Jump to content

Всякакви въпроси за А6 4F - Част 14


lavatrice

Recommended Posts

Колеги днес в движение ми светна ръчната както карах след това угасна и така 2-3 пъти. След като загасих и запалих пак нямаше проблем.  Закачих колата и ми излязоха следните грешки 2 грешки 

Първата е в АВS

 

20210828_110952.jpg

А втората в модула на ръчната, като там грешките са 2

Някой има ли идея какво е бутон или модул

20210828_111036.jpg

20210828_111050.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, zhelyazA6 написа:

@AlMitov

Направи една адаптация на кутията.

 

Ще пробвам, благодаря.

Вчера взех колата от бояджията. Ядовете с лака са оправени, но има теч на двигателно масло. Не са я карали като гледам (вече си записвам километрите преди да оставям колата където и да е), но преди да я закарам си сменях маслото и филтрите. Като гледам теча е от вакуум помпата - него го имаше като я взех, но се е засилил доста след смяната на маслото.

Някой знае ли от къде мога да намеря ремонтен комплект за вакуум помпа? Търсих къде ли не и само гарнитурата между помпата и главата намирам в БГ. Искам като ще я ремонтирам поне да сменя всички уплътнения.

Намерих това в Амазон, но трябва да го чакам има-няма месец... Оригинална помпа е към 700-800лв, афтърмаркет има по 250-300, но не знам дали са читави. Ако не намеря ремонтен комплект може да ги пробвам, но самата помпа не е повредена :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@AlMitov Сменяй вакум помпата едва ли е сменяна до сега. Аз пробвах със смяна на гарнитурата ефекта беше нулев, но до колкот разбрах драмата идва от това, че самите елементи на помпата се износват, надират и т.н. или поне това помня. Kажи речи всички 3.0TFSI в 4F които съм гледал им течаха вакуум помпите малко или много.

 

Ето ти бюджетен вариант Borsehung b18773 aз сложих такава преди около половин година и вече имам минати ~10хил. км емии работи си за сега да чукна на дърво :hilezh:

 

п.с. Оригинална е тъкмо 811,60лв без никакви остъпки. Така между другото понеже се радваш на цените, маслената помпа е на много по-добра цена само 3610,62 лв цена клиент. И май няма алтернативни варианти ;)

 

п.с.2 Уви някои от частите за 3.0TFSI в 4F са в пъти по-скъпи от същите за 3.0TFSI в 4G пример горни обтегачи и маслената помпа ... ама кво да се прави.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@OvivO миналата година имах ядове с лявата букса (смених я) но тогава направо си изпиваше че проблема е там,а сега даже в control head записва грешка,затова ме съмнява бутона или модула ама може и ти да си прав. Ще огледам пак кабеляците

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

записва грешка, защото спирачките са критичен елемент, при проблем с абс, записва грешка и в engine  да се погледне абс :) 

Нещо по кабелите трябва да е някъде, не съм имал до сега драми с това и не съм абсолютно наясно.

 

@P_PETKOV: при Пасат 5.5 си сменях сам гарнитурата на тандем (вакуум) помпата преди 11 години и всичко си бе топ след това, само че там течеше малко дизел през уплътнението, не масло, не знам дали и тук е със същата/подобна функция помпата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@OvivO Идея никаква дали задвижването е на същия принцип. Аз си купих нова помпа и в сервиза ми я смениха. Реших да не си правя тестове понеже маслото се стича точно върху маркучите за охлаждане... и нямам желание да разбирам какъв би бил ефекта от сцепен маркуч. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@P_PETKOV

Благодаря за изчерпателната информация. Ще сменя помпата с нова тогава (но не с оригинална).

Относно цените - ясно ми е, че като се съберат парите от частите трябва да се образува горе-долу цената на нова кола, но предвид годините не всичко е рентабилно. Когато трябва да се смени компонент може да има OEM-level качество при по-евтин aftermarket такъв. Ако не е доказуемо качеството на алтернативната част обаче често може рециклиране или подмяна на оригиналната да е по-добрата опция.

 

Обичам да се занимавам и да си "човъркам" по автомобилите, но не просто с цел пестене - почти всичко, което някога съм спестил съм инвестирал обратно в инструменти и екипировка. Живея в къща и имам къде да си ремонтирам доста неща по колите и неведнъж съм се изумявал колко често се подменят компоненти с много живот в тях заради нещо дребно и лесно за отстраняване. Пример с настоящата А6-ца е HVAC помпата - като преглеждаха колата в D-Bros ми цитираха около 1300 или 1600лв за смяна, понеже давала грешка (а и отдясно духаше осезаемо по-топло при същата настройка на климатроника). След малко проучване намерих много клипове за този проблем, където хората просто вадят клапаните, почистват ги и ги прибират обратно. Пробвах - работа за 15-20мин беше и всичко работи на 6 от тогава. На Фокуса ми рециклирах вакуум помпа сам за има-няма 10лв и не е правила никакви проблеми или течове вече 15К км.

За момента единственият проблем с А6-цата ми е, че не съм запознат с марката и модела - почти всичко, което съм карал до сега е било на Форд или Пежо и на по 20 години. Имах за кратко една стара S3-ка, но там ремонтите не бяха за домашен майстор - жената строши картера и се наложи основен ремонт на двигателя... Както и да е - отплеснах се :)

 

Ако си бях направил труда да разровя повече за трансмисията от рано щях да си сменя сам маслото и да не стигам до епопеята с Gemini 4 сега 🤦‍♂️ Упътването наистина е писано като за идиоти и всеки може да си свърши работата сам.

