Jump to content

Смяна на скоростна кутия


bai marin

Recommended Posts

Здравейте колеги,имам един въпрос,дали може да се сложи на ауди 80 1.8,скоростна кутия от същия модел с мотор 1.6,с цел промяната на цялото предавателно отношение т.е предавките да станат по-къси и по-удобни,мотора да се ублекчи при използване на автомобила само в градски условия,а от там евентуално да падне малко разхода на гориво?

Ще съм благодарен за компетентни мнения,които да ме насочат дали изобщо си струва този експеримент,и ако някой предлага скоростна кутия от 1.6 мотор да ми пише Л.С.

Мерси предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-къси ли ???

Според мен ще се наиграете лекинко ... По-късото значи повече разход според мен (демек може да го докараш I-ва 30, II-ра 70 ) ... Все едно да превкл. само на 4000 оборота ... Все пак зависи каква скоростна кутия ще откриеш ( има 1423423423 теми за предавателните числа в зависимост от кода на мотора !) !

Поставянето не ти е проблем, огледай тампоните на скоростите, и внимавай какво ще вземеш - задължителна смяна на маслото вътре !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега малко ще ти ползвам темата. Искам да попитам за моят АВТ мотор, как да разбера с каква скоростна кутия съм, моята цел е ИКОНОМИЯ на гориво. Казвали са ми че скоростите ми са дълги, но ако има скоростна с по дълги скорости значи ли повече икономия на гориво или вече мудност?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то от АБТ по- дълги скорости няма....до колкото аз знам. Говоря за обикновени модификации на модела. Иначе кода го пише на един стикер в багажника, до резервната гума на Б4-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,ще ви кажа от къде ми хрумна тази идея,имах мотоциклет преди и му промених зъбаците,в съотношение за повече мощност и изкачване на огромни наклони,наистина по равното не развиваше над 100км/ч, но се получи страхотна еластичност на предавките и за изминаването на разтояние от 100 км,което съм го минавал много пъти ми даде икономия на гориво над 1,5л,мотоциклета беше ендуро 650куб/см и харчеше около 7-8/100км.и се чудя,дали и тука може да се получи нещо подобно,защото карам само градско и предавателните числа на скоростите не са от наи удобните за подобно шофиране.Ако някои има идеи за промяна на предавателните числа с цел по-ниска максимална скорост,но повече пъргавина и ускорение по други начини нека я сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на същото мнение, защото повече от 120 рядко карам, да не кажа повече от 100 даже. Основно карането ми е градско, и се боря постоянно с пустия разход :). Трябва да се измисли такъв вариант както жигулитата с 4 скорости, 100 на 4та е след 3000 оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е според теб това икономично ли е ???

В тоз ред на мисли, защо не си сменявате по-често възд. филтър вместо да се чудите как да спънете колата ...

Разбирам да сте се покатерили на 1.6, с оназ ултра къса кутия ... !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе за градско късата кутия си е оферта. Тия с АБТ-тата знаеш ли, че да са в границите на нормалното у града требва да карат преко сили на 4-та. Ние с АБК-тата и късите скорости си бацаме на 1900 оборота на 5-та с 60 и ни дреме шапката. Има резон в по-къси скорости за градско каране, пък и колата става по-еластична както каза един колега в темата по-горе и ще харчи по-малко. На магистралата обаче мотора бучи, харчи повече заради по-високите обороти. А тия 1.8 на Б3-ките дето са 90 коня имат баси дългите скорости. Едно време бащата имаше такава Б3-ка седан. Ммм тая ненормалница вървеше като обезумяла. Към 120 правеше на втора. Аз ако дигна 90 с АБК-то ще съм му превъртел оборотомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така. Сега на АВТ каква скоростна ще ми предложите за икономия на гориво ? А между впрочем не може ли да се сменят някои зъбчатки вътре и да се получи магията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ги категоризирате така, кой мотор е с къса и кой с дълга кутия ми е много интересно!

На всеки мотор се монтират по 2-3 различни кутии съответно с различни диференциали и предавки. Конкретно за АБТ най-късата кутия е CGT (и няма мотор с по-къса кутия поне аз до колкото съм ровил до сега).

Ето ТУК съм посъбрал някои кутии в табличен вид. Обаче не съм ги систематизирал коя кутия на кои двигатели се монтира, защото просто не ми е трабвало до сега, но все пак може да е от полза. Общо взето това са кутиите монтирани на Ауди80/90/авант и Ауди80/90/авант куатро.

Ето и още малко:

020137588-big.jpg?r=0

017536994-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така. Сега на АВТ каква скоростна ще ми предложите за икономия на гориво ? А между впрочем не може ли да се сменят някои зъбчатки вътре и да се получи магията?

