Jump to content

Рециклирам един алтернатор.


Recommended Posts

Взех един алтернатор със забележки и полеко го рециклирам с идеята да заменя сегашният.

Първият проблем беше как да сваля лагерите но се преборих.

Има обаче по-сериозен проблем - колекторът е износен значително. Забелязах че е масово на всички алтернатори които видях (на моя на колата също).

Струговах го докато се изравнят каналите които се бяха вкопали но на едната гривна вкопаването е толкова силно че вече се вижда изолаторът отдолу тук таме.

Имате ли идея дали се продават нови колектори и евентуално къде за да го сменя. Тогава ще стане чисто нов алтернатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колектора за който говориш се състои от много на брой успоредни пластини. Те от своя страна са свързани с намотките които оформят ротора. Интересувал съм се дали може да се сменят пластините и да се пренавие ротора (ставаше въпрос за двигател за пералня) и се оказа че дори и някой да го направи то цената за услугата е по-висока от цената за цял мотор. Просто пластините са неразривно свързани със съответната намотка. Мисля че ако се продава ротор като резервна част, то това е твоето решение!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колектора за който говориш се състои от много на брой успоредни пластини...

Такива алтернатори не се правят отдавна/може би повече от 20 години/. При сегашните има два контактни пръстена и не е проблем да ти ги направи стругар. Успех :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така. Универсалните двигатели са с многопластинкови колектори. И за да се смени колектора се пренавива двигателя.

Алтернаторът е трифазен с постояннотоково възбуждане. Съответно роторът е една намотка с два извода които отиват на колектор който е от две плътни гривни разположени успоредно една на друга.

Ако си намеря нов колектор като резервна част ще изскубна стария като лагер, ще набия новия и ще запоя за него двете жици на намотката.

Не ме обзема желание да му струговам медни пръстени но в краен случай и това може да стане. Само че нямам медна заготовка с нужния размер.

И пак да питам:

Някой виждал ли е място на което да се продават резервни колектори?

За четки вече знам едно място. :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мечо, само да не забравя и утре ще ти дам връзка с твой адаш, с когото да се посъветваш. Имам чувството, че се целиш в много мишени едновремено. :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

KOKO, grizzly е нечовек :flipoff: Знаеш ли защо не е построил още совалка? Отговора е елементарен- защото не се е захванал :hilezh:

Иначе сериозно по питането- по раковска, в участъка между Козлодуй и Сливница обикалял ли си? Според мен все някъде ще ти намерят, на практика 99% от магазинчетата са за стартери и алернатори там.

П.С. защо някои му казват алтернатор, други- генератор? Аз ползвам основно второто, ама не съм технически много грамотен :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз му викам динамо :hilezh:

Моя генератор също е за ремонт понеже много взе да ромоли.. Лагери ще да са... а ония пластинки ако са се изкопали - начи по-добре си намери нов ротор :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди време си рециклирах моя, и също бяха накопани пистите на колектора особено вътрешната от към самия ротор! Това се получава от ненавременна смяна на лагерите, луфтовете стават големи и от там повече вибрации и голямо износване. Аз обаче имах късмет и като ги пристъргвах излязоха на цяло и двете ламелки на колектора:

s5000046as3.jpg

s5000049uz0.jpg

s5000048un9.jpg

s5000047vg7.jpg

тогава не се замислих по въпроса за изработване на нов колектор но предполагам че няма да е трудно стига да има подходящ материал (мед), а предполагам че и от бронз биха могли да се направят че по лесно се намира и обработва също. Оригиналните са медни но не е чист мед а е някаква сплав защото е значително по твърдо от обикновена чиста мед, което си личи и при струговането (стружките са на малки ситни парченца)

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по раковска, в участъка между Козлодуй и Сливница обикалял ли си? Според мен все някъде ще ти намерят, на практика 99% от магазинчетата са за стартери и алернатори там.

П.С. защо някои му казват алтернатор, други- генератор? Аз ползвам основно второто, ама не съм технически много грамотен ;)

Динамо, генератор и алтернатор по същността си са едно и също нещо. Правят ток. ;)

Динамо има на велосипедите. Представлява въртящ се постоянен магнит. Прави променливо напрежение с негарантирано напрежение.

Генератор е когато магнита се прави от намотки на ротора (постояннотоково възбуждане). Там колектора играе ролята на токоизправител. Такива са всички универсални двигатели от бормашини, перални и т.н. Т.е. всеки обикновен ел.двигател става и на генератор ако някой го върти отвън. И се подаде ток на възбуждащата намотка. Наричат се "универсални двигатели" защото могат да работят както с постоянен така и с променлив ток.

