Jump to content

Спирачките на новата ми Q5-ца скърцат.


kimbi

Recommended Posts

Преди 2 месеца си купихме от магазина Q5 (ново)- след 500-600 км. предните спирачки започнаха да скърцат като спирам. Много неприятно силно скърцане и това от време на време. Скърцането се получава малко преди автомобила да спре или ако си задържа леко педала на спирачката с около 2-5 км/ч. Отидох в сервиза (гаранционно) и ми смениха накладките (предни), като ми обясниха че това се случвало при някои серии на Q5, защото накладките били много твърди. До тук добре ама след "нови" 500-600 км. спирачките отново започнаха да скърцат по същия начин. Пак сервиза (там недоумение) и решиха да ми сменят дисковете и накладките (предни) ............. След нови 300 км. отново скърцане и то много неприятно... На свтетофар, пред магазин, на паркинга УЖАС. Да Уточня че автомобила е вече на 5000 км. (със скрцащите спирачки сме си я карали) ПОМОЩ :rolleyes: При последната смяна ми обясниха че вече нищо не могат да направят ако започнат отново да скърцат. Вече щели да извикат специалисти от Германия... Аз имам още 2 автомобила които съм купил нови - А3 и Пежо 307 - при тях няма и звук от спирачките. Моля ако някой има Q5 или идея от къде идва скърцането да го сподели... БЛАГОДАРЯ

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Просто за пробата опитай с хубави афтърмаркет накладки. Разбирам, че въпросът е принципен и за гаранционен премиум автомобил това не е решение. Но дори в сервиза да са добронамерени и да ти оправят (в сегашно продължително време:rolleyes:) гаранционно колата, нервите няма кой да ти ги плати.

Link to comment
Share on other sites

Колега това се получава когато феродото не е чак толкова твърдо и се изпича при нагряване. Има лек за това правят се прорези за температурно разширение. За повече инфо ми драсни на л.с. или тел. 0894 657 222

Link to comment
Share on other sites

Лошото е, че на гаранционен автомобил нямаш право да му правиш прорези, да му сменяш афтърмаркет части и т.н. А че в Порше сервизът е на не особено високо ниво и диагностицирането на проблеми им е особено трудно, за това може много да се изпише и е масово мнение. НО, нямаме избор.

Успех пожелавам! :gruebel:

Link to comment
Share on other sites

При първоначално подкарване на автомобила, препоръчват през първите 200-300 км спирчките да се ползват много рядко и само с леко и не продължително натискане на педала. Иначе при още не улегнали накладки/нищо че и те и дисковете са нови/ се получава изпичане на повърхностният слоъ и това води до последващо скърцане и свирене.Затова най удачният вариант е след покупката на нов автомобил да се покара малко извън града. Но това гореописаното е естествено при препоръки от сервиза и в идеални условия...

Link to comment
Share on other sites

Аз съм с нови предни дискове и накладки на Ferodo,доскоро скърцаха само при движение и спиране на заден ход,от вчера постоянно!!!

Link to comment
Share on other sites

Аз съм с нови предни дискове и накладки на Ferodo,доскоро скърцаха само при движение и спиране на заден ход,от вчера постоянно!!!

защотто си им давал зор от тяхното слагане още. Изпекъл се е повърхностният слой и затова. А иначенаферодо са дори меки като структура

Link to comment
Share on other sites

Причината за свирене на нови накладки е само една - неправилно боравене със спирачния педал. Новите накладки не спират добре, което често се компенсира с по-голям натиск върху педала и по-продължителното му задържане. Това води до изпичане на външния слой на накладките и от там идва свиренето. На някои коли /като Инфинити например/ спирачните апарати и накладките са малки за нуждите на колата и са постоянно изпечени.

Link to comment
Share on other sites

Какво значи "неправилно боравене с педала"??? Дайте да не спираме !!! Както писах по-горе след смяната на дисковете и накладките сме изминали 400 км. - градско на много къси дестинации- просто няма как да загреят тези накладки че да се изпекат.

И така да предположим че са "изпечени" - ако правилно съм разбрал "повърхностен слой" това означава ли че след като се изтърка този слой ще спрат да скърцат???

Моля някой от Вас ако има Q5 да пише как е при него ....

P.s. От сервиза първия път ми споделиха че проблема със скърцането е познат при първите модели на Q5 - твърди накладки и при смяната им всичко се оправяло...

Но не и при мен.…

Edited by kimbi
Link to comment
Share on other sites

Ако в Порше БГ не могат да ти решат проблема си направи една екскурзия до Гърция - обаждаш се предварително в Ауди в Атина, записваш си час (по едно време работеха и събота), оставяш им колата, разглеждаш разните му камъняци и вечерта си я взимаш. Предимството да караш нов автомобил е, че имаш глобална гаранция :)

Като не могат да ти помогнат на родна почва, търсиш варианти като този

Link to comment
Share on other sites

Скърцането при съвсем леко натискане на педала на спирачките според специалистите в чуждестранните сайтове идва от резонанс създаден от вибрации при лягане на буталцето върху накладката.Когато караме с обикновенни дискове част от праха от накладките попада между буталцето и накладката и при натискане леко на спирачка се получава това неприятно свирукане......

