Jump to content

До кога ще плащаме супер цифри за услуги в България


Recommended Posts

Май отговорът на този въпрос е даден, ако не се лъжа, още преди почти три века и се свързва с термините: свободна икономика, невидима ръка, тъсене, предлагане, равновесна точка и т.н,

Т.е каквото и да си говорим тук, нещата са такива и трудно можем да ги променим. Единствено можем да си помогнем, ако изискваме небходимото качество за платената цената, винаги си търсим правата и гоним до дупка при некачествено изпълнение.

Останалото е надничане в чужда паничка, за съжаление най-често практикуван национален спорт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 110
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Нямам нищо против да си платя, че са ми сменили гумата или нещо друго по колата, всеки работи за пари, НО не може да не се издава касова бележка, не се носи отговорност, държавата не взима нищо от "майстора", това си е 100% печалба, е това няма да стане и трябва да се промени!!!

Ценоразпис на видно място и за всички еднакво, плащане на такси и тогава вече няма кой да се оплаква. Проверки, глоби и докато се научат, баси вече ми писна и на мен от тези работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През 2000 година плащах " Патент" 2000 лв ( две хиляди лева ) за да работя. Отделно осигуровки и т.н. От Пикадили с 20 лв. излизах с пълни дисаги. Та и отделно инструменти, и какво ли не. Не случайно продължавам да твърдя, че много неща във фирмените сервизи са по-евтини, като пари, като време. В много от гаражите се учат на колите ни, а във фирмените сервизи персонала е обучен, вършил е вече повечето от нещата и не се "учи" на колите ни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През 2000 година плащах " Патент" 2000 лв ( две хиляди лева ) за да работя. Отделно осигуровки и т.н. От Пикадили с 20 лв. излизах с пълни дисаги. Та и отделно инструменти, и какво ли не. Не случайно продължавам да твърдя, че много неща във фирмените сервизи са по-евтини, като пари, като време. В много от гаражите се учат на колите ни, а във фирмените сервизи персонала е обучен, вършил е вече повечето от нещата и не се "учи" на колите ни

[/quo

Точно това имам предвид...ама как да стане целия филм...кой да ги контролира. Голяма част от приятелите ми ходили в разни сервизи после пак същите оплаквания а кинтите са им ги взели...ходи се оплачи на арменския поп. Пресен пример купува си мой приятел чисто нови гуми от диана и там майсторите се опитват да го убедят че джантите му са криви, той отказва да му ги изправят слагат му гумите и предницата тресе. Отива в друга гумаджийница свалят гумите качват джантите всичко ок струни..гумите криви и то яко..еми нали са майстори нали уж голям магазин за гуми, еми да му еба майката могат да те направят на маймуна. Как така няма да разбереш кво е криво джантата или гумата нали с тва се занимаваш...ще ти вземат по 35лв за изправяне на джанта и кво същия К_Р.

Просто трябва да се направи нещо в насока подобряване и контрол на качеството на услугите и тогава да ми се пъчат и да искат цифрички..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един цитат:

Ако съм сбъркал раздела не ми се сърдете, защото в момента съм ,,син" от гняв.

След като ми ремонтираха рейката, поради теч в сервиза на майсторите в бл. 9(10) МЕИ, установих луфт в новата. При първа възможност разгледах детайлно предницата и установих,че това не е моята рейчица( беше на 160000км).

Майсторите ми казаха, че се спират течовете, чрез шлайфане и набиване на втулки. Проблеми свързани с износване на гребена и пиньона са нерешими. Не съм доволен от работата на хората от МЕИ София. 100% съм убеден, че са ми сложили друг кормилен механизъм. Взеха ми за ремонта+сваляне+качване=300лв. Може би ако беше свалена и занесена, нямаше да направят размяната. Когато всичките операции се правят от тях са сигурни, че могат да лавират, защото много малко собственици имат възможността да знаят какво е било преди това. Колата досега съм ремонтирал само аз и знам, че късите и дългите кормилни накрайници са ми оргинал. Но след смяната имах къси накрайници оргинал- разбити и дълги с цвят зелени......... Само нерви....... И за капак на всичко ми се обадиха да я закарам на другия ден. Закрах я и ми сложиха друга рейка, като ми заявиха, че това е най- добрата която са успели да намерят по моргите........ Само нерви.... И сега си карам колата с натегната рейка, за да успеят майсторите да намалят луфта...

