Jump to content

Quattro vs. 4Matic vs. 4S vs. X-Drive


ThugLord

Recommended Posts

щот масово не правите разлика между първите х-сове и актуалните за кво говорим

Дай ги тия разлики. Всеки казва "няма нищо общо", но никой не казва какво е различното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега защо искаш да го подхлъзнеш човека, не ми е ясно? :hilezh:

Навремето карах една тройка iX и от тогава много ми се ще да не чувам повече за система 4х4 на БМВ.

Макар да знам разликата между онази и "новата" технология!

Да добавя - не съм виждал напоследък живи роднини на тази първата технология по пътя в движение. :hilezh:

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си виждал щото цените на полуоски и каратата са :gruebel: политика странна но и те са вече на 1000-да години и по вероятно да се разпадат от ръжда :hilezh:

Ето ти елементарно обяснение с анимация :rolleyes:

тва е за що годе новите Х-ове.

Аз карах е46 Х и си бях много доволен \даже тая зима два пъти с х-чо колегата ме вади от деликатни ситуаций на паркинг :hilezh: \ Така при него Въртяция момент е фиксиран между предната и задната ос в съотношение 38 към 62% в полза на задната ,зацепването е постоянно с класическа раздатъчна кутия. Няма механични блокажи и Системата се управляма като прилага автоматично спирачно усилие към колелото\а за което се налага.Същото е и при първите "джипки" е53 до фейслифта са с 1х1 същата система само раздатката е по-големичка. След фейса сменят системата с подобие на тази от клипчето и слагат нова скоростна кутия.

Както казах излишно е да се правят някви драматични полемики \ между другото като е толко скапана как пък веднъж не съм имал проблем да стигна там където съм искал безгрижно с усмивка дет няма дизелово ауди куатро във въпросните години ,което е способно на такава динамика кеф срещу подобна цена\ никога няма да има най-добра система и всяка такава следва логиката на автомобила поне при ауди и БМВ като едни от водещите производители

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи имаме проблем, електрониката го открива, изважда от базата данни подобен случай и задвижва моторчето за да разпредели тягата по мостовете.

От там нататък ако има приплъзване на колело работи абс-то.

Правилно ли съм разбрал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да сравняваш джип с кола е все едно да сравняваш кръглото с киселото, независимо от марките им и 4х4 системите.... И много ясно че като дърпа ръчната че ще се завърти... Айде стига с тези клипове от нета, някой ако има реални наблюдения да пише, а не да поства тенденциозни клипове от тубата. Някъде имаше един клип където торсена не може да тръгне на валци. То е такана клипа, но в реалния живот е друга работата...

Редактирано от BAHOLINO A4 TDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде имаше един клип където торсена не може да тръгне на валци.

quattro е рали технология, тестът с ролките е за проверка на селскостопанска техника.

То е такана клипа, но в реалния живот е друга работата...

Затова ли се заби в пряспата и не можа да излезе,задна дясна гума не се въртеше,това е реалността, а на ролките...............

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова ли се заби в пряспата и не можа да излезе,задна дясна гума не се въртеше,това е реалността, а на ролките...............

А на Аудито EDL-a дали щеше да сработи в ситуацията с преспата, според теб?? Понеже съм имал коли с EDL и знам че нищо не става от този "блокаж"... а до колкото знам Ауди торсен не слагат в задния диф...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на Аудито EDL-a дали щеше да сработи в ситуацията с преспата, според теб?? Понеже съм имал коли с EDL и знам че нищо не става от този "блокаж"... а до колкото знам Ауди торсен не слагат в задния диф...

В такава ситуация (като в пряспата) няма да сработи на аудито EDL-а.

И LSD-то на черокито ми няма да сработи. Единствено ръчен блокаж му е майката.

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено че няма да сработи ЕДЛ-а! Въпроса е защо на БМВ умното 4х4 не иска да удари малко спирачка като е краля на ролките? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, не искам да споря с никой тука, но просто да споделя едно "невероятно" мое преживяване отпреди 2 месеца с една "невероятна" X5-ца от 2008-ма 4.4i. След това да добявя и едно много позитивно усещане с една А8-ца от 2009-та 4.2 TDI.

BMW: Един ден трябваше да закарам една X5-ca от Драгалевци до един офис. За целта трябваше на една РАВНА уличка със 3-4 см сняг да обърна, защото беше задънена. Хубаво тръгнах да обръщам и застанах папреки на улицата и това прекрасно возило повече не пожела да помръдне. Нито напред, нито назад. Да кажеш, че съм давал много газ или, че съм направил нещо грешно - НЕ. Накрая се наложи 3-ма души да дойдат да ме избутат за да мога да тръгна! По едно време ми идваше да тегла една и на кола и на све, така се бях нервирал, щото висях 15 минути без да мога да мръдна на никъде на 3-4 см сняг с кола която уж е 4х4!

