Recommended Posts

Аааз саа ше ви обада. Пееаси...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Железата са в наличност. Блока тоя път е шлайфан само 0,05мм...:rolleyes:

Утре се почва леко  по-леко събирането на вала с буталата, мисля да ползвам моя вал, с биелите(+лагерите) и буталата от тоя блок и моите сегменти, с нови лагери на коляновия вал,

 

image.png.6b2f6bc3abe1ea1f127b9bd020c98daf.png

image.png.2ea2acce61ba758e1066568ba8e77d1f.png

Edited by loshdancho

Share this post


Link to post
Share on other sites

А на таа колиба, "Ляолинския колайдер" а.к.а. Ускорителя на елементарни частици, как е?

Цял ли е или е закърпен?

Share this post


Link to post
Share on other sites

На кое викаш колайдер?:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Впечатляваща дебелина на стената между цилиндрите има тоя блок. Все още не ми е ясно как ще се получи исканата мощност... Та в този ред, усилени биели няма ли да има? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Срещал ли си такива биели за 2.5???

Кое, с мощността не е ясно? Дюзи +90%, турбина хибрид гтб2260вклр-2268 с водно охлаждане и топла част от 3.0тди,   налагане +3бара, мисля и друг интетколер да слагам, тоя уж е голям, ама е тънък ,турбопътищата трябва да се сменят. Колектори, генерация, down pipe, V-pipe, усилени болтове за главите, усилени пружини за клапани за  6000об/мин. Мисля да дам някъде да оправят каналите в главите да няма ръбове,  искам и маслен радиатор.

Засега имам болтовете, дюзите, турбината е дадена и я чакам, чакам и пружините,

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Просто гледам биелите в багажника и ми се струват слабички за целия хардуер, който си описал. Но примерно за 3.0ТДИ не се предлагат усилени. То на 2.5ТДИ всичко му е здраво, така че може и те да са достатъчни.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, loshdancho написа:

На кое викаш колайдер?:lol:

 

Тунела ве, тунела на коляновия вал, как е, има ли разломи?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стига де, аз нали за това го сменям, пак пукнат ли да сложа.

Здрав е .....за момента, колко ше кара.:nixweiss:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Огледа ли го хубаво за микро пукнатини ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 11 часа, loshdancho написа:

Кое, с мощността не е ясно? Дюзи +90%, ...

Засега имам ... дюзите ...

Дай повече инфо за дюзите.  От кой двигател се ползва основата, какви са разпръсквачите, налягане на отваряне, как е разпределена цикловата порция.  Сигурен съм, че най-големите проблеми в този проект ще са именно в осигуряването на достатъчно гориво. Прословутото ГНП не обича и прегряването на нафтата. Не обича и високите обороти.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дюзите са си стандартни с разпръсквачи с по-голям дебит- поръчкови CPC Nozless diessel +90% дебит дадох моите дюзи и ми ги върнаха с монтирани разспръсквачи, настроени . Повече отвори и същия ъгъл на впръскване, работят на същото налягане(или леко завишено...не знам), помпата има запас от дебит, ама не може да го прокара през оригиналните разспръсквачи.  Ограничена е по време на впръскване. Та трябва за същото време да влезе повече гориво и начина е само с големи разспръсквачи....и електрониката  помпата да не знае това. Това е тънкостта. Иначе помпата може да подсигури гориво за до 400кс,  ако е три бутална(180кс)АКЕ, BAU,BDH...  С два нагнетателни елемента (150,155,163)не се получават нещата AYM, AKN,AFB, BFC,... Оборотите не е проблем да се вдигнат от 4500 до 6000,/мин. Успява да се справи помпата, обаче  клапаните изостават и ги срещат буталата.  Та трябва усилени пружини.. има +30% и +40% , аз се спрях на +30%, че  ме е страх да не замине запресовката на гърбиците на разпределителните валове. Има навик да се пука или посинява при претоварване,  въпреки, че са с ролкови кобилици, ролките също си патят, почват да имат луфт в лагера.

@more Гледах, гледах и не видях нищо смущаващо, няма и помен от напукано. 

Стигнах до тук...паркирал съм го под едно 2.7т... да крадне нютони.

