Jump to content

Вярно ли е че: Скоростна кутия от Passat B5.5 1.9TDI 4MOTION пасва на А4 (В5) Facelift 1.8T quattro


Recommended Posts

On 6.04.2016 г. at 6:00 PM, GLS said:

Да се похваля. Вече съм с малко по-дълга 5-а. За донор ползвах кутия  CMS от Б4 1.6 ADA двигател. Купих я от OLX за 50лв.

5-тата е 0,789, а моята беше 0,838.

Сега на 110км/ч съм с 200об. по-малко, на 140км/ч с 300об., а на 170км/ч с 400об. по-малко.

 

"Дупка" м/у 4-а и 5-а не се усеща изобщо.

Намирам разлика единствено, ако карам с 1400-1500об на 5-а - преди с малко газ си поемаше, а сега са и необходими 1600об за да поеме. Ако я кара друг човек изобщо няма да разбере...

За токова пари - толкова :)

 

 За 200-250ле толкова. Ако искаш 6-та ще трябва да инвестираш поне 1500лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 108
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

14 hours ago, tonko2.0T said:

Според мен не си  струва занимавката и наливането на пари за 6 ст.кутия на това купе.

 

 

А според теб на кое купе си струва и защо.

 

Марто, не мисля че, 6-тата предавка е нещото, което ти липсва в колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля,че хората от Германия са били наясно 2000 г. с някои неща и затова не са монтирали 6 ст. кутия при 1.8T в Б5.

Може и да греша,знам ли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наясно са били с печалбата. Много е тъпо да предлагаш 6 степенни кутии, като може да същата цена да продаваш 5 степенни.

Единствено конкуренцията може да те накара да се размърдаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16 hours ago, tonko2.0T said:

Мисля,че хората от Германия са били наясно 2000 г. с някои неща и затова не са монтирали 6 ст. кутия при 1.8T в Б5.

Може и да греша,знам ли.

 

Кои са тези "неща" според теб?

 

Не мога да разбера защо в този форум, а и не само тук цари мнението, че в компаниите майки цари някакво свише съзнание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам,дори не ми е ясно,защо не са сложили такава кутия както примерно е при А3/8L/ 1.8TQ 132 kw.

Аз не си налагам мнението,нали всеки може да пише тука.Който има мерак да прави тези интервенции-успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид,че щом на А3 1.8TQ 180 к.с. са могли да монтират тогава 6 ст.кутия,защо не са монтирали и 6 ст.кутия на А4/Б5/ 1.8TQ 180 к.с.

А не да слагат от А3 в А4.

Явно е било някаква фирмена политика на Ауди и са монтирали 6-та само в мощните модели като S/RS ония години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 29.10.2016 г. at 15:15, vermeer написа:

Марто, не мисля че, 6-тата предавка е нещото, което ти липсва в колата.

 

То друго няма какво да и се слага ако трябва сме откровенни,а за 7 години честно казано ми омръзна,а и няма на кой да я предам в семейството да продължи да я кара :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не,а не ми е и нужен такъв,напълно удоволетворява нуждите ми,като скорост и ускорение :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На който му е скучно в неделя вечер :)
моите разследвания на тема преднячки и куатро.
Другата седмица минавам от HCF (преднячка дизел с 311км/ч при 6000 об/мин на 6-та) към GVC (преднячка бензин с 266 км/ч при 6000 об/мин. на 6-та). Бях с 5-тачка HFD с 234 км/ч при 6000 об/мин на 5-та)

 

Ако някой иска да си прави сметки просто променете броя на зъбите за всяка предавка и на диференциала в клетки B2:B8 и ще ви излязат изчисленията с каква скорост при какви км/ч ще се търкаляте.
Само не ме питайте от къде крадох и натъкмявах формулата и защо Tire Diameter (Cell B9) е 25.4 и в какви мерни единици е :)

Пробвал съм я формулата дали отговаря на реални изпитания по GPS и работи

 

http://www.x-non.com/img/transmissions.xls

http://www.x-non.com/img/transmissions-quattro.xls

http://www.x-non.com/img/transmissions-quattro-s4.xls

http://www.x-non.com/img/transmissions-quattro-tdi.xls

 

 

П.С. всичките изброени кутии са за B6 и B7 като стават и от А6 същите години. Формулата работи обаче за всякакъв вид кутии - като си сложите стойностите на всяка зъбчатка.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

40 minutes ago, MAPTO7007 said:

Не,а не ми е и нужен такъв,напълно удоволетворява нуждите ми,като скорост и ускорение :)

Аз много добре знам колко е умрял този мотор без чип и с дълга кутия ще намразиш колата. Като опита ми е с почти нова кола, карана на бензин.

 

За толкова години четене и писане във форума не можа ли да се престрашиш да пробваш с един чип. Поне на тази кола за няколко минути се връща стоковия софтуер.

Ти си късметлия - имаш още една възможност, щом ти е омръзнала колата. Гарантирам ти, че ще забравиш за кутии, смени на коли и прочие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е въпроса да се престрашавам.