Audi: 2 дни по-късно, на тройно по-дълбок сняг един приятел ми даде неговата А8-ца за един ден да я покарам малко! Реално не съм се завирал кои знае къде с нея! Вечерта обаче, реших да отида до нас за малко, и нека добавя, че моита улица е ужасяваща и то не, че има дупки, то няма асфалт (с две думи черен път - и то от лошите). Та, тръгнах аз с А8-ка уверено напред и нарочно се заорах в не отъпкания сняг. Спирах пак тръгвах, с газ, без газ....дори за секунда не се замисли дали да тръгне или не!

Сега и двата случая не включват някакви ужасни условия и изпитания на системите, ама така наречената "интелигентна система" щом неможа да ме изкара от 4 см сняг на равна улица, смятам, че няма смисъл от допълнителни коментари! Сега, може и най-новите системи на BMW да са по-сполучливи, но не мисля, че като видя едно BMW на ролери пред мола, ще ме грабнат с невероятните си възможности, особено след като изживях тоя кошмар с X5-цата!

пп: Мойта лична C5-ца не я включвам тука с начина по който тя се представя, щото се обсъждат по-модерните системи!

ПП2: И двете коли бяха с хубави чисто нови зимни гуми Michelin - за точния модел, не помня! Само ширината помня. А8-ко беше с 255 мм, a X5-цата беше с 275 ако не се лъжа!

Редактирано от Creative89
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега няма 2008 х5 с 4.4 освен някои горубленски хибрид :hilezh: Отделно не споменаваш с какви гуми е била щот ако е с летни е ясна работата ако ли не просто не може да бъде. Вие Х-вете за мезе ги взехте 3-4 см сняг :respekt:

Видях че си дописал гумите ...приказки от 1001 нощ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега няма 2008 х5 с 4.4 освен някои горубленски хибрид :hilezh: Отделно не споменаваш с какви гуми е била щот ако е с летни е ясна работата ако ли не просто не може да бъде. Вие Х-вете за мезе ги взехте 3-4 см сняг :respekt:

Видях че си дописал гумите ...приказки от 1001 нощ

Колега, исках да напиша 4.8i грешката е моя, извинявам се! :zustimm:

Гумите бяха зимни чисто нови Michelin, на X5-цата и ги сменяха 2 седмици преди това, а А8-цата незнам кога са слагани, но и те бяха чисто нови зимни Michelin-ки! Най-вероятно и двете са били Алпин Пилот или нещо такова! Не си измислям нищо от това и не лъжа за нито един детайл! Просто споделям за преживяване с 2-те системи! :bia:

пп: Под чисто нови имам предвид, че това им е първи сезон и са купени за тази зима!

Редактирано от Creative89
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И един мармот.... откъдето съм минавал с аудито - оттам минавам и с Х3-ката. Даже на повече места, щото е по - висока. Гумите и на двете бяха с еднаква широчина, 17-ки (естествено на Х3-ката са по - високи), хубава зимна шарка. За целите, за които са правени - реално никоя система няма да се предаде. Другото е хубави гуми (както ги е казал завода - производител (а не нагласенковски истории с "калкулатори").

За кола на задно - не споря, е е по - тегаво отколкото на предно (поне за мен), но тук много зависи какво е разпределението на тежестта. Например с новата петица само на задно съм имал няколко леки затъвания, но с малко лашкане се излиза и е сравнително проходима. С тройка комби - ми се е*а мамата - явно не е мислена...с нови зимни пирели сотозеро 2 - на такива смешни места съм правил затъвания, че ви е бедна фантазията. И след поредното "окопаване" в 4 санта сняг и малко лед и час и нещо мъки - я върнах на Камор преждевремено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aбе колеги какво значение има какви точно са гумите при 4-5см сняг и равен терен? То при 10см сняг дори с 10годишни летни пластмасови гуми няма шанс да заседна освен ако не е голям баир. И на мен ми е съмнително това х5 да се предаде толкова лесно, но пък какви ли не смешки видях тая зима тъй че...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този спор е безсмислен, не вервам някой да има акции в БМВ или Ауди, та така ги защитавате.

Истината е, че тези системи са правени с цел колата да е по-стабилна на разчистен път и да са лесни за ползване.

Като не е имало 4х4 и зимни гуми, как са карали зимата?

Сега, верно че БМВ малко прекаляват в рекламата - "най-интелигентната система 4х4" - ма аз нема да и давам да решава квадратни уравнения.

Обаче с Х5-ца и Кю7 се минава през по-кофти места от А8, просто защото са по-високи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз всъщност още в началото написах доста ясно, че не искам да се заформят каквито и да е спорове, ами просто реших да разкажа за впечатленията ми от от съвременните xDrive и Quattro. А и добре, нека да приемем, че не е било 3-4 см сняг, да приемем, че е било двойно повече - така ли трябва да заседне един уж проходим SUV дори и на 10 см....? Ся понеже ми наскачаха колегите, за гуми и незнам си какво още, ако мислите, че може да се справи по-добре тая кола с каквито и да е гуми или условия, аз лично се съмнявам. Специално за тая X5-ца съм чувал толкова много оплаквания и проблеми, особено с поведението и на пътя, че не е истина! Но да не се прехвърлям в някъв офф-топик - за мене тоя "джип" е смехотворен както и системата му за задвижване! Нека подчертая, че не съм карал друго BMW след 2008-ма с xDrive, така че вече може да не е така и може да са по-добре нещата! Даже, като се замисля май не съм карал изобщо друго BMW дето да е 4x4! А по това което ми показа тоя Х мисля да пропусна и за напред! Дефакто, нема значение! Ако искам да си взема нещо което има истински 4х4 умения и фунционалност, то със сигурност няма да се обърна, към която и да е от 3-те съвременни системи! :bia: Вече имам една 350 GD от 92-ра, която си върши работата перфектно! Без системи, без електроника и т.н. - груба железна история ама си върши работата.