Понеже става въпрос за Вектрата ми не се сърдете, а се пазете!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление това е проблемът с "майсторите" - трябва да им висиш над главите (ако те пуснат, разбира се) и накрая пак може да ти "сложат шапката".

Не всички които си правят нещо по колата, са с деформирано соц. мислене... Вие викате ли сертифициран електротехник да ви смени крушките вкъщи? Което мога да правя, го правя сам. Ако нямам време или което не го мога - плащам на специалист...

В България е на много ниско ниво движението за защита на потребителите. ЕС ни съветва: Научете си правата на потребители и си ги търсете!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също изпатих от много добър ел.техник.Колата ми запали - угасне,запали-угасне,така много пъти.Закачих я на буксир та при маисторите.Оказва се ,че имобилаизера сигурно не чете ключа.От там при ел.техника с компютъра,тои ми каза да оставя колата и ще ми звънне когато готова.До 16.00 не ми звъъна и аз реших да го направя,,ААА да готова е но се замотах нещо,ела да я вземеш,,.Та отивам аз и започва да ми обяснява на дълго и широко. Докато ми обясняваше разбрах,че процедурата е траяла час-час и половина.Горе доло си мисля аз 50-60лв. ще ме оправят като се има впредвит,че живеем в България и надниците ни какви са.Накрая го питам ,,Колко ти дължа ? Еми 180лв.,,.Мен направо ме заболя главата :hilezh: ,но какво да направя извадих и платих.Та колегата е прав тук живеем не в България,а в Германия ли или в някоя държава където хората получават по 5000 евро заплата.Еми днес три коли по 180,каква е тази надница???????????.Имам магазин от 15години и такава надница дори при хиперинфлацията не съм изкарвал.И аз плащам патенти,лицензи ама такова нещо? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20 лева накладки разпраа :rolleyes: аз зимам по 25 30 зависи

ти знаеш ли колко струва 1 гаечен ключ номер 10

знаеш ли че само оборудването не мога да си платя ако ще всеки ден в продължение на 1 месец да сменям по 3 чифта накладки примерно

не мога да разбера такива като тебе защо не си ги правят тея елементарни според тях процедури у дома сами

ми един зъболекар като за ч час работа ти земе 100 120 лв на него що не му кажеш нещо или той е лекар наиш колко е учил..........

кфалифицирането не го броя като разход щото последно време сички майстори са самоуки а ми зъболекара примерно

наиш колко чифта обувки е скъсал на баща си

и този с имобилаизера кфи надници бе пич ,объркал си реиса ма в буквалния смисъл

за такива като вас треа се почне така

1.Доставка на части 20% за мен

2.Демонтаж гума 1.5лв

3.Демонтаж накрайник

-развиване гайка 3лв

-разхлабване гайка накрайник 3лв

-разхлабване накрайник 3лв

4.Монтаж накрайник 3лв

5.Монтаж гума 1.5лв

Ся как ти изглежда дали работя на надница според теб ?

Редактирано от lubomir anastasov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20 лева накладки разпраа :rolleyes: аз зимам по 25 30 зависи

ти знаеш ли колко струва 1 гаечен ключ номер 10

знаеш ли че само оборудването не мога да си платя ако ще всеки ден в продължение на 1 месец да сменям по 3 чифта накладки примерно

не мога да разбера такива като тебе защо не си ги правят тея елементарни според тях процедури у дома сами

ми един зъболекар като за ч час работа ти земе 100 120 лв на него що не му кажеш нещо или той е лекар наиш колко е учил..........

кфалифицирането не го броя като разход щото последно време сички майстори са самоуки а ми зъболекара примерно

наиш колко чифта обувки е скъсал на баща си

и този с имобилаизера кфи надници бе пич ,объркал си реиса ма в буквалния смисъл

за такива като вас треа се почне така

1.Доставка на части 20% за мен

2.Демонтаж гума 1.5лв

3.Демонтаж накрайник

-развиване гайка 3лв

-разхлабване гайка накрайник 3лв

-разхлабване накрайник 3лв

4.Монтаж накрайник 3лв

5.Монтаж гума 1.5лв

Ся как ти изглежда дали работя на надница според теб ?

Много добре знам колко струват ключетата........

а ти знаеш ли кой взема по 20% на днешно време а?

Слава богу че повечето неща си ги правя сам, щото иначе не стига че караме 20 годишни коли ами ако ходим постоянно по сервизи не трябва да ядем или да не караме антиките...