По принцип не я карам с повече от 120-140 ... но ми се случи лятото пътувахме в група за морето и на магистралата ... приятел кара пред мен,да вярно с V6 2.5TDI 180к.с и до 120-140 добре но той си слага 6-та на дизелага и си круизва с 180-200,а тръцко след 140 веч бучии,реве,маслото грее към 120-те градуса ... и не ми се мисли ако карам по него със 180-200 какво ще се случи.

Оттам ми се навъртя в главата тая пуста 6-та предавка и честно казано ми е изнервящо защо немеца за 2000-2002 когато както каза Тонко е слагал на тръцовете 6-та на В5-цата фейс си е спестил с цел по-ниски обороти и малко по-висока скорост.

Защото реално погледнато мотора се произвежда близо 12 години (1.8T) и това говори доста добре за марката,не е като новите ТФСИ-та.

 

п.п Аз за какво следващата искам да В7-ца щото тия ТФСИ-та колкото и да са хубави,нови и прочие са все по-капризни и т.н и не го ли купиш чисто ново и не го караш като по книга еле пък в БГ каквито са частите,майсторите и горивата - ужас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо няма да и стане като я караш с 200, но пак да кажа не е 6-тата предавка това което ти липсва в твоята кола. Примири се с това, което имаш или по-добре бързо я разкарвай.

"Не се гаси туй що не гасне..."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, MAPTO7007 написа:

 .. тръцко след 140 веч бучии,реве,маслото грее към 120-те градуса ... и не ми се мисли ако карам по него със 180-200 какво ще се случи.

Оттам ми се навъртя в главата тая пуста 6-та предавка ...

Напълно те разбирам ... И на мен ми се събраха доста магистрали карания напоследък. Друго си е Е60 530D автоматик с 3000об. е точно на 200км/ч. по километраж. :razz:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросният двигател на  БМВ е доста по-шумен от 1.8Т.

При нормални скорости (където 1.8т е на по-ниски обороти) 3.0Д си шуми повече, а за празен ход да не говорим или както аз обичам да карам в града със свалени стъкла е.....ужас.

освен това 6 степенния автомат просто е с по-дълги числа от ръчките - при мен на бензинова 4-цилиндрова А4-ка при 200 автоматът е на 4к обороти (разликата с фейсово 530д/автомат на задно е около 700 оборота, не е 1000).

 

Има и още (за успокоение на Марто) 1.8т си става по-шумен от определени обороти и повишаването им не го прави по-шумен - т.е. 300-400 оборота надолу няма да се усетят в шума (шумът от скоростта е по-голям - вятър, гуми), а само в разхода.

Но за разхода лечението е чип. А може да се окаже, че чипът ще намали и шума при еднакви обороти:unsure:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.10.2016 г. at 18:42, Ngoro написа:

......
Само не ме питайте от къде крадох и натъкмявах формулата и защо Tire Diameter (Cell B9) е 25.4 и в какви мерни единици е :)

................

 

 

Ето готов сайт. Смята и спрямо размера на гумите.

http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чипа със сигурност ще намали шума ,но като цяло проблема не в оборотите а в състоянието .Моята ц-5а като я взех беше такъв кош ,нищо не беше както трябва .Трябваха ми 2-3 седмици и един куп пари да приближа нещата до това което е било .Това важи в пълна сила за повечето такива коли в българия,тея гробове караш ли ги на майстор работа не става,може и да има някъде хора където ще направят нещата като хората ама колко пари ще искат . Аз ако трябва да си оценя труда си  по колата в кеш е колкото колата ,не вярвам никой нормален да ги даде тея пари . 

Редактирано от Gravito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 10/30/2016 at 7:18 PM, MAPTO7007 said:

маслото грее към 120-те градуса ... и не ми се мисли ако карам по него със 180-200 какво ще се случи.

 

 

После някой ора (не ти) ми се смеят на манията......ми че тя с грешка за буста и едвам работеща газова със 150-160 карах от Карнобат до София (в това число и по нанагорнището на Бакарел) и водата повече от 100 и маслото повече от 110 не видяха......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят АЕВ със скорости 140-150 е с темп на маслото до 105 градуса - това през изминалото лято.

Другото което е, че приятел с друга марка направи такава интервенция (от 5ст към 6ст) и каза , че разхода почти му се е запазил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно, ако това са ви мотивите за тая интервенция (температури, разход и т.н.) - стойте далеч. 

Редактирано от vermeer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече го позабравих тоя мотор, но все пак след 3 поредни в миналото помня достатъчно за да кажа категорично, че без чип наистина е пълен мъртвец колата, а относно звука просто това е положение, нито обороти нито нищо ще оправят нещата. На мен ми се струваше най-шумно точно на 3к оборота и около 120, нагоре няма шанс да чуеш мотора на фона на вятъра и гумите. На ниски предавки в града вдига много повече шум, но реално и на магистралата и в града това, което най-много дразни е гадния звук, а не нивото му. Реално читаво 1,8Т с катализатор е по-тихо от почти всички масови мотори при нормално каране, обаче това се оказва няма никакво значение...лошия тембър и напрежението, което се усеща при ускорение и/или поддържане на скорост са проблема. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чипосано АЕВ, на 4000 утихва, но точно на 4000,за съжаление тишината е за сметка на бензиномера и трудното поддържане на съответната скорост. Свистенето и гумения шум се възприемат лесно без моторното бучене.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...