Jump to content

2.0 16V EFI конверсия


Recommended Posts

Реших да пусна отделна тема със някои снимки и разяснения кое и как! cool.gif

Има вече няколко теми с питания по въпроса(често получавам и ЛС-та)...

Нека всички, които се интересуват от подобна интервенция да пишат тук, за да се направи една подробна тема, която да спести пускането на нови такива...

Ще отговоря на всички въпроси(доколкото мога) hilezh.gif

Ще пусна и още снимки, ако някой се интересува по-подробно...

Съвсем накратко:

Имах идея(проект) да направя едно AUDI 80 B3 FWD 2.0 16V със ел. инжекцията от VW ABF мотора...Беше ми просто фикс-идея...

След което да го развия като окачване, спирачки, интериор, екстериор и т.н.(както се казва от-до) laugh.gif

Мотора е готов от почти година насам(17.12.2009г.)...И бръмчи безпроблемно със "новата" инжекция...

Окачването, спирачките(донякъде) и интериора, екстрите също бяха променени(казано най-общо)...

По една или друга причина проекта спря и всичко останало, което вече беше подготвено, така и не стигна до колата... sad.gif

Живи и здрави, след време ще се довърши всичко...(често ми се върти и едно Т, след V-то icon_twisted.gif )

Подчертавам, че откакто запалихме мотора, по колата не се работи вече...

Като начало пускам само снимки на мотора, защото това е основното и по-интересното(а и затова е темата)...

Под капака картинката е следната(много кабели, много чудо):

image0340.jpg

Мотора "диша" през тръба 75-76мм. и "затворен" конус накрая:

(малкото филтърче е за "моторчето за празен ход")

image0341o.jpg

Частта със черната гофрирана тръба(между синьото парче и алуминиевата тръба) се наложи, тъй като мястото е ограничено и дефакто алуминиевата тръба е захваната за купето, и затова тя(черната) обира вибрациите на мотора...Естествено имаше и други варианти, но аз предпочетох този:

image0343.jpg

Вижда се, че част от въздуховода лежи върху охлаждащите перки:

image0344.jpg

Акумулатора беше преместен, съвсем културно на ново място, преди си беше стандартно там, където сега е бобината+комутатора:

image0345y.jpg

Това е положението при дросела, който се яви и най-високата точка под капака:

image0348.jpg

Друг изглед от който си личи, колко нагъчкано е всичко, но пък си пасна почти идеално...или поне на мен ми харесва: wub.gif

image0349m.jpg

Засега толкова...

Впоследствие ще напиша още и ще пусна и други снимки... supercool.gif

Редактирано от ИСО
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала колега :respekt:

Същата операция съм я замислил и аз.В момента събирам частите (главата вече я имам ).Веднага щом събера частите я почвам и аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросния датчик за положение на коляновия вал и зъбното колело 60-2 зъба, най-отпред на шайбите на вала:

dsc01293z.jpg

Сполучиливо се получи...

Тригера е хванат с четири болта, на снимката се вижда само един(правена е по време на работата още)...

Тук момента е много тънък...

При мен имаше място(макар и малко- на снимката, както се вижда липсват радиаторите и перките)...Всичко се изнася много близо до перките за охлаждане... icon_exclaim.gif

Редактирано от ИСО
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер колега,а да имаш на идея за 2.3 мотора какъв донор за инжекцията да търся и въобще кажи си мнението за същата процедура като твоята но за 2.3 10в мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво и :hilezh: Много внушително изглежда с тази лъскава тръба. Според мен е възможен и следния вариант: Акумулатора отива зад левия фар, както е при компетишън-а, въздушния филтър остава на старото си място с едно коляно към дросела.

А тази тръба с готините скоби от къде я намери, за какво е по принцип?

А за останалите ентусиасти - също така е възможно присаждането на Диджифант от АБК мотор, според мен с по-малко трудности, но не се знае какъв ще е крайният резултат, защото е калибрирана за двигател с други характеристики. Сигурно и ремап ще е необходим... АБФ-ската инжекция е по-модерна и по-подходяща :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотно е!

А с излишните части от АСЕ мотора какво направи?Ако ти пречат и се чудиш кво да ги правиш с удоволствие бих ги обрал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора отива зад левия фар, както е при компетишън-а, въздушния филтър остава на старото си място с едно коляно към дросела.

А тази тръба с готините скоби от къде я намери, за какво е по принцип?

Избегнах да е там въздушния филтър заради по-топлото от изходящия колектор... wink.gif

Тези "лъскавите" тръби ги купувах комплект(служат си точно за същото, водеха се някакъв intake kit), паснаха ми на диаметъра...Разменяйки им местата и въртейки колената можеш да получиш много варинати...Хубавото е, че са алуминиеви и колкото и да е загрял мотора, те са значително по-хладни...

Дигифанта при АВК, управлява 8V мотор...не е невъзможно, но ABF-ския си е ганц... hilezh.gif

Не случайно му казват галено диджиифън

Муцка е...Няма колебания на обороти, няма "излишен" разход и т.н.

Страхотно е!

А с излишните части от АСЕ мотора какво направи?Ако ти пречат и се чудиш кво да ги правиш с удоволствие бих ги обрал.

Повечето са продадени, имам май само интейка и "моторчето за празните обороти"...

Редактирано от ИСО
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега!!!!!!! чудесна работа !!!!!!!!!!! Аз имам competition би ли ми казал какво ще трябва да търся за да го направя по този начин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами повечето неща се виждат на снимките и както стана ясно всичко е от ABF мотор:

-всмукателен колектор

-рейка+дюзи

-ECU+моторна инсталация

-дросел+TPS

-моторче за празен ход

-въздуховоди+филтър/кутия/ербокс...

