Jump to content

Ауди А3 или А4 до към 2000 година?


Recommended Posts

Здравейте колеги,

Та налага ми се да си купувам нова кола та съм се спрял на Ауди А3 или А4 до към 2000 година. Казаха ми, че 1.8 Т бил тромав и дефектен двигател а 1.6 и 1.8 били пълни мъртъвци, но за сметка на това ми похвалиха ТДИ-то.

Бихте ли ми помогнали в изборът между А3 и А4. И да ми кажете нещо повче за това ТДИ, защото за сега от ФВ имам добри впечатления от един пасат 1.6 Д.

Просто въобще не съм запознат с дизеловите двигатели на ФВ ще бъда много благодарен ако ми дадете някакви + и - ТДИ-то и на самите два автомобила. :):angry:

kobreti: пиши по-внимателно заглавията на темите, за да е разбираемо за какво става въпрос в тях.

Редактирано от KOBRETI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

1.8Т е тромав и дефектен?!Ами с този двигател А3-ката прави 100км/ч за 8.2 или 7.5 секунди в зависимост от версията 150 или 180кс съответно, това ако ти се струва тромаво значи си собственик на Феррари или Порше?! А за дефектен, ами по-лесно ще намериш читаво 1.8Т отколкото 1.9ТДИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз щото съм с такъв мотор (1.8Т) и щото е тормав, за това, колелата на 3-та се превъртат като стой та гледай. Не е най-бързият мотор, но определено слага много други в ... знаеш къде.... Ако го сравняваш с 4.2, 6 или някой РС, не е, ама .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аре па се почна, тоя каза, оня каза, голееееееееееми разбирачи имало бе :angry:

И какви коли карат тия твойте разбирачи? Най-вероятно ,,СТРАХОТНИЯ,, HDI на некоя френска чикия, там проблеми определено има.....

Аз карам с 1,8Т, AVJ е серията на мотора и в НИКАКЪВ случай не е проблемен или тромав, сутринта секретарката ми викаше че й се качва кръвта в главата от ряза на турбото, сигурно щото е тромав:stupid:

В неделя купих на жена ми А3 1998 лето 1,6 мотор и в никакъв случай не е мътвец за лекото купе на А3-ката.

Смени си източниците на информация и в НИКАКЪВ случай не давай на тия дето са ти говорили за проблемни или мъртъвци мотори на АУДИ да ти пипат какво остава да ти сервизират колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега дискутирахте моторите, а забравихме, че А3 и А4 са автомобили от различен клас. А3 си е чист висококачествен Голф (т.е. материалите и изработката са много по-добри, но си е Голф, като концепция и базова платформа :stupid: ) :angry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Та налага ми се да си купувам нова кола та съм се спрял на Ауди А3 или А4 до към 2000 година. Казаха ми, че 1.8 Т бил тромав и дефектен двигател а 1.6 и 1.8 били пълни мъртъвци, но за сметка на това ми похвалиха ТДИ-то.

Бихте ли ми помогнали в изборът между А3 и А4. И да ми кажете нещо повче за това ТДИ, защото за сега от ФВ имам добри впечатления от един пасат 1.6 Д.

Просто въобще не съм запознат с дизеловите двигатели на ФВ ще бъда много благодарен ако ми дадете някакви + и - ТДИ-то и на самите два автомобила. :stupid:  :angry:

kobreti: пиши по-внимателно заглавията на темите, за да е разбираемо за какво става въпрос в тях.

КОЛЕГА не ги слушай, тромавичък си е мотора, кой квото иска да казва, с безумната си тъпа малка турбинка и със зле изпълнения mainfold. просто е куц кон харчещ много бензин и не достатъчно мощена за тези кубици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

,,КОЛЕГА не ги слушай, тромавичък си е мотора, кой квото иска да казва, с безумната си тъпа малка турбинка и със зле изпълнения mainfold. просто е куц кон харчещ много бензин и не достатъчно мощена за тези кубици.,,

И понеже рядко ти се налага да бързаш затова и караш точно такова :angry:

С Т-ромав на задния капак:stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сигурно твърдят, че Т-то идва от тромав :respekt:

:hilezh::hilezh::hilezh:

1.8Тромав... мда друго си е 1.6Д атмосферка резачка от секаде тия турбини ги слагат само да се набутва после народа за части...:)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, а сега сериозно.

А4 1,8Т карам и в никакъв случай не мога да се оплача от липса на достатъчно мощност или проблеми, разход в града ми дава 9,6-9,8/100, извън града доста по-малко.

А3 1,6 е на жена ми, преди няколко дена й го купих и си е доста пъргава за това купе, пак не мога да кажа че няма мощност или не й достига. За проблеми незнам щото нямаше време да ги покаже но окачването е с обикновения носач а не като на А4-ката алуминиево. Разход ми даде с 1 кило повече от А4-ката но не съм й сменял свещи, филтри, ремъци, тая събота ще се занимавам с нея.

