Jump to content

Избор между Conti TS850 и Nokian WR D4 в размер 195/65R15


Recommended Posts

Изпаднал съм малко в дилема между въпросните два модела.

 

По принцип съм запознат колко нов модел е Нокиана и се възлагат доста сериозни надежди за него да бъде наистина добра зимна гума. Отделно на това Иво дава и отлична цена за него но все пак във въпросния размер гумата е клас B на мокро т.е. няма го най-силния и коз.

 

Контито от друга страна е доказала се гума от поне 4 години мисля и почтни не съм срещал отрицателни мнения за нея по ревюта. Това е основната причина да е единственото което ме кара да се замисля спрямо Нокиан-а. Винаги е и в челната тройка на зимни тестове.

 

 

Та някакви идеи защо да избере човек едната пред другата? Интересува ме и как се държи Контито след 3 сезона например. ще са в

 

П.С: И двете ще са в скоростен индекс Т

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Може да си убеден, че и с двата няма да сбъркаш, от двама приятели със зимни контита чух мн добри отзиви, че са издръжливи на износване, и след няколко сезона се държат много добре (и все пак е конти). Аз на а4-ката също взех такива преди месец, само че Н индекс с борд. Така, че вземай която е най-прясна и си ти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, ако искаш да направиш възможно най-правилен избор уточни си размера на зимната гума (ти вече си го уточнил) и след това търси по-добрата гума в този размер, също така прецени си къде и колко километри минаваш през зимата (градско, планина, магистрала), за да не се окаже че в града си обут с най-добрата гума от тестовете за планина.

 

Контито TS850P е добра гума с добро общо представяне спира и тръгва добре на сухо, сняг и киша, обаче в размер 205/215/225 на 16-17-18", а Нокиана WR D4, e изключителна на сняг в размер 195/205/215 на 15-16-17", има по-ниско съпротивеление при търкаляне на сухо, съответно и по-малко ще се износва, но и по-зле ще се представи на спирането.

 

Аз съм обут с Конти TS830P - 205/60/16, вече два сезона, на сухо върви и спира чудесно не е шумна, износва се нормално за около 10хил.км с изчезнали 2-3мм от грайфера, на сняг и киша тръгва и спира приемливо, но управлението е мъка, а на странично сцепление въобще не държи (това е и което е подобрено в TS850P).

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с такъв Континентал на същия размер 195/65/15 и съм много доволен. Не мога да кажа за износване или поведение след няколко сезона, защото ги карах само миналата зима, но никъде не съм имал проблем с тях. Добър избор са.


За Нокиан нямам впечатления, но едва ли е лоша гума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, ако искаш да направиш възможно най-правилен избор уточни си размера на зимната гума (ти вече си го уточнил) и след това търси по-добрата гума в този размер, също така прецени си къде и колко километри минаваш през зимата (градско, планина, магистрала), за да не се окаже че в града си обут с най-добрата гума от тестовете за планина.

 

Колата 95% от времето се кара в и около София, без планински изцепки. Ако тръгна по страната зимата ще е след като е утихнало времето и е по разчистено. Но участъците около наше село не бързат да ги разчистят така че картинката изглежда така да може да потегля от мокро/киша да драпа в снега (като при нас е равно) и да спира прилично. Основния ми проблем е с потеглянето защото тръцко е стахотна въртигумка (на предно) и ставам за смях по кръстовищета. Аз имам навика да спирам отдалеч много така че там нямам рискове сериозни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един голям минус за Конти точно с този размер карани на Ауди. Изключително добра гума с още по-зиключително слаби бордове. Никога повече!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От няколко дена съм с Nokian WR D4 205/55/16,много хубава гума спрямо цена и качество за Контито нямам впечатление :rolleyes:

Редактирано от vp11
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно.Контито е хубава гума,но борда е слаб.

 

Колко слаб? Все пак гумата е на 65 височина а и нямам навика да се хвърлям по трапове.

 

Иво каза че и WR D4 в скоростен индекс Т също не е с особено дебели бордове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен не,но при мой приятел-размер 195/65R15 за един сезон,две гуми от тая марка са за боклука.

Пътища,дупки,всичко е дроб,ама Нокиана е голяма гума,поне за мен.

 

п.с.-Това са лични наблюдения от авери и най-вече гумаджии.

