече от дизеловите.... 100 х км значи трябва да е на 2 до 3 години да дадеш за тая морално остаряла кола 20 евра трябва да не си наред с централния...  Отделно що да не и отива ръчка  за а8 да ама за а6 си е таман

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бахти безценните са тия 3.0тди, че под 20 000 даже да не гледа. Някой да отварял мобилето да забележи, че почват от 10 000 лева. Айде осъзнайте се коя година е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 10 000 лева ясно, че ще има належащи ремонти. Никой не е казал да се взима най евтината, но 20 000 лева и нагоре да се даде за 3.0тди преди фейса е меко казано малоумно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 100 х км значи трябва да е на 2 до 3 години да дадеш за тая морално остаряла кола 20 евра трябва да не си наред с централния...  

С всички марки е така като искаш сериозна модификация и як мотор. Аналога ще е някоя базова 4G с малка печка под капака, но с чисто нов дизайн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Здравейте, на всички.

 

Здрасти,

писал съм тема по въпроса как се избира 4F: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=85491

, но нещата се промениха. Колите остаряха и няма как да купиш модел от първите години (2004-2006) и за такива пари с история.

Важно е да знаеш на какъв реален пробег я купуваш, обаче как ще стане това след като е излезнала от регистрите на Ауди нямам представа. От пробега зависи много състоянието, защото хем карана, хем стара такава кола си е бомба.

Кефът от покупката ти ще се изпари при първия проблем и сумата за отстраняването му.

 

Аз, ако бях на твое място не бих си взел такава кола с този двигател и за такива пари. Стигнал съм до извода, че такъв сложен дизел и бъкани с електроника коли не са добра покупка на старо. На старо по-добре е бензинов двигател. Под старо имам предвид над 6-7 години и над 250-300хил.км пробег. Съвременните автомобили леко като застареят не са толкова дълговечни и безпроблемни както предните поколения. 300 хил км и 7-8 години са достатъчни за да се превърне в гробница и постоянно опразваща джоба покупка.

Като цяло тази шестичка е скъпа за поддръжка и ремонти . База за сравнение с Гранд чероки няма как да има. Аудито е хай-тех за времето си с модерен дизелов двигател, модерно окачване и множество модерни решения и екстри, докато Jeep залагат на евтини и изпитани неща, което всъщност е силата им (да се разбира само за бензиновите модели).

Ауди винаги са се стремяли да следват модата в автомобилостроенето и това е показателно. Всеки следващ модел на А6 ползва изцяло нова концепция и на практика допирните точки със предния модел са само в абривиетурата на модела.

Взимаш всичко скъпо, поддържаш скъпо и трудно продаваш като остарее с огромна загуба на средства.

Тези 1000лв на месец споменати в мненията по нагоре на пръв поглед изглеждат малко пресилени, но ако вникнеш по-дълбоко в нещата и теглиш чертата не са далеч от истината. Те не се отделят ежемесечно, но в крайна сметка губиш месечно по толкова.

Специално моята шестица смятах след като я продадох, че ми е излезнала по 10000лв на година. Тези сметки са без горивото и разни гъзарийки като джанти, екстрички и други такива.

Смятам само поддръжката + каско и данъци + обезценката + разходи за ремонти.

Всъщност правил съм само един сериозен ремонт - смяна на кормилна колона. Потенциалните скъпи ремонти не ме засегнаха, но за сметка на зверското обезценяване в първите години от покупката.

Аудито си го продадох точно на 170000км и на 7 години. Не са много, но не са и малко. Бяха ми се разтропали веригите на двигателя вече и имаше няколко дребни бъга касаещи електрониката.

С друго не съм имал проблем, ако изключим един развален DVD плеър.

Хубавата страна е, че А6 4F e страхотна кола, когато всичко и е наред. Никоя друга машина от тези които съм имал не ми е доставяла повече удоволствие и кеф.

Ако се сдобиеш с някой запазен екземпляр  ще можеш да го оцениш, но рискуваш да си вземеш обект на ремонти, който ще ти скъса нервите и джобовете и ще намразиш Ауди като марка. Така няма да изпиташ кефа от това да караш една наистина класна немска кола.

Такива автомобили се поддържат с много свободни пари, така че да не те притесняват четири цифрени суми за ремонт.

Дали си заслужава зависи само от теб.

Аз бих търсил екземпляр с гарантирани по някакъв начин около 100000км пробег или най-много на150000км.

Нагоре ме е страх да взимам.

