Jump to content

Quattro vs. 4Matic vs. 4S vs. X-Drive


ThugLord

Recommended Posts

Като почнете куатро та куатро, ами то има 7поколения, отделно при последните има като опция заден спортен диференциал и Crown gear централен диференциал, така, че от куатро до куатро има огромна разлика в поведението на колите.

Не съществува такова понятие като най-добро 4х4, всяка система има недостатъци.

Ако ще се взима БМВ то ще е само на задно и заради задното и с мотор +200к.с. за да може да става за нещо. :gruebel:

Ако ще се купува 4х4 то за тая цел има Ауди, Мицубиши, Субари, Порше, Нисан, Тояга и т.н. и т.н

Напълно си прав. При първите поколения quattro разпределението е 50/50, после става 40/60 т.е гони се ефекта на лек дрифт като при задното и тнт и тнт. А за спортния диф. на Ауди чувам само хубави неща от мой приятел с С4(а той не е като да не е имал спортни коли). И аз съм на мнението че ако искаш БМВ-трябва да е със задно, това е чара на марката и удоволствието да караш БМВ, макар че при проследните модели(в България) около 70% от продажбите са с Х-драйв:zustimm:. Явно ниската цена спрямо моделите със задно карат повечето хора да избират Х-драйва. Аз лично не бих...

Редактирано от BAHOLINO A4 TDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е разликата с първите хиксове?

Извинявай, ама не ми се търси сега, но в офроуд форума имаше една тема с обяснение за разликите между Х(първите) и Х-драйв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как няма да са 70% хд като повечето си купуват псевдо дждипки като х5 и6 то ако не са 4х4 ХЕ хе в раздела с лимузините надали е така.

Колкото до старото х(е46) то е с раздатъчна кутия лично аз имах единствено проблем с едно каре за 3 години и нещо и 65-70 х км.

През цялото време ми доставяше удоволствие и съм закъсвал единствено в 60 см преспа :zustimm: в която се забих заради моя грешка не по вина на колата. Няма нужда да се обиждате на куатро просто другите също правят нещата да вървят :hilezh:

Отделно че как точно ги сравнявате :gruebel:

За мен Х-са ще реагира много по-бързо на терени с различно сцепление и не особено дълбок сняг или кал ,трева в по-тежки калища и снегове може би куатрото да е една идея по-проходимо поне тия дето съм карал.btw БМВ-тата са с по-широки джанти и гуми а тва не им помага+ че собствениците си мислят че са хванали бога за рога :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един търговец от БМВ ми даде тази инфо, понеже при новите коли разликата в цената между Х и не Х е към 2-3к. лв, та явно в Бг-то е тегаво само със задно :gruebel:

П.С При всички Х-дайв има раздатки.

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми де да знам Аз примерно бих дал пари седмицата ми да е не 4х4 добре че всъшност модела няма :gruebel:

Пък и актуалната седмица като взема след 2-3 години живот и здраве пак ще е на задно 100% пък нека се развиват митовете и легендите куатро 4х4 задно vs предно и т.н

Редактирано от optimist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, ама не ми се търси сега, но в офроуд форума имаше една тема с обяснение за разликите между Х(първите) и Х-драйв.

Не можах да я намеря.

За мен Х-са ще реагира много по-бързо на терени с различно сцепление и не особено дълбок сняг или кал ,трева в по-тежки калища и снегове може би куатрото да е една идея по-проходимо поне тия дето съм карал.

Няма начин. В единия случай трябва да се активира програма, която да задейства АБС-а и/или вискомуфата, в другия случай имаме самоблокиращ се постоянно работещ дифф. Т.е. на дифф-а няма какво да му се задейства и времето за реакция е 0.

Ауди могат да си кръщават както искат "поколенията" куатро, но по същество и от гледна точка на проходимост поколенията са две - със и без торсен. От близо 30г. всичко е с торсен.

Едно Ауди 90/2.3 е една от най-проходимите машини (стига мостовете да не са във въздуха) - има тежък бавнооборотен мотор на предния мост, самоблокиращ се среден диф, твърд блокаж на задния, голям клиренс и сравнително ниско общо тегло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко идва от баланса. БМВ-то е с по-лека предница, за това буксиват предните гуми, докато Аудито има "умрял кон на предната броня" и издрапва.

И кое провидение ти го внуши това??? Кое точно прави предницата на Х-а толкова по-лека, че да има такова решаващо значение за потеглянето? Колко според тебе е по-лека? :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май БМВ-то е най-добре

Същината на теста е какво се случва, когато предните колела подминат бетонната основа и изгубят сцепление. Ясно се вижда, че единствено аудито успява да прехвърли въртящия момент към задните колела, след като предните стъпят на леда и изгубят сцеплението, и съответно преодолява докрай препятствието..