Супер кожодери има във вашия бранш.....нали всяко правило си има изключения

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Учили са в СПТУ, ако помните още какво е.

СПТУ = Сульо и Пульо тръгнаха на училище!

СПТУ = Серийно производство на тъпи ученици!

Имаше и ПУЦ = Пульо учи цифрите!

:wall::wall::rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все едно ти идваш в магазина за сирене и аз ти го давам 5 или 6лв.според това как си облечен?А за реиса от такива като мен си изхранвате семеиствата.Та за теб 30лв. за един накраиник малко ли ти се струва?Та хората работят за 300-400лв.,ти сигурно изкаш 3000-4000.И аз изкам ама няма,все пак живеем в България където хората обедняха .А за ключе 10 и тем подобните би трябвало да се работи с малко акъл а не да блъскаш като хамалин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи за чистата печалба си е така но пък за всеки влак си има пътници.Аз например не мога да си сменя накладките и карам колата на сервиз.Не се оплаквам стига работата да се свърши както трябва.Тоест стига цената да оправдава качеството,всичко е нормално.А за зъболекарите все те са ви в устата :stupid: .Разпитай следващия път зъболекаря ти колко струва някоя от машинките с които ти бърка в устата.А и да мога да твърдя че всеки един учил за тая професия и изобщо медиците са учили много много повече отколкото който и да е автомонтьор като изключим вишистите.Казвам го от страната на студент по точно тази специалност.И не ми казвай,че всички си вършат съвестно работата,защото наскоро се наложи да ходя до сервиза на една марка за да взема един автомобил и по грешка влязох в сервизното помещение знаеш ли какво видях.Автомонтьор който се набираше на кардана на един джип които е на поовин година псувайки че не може да го свали-не мисля че на това са ви учили на великите курсове.А имам много приятели които завършват такива училища и мога да кажа че всички започват да работят като монтьори а повечето държат гаечният ключ като вилица за хранене и не знаят изобщо къде се намират.

Редактирано от Angelpleven
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки работи това което може ,разбира и евенуално го е учил.И все пак трябва да сме коректни с ценообразуването,не да свалят по три кожи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе 1 въпрос имам! Аме честно!

Защо в тая държава всичко е недоклатено бре?

Щото всеки сам си е майстор за всичко и за колата също!

Диагностика сами си правите, сами преценявате кое колко е износено и колко може да кара още. Годишни прегледи - те са за аматьорите бе. Ние си знаем как ни е колата - екстра си е - от 5 г не е влизала в сервиз (всъщност никога, щото майсторите са бабаити, дето се опитват да ни извадят от камарата с кинтите дето сме се зарили в нея, а и на колата нищо и няма - нали си я карам всеки ден - знам си я, аз съм и спирачен стенд, и газанализатор, и ваг-ком, и секви ненужни джаджи дето ги има и ни вадят очите с тях да ни кажат колко сме я втасали).

Сервизите всичко у джоба турят, нема значение че се плащат данъци, осигуровки, ДДС-та, данък печалба, за маслото требе да има фирма да го събира, за отпадъците - също, щото са силно неекологични.

А БЕ! ТИ, КОЙТО СИ ПИСАЛ ПЪРВИЯ ПОСТ И СИ ПУСНАЛ ТАЯ ТЕМА! ТИ! ИМАШ ЛИ ИДЕЯ ЕДИН СЕРВИЗ, ЗА ДА Е СЕРВИЗ КОЛКО УСЛОВИЯ ТРЯБВА ДА ПОКРИЕ В НАШАТА МИЖАВА ДЪРЖАВА?!

Да! На теб ти е писнало от гаражни майстори и други самообявили се за такива, дето освен да ти вземат парите и да ти окензат колата друго не могат! Е що ходиш при тях бре! ЩО БРЕ?! Що не идеш в Сакар, Юнитрейд, Порше!

Щото не стават за нищо, ама не знаеш че всичко което се прави там се документира и после можеш да си търсиш правата. Не е като да идеш при Коце - Жицата, Пешо - Мирковския и не знам още къде.

Не ти сам ще се набуташ у лайната, и после ше викаш - миришеееее. Еми да мирише бре.

ДОКАТО В ТАЗИ ДЪРЖАВА СЕ ТОЛЕРИРАТ РАЗНИ НЕГОДНИ, НЕКВАЛИФИЦИРАНИ, НЕЗАКОННИ И ПРОЧЕЕ ГАРАЖЧЕТА - ще плачете.