-индуктивен датчик за колянов вал+тригер 60-2 зъба

-бобина+комутатор

-датчик за температура на входящ въздух

Дано не пропускам нещо...!? ;)

Има някой особености при монтажа на всичките чаркове, но не е нещо страшно и сложно...

Аз ползвам също и ламбда сонда от ABF и външна бензинова помпа BOSCH 058 254 910 190LpH

;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всмукателния колектор от 6А-то:

dsc0016101.jpg

и този от ABF-а:

dsc00162q.jpg

Имат доста разлики!?

-във формата на пленума

-мястото на дросела

-дебелината на рънарите(при 6А даже са сплеснати, а при ABF са кръгли)

-еднаквото разстояние между тях при ABF и единия отцепен при 6А

-двойния дросел при 6А и единичния голям при ABF

-и още някой по-дребни

Такива нещица... rolleyes.gif

Редактирано от ИСО
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само едно въпросче, тия 170+ к.с. дето си ги написал в подписа, как станаха толкова или по точно с какви модове?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правено е вече ;)

7А или NM са донорите. Цялата моторна инсталация със се ECU-то , дюзите , регулаторите за налягане, дросел и.......

Рейката се наложи да се прави.

Другото е като на ИСО :D

Самият проект вече е правен ;);););) - 2003та..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Абе те са виртуални, като всички коне на 2.0 16V... :f_ck_you:

...Със други валове, по-големи дюзи+помпа с по-високо налягане, "изправена" генерация на 60мм. със само едно задно гърне, нещо като чип :huh: ,филтъра и някоя и друга дребна тайна, дето и аз не я знам... :flipoff:

При атмосферните "кенефчета" събираш като пчеличка малко оттук, малко оттам...

Всъщност колата не е мерена, щото не мисля, че има смисъл на този етап...Така, че може да се окаже и 140 коня...

...

Радвам се да те видя в моята тема! :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво се случва с делкото, при 6А/АСЕ за един оборот на изпускателния вал(към който е зацепено) подава 4 импулса, а при АБФ импулса е 1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Ще отговоря на всички въпроси(доколкото мога) :respekt:

...

Ето го и първия въпрос на който по-конкретен отговор може да даде Iv40<човека с кабелите>, но не и аз!? :hilezh:

prokopoff, знам че си достатъчно наясно с токовете...според теб как става...!?

Аз карам с делкото от 6А-то, всичко работи нормално...Няма дертове никакви...

Реално мотора си бачка и без датчик на Хол, благодарение на инфото само от индуктивния на коляновия вал... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с делкото от 6А-то, всичко работи нормално...Няма дертове никакви...

Реално мотора си бачка и без датчик на Хол, благодарение на инфото само от индуктивния на коляновия вал... :)

С датчика в делкото който се ползва само за синхронизация, мотора работи доста по прецизно. И смесо образуването и аванса в някаква степен зависят от него. Иначе да и без него мотора работи.

Решението е замяна на делкото с такова от АБФ, директно влиза на мястото на сегашното. Има и варянт да се доработи делкото от 6А, но според мен по лекия варянт замяна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с теб... :gmorning:

Той Хола в делкото е май само за първи цилиндър!?

Трябва да говоря с моя майстор...той му беше баял нещо на моето, но незнам какво... :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с теб... :)

Той Хола в делкото е май само за първи цилиндър!?

Трябва да говоря с моя майстор...той му беше баял нещо на моето, но незнам какво... :hilezh:

Я питай "твоя майстор" понеже малко са съмнявам да е само за 1ви цилиндър :hilezh:

Абе те са виртуални, като всички коне на 2.0 16V... :lol:

...Със други валове, по-големи дюзи+помпа с по-високо налягане, "изправена" генерация на 60мм. със само едно задно гърне, нещо като чип :hilezh: ,филтъра и някоя и друга дребна тайна, дето и аз не я знам... :hilezh:

При атмосферните "кенефчета" събираш като пчеличка малко оттук, малко оттам...

Всъщност колата не е мерена, щото не мисля, че има смисъл на този етап...Така, че може да се окаже и 140 коня...

Радвам се да те видя в моята тема! :hilezh:

Нее - аз се радвам да видя някой, който се е захванал със същото което съм правил и аз :)

http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=25&t=34204

Редактирано от |CL|NIKI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Това за "само първи цилиндър" по-скоро аз го казах :respekt: като имах предвид при ABF, не при 6А...

Иначе, аз добре знам какво и кога си правил, защо мислиш казах, че се радвам да те видя в мойта тема!?

Преди можеби две години с колко ЛС-та те затрупах преди да се захвана да садя въобще такъв мотор, да не говорим за инжекцията!

Че ABF-и, че G60-та и т.н. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеби е добре да хвърля малко благодарности към някои хора, които помогнаха със каквото имаше нужда и когато имаше нужда!Пряко или косвено...Не само за двигателя, но и за колата като цяло!Това са хора, които не са от форума, пичове от нашия форум, както и от други форуми!

А именно, поименно:

Ивчо

Сашо

Цецо

Пламен

Емо emsi_audi

Алекс dominator

Иво shwepi

Жоро gsb

Васил littleredaudi

Ники |CL|NIKI

Емо Killer GTI

Пако PACO

Пламен plambata

Благодаря Ви, момчета!!! :hilezh::rolleyes: Длъжник съм Ви във пряк и преносен смисъл....

Надявам се да не пропускам никой...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...