Jump to content

Всякакви въпроси за А6 4F - Част 14


lavatrice

Recommended Posts

Чъл съм за този вариант с OBD, но трябва да намеря човек който може да го направи.

Аз не бих могъл.

Навил съм се за слагане на цк ключе.

Link to comment
Share on other sites

Свържи се с колегата @bsdnikolov. Той може да ти направи тази и още няколко други интервенции, като например секретно ключе което изключва захранването на CAN гейтуея след които не е възможно колата да бъде прочетена или запалена.

Link to comment
Share on other sites

На 117 лв. го намерих и го поръчах.

Пет години  ме искара предния,пак оригинален , Гейтса преди него 2 месеца :)

Link to comment
Share on other sites

На 24.06.2022 г. at 9:10, Mindburn написа:

Чъл съм за този вариант с OBD, но трябва да намеря човек който може да го направи.

Аз не бих могъл.

Навил съм се за слагане на цк ключе.

Не си губи времето да се занимаваш с OBD буксата. Тая капачка дето си постнал по-горе е на CAN шината при бушоните отляво. Там се вързват и въобще "подминават" OBD буксата. 

Секретно ключе което изключва захранването на CAN гейтуея е добра идея според мен.

Link to comment
Share on other sites

Мхм, и аз нещо такова си мисля. Само да се направи грамотно, че ако забравя някой път да го включа да не набива грешки и да не се омажат модулите нещо. Другото е на стартера да се направи тоя номер.

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Link to comment
Share on other sites

Колеги профилактично трябва ли да закарам колата да проверят дали компресора на климатроника има масло? Колата е на реални 195к км и откакто е в мен (3 години) нищо не е правено по климатика и си работи добре. Днес на мой колега му зареждаха колата с фреон защото има теч и се установи, че в компресора няма изобщо масло. Майстора му каза, че заради това дефектират най-често и че хората масово не правят профилактика. Въпроса е дали да закарам моята да я видят има ли масло или да не барам нищо докато работи?

Link to comment
Share on other sites

необходимо е. Моята я карам или всяка година, или през година. 
Не се проверява дали има масло, а се изтегля всичкият фреон от системата, тества се за пропускливост и след това по спецификация за автомобила се пълни точното количество масло и фреон. За нашите коли по спомен е около 530 гр, а маслото сигурно е само 15 грама, но то смазва компресора.

За София мога да препоръчам два сервиза за добро обслужване на климатика. Единият е Елбатрон в Лозен, има ги във vwforum, другият е до колелото на ИКЕА, като тръгнеш към центъра в ляво, има тема в сервизи в нашия форум.

Edited by OvivO
Link to comment
Share on other sites

На неговата кола Е-класа W211 компресора си имаше пробка и напълниха маслото там, а не във фреона. На нашите коли във фреона ли е маслото и при положение, че нямам теч защо да ми теглят оригиналния фреон и да слагат друг?

Link to comment
Share on other sites

И аз мисля че това е напълно безсмислено. На моята Б7-ца вече 16 години климатика не е пипан и си работи идеално. На предишната кола също никога не съм пипал климатика за 7-те години през които я имах.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, pufa said:

нямам теч защо да ми теглят оригиналния фреон и да слагат друг?

защото от тези 530 грама не се знае колко са останали, но няма да се повече от 350 грама :)

Теглят всичко и слагат колкото трябва за тази кола, както и масло.

От къде знаеш дали си с "оригиналния" фреон? И той по-хубав ли е от друг фреон? И аз си мисля, че работи идеално климатика, докато не отида на профилактика. След това е още по-добре. Като цяло климатика на 4F е супер силен и бързо охлажда.

П.П. не знам дали в компресора директно се налива масло. 

Link to comment
Share on other sites

Ако никога не е правена тази профилактика и се направи на една 15-20 годишна кола, напълно е разбираемо че малко фреон е изтекъл през годините. Ако обаче всяка година-две се налива нов фреон след което климатика духа забележимо по-студено, вече е 100% сигурно че има утечка на фреон някъде в системата. 

 

Налягането на фреона може да се чете през VAG-COM и също може да се използва за да се разбере дали има утечка. Трябва обаче да се сравнява при еднакви условия, защото много зависи от външната температура:

 

maxresdefault.jpg

 

maxresdefault.jpg

Link to comment
Share on other sites

@CVT: ако отидеш, ще видиш, че нямаш колкото е по предписание за твоя автомобил. 

40лв е някъде, през някоя година се сменя и "капилярката". Всеки сам решава.

Link to comment
Share on other sites

Моя си духа достатъчно студено и налягането не се променя от година на година. Не виждам нужда да го правя, даже и да беше без пари. Обикновено сравнявам и записвам какво е било през най-горещия ден на една година с най-горещия на следващата в режим LOW на двете зони и при една и съща скорост на вентилатора.

 

Edited by CVT
Link to comment
Share on other sites

Автомобилната климатична система е полу херметична  и е нормално да има пропуск на фреон от 3 до 5 % годишно...

Link to comment
Share on other sites

Важното е високото налягане да е в границите. (То и ниското е важно, но за него трябва манометър, не може да се види през VAG-COM.)

 

 За R134a фреона който използват нашите коли - (данните от тук) :

 

Temperature Low Side Pressure High Side Pressure
in oF in oC in psi in kPa in psi in kPa
65 18 25 – 35 172 – 241 135 – 155 931 – 1069
70 21 35 – 40 241 – 276 145 – 160 1000 – 1103
75 24 35 – 40 241 – 310 150 – 170 1034 – 1172
80 27 40 – 50 276 – 345 175 – 210 1207 – 1448
85 29 45 – 55 310 – 379 225 – 250 1551 – 1724
90 32 45 – 55 310 – 379 250 – 270 1724 – 1862
95 35 50 – 55 345 – 379 275 – 300 1896 – 2068
100 38 50 – 55 345 – 379 315 – 325 2172 – 2241
105 41 50 – 55 345 – 379 330 – 335 2275 – 2310
110 43 50 – 55 345 – 379 340 – 345 2344 – 2379
Edited by CVT
Link to comment
Share on other sites

когато намалее фреонът, с него изтича и /аст от маслото маслото, което е 10 до 20 грама на система с 530 гр фреон. Налагяне има, мазане на компресора е намалено.

Link to comment
Share on other sites

За да изтича и масло трябва нещо да е спукано. Фреона е газ, докато маслото е гъста течност и излиза много по-трудно от фреона. Ще излезе целия фреон преди да излезе и грам масло.

 

Edited by CVT
Link to comment
Share on other sites

Това е афтърмаркет FIS, но просто показва стойностите от 3-ти канал на Auto HVAC модула.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...