Има 10 теми за читави СЕРВИЗИ. Но никой не ще да иде там. Скъпо е и са мърлячи. Като се замислиш - мърлячи сме сите и държавата ни е такава, и майсторите също. А не е скъпо, просто някои предпочитат да трошат пари 3 пъти за едно неяо, вместо да идат 1 път.

Айде със здраве.

Р.С. От 4 дена колата ми е в сервиза при Сашо. Дотам пристигна на Пътна помощ - законна. Сервиза е законен 100%. Двигателя е на съставните суи части. Ремонта минава 1300 лв. Сменя се всичко дето е преценено за смяна. Двигателя свети и отвън и отвътре. Що ли не си го разглобих у хола на дивана?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре кофти за каляската :hilezh:

Към колегата краси110, аз не преценявам хората по това как са облечени и с каква кола са поради простата причина

че казвам цената ориентировъчно предварително

Лошото е че не винаги ни е посилно да кажем точната цена, смяна на масло и филтри на 1.8 вагов мотор от 90те

колко според теб ? ами колко да му кажа и да му взема при положение че предишния самозванец псевдо майстор

не е завил пробката в картера ами с чука е набил някакъв си болт с тефлонова лепенка а кажи ми сега как да те ориентирам с цената

от къде да знам аз че трябва да хвърча за картер (да знам че е прав а не на ДЖМ) да хвърча за гарнитура която да знам че няма да протече

други ден защото са я правили кюрди в анадола как въобще да поема отговорност първо че съм си свършил качественно работата

с тея части който трябва да се впишат в твоя бюджет от 30лв и после как да ти кажа ориентировъчна цена

А и през цялото това време да искаш ти да ми висиш на главата, и накрая ако може по тънко да излезне Аз не съм магьосник а автомонтьор

и за да стане нещо качественно най малкото трябват качествени части , а цените ги съобразявам изцяло със себеси и това колко бих дал аз примерно за този ремонт ако нямам представа от автомобили просто защото тоя клиент трябва да дойде и другия път при мен повлиял се от цената а не качеството на работата ми

и кой е ощетен в случая според теб ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се включа.

Имам няколко теми с проблеми от сервизи и най-вече за доверения сервиз на ЛЕВ ИНС "ДИС СЕРВИЗ".

Та не само че подменят здрави части, а и на всичкото отгоре те убеждават че са твойте.

Та от един сервиз в друг "ограбена, не ограбена а МНОГО ОГРАБЕНА ми беше колата" за което продължавам да лижа рани и да я възтановянам. Към колегите истински майстори, свалям ви шапка. Има много кадърни майстори, но за жалост работят за някой и този някой ги ограбва както тях така и нас. Но има и мн. пишман майстори които ти подменят здрава част със здрава и проблема си остава.

Примерче:

Преди две седмици си взех колата от сервиз "както един колега по нагоре се е изразил-ходете при познати", та и аз така и.............

Взимам си колата от ремонт на предница и ужас отново тропа, връщам се при майстора и го питам освен биалетките "които аз си купих" какво е сменил още, а той ми отвърна, че е сменил преден горен ляв носач и че всичко друго било здраво.

Носача е рециклиран до зологическата градина и понеже аз знам че там взимат по 25лв. със смяна на танпоните, той ми отговори че му взели 35лв. при което онемях "знам със сигурност че правят 20% отстъпка на редовни клиенти сиреч майстори", но да продължа, ремонта ми струваше 90лв. и нито пени по надоло.

Попитах го защо не е прегледал предницата и отсранил проблемите нали си плащам и искам качествена услуга.

Всичко бил прегледал ама нямало друго разбито :hilezh: :hilezh:. При повторен преглед естествено без да си плащам се оказа че двата горни десни носача са разбити и че трябвало да се сменят "рециклират", е те тук откачих, защото му бях казал че от дясно ми тропа и се съмнявах точно за един от тези двата.

Понеже работата ми е такава и нямам време да си оправям колата сам се доверявам на майстори и сервизи, "само да подчертая че съм кадърен и грамотен човек, а не с две леви ръце", и искам като си платя да съм доволен от услугата, а не после при друг мастер и т.н.

За колегите ИСТИНСКИ МАЙСТОРИ още един път, ПОКЛОН И ШАПКА ВИ СВАЛЯМ, защото това е занаят а не професия.