Редактирано от Костадинов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм гледал теста дето коментирате, но ако тестваните коли не са обути с еднакакъв размер, марка и модел гуми всичко е вятър работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кое провидение ти го внуши това??? Кое точно прави предницата на Х-а толкова по-лека, че да има такова решаващо значение за потеглянето? Колко според тебе е по-лека? :lol:

Колегата е още в миналия век.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса, че бемве не се оправя никога, по никъв повод, на никви ситуации. :) Дойде ли зима и сняг и всичкото бемвист резко започва да харесва уюта и топлината на юрганите, и към първа пролет пак така резко тръгват с мавашита и каратета, а то че па пусто бемве вземе та прегреее, па роди ! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де... оставете го Q3то... дайте, да коментираме Q5 и Х3! От известно време насам, форума се напълни с клипове, как Q5 се проваля на разни рампи с ролки(естествено "X"рампи) и тем подобни, даже повечето от вас, се схващаха на тези глупости! ...и сега се вижда/доказва, че това е пълна манипулация от страна на БМВ! Въпроса е: Защо на БМВ им е нужно, да стигат до манипулация, за да доказват, че тяхната система е по-добра? :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не рабрахте ли че тези клипове са тенденциозно направени с цел да представят една марка по-добра от друга, и нямат нищо общо с реалната дестивелност! Пробвал съм почти всички видове 4х4 ситеми при премиум марките коли, и мога да кажа че единствено 4х4-то при Волво не струва, при другите марки системите са почти еднакво надежни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето едно Волво в опит да превземе зимен Мургаш

image132.jpg

Мисля, че отзивите за него от страна на колегите бяха добри.

Цитирам:

"Тук Волвото се справя чудесно с пряспите, благодарение на перфектната си компютърна система.Липсата на големи ходове , се компенсира от гъвкавите спирачни усилия.Виждам пред очите си, как някоя от гумите, поспира за миг, това означава, че е имало приплъзване, неуловимо за сетивата.

Спомням си, че така деистваше и Мицубишито ми. Усещането вътре е сякаш някой подръпва побутва колата от тук от там и тя някак като по чудо продължава да се движи, макар да се влачи по корем.

Съвременната техника не е за подценяване. Докато работи изправно"

image237.jpg

"Волвото, през цялото време се справяше " безобразно " добре, спрямо паркетните настроения битуващи из форума"

"Изобщо при преодоляване на препятствия, гумите му като естествени окончания на спорните "А" рамена, често увисваха във въздуха,

но компютърът ги блокираше безпогрешно със спирачка, пренасочвайки усилието към колелата с по голямо сцепление.

Хубав алгоритъм."

image147.jpg

image239.jpg

Ето тук историйката

Всичко опира до гуми, просвет и това колко е луд шофЕра. Другото са подробности от пейзажа :steinigung:

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, уж на Волво задвижването било гадно, обаче в истинския живот върши перфектна работа. Затова не вярвайте на клипчета в интернет :steinigung: Друг е въпроса, какво ще стане, ако му се скапят датчиците на АБС-а от калта, но това важи за всичките "модерни" 4x4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аман от клипчета! Истината е че квадрото си е перфектно работеща система в така нареченото ежедневие, както каза msi200. Карам куатро от 5 години и мога да кажа, че е супер. Аз поне кусур не мога да му открия при условие, че наистина условията изискват 4x4 система. Спира да помага като колата легне по корем, но в това положение всички други системи също са мат.

Рампи, импровизирани трасета и други тем подобни нелепи сравнения са журналистически глупости. Все едно да си кача сега джипа на рампа и да гледам какво прави :steinigung:

Нали в планината го виждам всяка седмица каква копачка е и как се представя, пък нека някой книжен плъх и за него да пише нещо - все ми е тая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като казах Волво, визирах леките коли, за СУВ-овете незнам как е. Та, като съм почнал да се доизкажа :steinigung: Карах едно S60 AWD 2.5T към 210коня мисля беше. Та, задното предаване толкова непредвидимо и със закъснение се включваше(а като се включи поведението на колата съвсем друго) та на няколко завоя като влизах с по-висока скорост щях да се очистя. Отделно има едно забавяне околко 3-4 сек след като забуксуват предните колела докато почне да предава към задните, абе въобще трагедия. Колата, беше на няколко месеца когато я карах(и още я карат), та не е имала някакъв дефект.

Редактирано от BAHOLINO A4 TDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

XC90 e все едно Ауди А3 куатро, напречен мотор и халдекс, чист паркетник малък ход на окачването, твърда возия, голямо

междуосие.

Като се опиташ да я сриташ от место почва да бута предницата и да недозавива и т.н..

Не че е лоша колата има доста достойнстава и все още се продава добре въпреки, че е на 9години.

Въпроса, е че дори и с това "елементарно 4х4" върши перфектна работа на собствениците си :steinigung: .

Редактирано от niikoo_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рампи, импровизирани трасета и други тем подобни нелепи сравнения са журналистически глупости. Все едно да си кача сега джипа на рампа и да гледам какво прави :steinigung:

Нали в планината го виждам всяка седмица каква копачка е и как се представя, пък нека някой книжен плъх и за него да пише нещо - все ми е тая.

Рампите не приличат ли на някои оффроуд препятствия?

За проходимост не искам да пиша, защото не съм карал джип Ауди или БМВ.

Аз намирам само 1 кусур на куатрото - недозавиването. Повече недозавива, отколкото презавива. При Х-драйв е обратното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе на сняг хич недозавива.

А и дори и да има недозавиване то това не от 4х4 задвижването, а от разпределение на масите настройки на окачването и т.н.всички заводски автомобили са настроени да недозавиват, даже мога да ти покажа как 318/320ката само си бута предницата и не иска да се върти в кръг. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли някой да каже пример за недозавиване в реалния живот? Ама говорим за каране по нормалните пътища, а не писти с лудо сцепление, супер широки и се засилваш мощно с новите гуми...

Защо на кръговото засилваки се постепенно не мога да го направя да недозавива, а вместо това винаги тръгва задницата? Нали това трябва да е показателен тест уж? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...