IMG_20190825_215911-1600x1200.thumb.jpg.f32e60121ceb77bb04e823c970efcb3b.jpg

IMG_20190825_212836-1600x1200.thumb.jpg.49c762f6e98e0d23944b0a5aa751e919.jpgIMG_20190825_212907-1600x1200.thumb.jpg.4ecba3c6da50550fe58c7ced38690e8a.jpg

Edited by loshdancho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нищо не казваш по интересните моменти. Все някакви части показваш за по 100лв от моргата. Не е възможно дюзи +90% да работят на същото налягане. Залагам че отварят на почти двойно такова. Все пак се гони и някаква приемлива димност на отработените газове. Иначе ще има съобщения по новините, че един автомобил е обгазил половин квартал.

ГНП на BAU\BDH се комбинира с допълнителна подкачваща помпа в резервоара, която подава 0.5bar към VP-44. За тази фантастична мощност която целиш налягането даже би трябвало да се вдигне.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, loshdancho написа:

 

@moreГледах, гледах и не видях нищо смущаващо, няма и помен от напукано. 

Йордане, ти вържи гащите с едно такова, или това, после да няма "не се видя с просто око...!".

Share this post


Link to post
Share on other sites

@loshdancho  дЕбита на тихи обороти същият ли ще си остане ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Око рентген, ръка шублер, за микрометър, неам нокти, че пропущим начи...😆 Така бачкам аз.

А и за такива диджени пръскалки е късно. Нема са пак да купувам болтове и гарнитури. Да бехте пИсали, кога беше времето.

Иначе лошата карма ме преследва неотлъчно... Скъсах един от упорните болтове на основните лагери. Така убаво се откина че остана като шпонка в блока и нема вадене на петата на лагера. Кога извадих другия от другата страна и меря на  слънцето ..ми той с 2мм по-дълъг достатъчно да се забие в резбата на болта, който стяга петата на  основния лагер. Отвих го го с цената на  замазана резба на болта. После един от старите болтове си влезе в ролята на нов...Не се косете има по Четири на пета плюс два упорни. Прекарах си приятно псувайки 2-3часа...секачи, чукове, центри, бормашина...накрая успях да го донавия в празната пета и да му махна стърчащата част за да извадя петата и го отвия отвън. Естествено бях подбил петата  в частта на която лежи в блока под болтовете, щото имаше малко насилие... Та и там драма с шкурки, пилене на трупчета да се махнат бубунките... Сега работи...щом вала се върти на ръка при стегната пета. И петата си влиза така плътно както си беше.

Та саа за дюзите. 

Не не им трябва по-голямо налягане, евентуално 20бара(което е нищо) за да се подобри ( Бахаха, Дебита на тихите обороти,кога оди къде Резервата @more) празния ход.

Тия разспръсквачи не са по-големи, а с повече отвори, така, че качеството на емулсията си остава добро за да се налага повишаване на налягането.

Доста хора са слагали подкачваща помпа при засилване, даже я има оригинално вградена в американските мотори, които са с VP44.  Дори при 2.5тди има клапан на филтъра отварящ байпас при 1.0бара.....ама помпата са я пропуснали(немци, кво да ги праиш...мислят за сичко), та там е лесната част. Трябва високо-дебитна външна помпа работеща на 1-2бара макс. Клапана във филтъра ще си свърши работата просто се реже маркуча на засмукващата нафта и се туря помпата. Ама не съм стигнал до такива довършителни работи.

Гайле ми е  съединителя, нема подходящ твърд маховик да се продава отделно. От старите 2.5тди ще стане, ама няма как сензор колянов вал да сработи с него. изпускателните колектори.. там трябва да се гради от Нула и да се прави конструкция по размери с подвижност при нагряване....а доказано не съм силен там. Портването на каналите в главите...уж било лесна работа...ама Яз като не знам.

И ме е страх да не сдупчим некоя глАва

Ей тука се види за кво се боря... Един фийланец го е пилил, уж не е сложно ама на такова ми изглежда

https://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/kansiremppa/20100822_008.thumb.jpg.0486ab0ba9ab59986c58887f8db50f44.jpg20100822_009.thumb.jpg.f5bbfd89cc476b687d8bba7ec282ae6f.jpg20100822_012.thumb.jpg.fa6a93acd23ab65f56df056ab5f1ff8e.jpg20100822_010.thumb.jpg.089dfda9aa7d46a1657122f2c8ecd23d.jpg20100822_013.thumb.jpg.97322abe0b8404c352cba7c796664347.jpgporttausmuutos.jpg.f04e9c4d4626efbb22f73714e416a07e.jpg

 

 

 

Edited by loshdancho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Важен е дЕбита 🤣

Браво, ако не друго съживи мъртвия тунинг раздел.

