Jump to content

Въпрос за 3.0 TFSI


Recommended Posts

Гледам, че се предлагат разни аудити А4-ки и А6-ци с този мотор на гере-долу прилични цените. Въпросът ми е към хора, които вече притежават кола с въпросния мотор - как е откъм вървеж и като е с турбо дърпа ли като дизел?

Преди имах А8-ца с 4.2 FSI и въпреки, че като цяло беше доста приятна кола за каране останах леко разочарован от мотора. Примерно като го сложех на твърда 6-та на магистралата нямаше никой, когато подам газ, а аз много не обичам колата да сменя предавки за щяло и нещяло.

В случая ме изкушава идеятаа за 3.0 TFSI на купе на А4, но ми се иска да имам и усещането от дизела, а не да е миксер.

Link to comment
Share on other sites

Ако иде реч за A4 B8 и А6 C7/4G там 3.0TFSI е с чарджър и с един ремап отива над 400 коня. Отделно кутия е S-Tronic (освен ако не вземеш кола от Америка/Канада) та като цяло доста различно ще е усещането спрямо A8 с 4.2FSI и 6 степенния автомат.

Това със смяната на предавките нещо не го разбирам, все пак при кикдаун автомата сваля предавките надолу и те така.

 

п.с. При следващите А4 B9 и А6 C8 3.0TFSI е вече с турбо.

Link to comment
Share on other sites

Пропуснал съм да уточня - точно за цитираните A4 B8 и А6 C7/4G става въпрос. Тия другите са много нови :)
А за смяната на предавки може да съм малко странен, но адски много ме дразни на магистралата да карам в автоматичен режим. Много често се случва буквално през 30-60 секунди да мачкам газта в дъно и повече ми харесва колата да си стои на последна предавка и да си набира там колкото може пред това да сваля 2-3 предавки надолу, да бучи и пак да ги качва.

Link to comment
Share on other sites

Хем искаш да ти удря гърба като дизел хем не му даваш възможност на мотора да кикдауне да те удари в гърба и да се изстреля.

 

Няма как да караш атмосферен бензин като дизел и да очакваш същото усещане. 

Вземай си едно 3.0 тди или 4.2тди.

Link to comment
Share on other sites

Турбо бензина или бензина с чарджър като тук ще е по добре от атмосферка в твоята странна ситуация на магистралата. 

 

Ако смяната на предавки и високите обороти те дразнят на магистралата - вземи си дизелче.

Link to comment
Share on other sites

Все тая дизел или бензин автоматика като го настъпиш и сваля предавки ... ако не искаш да сваля ще му подаваш газ плавно, всъщност това сериозно ли е или се ебаваш :gruebel:

Link to comment
Share on other sites

Не е нужно да се подава плавно. Може просто да се мине в ръчен режим. Тогава ще даункикне само ако газта се натисне до втората дупка.

Link to comment
Share on other sites

Сериозен съм - не обичам да ми сменя предавки, когато колата има сила да се движи и на текущата. Когато автоматикът може да се слага в ръчен режим не е никакъв проблем да го оставя на последна предавка и да си карам така цялата магистрала. Когато карам дизел той си тегли доста прилично и не ми трябва да свалям предавки, за да набера някоя и друга секунда по-бързо. А моят стил на каране е такъв, че мачкам газта в дъно много често и ако го оставя на автоматичен режим става някакво непрекъснато подхвърляне на предавки.
Принципно съм за дизел от всякъде, но нали всеки вика, че с тия по-новите дизели само ядове - дюзи, турбини, DPF... За това разглеждам и какви бензини се продават. 
Иначе не съм кой знае какъв състезател. Мога и спокойно да подавам газ както пишат по-горе и да не сваля предавки, но някак това ме натоварва повече отколкото, ако съм на твърда предавка и просто си мачкам газта до долу.

Link to comment
Share on other sites

Сваля, сваля. На мен ми сваля на автобана примерно ако съм на автопилот на 140 и си круизвам и се наложи да напредна бързо заради някое Ферари 488 писта, което приближава зад мен. За да го оставя точка в огледалото, автоматика си сваля предавка.

Link to comment
Share on other sites

Преди 1 час, Gangbango написа:

Ферари 488 писта,

Т'ва с Ферарито и аз го правя всеки ден:hilezh:.

Та по същество- аз карам 2.7битурбо и шеста предавка покрива толеранса от 90-200кмч много добре, (според мен по-добре от дизел).

Мисля че на теб една S4 b8 с ръчна кутия (проблема с кикдауна отпада) и ремап (за по-високи NM в ниските обороти) ще те кафи предоволно като ускорение и усещане.

Link to comment
Share on other sites

Това с дизела не е така изобщо, зависи какъв е, в какво купе, каква кутия, какви настройки... Има дизели които само да си доближиш крака до газта и сменят 2 предавки. Има и обратния вариант.

Нещата не опират само до това какво реално може мотора, а еко норми, разход, маркетингови решения...

Link to comment
Share on other sites

Май никой не е разбрал какво пита авторът на темата.

А иначе служебно Peugeot Partner подържа най-висока средна скорост на магистралата. Без да да сваля предавки ...🤠

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Toshko said:

Гледам, че се предлагат разни аудити А4-ки и А6-ци с този мотор на гере-долу прилични цените. Въпросът ми е към хора, които вече притежават кола с въпросния мотор - как е откъм вървеж и като е с турбо дърпа ли като дизел?

Преди имах А8-ца с 4.2 FSI и въпреки, че като цяло беше доста приятна кола за каране останах леко разочарован от мотора. Примерно като го сложех на твърда 6-та на магистралата нямаше никой, когато подам газ, а аз много не обичам колата да сменя предавки за щяло и нещяло.

В случая ме изкушава идеятаа за 3.0 TFSI на купе на А4, но ми се иска да имам и усещането от дизела, а не да е миксер.

А4 няма с мотор 3.0TFSI  , S4 е :) Двигателя както споменаха не е с турбина а със суперчарджър / явно не си запознат / . Моторът е пъргав и върви повече от дизела / според мен / дърпал съм се с 3.0 tdi и доста бързо изостана / моята кола не е стокова / . Цените са от около 20-25к за 10годишни коли . Като си вземеш си я карай както те кефи :) 

8 hours ago, P_PETKOV said:

Ако иде реч за A4 B8 и А6 C7/4G там 3.0TFSI е с чарджър и с един ремап отива над 400 коня. Отделно кутия е S-Tronic (освен ако не вземеш кола от Америка/Канада)

Моята е внос от Сащ и е B8 S4 със S-tronic и пише Made in Germany . Каква трябва да е кутията за Северна Америка ?

Link to comment
Share on other sites

@vle4ugoto S4 B8 е само S-tronic без значение за кой пазар е била. А6 4G са били с 8 степенен типтроник за Америка и Канада.

 

@GameON 272 да сме точни, но все тая мотора е същия и носи на засилване колкото и този в S4

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Тошко, чел съм твои мнения и в други сайтове и съм придобил представа какво търсиш. Например темата за 2.5 тди срещу 1.8Т. Поради това съм на мнение, че 3.0 ТФСИ няма да покрие твоите критерии, както не ги е покрил и осмакът 4.2 ФСИ. Според мен търси 4.2 ТДИ V8 или 3.0 би ТДИ. 

Link to comment
Share on other sites

Тъкмо се канех да попитам след всичките дискусии - дърпва ли в крайна сметка това 3.0 TFSI или е по-скоро миксер :)
Явно не е за мен.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...