Jump to content

Audi A4 b6 1.8T или 3.0


Recommended Posts

Здравейте, колеги. Това ми е първият пост във форума.

 

Предстои ми закупуване на кола, като съм се насочил към Б6 1.8Т или 3.0, с газово. 

 

Не разбирам от коли и няма да се занимавам да я тунинговам и т.н. Искам кола, която е сигурна, да си има конете и да върви приятно. Има ли смисъл да гледам quattro, при положение, че където живея сняг не пада общо взето. От четеното във форума разбирам, че май автоматик е по-добрия вариант, а и на мен ми се кара автомат честно казано. 

 

Вие кои двигател бихте ми препоръчали? Някакви ориентировъчни цифри за подръжка на 2та двигателя? Разход на 1.8 дава 12 в сайтовете, на 3 - 16, мога ли да вярвам на това? Като ходя да ги гледам за кое да внимавам? Общо взето всякаква информация би ми била полезна, тъй като пак казвам - не разбирам от коли и не ми е интересно да се занимавам. Искам кола, която да си карам и да ми е кеф.

 

Колата ще е комби най-вероятно, гледам вървят 5-7 хил. лева долу-горе, това ли им е реалната цена според вас?

 

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 112
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Темата е дъвкана множество пъти. Потърси из форума, отговорите са там. :)

 

Две общи приказки от мен: 

 

1. Куатрото не е само за сняг. ;)

2. 1.8Т е по-лек за поддръжка 

За останалото - инфо бол тука из темите.  Двата мотора са сравнявани много пъти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом няма сняг и няма да се занимаваш с тунинги, куатро не ти трябва, особено на 1.8 мотора, който няма сила да си завърти гумите.

Но ако ще е без куатро колата, трябва задължително да е с ръчни скорости. 

 

Ако искаш автомат - само куатро. 

 

1.8 гори по-малко, по-нисък данък и по-евтино обслужване. 

3.0 се кара по приятно, работи по-добре, има по-хубав звук и повече сила. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, quаttro написа:

Щом няма сняг и няма да се занимаваш с тунинги, куатро не ти трябва, особено на 1.8 мотора, който няма сила да си завърти гумите.

 

Зимата понякога се случва леко да врътне гумите. B)

Един плюс на 3.0 мотора, че е пълно с коли на части .. Но здрави цил. блокове няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Куатро не е за зимата само, приятел ме повози с моята кола, която е куатро и щех да откъсна дръжките на вратата. А ако трябва да избирам отново бих заложил на 1,8Т, за някои тук няма мощност, на мен дори не ми трябва повече. Много зависи какво търсиш и какво искаш, но така, като гледам и ти си като мен - не се занимаваш персонално с колата, търси нещо по-опростено например 1,8Т на предно или ако искаш звук и мощност си вземи 3,0 , но там май-автомата е с куатро.

Аз също се чудих , като теб но послушах колегите тук от форума и мога да кажа, че съм доволен от избора.

Ако много държиш на здрав автомат и бензин с газ има и други марки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.0i:

предно - 5 степенна ръчка и автомат мултитроник

quattro - 6-степенна (3 вида са) ръчни  и 5-степенен типтроник. Май има и една 5-степенна, ама не съм много сигурен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми е от поддръжката на колата за 3г. и половина. Общо взето освен две обслужвания на ангренаж, другите пари са дадени за болежки по самите B6, а не конкретно по 3.0.

Untitled.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е 1.8Т - 163 к.с., че и куатро и съм повече от доволен от динамиката й, нищо, че е комби. От самото начало е на газ и градско ми дава 12-13, което е към 5-6 бензин.
Смятам, че се возя без пари.
Поддържам я само с оригинални части от Райно (с много малки изключения) и смятам, че и поддръжката също е по джоба ми. За повече от пет години съм сменил само консумативи, най-големият ми ремонт е два амортесьора (400 лева), два предни диска (400 лева) и накладките не ги броя, но задните ми ги смениха в Порше за 130 лева. Колата има към 500 грама разход на масло на 10 000 км. и смятам, че това е идеално. Наскоро смених два насоча от предницата за 220 лева, като оригиналните изкараха близо 80 хиляди километра в България, а преди това колко са карали никой не знае.