Алтернатор е вид генератор с постояннотоково възбуждане (магнита пак е бобина). Само че алтернатора е трифазен (има три намотки на статора) и произвежда трифазно променливо напрежение. Съответно в него има трифазен изправител за да се получи постоянно напрежение. Така наречения "диоден блок". "Алтернатор" произлиза от alternative т.е. променлив.

Предимството на постояннотоковото възбуждане е във възможността да се променя силата на магнита в зависимост от тока който тече през него. Така "реле-регулаторът" следи напрежението и варира тока на възбуждането за да се получи стабилно напрежение независимо от оборотите/товара.

Благодаря колега! ;)

гр. София, бул. 'Сливница' 108, магазин Fugo, тел. 02 / 9318086

Ще я преслушам тази фирма. Както и магазинчетата на Раковска. Като му дойде времето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само едно допълнение (не че е важно...). За да не стават грешки при тълкуването кое какво е, най-шукарийно е джелезата, контактуващи с четките на възбудителната намотка на алтернаторите да се именуват "контактни пръстени", а тези на котвата на постояннотоковите генератори "колектори"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Кой е казал, че чичо Мърфи спи?

В събота след като изчетох доста литература и се запасих с набор лагери, се оказа, че съм счупил пластмасовата втулка. Тез дни трябва да потърся и преден лагер точно тоз го нямам KOYO 838218. Оказа се по - нестандартен. Диаметъра на ротора ми е 17, външния диаметър на лагера е 52, а широчината 17 и сега трябва да му търся заместител.

Колеги, ако някой има инфо за такива части нека драсне два реда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

"интерес кое как става", "как е направено", "как е решен даден детайл", "натрупване на опит", "мога ли да го направя?"

Това не са ли напълно достатъчни причини, Мечката да си "рециклира един стар алтернатор" ?

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мани го Росен. Той е потомствен милионер-реститут с две леви ръце и не обича да се цапа. :)

Всичко решава с пари и за това умира от скука.

Между другото рециклирания алтернатор още работи.

Реле-регулаторите от ФРАНСИЗКУП карат по 5000км. Четките са много меки и свършват. Иначе самите регулатори зареждат много приятно 14.2В.

Идеалната комбинация би била такъв регулатор + БОШ четки.

--------

А защо не съм си сглобил совалка ли?

Защото ме мързи. Като всяка мечка. Съдба. :)

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
Публикувано (Редактирано)

По молба на Docho - ъпче на темата от прахта.

Много ценно:

Вижте какво намерих за лагерите влагани в алтернаторите на BOSCH

Лагери за алтернатори БОШ.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По молба на Docho - ъпче на темата от прахта

Благодара ти много! :)

От вчера насам доста порових и намерих ето този линк:

http://woodauto.com/Unit.aspx?Man=BOSCH&Ref=0123335001

Достатъчно е да напишеш номера на алтернатора по Бош или по ЕТКА и илиза всичко за алтернатора:размери на лагерите,четки,ротор,ампери и така нататък.Също така може да се види и за кои марки и модели автомобили е приложим този алтернатор.

А ето тук: http://www.rangerovers.net/repairdetails/e...chaltrepair.htm снимков материал и информация за ремонт на алтернатор.

Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали продават само четки. Гледам че моите са запоени за релерегулатора и могат ли само те да се сменят? Някой каза за четки от Лада за 2-3 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само четките могат да се сменят, но ти трябват оригинални или поне със същата твърдост. Иначе има голяма опасност да ти съсипят колектора на ротора и после заради едно реле за 30-на лева да правиш ремонт на алтернатор за много лева. И пак ще трябва да смениш релето естествено :steinigung: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали продават само четки. Гледам че моите са запоени за релерегулатора и могат ли само те да се сменят? Някой каза за четки от Лада за 2-3 лв.

Преди време купувах четките заедно с релето...,но заедно излизат над 100 лева.Поръчах ги в Юнитрейд и дойдоха след около седмица,но ми искаха да върна обратно старото реле с четките за да ми дадат по-ниска цена.

Редактирано от Docho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Знам,че темата е стара ама за да отвориш алтернатора маха ли се ролката и ако да как.Просто невидях друг начин да се разтвори,ако не се махне :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи първо къде ще отваряш? Ако няма да сваляш ротора - не се маха ролката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...