Jump to content

Дистанционно на централно заключване има слаб обхват


ogip

Recommended Posts

Колата е ц5 2004, имам много малък радиус на радиообхвата на дистанционното заключване/отключване. На предишната ми ц5 2000 хващаше от над 20-30 метра, а сега до 5 максимум. Батерийката в ключа - CR2032 я смених и пак така. Някакви идеи?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

да не би да е някоя стара батерия стояла 1-2г на витрината.при мен обхвата е към 50м

Link to comment
Share on other sites

Старата батерийка бе 3.05V без товар - демек работеща, а новата - чисто нова :) Да замеря под товар?

Според мен проблема е другаде...

Link to comment
Share on other sites

И аз имам същия проблем,старото ми дистанционно хващаше много ,направих си резевно и 10тина метра.Говорих с един алармаджия и каза,че имало някаква бубинка или нещо такова и ако се е прекъснала прави такъв проблем.Но все още не съм му го дал да го погледне...

Link to comment
Share on other sites

При мен на алармата ми беше така, отворих то и запоих 4-5 сантиметрова жичка за антената. Навих я на спирала и затворих - хваща от около 15-20 метра.

Link to comment
Share on other sites

Идеята е, че за да е така, има някакъв проблем, едва ли е фабричен ъпгрейд да е намален обхвата. Искам първо да реша проблема, пък после да мисля модификации за увеличаване като тази в линка:

 

http://billswebspace.com/ExtendingMKIVKeyFobAntennaRange.htm

 

По принцип за оптимален ефект трябва видимост, извън екранизацията на купето, близо до прозорец примерно, също така самата антена не е просто да сложиш някакъв кабел и да го навиваш на навивки, или осморки. Обикновено дължината на антената трябва да е кратна на вълната, в случая ако е 350-400МХц - около 35-40см за  ламбда/2.

Edited by ogip
Link to comment
Share on other sites

Същия проблем, случвало се е и да трябва да съм на метър от колата, и да натисна няколко пъти за да хване (батерията е сменена)

Sent from my HTC One S using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Не знам как е при аудитата(при моето хваща от далеч но е 2002г) но при пасат б5.5 имах същия проблем. Оказа се че заводски е намален обхвата с цел по-голяма сигурност(сигурно да се намали разстоянието от което могат да ти сканират сигнала при отключване/заключване).

Link to comment
Share on other sites

Мислих си го като възможна причина това... Въпроса тогава е как са намалили точно обхвата, за да се отстрани тази нередност? :)

Link to comment
Share on other sites

И при мен го има това. Особено като съм в градски условия и по централните части на града. Като излезна извънградско или някъде на по-пусто място , си лови от над 10 метра. Явно в градовете ефира е много зашумен.

Link to comment
Share on other sites

Да не би да ти се е прецакало самото копче за отключване. Моито дистанционно също прави финтове, но имам чувството ,че е заради микроключето на задната врата което не иска да отключва понякога(има грешка във ВАГ-а).

Link to comment
Share on other sites

Ако пазиш ключа от старото Ауди ,защо не опиташ да му обучиш само платката към твоята кола.Може да са със различна последна буква на парт номера,и пак ще работят.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Момци, проблема е в дистанционното (ключа).

Поръчах един китаец от ибей, обучих го и хваща от десетки метри, а оригиналния ключ само до колата.

Link to comment
Share on other sites

Аз имах такъв проблем. След известно време даже отказваше да хваща! Оказа се, че на комфорт модула, два от пиновете които участват за сигнала от дистанционното са се оксидирали яко. 

След почистване и калайдисване с поялник нещата станаха нормални, сега хваща от 10-ина метра. При мен това помогна....  :zustimm:

 

Комфорт модула разбира се е наводняван няколко пъти! :) 

Link to comment
Share on other sites

Добре, че не разръчках комфорт модула, с китайското дистанцинно бачка изумително, няма нужда от пряка видимост дори и лови от вътрешността на апартамента от поне 50-на метра. Сега разследвам защо оригиналното дистанцинно не излъчва така силно (с нова батерия е). Ще информирам.

Link to comment
Share on other sites

При мен пък от дясната страна на колата хваща от 10 метра, от лявата от 1 метър.Ако застана до багажника и искам да отключа само него не става, трябва да се доближа до шоф. врата за да си отключа багажника.Разбира се пробвах смяна на батерията на ключа, но няма ефект.Голяма та...ак.Ключа ми е само един и явно ще си поръчам китайче за тест.

Link to comment
Share on other sites

Малко нагледен материал...

 

Отляво надясно"

 

Оригинален ключ на А6        /           някакъв ключ (не знам от какво Ауди с 2 бутона)            /                   китайски ключ

 

8429657Z.jpg

 

парт номер 4D0 837 231 (ВАЖНО - после каква буква, или не)

Вижда се, че китайчето е без буква, но в моя случай го поръчах изрично да завършва номера с "К"  (китаеца предлага избор с доста букви, но заготовките идват без индикация)

Незнайното дистанционно с 2 бутона не се възприема от колата по никакъв начин.

 

8429658o.jpg

 

 

Отворени кутийки. Тук се вижда, че неизвестното дистанционно е с CR1620, а другите със стандартните CR 2032. Имам съмнения, че средното дистанционно е с 2 батерийки, защото ми изглежда твърде тъничка за дълбочината на гнездото.

 

8429659t.jpg

 

Платка на оригиналното дистанционно, ясно се вижда че ползва микроконтролер Atmel със заличена последна цифра на номера. Подробности ТУК

 

8429660t.jpg

 

За съжаление, не успях да открия как да откача платката от корпуса. Крепежните долу, вляво и горе вдясно, не открих как се махат...

Това е другото оригинално и незвестно какво дистанционно:

 

8429661P.jpg

 

Жълтуркото с големия обхват:

 

8429662w.jpg

 

Тук са неизвестното ОЕМ и китайчето от другата страна на платката:

 

8429663w.jpg

 

...а това е комплектът, в който пристига китаеца (има си абсолютно всичко):

 

8429664g.jpg

 

Разбира се, не бе в този вид, а аз го приведох за документирането :)

 

Прословутата "ампула" ми бе най-интересно какво представлява, явно вид RFID бобинка - намотка на ферит, в стъклено балонче:

 

8429665Z.jpg

 

Това е другото нещо, което не мога да разглобя на оригиналния ключ, понеже няма болтче, както на другите два ключа.

 

Относно обучението на ключове през VCDS, следвах инструкциите на TDI Fan, но при мен не се получи точно така, а по следния алгоритъм:

1. 35-Cent Locks (при някои модели Cent. conv)

2. Adaptation

3. Избира се канал 21

4. Натиска се Test

5. Натиска се от дистанционното случаен бутон и се задържа.

(Тук е момента да отбележа, че то може да е отделено от самия ключ, аз така обучавах с един, набит в таблото, няколко дистанционни, понеже не са им нарязани заготовките още.)

5. След 2-3 секунди в полетата с информация горе се появява "RECOGNIZED" и може да се отпусне бутона.

6. Избира се канал за запаметяване от 1 до 4 и "Save"

 

Остава да разбера как да отделя платката от оригиналния ключ, без да го повредя и какъв му е проблема с обхвата... Лични съмнения - разпоен/счупен кварц.

Link to comment
Share on other sites

Напълно вярно и също така е за А6. Моето корабче е с такова дистанционно

Цитиране на предходно мнение!

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...