 

Ето малко насоки при опимизирането на тиквите :)

 

"Порт"-ване - (абе нема ли българска дума за тва?) - портовете са каналите (всмукателни и изпускателни) в главата, портването е обработката им така, че през тях да прминава повече въздух / горивовъздушна смес (най-общо казано). Малко теория - с портването се цели "доискусуряване" на каналите, щото като почти вс. друго серийно производство (направено от някой си някъде си) има още много какво да се иска когато се гони максималното. Много хора си мислят че портовете трябва да са колкото може по-големи (точно преди да пробият водната риза ) което е абсолютно грешно - колкото е по-голям канала толкова е по-ниска е скоростта на газовете при едни и същи обороти и вс. друго еднакво, така при много големи канали на ниски обороти бензина просто "изпада" от сместа щото скоростта е ниска...Потока на газовете е много по-чувствителен към формата, отколкото към размера на порта. Грубо правило е че диаметъра на канала трябва да е около 0.8 от Д на гърлото на клапана (тва е вътрешният диам. на леглото на клапана, той се смята за ограничаващо сечение на порта), за почти перфектана форма на порта може да се разшири до 0.85-0.9 . Ако е по-голям вече не печелиме нищо като поток, само губиме скорост на газовете, независмо дали е NA или турбо или мурбо мотор. Прехода от канала към гърлото трябва да е макс. плавен, много често леглото просто стърчи в канала, тва ръбче задължително се изглажда. Повечето глави реагират положително на премахването на м-ала пред водача на клапана, а ако може да си позволиме намален ресурс - и на самия водач (тая част която стърчи в порта естествено ). Иначе водачите могат да се заострят. Леглата на клапаните трябва да са с три ъгъла - тва е много важно за добър поток. Ако има праг м/у колектора и порта задулжително се премахва, като се колектора се центрова на щифтове или втулки и гарнитурата се използва за шаблон. Са на практика - самото стъргане е най-добре да се прави с пневматична шлифовалка, тя има много корави радиални лагери и може да понесе натоварването, и може да се навре в порта без проблем, особено удължените. Става и с бормашина, обаче тя има голям патронник и слаби лагери, една бормашина издържа портване на 2 до 4 глави...Стърже се с карбидни борчета (едни такива назъбени метални топчета ), те са с различни форми, абе на практика е въпрос на личен избор. Борчето не трябва да се задържа на едно место, а да се въри равномерно из канала до получаване на желаните форми и размери. След стъргането следва полиране със шкурка - може ръчно (щом останеш без отпечатъци начи е добре полирано ), може и с т.нар. ветрило (със шлифовалка/бормашина) - листчета шкурка в/у метална ос. Аз лично съм против полирането до огледало, поне на всмукателните портове, колкото може да се постигне със шкурка 180 е напълно достатъчно, изпускателните може и до огледало (никой обаче не е доказал колко е голяма файдата от тва, май е само за чешане на мерака). Ако се сменя серийния вал със "по-голям" главата трябва да се портва, щото големия вал дава и по-добро пълнене и главата може да се окаже ограничител. Портване + сериен вал обаче също има ефект, ако може да се осигури и допълнително гориво за допълнителния въздух, който ше влезе...ама тва май е друга тема.

Bmw forum.

Edited by more

Share this post


Link to post
Share on other sites

С прав шлайф и карбидно "борче" зачисти острите ръбове и преходи от отливката. Отворите са много дълбоки и някакво по-сериозно портване на ръка е трудноизпълнимо. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, loshdancho написа:

Гайле ми е  съединителя, нема подходящ твърд маховик да се продава отделно. От старите 2.5тди ще стане, ама няма как сензор колянов вал да сработи с него.

 По важно е какво ще използваш като като притискател и диск. Мога да предложа това https://www.autopower.bg/съединител-sachs-3000951848-is10748070.html Използва се и в RS4. за цената си е най-доброто предложение на пазара. Твърд маховик може да се преправи за работа с него.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега се сещам, че имам две опитни глави в багажника....  

Твърд маховик  има само на валео в комплект с цял съединител,  който не става да се събере с друг притискател...

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, loshdancho написа:

Сега се сещам, че имам две опитни глави в багажника....  

Твърд маховик  има само на валео в комплект с цял съединител,  който не става да се събере с друг притискател...

 

 

 

Слагай пълен комплект ,да няма ядове .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Коментираното Валео https://www.autopower.bg/съединител-valeo-vw-passat-4-sedan-b53b2-2.5-tdi-835027-g20055c110-i10216340.html не държи повече от 420Nm. По доста коментари в нета се предава и на по малко. Причина слаб притискател.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.