Колата е железна, дано си намерите читава - това е най-важното.
Ако ще карате градско ви препоръчвам по-малкия двигател. За извънградско предимно големият двигател е предимство. В града е само двоен разход без никаква полза, освен ако не мислите на всеки светофар да си правите състезания с хлапетата.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми е странно 15 годишна кола да се поддържа само с оригинални части... А иначе точно в смисъла на 1,8Т с куатро при това. големия мотор има ОГРОМНО предимство градско - отлепянето на голямото купе става без драма и с лекота, а както караме в последно време момента тръгни-спри преобладава. Вярно ще си платиш на бензиностанцията за това удоволствие, но всеки си преценя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АМи много лесно - звъня един телефон и или ми карат частите или си запазвам час в Порше. Никаква драма не усещам в огромното купе да се изстреля и със 163 коня.
И понеже известно време карах AMG, мога да ви кажа, че драмата е когато всяка седмица оставяш по 120 лева на бензиностанцията- Когато цял месец се возиш със 60 лева - нямаш драма.
Колкото и да е странно, не ми е драма да плащам за хубави части, но ми е драма да плащам гориво за огромен двигател, дето стои на едно място или има средна скорост от 12 км./час. - толкова е скоростта градско.
Това е мое мнение - не ангажирам никой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не в изтрелването, а при нормалното тръгване - 1,8ТQ особено на топло и/или ако возиш хора не му се отлепя просто... В момента карам и двата варианта, а 1,8Т на куатро имам от сигурно 15години вече на А4 и А6 купета. В момента имам и 2,7Т, което с автомата макар да е 1900кила тръгва без никакъв намек, че нещо се напъва. Извън града двете ми горят горе долу едно и също, в града по-големия мотор е 4л отгоре, но все пак е автомат. Повечето хора карат на газ, моите всичките са без, но ако имаш то вече и на бензиностанцията е почти все едно.
Другия момент, е че тия коли са толкова измъчени вече, че късмета ти има далеч по-голямо значение от минималната разлика на бензиностанцията или потенциалните ремонти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, pampo написа:

за какви километри са тези разходи?

70 000km 

@pampo , да това са отделно от покупката без гориво и застраховките... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Stanley_S написа:

Моята е 1.8Т - 163 к.с., че и куатро........................ на газ и градско ми дава 12-13, което е към 5-6 бензин.

 

стига ве деева, мармотите са на изчезване вече, ми мислете за екосистемата все пак^_^

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам, че сте от Варна, иначе щях да ви предложа да се повозим из София и да засечете лично. Работя в центъра, не карам само по околовръстното.
Ето колко километра изминавам извънградско с една бутилка от 37 литра газ - това е от София до Гърция, като на Солун висях 25 минути в задръстване. 415 км.
Ако искате вярвайте. Аз съм доволен.

IMG_20180715_175812.jpg

Редактирано от Stanley_S
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, това по борда не е вярно. И моята ми дава 8 по борд, но реално е 10/100 извънградското. Много малка бутилка бре. Моята е 60 литра. Стигам до морето без да треа да зареждам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята между борда и на колонка разликата е към 0,5л. Аз съм с BEX авант ръчка и разхода ми по борд е 13л/100. С един резервоар изкарвам 1 месец, рядко ми се налага да дозареждам, предвид малко изминаваните километри съм преценил, че газ няма да слагам. @DLS е прав обаче, когато е натоварена колата и тръгва малко по-трудно, ще видим след ремапването дали нещата ще се подобрят малко :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е съвсем по темата, но чета поредното безумно изказване на притежател на бензиново Ауди. "Което е 5-6 на сто извънградско"! Тук всички предишни хвалби, при които по време на движение резервоара вместо да се изпразва, всъщност се пълни....бяха сложени в малкия джоб на колегата писал по- горе! :hilezh:.    

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи как е мерено. Моята съм я засичал да гори 6.3 л./100 км по магистралата между Пловдив и Пазарджик в продължение на 15 км. на автопилот нагласен на 100 км/ч. Само че такъв вид каране е много трудно, нереалистично и даже опасно - постоянно трябва да маневрираш между лявото и дясото платно така че да поддържаш постоянната скорост без да натискаш спирачка или газ.

 

За съжаление когато производителите дават разхода на колите, използват точно този вид каране.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, Fireblood said:

Не е съвсем по темата, но чета поредното безумно изказване на притежател на бензиново Ауди. "Което е 5-6 на сто извънградско"! 

Колата е на газ, отнесено в пари е "5-6 бензин".

 

При градски разход на газ  често не се отчитат студените стартове, които са на бензин.

При редки и кратки пътувания разхода на газ на 1.8т може да е под 10 градско (имам предвид конкретен автомобил)...за сметка на бензина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16 hours ago, NIKO said:

стига ве деева, мармотите са на изчезване вече, ми мислете за екосистемата все пак^_^

 

Напълно потвърждавам думите на колегата, Софииско градско зимата в най-големия трафик от Горубляне до кино Арена през жълтите павета многократно засичано 12,5 газ и аз съм с Б7 а не с Б6, са ако кажа, че на дълго с галене на газта ми дава 7,42 газ пак ли нема ми повервАш? Това е сам човек на 6-та с 90-110км/ч сравнително равен път, демек 8 лева на дълго, друг е въпроса, че така само 2-3 пъти съм я карал за проба. Иначе около 8,5-9 на дълго газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вЕрвам във всичко вече.

Май не се разбрахме, става дума за това твърдение:

 

Цитат

1.8Т - 163 к.с., че и куатро............. градско.................. е към 5-6 бензин

, което не ми се връзва с каквато и да било реалност. Какви са тези сметки "отнесено към бензин"? Кой смята така разход?

Ако се говори за паричния еквивалент, ОК, вече вярвам:lol:, един мармот оцеля!

Макар че "12-13" Газ градско при тоя мотор и задвижване, пак има елемент на свободно съчинение....

Но Вярата е важна, без нея няма напредък!

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, Stanley_S написа:

От самото начало е на газ и градско ми дава 12-13, което е към 5-6 бензин.

Ето го цялото изречение, тва в червеното е добър журналистически подход, но тук се вижда какво реално има предвид колегата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...