Единствения начин за икономии ,сваляш скоросната кутия и буташ с крака /Флийнстоунка/. Независимо каква е скоростната кутия разхода е даден по ДВГ във всички каталози не по скоростни кутии.На АБТ разхода е един от най ниските 10,8, останалите не падат под 11,5, ако имаш повече градско АБТ, за извън градско друг двг ,не правете на Глупаци Ваговските инженери по умни са от един Български монтьор или гумаджия.Ако сте решили да се намирате на лав да си чешете езиците е друго.Не говоря за АДА това е типичен Италиянски двг и най вероятно Италианците го купуват по други съображения.И Коко май ще излезе най прав особено за нас със Б 4 ,че сме бедни да ,но и сме и Ебати тънкачите.Полото харчи по малко.

Редактирано от jiko58
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствения начин за икономии ,сваляш скоросната кутия и буташ с крака /Флийнстоунка/. Независимо каква е скоростната кутия разхода е даден по ДВГ във всички каталози не по скоростни кутии.На АБТ разхода е един от най ниските 10,8, останалите не падат под 11,5, ако имаш повече градско АБТ, за извън градско друг двг ,не правете на Глупаци Ваговските инженери по умни са от един Български монтьор или гумаджия.Ако сте решили да се намирате на лав да си чешете езиците е друго.Не говоря за АДА това е типичен Италиянски двг и най вероятно Италианците го купуват по други съображения.

Не си прав колега,начини за икономия има,но тук лично аз не търся само икономия ами и подобряване на предавателното число на предавките и пригаждането им за използване в изцяло градски цикъл на шофиране,карал съм автомобил от типа"градски"/фиеста,саксо,корса/ и знам как се справят,а относно магистралите,в днешно време с тези ограничения на скоростта на всякъде,повече от 120км/ч не ми е нужно да развивам и както казах съм правил експерименти с мотоциклети и знам че има голямо значение като се облекчи двигателя макар и работещ на по-високи обороти но без натоварване дава голяма икономия(за сметка на ресурса на двигателя,но тук е без значение)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Здравейте, реших да се допитам до вас, собствениците на ауди, тъй като вашият опит е многократно повече от моя с ауди и с колите като цяло. Имам ауди Б4 1.6 комби, но за жалост скоростите му са отвратително къси. За мен това е голям недостатък , тъй като карам почти само извънградско. От прочетеното от няколко теми разбрах, че подходяща скоростна кутия за мен е АБТ. Бих искал да разбера най-често на кой тип двигател се монтира тя/ за да знам от какво ауди мога да я открия/ и като цяло ще бъда благодарен, ако ме посъветвате дали това е добър вариант за смяна, и ако не ще помоля за съвет. качвам снимка на табелата от багажника ми :) Благодаря ви предварително 

post-88565-0-76293200-1397496074_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутии AKM, CCE, CDY ще са прекалено дълги за твоя двигател и особено при AKM колата буквално ще умре.

За 1.6 по-подходяща ще е по-балансирана кутия, като например CCF, която се слага на ABK двигатели. Следващата подходяща кутия, малко по-дълга от CCF е AKL - монтира се на В3.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата да ме извини че му плзвам темата :zustimm: 

Питането ми е следното-от Б3-та ми остана кутия АКМ дали е удачно да я сложа на АБК мотор?И дали всичко е съвместимо в смисъл захващането на полуоските и самата кутия към двигателя?

Дали колатаа ще се спъне много?

Причината да ми се въртят такива мисли е че пътувам повече на дълги разтояния и все ми вади очите оборотомера-при 130-140км/ч около 4000 об/мин.и  колата става доста шумна,не ме притеснява разхода а най-вече тези обороти не ми се мисли при по-висока скорост къде ще отиде стрелката  :wall:

От друга страна много ми харесва сега как на 5-та и подаваш газ и колата изобщо не се чуди а тръгва да се ускорява-сигурно с АКМ-а ще лиша от това :steinigung:  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами....пак ще върви добре колата. Гнездата на полуоските обаче май бяха различни и там трябва да се преправи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 80 и Б4 гнездада са различни, но се сменят без проблем. Като сложиш АКМ на този мотор винаги при изпреварване ще вкарваш 4-та, да не казвам и 3-та :D Като дойде баир същата работа. Мотора се развърта във високи обороти, а ти ще го мъчиш на ниски. Аз сложих АКМ на 1.6 АДА точно заради късите скорости, но извънграда е малко изнервящо. Вярно е разхода падна, но динамиката стана ужас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

sskamen е ти си по-голям терорист и от мен :hilezh:

аз съм с около 60 коня повече от тебе и с по-късата AXG кутия и виждам зор граЦко да се включвам в по-напрегнатите булеварди, ти с АДА-та явно само извънградско я караш. а как изпреварваш не знам :hilezh:

на мен поне ми е лесно като вдигна 4000 оборота и колата "сама си дава газ" :D

но ако не съм вдигнал 4000 оборота е тегавко за изпреварване и се връща не една а две предавки надолу

Редактирано от Ngoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...