 

Редактирано от AlMitov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкарвай си в такъв случай ELSA ;)

Отделно из чуждестранните форуми има доста подробни описания кое как се сменя/разглобява и т.н.

В D-Bros цените им бият и Порше ама пък били топ нищо, че от време на време се дънят. В крайна сметка остава усещането за премиум обслужване.

Конкретно това с клапаните е всеизвестен проблем на 4F идея си нямам за какво са искали да те изшият с едни 1300-1600 лв. Всъщност то е ясно де ама ... аман от схеми.

 

Иначе относно вакуум помпата ето снимки как изглежда отвътре. В конкретния случай с моята помпа с тия деруги мисля, че правилното решение беше нова помпа.

 

img-0ada38ab8c21a33f0e5a105d996e309d-v.jimg-038283176588408575d1cbb2063d289d-v-7img-a7775032fcc738b51534d131a401d15c-v-7img-ae759ef0675558dc8bf5fa02bebee692-v-7img-6ba9b07f41e4b9fccdbb3744e7ae3130-v.j

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то за съжаление - частите са супер зле като качество, както и много сервизи са супер зле.

Аз си правя елементарните неща, защото и разтоварвам психически с тази физическа дейност. Отделно за такива неща се губи много време за сервиз, ако трябва и да си оставиш колата. С по-сериозни неща не се заемам. Още дори и маслото на шлепа не съм сменял сам, но следващия път сигурно сам в хоби сервиз с подемник и инструменти от сервиза. Ще си измеря колко литра източвам, както и ще си напълня филтъра с масло. Тези две неща, ако ги кажа на някой сервиз в София, как ще ме изгледат?! :)

На другата семейна кола сам си го смених срещу 1 час наем в хоби сервиз от 15лв. Бавно, спокойно, налях си точно количество и си тръгнах. Не веднъж са ми наливали повече масло, въпреки че им казвам точно колко...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе разтоварваш психически ако е нещо дребно и лесно. Ако се закучи или е на кофти място, еб@х това разтоварване, предпочитам да се возя за разтоварване. Само ми е смешен ентусиазма на новите собственици на 4Ф, как с трепета на грижовен стопанин реставрират нещо, което белите хора отдавна са изхвърлили. Ама какво да се прави, всеки трябва да си мине по пътя и ние сме били така едно време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

те нека си реставрират, но и да четат повече, че за всеки проблем има писано поне 68 пъти. Отделно не спазват максимата - резервна гума можеш да нямаш в шлепа, но кабел vcds - да! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, mili 75 написа:

Абе разтоварваш психически ако е нещо дребно и лесно. Ако се закучи или е на кофти място, еб@х това разтоварване, предпочитам да се возя за разтоварване. Само ми е смешен ентусиазма на новите собственици на 4Ф, как с трепета на грижовен стопанин реставрират нещо, което белите хора отдавна са изхвърлили. Ама какво да се прави, всеки трябва да си мине по пътя и ние сме били така едно време.

 

Аз до сега винаги съм си поддържал колите прилежно и повечето неща си правя сам. Нямам доверие на сервизи, а и откакто се преместих да живея извън София ми е трудно ходенето по такива. Хем трябва да си пусна ден отпуск (не съм намерил читав сервиз, дето да ме приеме в събота/неделя), хем трябва да дам 100лв в посока за такси или да карам жената също да си пуска ден за да ме вземе. После като взимам колата още веднъж така. Не ми е рентабилно нито откъм време, нито откъм пари. Накрая ако "майсторите" не са си свършили работата както трябва се повтаря целия процес... Да не говорим колко често докато оправят едно нещо развалят друго и се опитват да го скрият / отричат да е станало при тях.

 

@P_PETKOV - Благодаря за насоката. Ще мъча довечера да подкарам ElsaWin.

Колкото до vcds-а - четейки във форума и из нета се подготвих преди да купя колата още :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че някой може да ти оправи колата, така както сам си я правиш, ако имаш възможност.Моят проблем със задръстената цедка на резервоара просто не виждам как някой би го решил.Питах няколко човека, които често правят такива коли за съвет.Всеки казва, че може да е дюза, може рекулатор на помпата и какво ли не.Дори някой да беше я оправил, предполагам щеше да смени помпата с цялата кошница и цената нямаше да е приятна, понеже потърсих и знам горе-долу колко е новата.При положение, че на моята нищо и няма и се оправих с 0 лева и няколко часа работа....Най- малкото е, че щяха да ми свалят всички дюзи за стенд.Дали са добре, или не няма как да разбера и каквото ми кажат, това е.После щяха да сменят още куп неща и вероятно бих платил голям процент от стойноста на колата....

Редактирано от venko74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Елсата я има и онлайн, така че няма смисъл.

За разтоварването съм съгласен. Но не е за всеки.

10 hours ago, P_PETKOV said:

 

Палец горе! 

И от мен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@mili 75 белите хора ги натискат данъците и за това си хвърлят старите коли.  Новите от същия клас освен с по-хубав таблет с нищо не превъзхождат нашите. Колкото и да плащаш за ремонт на твоята, каското на новата е в пъти повече.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е така, къде оставяш висеното по сервизите и некоректните майстори, некачествените части и възможността да се счупи колата в най-неподходящия момент и на най-неподходящото място. С новата кола хората си купуват спокойствие, комфорт, нови технологии и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съгласен с горното, но в 80% от случаите без комфорта, а просто нов интериор с пластмасови материали и плат на седалката :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и 4F си има плюсове, ама да се спре с тия твърдения, че едва ли не след нашите коли автомобилостроенето е спряло, че ставаме смешни. И други колеги четат подфорума и сигурно яко се забавляват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...