Това което ме дразни А3-ката е че е тясна

Дизел забрави, на тия години няма да си знае километрите а и при почти еднаква цена на горивата, скъпата поддръжка и двойно по-късите интервали на сервизиране литър-две повече разход градско на бензиновия мотор е за предпочитане пред некоя умрела нафтова печка. На дълъг път със 100-120 1,8Т ми дава 6,2-6,4/100

Дано съм ти бил полезен и успех в избора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизел забрави, на тия години няма да си знае километрите а и при почти еднаква цена на горивата, скъпата поддръжка и двойно по-късите интервали на сервизиране литър-две повече разход градско на бензиновия мотор е за предпочитане пред некоя умрела нафтова печка. На дълъг път със 100-120 1,8Т ми дава 6,2-6,4/100

Явно колегата или не е имал дизел или ако е имал се е наредил с някоя гробница. Нищо вярно няма. Разликата в разхода м/у бензин 1.8Т и дизел 1.9TDI е почти двойна при градски цикъл. А това с късите интервали на поддръжка пък въобще не го разбрах :respekt: или някой друг ми поддържа собствената кола. Нищо лично Audi_90 :hilezh:

Моя съвет : ако искаш да се возиш по-евтино - ДИЗЕЛ 1.9TDI

Ако искаш да се возиш по-бързо (бързо-не знам дали е точната дума) - 1.8Т

Късмет при избора.

Редактирано от zoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8T VS 2.5TDI!

За мен Ауди ако НЕ Е А8, задължително трябва ДА Е Авант!

За това ти давам данни за Куатро Авант!

1.8ТQ Avant

Време от 0-100 - 9.8 сек.

Макс. скорост. - 212 км/ч.

разход извън града - 7.5 л.

разход в града - 12.5 л.

смесен разход - 9.5 л.

2.5TDI Quattro Avant

Време от 0-100 - 10.3 сек.

Макс. скорост. - 208 км/ч.

разход извън града - 6.2-6.5 л.

разход в града - 10.5 - 11 л.

смесен разход 9.0 л.

Тези данни са от руски сайт!

Като цяло разлики в разхода, кой знае колко съществени аз не виждам, но дизела е 6 цилиндъра, а бензина 4.

Аз съм имал 2.5 на А8 и бях много доволен от вървенето, но като цени на части, консумативи и поддръжка 2.5ТДИ КЪСА ДЖОБОВЕ!!! Колата в никакъв случай не беше много икономична, каквато в същност е идеята на дизела.

2.5ТДИ цени - Смяна на ангр. ремък, филтри и масла.

ремък + ролки + водна помпа + труд - 1800лв. с оригинални части, аз ползвам само части закупени от Unitrade, Autotechnica или Ivaijet.

Филтри - въздушен, горивен, маслен, 2бр. филтри на климатик, филтър за картерни газове - 500лв.

Масло - VAG Diesel 10W40 - 5x24лв. за литър. - 120лв.

Общо 2420лв.

Сменил съм и маслото на автоматика, но при положение че в България доста хора смятат автоматика за недостатък в една кола няма да добавя и 5х70лв. + 80лв. за масло в скоростите и филтър.

1.8TQ - смяна на ангр. ремък + водна помпа + ролки - 550лв. с труда.

Смяна на филтри - маслен, въздушен, горивен, климатик - 320лв. (на 1.8Т не се сменя филтър за картерни газове)

Масло VAG 10W40 - 5х24лв. за литър - 120лв.

Общо 990лв.

При 1.8Т и 2.5ТДИ пълно сервизиране се извършва на 120 000км., с тази разлика че при 2.5ТДИ масло се сменя на 8-9хил. км. а при 1.8Т на 15хил.км.!

При така направени изчисления, аз не виждам голяма далавера да караш 2.5ТДИ, защото разликата от 0.5-1л. на 100км. гориво и разлика в цената на нафтата и бензина от 3ст. нещата излизат на кантар, ако ли не и леко в полза на 1.8Т.

В България грандоманите и дървените философи казват че 2.5ТДИ е малък мотор за А8, но пропускат да се качат и да покарат малко преди да се изказват неподготвени, аналогичен е и случая с 1.8Т на А6, за мен колата върви чудесно, разтяга се супер когато на магистралата си с 120 на 5-та и натиснеш педала на газта, а и в крайна сметка прави 100км., за под 10сек., което за мен е напълно достатъчно спрямо парите, които съм склонен да давам за поддръжка и за бензин. Да има и варианти 2.4 или 2.7Т, които вървят НА САМОЛЕТ само че аз не искам да спонсорирам ЛукОйл или ОМВ.