Е сега да не се възгордеете че ще ви падне рейтинга. :hilezh:

Редактирано от sladura_vkp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо по-хубаво от това , да отидеш при майстор , да си платиш , да си вземеш колата и всички проблеми , за които си отишъл при него да са вече отстранени. Толерирам напълно кадърните майстори , които наистина разбират от работата си и влизат в положението на клиента. След последното ми ходене в сервиз , вече съм напълно отчаян. Проблемът беше , че скоростният лост играеше много . Като всеки нормален шофьор , веднага си помислих , че някой от тампоните на двигателя е заминал . Отидох във въпросния сервиз и майсторчето ми се обяснява половин час , как тресенето се дължи на прекъсване на двигателя и как щял да го "пипне" , за да се оправи. Все пак не позволих да ми пипне колата , а му казах да я вдигне на подемника и му посочих кой тампон да смени. За мое щастие - след отвъртане на болтовете , едната част остана на двигателя , другата падна на земята (напълно скъсан). С този пример искам да кажа , че в сервиз не трябва ние да казваме на майсторите какво да сменят , а точно обратното. Общо взето майсторлъкът им се състои в гледане на боб.

Редактирано от iovkom
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да изразя мнение по повод оторизиризираните сервизи "Ауди/Порше" - "Юнитрейд" като чуят кола 96 год. казват, че нямат вече софтуери за тези коли, а 90% от Ауди клуба караме именно такива коли... За това се чудим всичките в кой гараж и гаражна клетка да намерим своя майстор. Ако не вярвате ще ви дам едно от 2-те си Аудита (100 93г. и А6 96г.) и се пробвайте да му направите центровка на двг. в "Юнитрейд", за да чуете техния отговор. Другият наш ауди майстор Жоро суходолеца (ако не се лъжа) му се обаждам по телефона и той няма софтуер за нашите коли...от тези години "били стари вече". Другият въпрос с майсторите, като видят механична инжекция се плашат като дявол от тамян и защо?! Нали има 3 настройки и 4 датчика, при които трябва се измери напрежение, но те "майсторите" явно не могат да борават с мултицет. Какво толкова е сложното на тази механична инжекция... просто трябва да знаеш къде да пипнеш. Мен ми е ясно, че работата след псевдо майстори е много по-трудна от колкото да пипнеш след кфалифициран майстор. Към gsb , би ли ми казал кои са тези 10 читави сервиза, които се занимават с механичната инжекция и да им ясна как работи тя и къде трябва да измерят напрежение и т.н. Но преди да ми ги препоръчаш, виж дали наистина знаят за какво става въпрос, а не като вдигнат капака и видят мотор AAD или ACE да се чудят "къде е млякото".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сервизи с превъзходно качество на обслужване и техническо оборудване работят поне с 30% надолу в провинцията.

За нищо не намеквам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майсторе, майсторее... Така ти казвам че не ти знам името.

И на кого казвате "Майстор"?

Едно време за да станеш Майстор е трябвало да чиракуваш, после да станеш калфа при същия Майстор и накрая държиш изпит пред задругата на майсторите да ти позволят да станеш Майстор за да имаш собствен дюкян.

Да ама сега криза, секи се е фанал за "гедорията" и къса болтове наред.

И като си плати:

Наем, ток, отопление, телефон,

Счетоводство

Интернет

Абонамента на BOSCH-EsiTronic

Заплатите

Горивото на колите

Данъците на всичко това отгоре...

И КВО?

Преди години ходех при едни които ремонтират таксита. Тънкачи. (чудиха ми се как така съм си купил нов волан за ладата.)

Прави оглед - левия спирачен маркуч е за смяна. Викам - смени и десния. Оня ме гледа така :flipoff:

Отказа, парира ме с лафа: "Ти като си счупиш единия крак и двата ли си гипсираш?"

След 6 месеца се спука другия маркуч. Отивам - оня ми вика - Лелееее, как си карал с тоя маркуч. Абе, аланкоолу нали ТИ не го смени преди 6 месеца че щял ДА КАРА.

Не знам как е ама и така не е. :respekt:

Това да се ползва динамометричен ключ - ЗАБРАВИ. Машина за обезвъздушаване на спирачки? (това какво е?).

Мултицет? О чудо на техниката.

А найлончета на седалката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пускам тази тема за да призова всички да спрат да пълнят гушите на куцо,кьораво и сакато.....

Никъде по света няма такива велики надници на монтьори, монтьорчета и тесни специалисти като тукашните....в нашата родина.

Да не говорим че всичко това е чиста ПАРА...няма касови апарати няма нищо.

