Jump to content

Двигателно масло - впечатления.


Recommended Posts

Mobil Synt S 5W-40 Fully Synthetic Motor Oil Extreme Performance 4л.-79лв.

Някой ползвал ли го е и какви са впечатленията ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 77
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Няма спор. За по обикновенни двигателчета като моя например, който е 1,8 20V - маслото е Кастрол Магнатек. За мен това е най-доброто съотношение цена-качество

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз двапъти слагам мобил 1 10в40 и съм доволен няма тропане на повдигачи или други странни шумове, въпросът е да си купиш истинско масло (има го в Юнитреид)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчал съм 12 литра (1 кашон) Kroon oil Emperol 5W-50 Ще пристигне след около месец. Цената за клуба е някъде около 12 лв за 1л, защото имат само такава фасовка на дребно. Ако има интерес ми пишете, до три дни мога да изменя поръчката. Не се изисква капаро. :blink::wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Motul 6100 10/40 много доволен съм. С Castroll TXT, i GTX3 magnatec....нещо не беше като хората (на горещо беше по шумен).

Колеги... с масло 10/50 трябва да се внимава, ако колата е преди 1997-98 май изобщо не е желателно. Има много информация в нета защо.. и наистина много писане ща падне. Просто ви моля да погледнете повечко инфо преди да сипете с втори индекс 50, или с първи индекс 20.

..Освен ако не е изрично одобрено за вашата кола. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за 20W съм съгласен. Кажи къде пише че 50 (втори индекс) е лошо освен за разхода?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че има ..прекалено голям вискозитет при висока температура... а двгто като е студено има по големи луфтове, като е загряло по малки. И маслото трябва да изменя характеристиките си така че да му пасва. С две думи сегментите имат да обират по-дебел маслен филм и можеш да потрошиш маслосъбиращите ако се юркаш във високите обороти.

Може и да не съм прав.. знам че някъде бях чел за сериозно предъпреждение... ако си сигурен че не е така, не споря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Само полусинтетика SAE 10W/40 и спецификация по API SL - Мотул или Елф с добавка за масло МТ-10 американска, работи на принцип на създаването на поляритет и сили на отблъскване между триещите се повърхности. Двигателите и на двете ми коли нямат никакви забележки.

заинтересувах се от добавката - каде може да се закупи :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

заинтересувах се от добавката - каде може да се закупи  :respekt:

Добавката, колега поръчах на баща ми да си я купи в Пловдив от ул. "Пере Тошев" №3, фирмата има и интернет сайт - www.javor.cjb.net

В листовката, която са му дали в магазина има и адрес в София, ул."Лидице"25 тел 02/971 98 30 e-mail: javor@mbox.contact.bg. Намира се след Първо районно по "Шипченски проход" третата улица вляво в посока Слатина, но не съм ходил още там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някой да е карал с TITAN CARAT 10W40(на фирмата FUCHS) - продават го в АУТО+ уж made in Gernany

Калпаво е,на 6000км почерня и стана рядко като вода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам с Лики Моли 10W40 с MoS2/молибденова добавка/ и съм много доволен.Цената е около 47 лв.Вносител е Сенакс ООД мисля,че е немско :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм казал но пак ще повторя - 5W50 е Маслото. :D:D:D

А ако Valenti има лаборатория нека сподели защото и аз мисля да се заиграя с анализ на маслата.

Съгласен съм напълно Мотул 10/40 полусинтетик, много съм доволен не харчи и върви добре!

Но и да е оригинално,аз кукувам само от доставчика за България

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че има ..прекалено голям вискозитет при висока температура... а двгто като е студено има по големи луфтове, като е загряло по малки. И маслото трябва да изменя характеристиките си така че да му пасва. С две думи сегментите имат да обират по-дебел маслен филм и можеш да потрошиш маслосъбиращите ако се юркаш във високите обороти.

Може и да не съм прав.. знам че някъде бях чел за сериозно предъпреждение... ако си сигурен че не е така, не споря.

Това не го разбрах . Бях останал с впечатлението че е точно обратното

Виж какво пише за 15W50

Полусинтетично моторно масло разработено специално за високо натоварени бензинови или дизелови двигатели, с или без катализатор. Подходящо за употреба при по-високи експлоатационни температури и за всякакъв вид гориво: оловен и безоловен бензин, дезелово гориво, газ.

Одобрено от: VW 501.01, 505.00, MB 229.1.Стандарти: ACEA A3 / B3, API SL / CF.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като загледах новото МЕТРО от 27.07.2006 до 09.08.2006 е в промоция TOTAL QUARTZ 7000 - 10W40

Крайната му цена ще бъде 48лв за туба 5 литра. (9.60лв/л) Има версия за бензин и дизел. Нормалната му цена е около 53лв/5л.

По принцип го препоръчвам на база на това че отговаря на всички сертификати за АУДИ. Има WV 505.00 / 500.00 и РсТ.