пп: Е сега се сещам за един детайл който, може и да е оказал слабо влияние върхо способностите - улицата беше павирана. Снега беше навалял през ноща. Пък, може и гумите да са били виновни, щото са широки! :gruebel::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам такава х5-ца и оплаквания от пътното поведение няма. Гумите са прекалено големи за зимата(285 задни) и настройката на автомата и 4х4-то е прекалено агресивна, но единствения вариант да заседнеш е колата да легне по корем на снега. При Ауди и Мерцедес е същото положение.

п.с. Х5 не е джип, а комби.

Редактирано от msi200
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комби ли ?Нямат ли джип бмв ?А SUV ?

touring при бмв, какво е ?Хечбек ?!

:)

Мишо (msi200) имаше предвид, че X5 и X6 са повдигнати комбита!

Q7 и Allroad също

Джиповете са съвсем други автомобили, предназначени за офроуд. BMW са конструирани за onroad. Не вярвам това да ви изненадва.

msi200 има и истински джип, подготвен за където трябва и знае каква е разликата спрямо BMW-то най добре.

От сняг до сняг има доста разлика. Знаете, че ако е пресен или е доста студено навън той е крехък и може да се пори из него , ако ще и 30см да е. ДРуг път има 5 см, ама е тежък, а отдолу лед и тогава системите 4x4 се предават,и попадат в кофти ситуации.

Няма какво да спорите за А8 и X5. Ако толкова искате да ги сравните, обуйте ги с еднакви гуми и отивайте на едно и също място за тест. Ако не го направите всичко е празни приказки.

Да ви разкажа една случка с моята шестица по-миналата зима. Качвахме се по Витоша една вечер с колеги от клуба и на едно уширение реших да си паркирам колата далеч от пътя. Трябваше да влезна в неотупкания сняг отстани. Понеже напред боксувах и не успях да прибера цялата кола от пътя, реших да я "бодна" на задна. Вкарах я с засилка и я оставих. Разходих ме се с на bubsan А8-цата и след 30 минути се върнахме.

Около моята кола имаше 3 субару и един сеат на предно. Сеата се беше бодна до мен в снега по същия начин. Едното субару го дърпаше с въже да излезне.

Другите две субара бяха повдигнати като рали автомобили, с тънки зимни гуми. ЕДното даже бе докарано с колесар и му смениха гумите с такива с шипове.

Тръгнах да си вадя А6-цата, която бе със зимни гуми на една година!!!

Не успях да я помръдна. Понеже е ниска и беше легнала по коремче. Момчето със Субарото дето извади сеата ми каза да изключа всякаква електроника. Направих го , но въпреки, че всички гуми въртяха според хората отстрани, колата не помръдваше.

Тук идва кофти момента: Шофьорът на едно от повдигнатите субару бе младо момиче. Знаете ли какво ми каза?

Каза ми следното: Къде си тръгнал с тази кола в този сняг, тя е за пред кафетата!

... a аз съм тръгнал на Quattro Challenge Vitosha

Преглътнах го със свито сърце, но истината и до ден днешен е такава. Тия коли са за по пътищата и не се самозабравяйте с тях мислейки, че са нещо велико.

Имате предимство пред колите с предно и колите със задно само.

Взех си джип и вече спокойно си карам извън пътя - той е направен за там и повярвайте ми няма нищо общо с лека кола 4x4, няма никога и да има.

надявам се да се срещнем пак със същата мацка да и върна коментара :hilezh:

Без да съм карал X-drive смятам, че quattro, x-drive , symetrical 4WD на Subaru и всички други подобни системи монтирани на леки коли имат доста сходни възможности. Стават като се ползват по предназначение. Това да се оплюва друга марка не го разбирам, както и не разбирам разни такива клипчета като тези на BMW с валците, в които изтъкват своята си система оплювайки тази на конкуренцията. Това са глупости.

И истината е eдна - Няма най-велика система 4x4.

БМВ може да си наричат тяхната най-нтелигентната предвид количеството елктроника управляваща е, но това не значи , че е най-добрата и проходима....

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да, едно голямо комби е Х5 като ML, и Q5/7. Само да вмъкна, цяла зима карам на жената колата(ML) с зимни гуми почти без грайфер и до сега един път не съм закъсвал, а си го ровя доволно в преспи със сняг, а ML-a е с 3 отворени диф-а и келявото ESP-което играе ролята на блокаж. Кой не вярва да намери сняг и да му покажа.

П.С. С Тойота ми бе по-терсене(да не утепам някой) като я карах зимата(заради липсата на АБС, ЕСП и тнт).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...