Примери много но бих дал няколко

Смяна на гума - 10 лева - 10 мин.

Смяна на тампони на носачи - 30 лева на носач - 15 мин.

Смяна на средно гърне - 40 лева - 20 мин.

Смяна на накладки - 20 лева - 15 мин.

Колега не се лъжи с това че си отишъл някъде и там са ти отсекли главичката.Може да са ти взели много пари и да не са направили нищо.Може да не са открили проблема на колатат ти ама са ти взели пари.

Еми да така е в ГОЛЕМИТЕ сервизи,там колата ти е най строшена от всички останали,нали треа да ядат хлеб.

Щв разкажа един случай (истински) от миналата година.Имам един вуйчо който също като мен се занимава с коли,отиде в испания за 2 години и ми казва че там хората плащат за сервиз 3-но ако не 4-но за даден ремонт.Дават му една къща в която да живее и работи частно но по скришом заради законите там. Идва комшията и го пита колко пари да смениме ремъка ангренажния. (Ауди А4 1.9 тди).Казва му 300 евро и го сменят.

Кзва като станах на другия ден имаше пред портата 5 коли и сички ме чакат.

Смяната там на ремък на същата е 500 евро.Заради това че той е взел 200 по малко са почнали да идват всеки ден за ремонти при него.

А тука незнам колко ти е скъпо ама се си мислех,че немога да взема повече от 150-200лв за смяна на ангренаж на такава кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да изразя мнение по повод оторизиризираните сервизи "Ауди/Порше" - "Юнитрейд" като чуят кола 96 год. казват, че нямат вече софтуери за тези коли, а 90% от Ауди клуба караме именно такива коли... За това се чудим всичките в кой гараж и гаражна клетка да намерим своя майстор. Ако не вярвате ще ви дам едно от 2-те си Аудита (100 93г. и А6 96г.) и се пробвайте да му направите центровка на двг. в "Юнитрейд", за да чуете техния отговор

Има една тънкост в програмата. Ако ти се въведе шасито не излизат данните за диагностика. Ако избереш А - Ауди, година примерно 1994, код на мотора ..., нещата излизат. Защо, не знам. Друго - ел. схеми - няма. Доставят се след заявка до Ауди Германия. Разбира се, че всеки в Уорк Шоп или Ауто дата има повече данни вероятно. Всяка марка след като е спряла даден модел е длъжна да доставя части и информация до 10 год. след спирането му

И много съм съгласен с Гризли. Трябва да има майсторски свидетелства, но не такива да си плащаш на общината, а да се ходи пред комисия. Ама държавата нали си взема патенти и данъци, к'во ли я интересува. Та и майсторите като циците, изкуствени. Хубави на вид, гнили отвътре :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко факти:

- сервизите вземат около 30% отстъпка от частите, а клиентите си ги плащат по цената от магазина -т.е. тия 30% остават за сервиза

- маслата идват до към 50% остъпка към сервизите, отделно събраното масло се продава.

- като идеш да ти сменят гуми, винаги има поне 1-2 вентила за смяна (нищо че преди това 1 година нищо не е издишали)- на мен ми го продадоха за 7 лв. / брой, а същите им се доставят на цена около 2 лв. /бр. !

- масово касови бележи не се издават, ценоразписи също трудно ще видите.

- преди няколко години, момче за смяна на масла изкарваше в пъти над заплатата на учител.

- и сега "майсторчета" , вземат над учителска заплата.

- познавам лично собственици на сервизи и техните служители - ЕДВА СЕГА започнаха да усещат кризата - преди това си изкарваха доста над средното и въпреки, че здраво инвестираха част от печалбата в оборудване им оставаха повече от прилични печалби, т.е. сега материалните активи си ги имат и разходите им ще паднат.

- шанса да попаднеш на некачествена услуга (дори в оторизиран сервиз) е ОГРОМЕН и сменят наред неща в които не са съвсем убедени, че там е проблема, на принципа проба -грешка.

В заключение смятам, че имат доходност доста над приетата за нормално на запад на инвестирания капитал, като се възползват както от клиентите си, така и от служителите си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че то звучи чудесно, защо не направиш един автосервиз и да си решиш всички проблеми ?

Все си мисля, че картинката не е толкова розова - автосервизите не са печатница за пари. Около 50% от новосъздадените такива не оцеляват повече от година, а друг голям % продължават да съществуват със затихващи функции още година-две

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...