Не съм казал,че другите гуми не стават. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нокиана даже не се пукат  , държат и на коларски болтове да се забиват в тях  .Какво значи слаб борд . За мен е да се криви гумата и/или да прави балони ,за другите не знам какво значи  . При континентал  не съм забелязал такова нещо - впечатления при летни гуми  .Като стана дума за впечатления ЕЖК -Приятели гумаджии също не са ми споделяли да имат много рекламации от конти  , а нокиана не е лоша гума ,но съм чувал ,че тука влизали бая от фабриката в русия и не съм сигурен дали са същите като преди  ,пък в способността на  братушките  да скопосат качествено продукт за гражданска употреба , вярвам дори  по-малко  отколкото на китайците .Това със слабия борд е или поне беше типично за дъщерната им марка семперит  и при летни и при зимни -лични впечатления от малките размери  .Иначе всяка гума може да я издъниш някъде и да я хвърлиш ,то си зависи и от това къде , как караш  и колко месеца смяташ ,че е сезона на зимните гуми  .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз съм с Континентал вече 3-та зима,мога да кажа че гумите са перфектни и се справят отлично във всякакви условия.Лично за мен Континентала е по класна марка гуми от Нокиан.Следващите ми зимни гуми отново ще бъдат Континентал,защото съм доволен от поведението и качеството на самата гума като цяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За слабия борд на контито се говори и за летните и за зимните гуми. Аз карам летните вече трети сезон на места в които няма как да заобикаляш дупките, а трябва да минаваш през тях.

Ами доволен съм и то много. Мисля да пробвам и зимните как са :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Контито ТС-850 е перфектна гума.Колкото до слабия и борд аз ги карам на доста тежка кола/Ц4 Куаттро/ вече 2 зими,минал съм досега около 15 хиляди с тях без кривини,балони и т.н.А знаете какво беше пр.зима с прословутия"воден цикъл",много дупка и трап.Естеството на работата ми ме кара да пътувам доста с тях и по лоши и кални черни пътища,та мнението ми е ,че и борда и гумата като цяло е една от най-добрите за зимна експлоатация.Грайфера им след 2 зими яка експлоатация е 6,8-7 мм.Препоръчвам ти ги.Забравих да добавя че гумите за които говоря са с размер 196/65/15/91Т

Редактирано от dan_draganov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За слабия борд на контито се говори и за летните и за зимните гуми.

Ами меки са им бордовете. Но това не означава задължително, че са слаби.

Аз още не мога да повярва колко километри минах с кола обикновено над 2 тона и меки Континентали 225/45/17 без да дадат никакъв дефект. Балон направих, когато ударих изрязан асфалт с над 40 км/ч. Ударът беше толкова силен, че изкривих оригинален кован Ронал. Гумата си мина после 700км.

Та в заключение - меките бордове не ги прави автоматично слаби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах другата седмица на колеги да ми вземат две конти-та и да си приберат фактурата. Проблема е че горкия служебен Форд явно ще е с 6 гуми харчи 40/100 газ и се троши по 10 пъти на ден.... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, 4ring, стига с тея глупости за руския завод за Нокиана. Построен е там, поради голямото търсене там и големия руски пазар, също така за да внесеш в Русия стока, кихаш 20% мито, затова финландците са решили, че е по-изгодно да построят там фабрика и да пердашат директно. Стига с тея митове, че  идва от Русия и не става гумата, това не е някоя баничарница.Отводи интернет и виж колко сервизи Вианор има в Европа и колко гуми са необходими за захранване на тези сервизи, затова руския завод е много голям, за да може да захранва и  европейския пазар. Ела ще ти подаря два Нокиана D4, да ги покараш и сам ще се убедиш..  :dance:

Редактирано от freduri
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

От близо 6 години ... колата я карам само с Континентал.

В момента съм с летни Н-та употреба ДОТ 2013 година ... СпортКонтакт 5 Конти Сийл ... при слабия си неравномерно износен грайфер ме изумява какво пътно поведение има въпросната гума - представям си я чисто нова с пресен ДОТ.

Това в размер 235/45/17

 

За зимата т.е за втора зима ще карам Континентал КонтиУинтерКонтакт ТС850 без Р накрая - защото някой по-горе беше споменал означение (P) а това е друга гума с друга шарка.

Размера за зимата ми е 205/55/16 .. изключително доволен съм и от двете като цяло.

А дупки - бордове ... събират им се ... хем 90% от времето все по познати маршрути пътувам и пак се случи да влезна или да не пропусна дупка ... но проблем освен с баланса - друг не съм имал.

 

Нокиан-а чувам и чета само добри отзиви и немога да кажа ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази година хит са Нексен. ...всички това купуват...с фирмена отстъпка в Диана:

235/40/18-142лв.

215/50/17-117лв.

Няма такива цени за НЕ Китайска гума. ..

Всички близки и познати около мен такива накупиха. .. включително и аз.Мн.добре за сега са,като возия,спиране,шум,дано само не се изметнат. ... ;)

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

Редактирано от sashocos
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашо и Аз днес си коментирахме с един колега ... че за другото лято искам да купя 4 чисто нови Нексен-а 235 45 17 от модела 8000 но въпроса е дали ще издържат поне 2 до 3 сезона без да се изметнат или друго ... при положение че се водят и ХЛ ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като споменахте Нексен аз сложих чисто нови 16-ки преди седмица и ще дам отзиви едва като паднат температурите и завали дъжд/сняг. Макар че Варна не винаги е мерило за зимна обстановка.. извинявам се на автора, че постът ми не е свързан с темата.

Sent from my C6603 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...