 

 

 

 

 

 

Мога да ти направя бързо сравнение на А6 3.0tdi с Grand Cherokee WJ 4.7 в случай, че не си усетил всички особености и разлики. Не знам и дали искаш да смениш гранда за такава шестица или просто да ги комбинираш като двойка превозни средства. Най-добре е кола за шосе и джип за извън пътя, но ако може да си позволиш два автомобила.

 

Като цяло Аудито е много по-пъргаво, много по-стабилно, много по-комфортно и приятно за дълъг път.

Кара се много леко. Всичко по него е маниакално изпипано и гали много сетивата.

Грандът е тромав, неповрътлив и усещането е ,че е тежък, а всъщност двата автомобила са на едни кила ~ 1900

Всъщност под грубата коруба е много удобен и комфортен джип. Не случайно го наричат голямото комби, оприличавайки го на смесица между джип и лек автомобил.

 

Обемът на купетата е сходен. Задните седалки на А6 са малко по просторни и полегнали - удобни за дълъг път.

Подът е различен.В аудито е по-дълбок , докато при джипа по плитък и стоиш по изправен. Това всичко за задния ред седалки. В джипа се влиза по лесно. Багажниците са горе долу еднакви.

Междуосията също. Габаритите, обаче не. Аудито е с много по издължени предница и задница, докатро джипът стои компактен заради ъглите на атака извън пътя.

Возията на ауди е малко по-твърда, но в никакъв случай неприятна. Балансът между комфорт и стабилност е забележителен. Концепцията на окачванията е на светлинни години разлика предвид насочеността на потреблението.

Гранда люшка излишно, с по-висок център на тежестта е, нестабилен е. но затова пък става и за извън пътя. На шосето трябва да се внимава много с такъв джип и да се кара бавно до умерено.

С окачването на аудито може да караш както си искаш в рамките на разумното шофиране - не мърда от пътя.

Окачването на черока пък носи страшно на бой. Камънаци и дупки не ги зачита за нищо - минаваш през тях и се прибираш без щети. На офроуд същата работа.

Ще останеш впечатлен и от качеството на салонът и като цяло прецизността на сглобката на А6. В това отношение Ауди нямат конкуренция.

Изработката и материалите на Гранда също са им силна страна. Имат макар и малко на брой, но дори по-добри решения от тези на Ауди.

Ергономията също им е много силна страна, защото не се съобразяват толкова с дизайна, колкото с удобството при управление.

Иначе в аудито всичко е твърдо, а в гранда меко. Но аудито идва по удобно за път, просто защото е кола.

 

Спирачките на аудито са по-добри. В комбинация с шосейното и стегнато окачване направо ковът.

Джипът се носи и накланя много. Спира съвсем различно. Не случайно имат предупредителни лепенки на сенниците, че караш SUV и той не се управлява и представя като лек автомобил!

От гледна точка на защитата от корозия ауди са малко по-напред. Jeep също са намерили подходящата антикорозионна защита, така че няма никакви грижи в това отношение..

Грандът е с предимство по отношение на потенциалните проблеми на старо - много по-малко са, по-лесно отстраними и по-евтини.

Нямаш и електроника,която да ти създава проблеми. При аудито много неща могат да се бъгясат и да ти създадът главоболия, въпреки че като цяло електрониката им е надеждна.

Quadra drive при Jeep (ако си с такава) e една от най-добрите системи 4x4 в световен план. Системата му наистина е уникална с трите си самоблокажа и няма база за сравнение като възможности и перформънс с ограничените възможности на отвореното quattro.

Quatro-то (full time) няма да го усетиш като присъствие, което е забележително. Системата е и напълно безпроблемна и много френдли настроена, неизискваща никакво предварително запознаване и преценка на ситуацията.

Голяма разлика дава наличието на ESP при А6, докато при WJ поне аз не знам да има.

Няколкократно съм се убеждавал в предимствата на тази система. Буквално може да те задържи на пъти при критична ситуация и изгубен контрол.

 

 

Звукът от осмакът 4.7 е по-добър от този на 3.0tdi, но при WJ 4.7 V8 заводски е доста приглушен. Трябва да се пипне малко, защото е малко странно на караш V8 и почти да не го разбираш от акустична гледна точка. (сравнявам с моя 5.9 V8)

Безшумността на път на двата двигателя е много сходна - почти безшумни са, с тази разлика, че аудито запазва много от това си качество при по-висока скорост заради аеродинамиката си.