Ако някой вземе нека сподели отзиви после. По принцип бих опитал и същото ТОТАЛ 7000 но 15W50 за по-разтракани машини. Ама го няма в примоцията. Дават му зимна температура на протичане -36 градуса което е по-добре от МОТУЛ 10W40 ако да е с вискозитет 15.

Ето ЛИНК към ТОТАЛ / ЕЛФ сайт.

На "Range of products" изберете "Engine"

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз винаги съм карал КАСТРОЛ GTX бял етикет почти всички имате поне 1 познат който пътува до Германия та това масло там струва 12,50 евро 5 литрова туба а и да те нотовари мако в цената си струва тук 4 литра са 50 лв. а ако нямаш нужда да доливаш след 3 смени 4тата е безплатна и пак ти остава. Говоря за минерално масло когато караш 10 годишна кола синтетиката не е за теб не се лъжете по високата цена синтетичните са скъпи те са за нови коли. :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря за минерално масло когато караш 10 годишна кола синтетиката не е за теб не се лъжете по високата цена синтетичните са скъпи те са за нови коли. :dance:

Би ли пояснил - ЗАЩО? :dance::dance:

Редактирано от Lord of the Rings
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би ли пояснил - ЗАЩО? :dance::dance:

Посмъртно не би успял. Защото не мисли че не е важно на колко години е колата а в какво състояние е. И защото е чувал глупостите на някои /ама хипер глупостите/ че кола над сто хил. километра се кара в най-добрия случай с

10W40 полусинтетично, но най-добре с минерално.

Редактирано от audi A3 1.8T
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не мога да разбера от къде е тръгнала тази заблуда... Всеки, който ми каже, че за двг над 100к километра никога не се ползва синтетика и аз моментално го питам аджеба защо. И никога не съм получавал смислен отговор, най много ми отговарят - двигателя го горял...

Напук на това, сега за зимата ще изплескам едно 5W50 синтетика, пък да видим ...

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам кое е по-подходящо за стари ДВГ, но като сложих полусинтетиката на Мотул 15/50, серия 6100 и ми изчезна 1 литър за около 2000 км. Сега с минералното 15/40 на Лики Моли съм долял 150 грама за 6000 км.

Редактирано от tenev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно аз, за себе си си обяснявам нещата така (без да съм голям експерт по маслата)..... та - както знаем при новия мотор има един т.к. процес на разработване на самия двигател. Това е момент от живота на мотора, при който има едно улягане, сработване или както искате го наречете - при които начални моточасове на двигателя, триенето е доста по голямо за самия мотор. Важното в този много важен етап от живота на двигателя е маслото да е тънко и добре смазващо двигателя както при студена работа на двигателя - така разбира се и в работен температурен режим - това са си неща разбира се важни и за целия живот на мотора, но в първите моточасове са от изключително голямо значение. Точно в един такъв начален стадийй от живота на двигателя - най-подходящото масло за двигателя би било пълната синтетика - стига да се препоръчва и от самия производител на двигателя .

С трупането на моточасове за един мотор е важното маслото да задържа нужното налягане, за да може смазването на мотора да бъде в нормите си - увеличаването на хлабините между отделните детайли в двигателя води до нуждата от масло, което да отговори на моментното състояние на двигателя - такова вече, в един такъв етап , е полу-синтетичното ......... идва момент и на минералното.

Мисълта ми е следната - след натрупването на вече предостатъчно моточасове, двигателя е достатъчно износен и не отговаря на стандартите, които са покривани от синтетичните масла - този мотор ако кара с такова масло е твърде възможно да го гори. Разхода на този мотор с полу-синтетика и вече на трети етап и минерално би свалило разхода му на масло в рамките на пробег от 6-8х. км.

Това според мен е донякъде и правилния отговор на въпроса. Важното е и това, че много хора, да не кажа почти всички измерват погрешно етапа от живота на двигателя с изминати км. - пробег. В повечето случаи не са далече от истината, но самата истина е в това, че ЖИВОТА НА ДВИГАТЕЛЯ най -правилно би следвало да се измерва в моторни часове на работа на самия двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В повечето случаи не са далече от истината, но самата истина е в това, че ЖИВОТА НА ДВИГАТЕЛЯ най -правилно би следвало да се измерва в моторни часове на работа на самия двигател.

И това няма да е много вярно, щото ако джиткаш по магистралата със 180, ще стигаш от т.А до т.Б за доста по-малко време отколкото ако караш със 100.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си ме разбрал правилно Под МОТОЧАСОВЕ би следвало да се разбира часове работа на двигателя - например един двигател може да има предвидени като живот 2 875 456 часове на работа.

Прост пример: Познати от Истанбул и имат кола Рено модел 2001 г на 45х кмл пробег в и е с основен ремонт - да обаче на ден стои от 3 -5 часа в задръствания и мотора през това време работи заради климатика. Всеки ден този мотор работи на празен ход половината, ако не и повечето от времето от което колата реално се движи.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...