Това което препоръчват е поставянето на фин слой медна грес в задната част на накладката където ляга буталцето...

Успех!

Link to comment
Share on other sites

Добре, защо тогава не свирят всички... Нали прах има при всички марки автомобили???

Според мен истината е една - гадни накладки- твърди

Edited by kimbi
Link to comment
Share on other sites

Свиренето се предизвиква от явление наречено "стик слип". Получава се при микро премествания като скърцане на панти на врати примерно. Ако се смажат направляващите на спирачките и задната част на накладките с подходяща смазка би трябвало да изчезне.

Link to comment
Share on other sites

Според мен истината е една - гадни накладки- твърди

Това, че са твърди и скърцат не ги прави автоматично гадни. Вероятно са с много по-добри показатели от по-меки и нескърцащи накладки.

Link to comment
Share on other sites

Да според един специалист в тази област нарочно са направени от такъв материал за да си запазват качествата при загряване, понеже това е автомобил с по-голяма маса. Да ама какво от това... като спирам някъде например на светофар или пред магазин и всички се обръщат от зверското скърцане... Да зверско е... Зверско неприятно... Между другото имам клип сниман с телефона за да покажа на сервиза скърцането. Ще ви го постна

Link to comment
Share on other sites

Добре, защо тогава не свирят всички... Нали прах има при всички марки автомобили???

Според мен истината е една - гадни накладки- твърди

Да от накладката зависи много често и от марката,но това както казват колегите не ги прави автоматично боклуци.

Мисля че последните години е забранено използването на абразивни и канцерогенни съставки защото са вредни за природа и бозайници и заместителите им създават това малко неудобство.

Мазни ги с малко медна гресчица и ще решиш проблема за доста време !

Link to comment
Share on other sites

човече ти си милионер,дреме ти че скърца. :respekt:

В евро ли?

сме изминали 400 км.

"СТЕ изминали" означава, че колата се кара от повече от един човек или не от теб. Виж как е карана и дали има съмнение че са изпечени накладките. Ако не са лесно ще ти намерим меки накладки.

Edited by carlitobrigante
Link to comment
Share on other sites

Скърцането при съвсем леко натискане на педала на спирачките според специалистите в чуждестранните сайтове идва от резонанс създаден от вибрации при лягане на буталцето върху накладката.Когато караме с обикновенни дискове част от праха от накладките попада между буталцето и накладката и при натискане леко на спирачка се получава това неприятно свирукане......

Моят случай е точно такъв. Даже свири само отпред отляво. Накладките са АТЕ. Колата е дърта, ако има значение :respekt:

Тези дни точно си мислех, че тежката предница може да е причина за изпичането на накладката, въпреки правилната експлоатация след смяна.

Забелязал съм, че моят майстор пристъргва леко с пила крайните ръбове на накладките и ги мацва с нещо преди да ги сложи.

Мисля причината е това, за което говори Гризли.

Edited by _koko_
Link to comment
Share on other sites

Ей голям проблем. :)

На моите две Ку7-ци спирачките си скърцат от нови. Досега съм сменял на едната два пъти предни и един път задни накладки, а на другата два пъти всички. Причината за смяна не е скърцане, а износване.

Досега са били с оригиналните, със сменени в Порше Pagid, с набавени от Коко100C4 (да е жив и здрав!) също Pagid... с някои повече с други по-малко скърцането винаги го има.

Последните от Коко100С4 най-малко скърцат. Не знам защо при условие, че са същия парт номер и производител като предишните.

На задните на едната сега сложих Феродо някакви супер тихи пак от Коко. Поскръцват ама кротко.

Карай си колата и си гледай кефа.

Ако знаеш как зверски ми скърца АТВ-то като спираща тежконатоварена железница, а според всички форуми е нормално ...направо Ку-то си е безшумно брат.

Link to comment
Share on other sites

Зпочнах да питам хора като ги вида с Q5 дали и тях им скърцат... Досега говорих с един господин който каза че си е купил автомобила преди 1 година и е нямал никакъв проблем със спирачките- не са скърцали. Моделите са абсолютно идентични

НЕ МОГА ДА ПОВЯВРВАМ....

Edited by kimbi
Link to comment
Share on other sites

А бе човек, от толкова писане от другите колеги не разбрали че ти така ползваш спирачките че сам си ги приебаваш.И между другото при нас само един клиент с Q5 се оплака че му скърцат накладките.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...