Въртящият момент на тези американски осмаци е като на съвременни дизели. Типично за тях е така нареченият low-end torgue или иначе казано въртящият момент е свален ниско долу. Много са приятни за каране и нямат турбо лага и липсата на дъх при високи обороти като на 3.0tdi. По цялата скала на оборотомера тягата е постоянна. От обороти и на място направо удря в гърба при подаване на газ.

Лично на мен силата на 4.7 V8 (235к.с. и 400Нм) ми идва една идея по-слаба от 225коня и 450Нм при 3.0tdi.

Затова взех на мястото на 3.0тди осмак с повече въртящ момент, защото не обичам да слизам надолу от гледна точка на мощността и кефът от двигателя.

3.0tdi e много силен в тесен диапазон от обороти 1500 - 3500. Надолу му трябва време да се събуди, нагоре повече бучи отколкото върви.

Като разход нещата се различават драстично. В американските осмаци няма почти никаква технолигия , която да обуслявя по-нисък разход. Харчат много, много литри, докато 3.0тди може да харчи много малко литри на дълъг път, въпреки че мъкне почти 2 тона купе.

Големият плюс на американските V8 и простата техника на която разчитат и това ,че на практика са вечни двигатели. Не създават никакви ядове, не се влияят от качеството на горивото и няма какво да им се развали за разлика от 3.0тди, по който може да се наложи да смениш много и скъпи неща.

Технологично двата двигателя нямат допирни точки. При покупка на старо и неясен пробег 4.7 V8 e в пъти по-нискорисков от 3.0tdi

Управлението на А6 е несравнимо по-добро от това на Grand WJ. Много директно и прецизно. Ще ти достави истинско удоволствие.

На гранда управлението е колкото да има нещо. Концепцията е напълно различна.

Грандът е по-полезното превозно средство. Подходящ е за всякакви пътища и условия. Аудито не става за такива неща и е препоръчително да не излизаш от хубавия асфалт с него.

 

Обзорът на купетата е много различен. В гранда виждаш всичко, в А6 си мислиш че виждаш всичко.

Автоматиците имат извесна разлика като поведение. Този на А6 3.0tdi (tiptronic) има много повече възможности (ръчно управление, спортен режим, адаптивна функция), но като цяло има някои пропуски в поведението си спрямо архаичните на пръв поглед американски автомати. Американският автоматик при V8 носи на повече въртящ момент (голям запас) и работи много логично без никакви слабости, ако е изправен разбира се. Друг е въпросът, че съм останал с впечатление, че не е толкова държелив (иска по-често ребилд) колкото ZF автоматите на Ауди. Тази разлика може да се обуславя и от офроуд потреблението.

Такава нова наточена (бъкана с екстри) шестичка прехвърля 120-130 000лв от завода. За 15-16 хиляди си прави сметката какво е останало от нея, защото цените на резервните части не падат, за разлика от цената на колата.

Гранда е много по евтин автомобил като нов.

 

Другата съществена разлика между двата модела е оборудването. При гранд чероки е лесно - избираш ниво на оборудване Limited и получаваш почти всички екстри. Повече има само при Overland 4.7 High Output.

При Ауди и А6 нещата не стоят така. При ауди няма линии на оборудване. Всяка една екстра се купува отделно при всеки един нов автомобил. Наборът екстри е зашеметяващ като бройка, цените също, така че шансът да намериш наточена бройка с всички готини екстри наистина е малък. Разликата между оборудвана и необорудвана А6 е голяма. Съвсем друго е усещането с всички глезотии.

За проходимост при ауди трудно може да се говори. Това не са джипове.Има такава, само ако е минал някой да ти почисти снежния път и пътуваш към някой курорт и тогава става въпрос за стабилност и контрол. Безспорно куатро ти дава голямо предимство пред моделите с единично задвижване, но забрави да го полваш като твоя WJ 4.7

Аз съм се пробвал, наигравал съм се и разбрах, че не става.

То фабричните джипове не са подходящи изцяло за извън пътя, какво остава за една магистрална лимузина.

 

Поздрави и успех.

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както винаги - точен и изчерпателен отговор, Влади :respekt:.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте на какво попаднах http://www.cars.bg/c470023

 

 

...луксозното изпълнение СЪЧЕТАНО С НАДЕЖНОСТТА НА РЪЧНАТА СКОРОСТНА КУТИЯ, най балансирания, здрав и сполучлив дизелов двигател на концерна...

 

В автомобила не е пушено, /МИРИШЕ В СПЕЦИФИЧНАТА МИРИЗМА НА АУДИ/-ИСТИНСКИ УНИКАТ...

 

 

Стават все по-добри... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...