Не е маловажен и факта че бензинова А6 е около 3-4хил по-евтина от дизелов аналог.

Ремонти:

2.5ТДИ страда от следните неща:

Картери - протичат и се налагат ремонти защото иначе си като лада на 20 години и след като спреш колата опикава всяко паркомясто, налага се да доливаш масло и такива неща, които не са приятни, а и честно казано е кофти да караш кола за 20 и кусур хиляди и след теб да оставяш нечистотия.

Турбо - ПРОБЛЕМ! всеки турбо автомобил иска допълнителни грижи за да може турбото да изкара повече време, но при 2.5ТДИ се наблюдават по-чести проблеми дори с нови турбини, цената на ремонта на турбото е 800лв. за рециклиране и 1300лв. за ново, което според мен също е рециклирано, но външната му част е мината с обезмаслител.

ГНП - ох майко! двигателите с версия 150к.с. страдат много от този проблем, той се изразява в износване на леглото на буталцето или изгаряне на електрониката, доста финансово обезпечени хора се отказаха от услугите на Ауди точно заради тези проблеми, кофти е да разхождаш красива девойка която искаш да обработиш тази вечер и на излизане от ресторанта колата да не иска да запали или в движение да ти светнат лампите на таблото и да се наложи с бутане да се изнесеш от платното за движение.

В резултат на този толкова често срещан проблем, собствениците на супер дизел станаха милионери, тъй като те са единствения сервиз на балканския полуостров със стенд за регулиране на такива помпи. Смея да твърдя че всеки божи ден за ремонт чакат 1-2 помпи за 2.5ТДИ.

Кофти при този вариант е и че помпата втора употреба струва 800-1000лв. и нямаш гаранция колко точно ще изкара.

Цена на ремонта 1300 - 1600лв. в зависимост коя от двете части на помпата е за фикс!

Двигател - има проблеми и при него, масово такива проблеми се случват ако си купиш кола която в същност е една от най-евтините оферти на пазара, там горят клапани, а не са редки и случайте, в които кобилиците падат при буталата. Ако правиш ремонта за да си караш колата излиза около 3000лв.

Ако го правиш за да я продадеш, което при А6 2.5ТДИ не е лесна задача защото пазара е наводнен излиза около 1900-2000лв.

Дебитомер - той като цяло е консуматив и се налагат смените му, но тоя консуматив си е пара - 250лв. като върнеш твоя, в противен случай 400лв.

Клапан на турбото - заминава си, нормално, тия тапаци са го сложили на кофти място и сдухва - цена 360 - 500лв. зависи колко си оправен!

1.8Т също има слаби места на но се толкова много или може би бензиновите коли са на по-малко километри откъдето идват и по-малкото ремонти:

Турбо - ПРОБЛЕМ! турбото на 1.8Т, както и на 2.5 както и на 2.7Т също дава дефекти, но са чувствително по-редки - причина - надува доста по-малко отколкото това на дизела, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПРАВИЛО ПРИ ТУРБИНИРАНА КОЛА Е - след като си карал в обороти над 2000 и спреш, остави колата да работи около 1минута на празен ход, за да може маслото да охлади турбината, в противен случай, маслото останало в турбината изгаря, защото там се постигат зверски температури а след като изгори маслото се получава един кофти нагар откъде стават луфове в турбината и лопатките почват да хлопат и отиваш за смяна на турбо.

Бобини - при 1.8 20v, 2.0 20v, 1.8T 20v и т.н. двигатели всеки цилиндър има собствена бобина, която издухва, тя е консуматив - цената на нова такава е 150лв. в периода докато караш такъв мотор рано или късно ще смениш всичките една по една. Няма лечение на този проблем, но цената за разрешаването му е меко казано нормална на фона на другите ремонти при дизела.

Като цяло 1.8Т е доста по-евтин за гледане от 2.5, не само защото е бензин, но и защото гледаш цели 2 цилиндъра по-малко.

Вероятността да попаднеш на кола бензин на повече от 220-230хил. км. в България е малка, докато на дизелов събрат ...хмммм, може да си сигурен че 2.5ТДИ под 300 000км, от тези които са в цена НЯМА!

Има вариант да си поръчаш 2.5 доста добър и запазен от чужбина, но смятай че ако не искаш да губиш луди цифри от продажбата му след година, две или три значи да остарявате заедно и при такава ситуация ще ти пожелая да се обичате

Ауди А6 - проблеми като цяло:

Ходовата част е проблемна при тези машини, както и при А8 и А4 и Пасаст 4 и 5.

Причината за това са лунните кратери които се подвизават по нашите улици.

Ако караш внимателно а не собствената си кола като служебна, и сменяш всяко нещо което се разтропа с оригинални части или Лемфьордер, може да си сигурен че няма да страдаш кой знае колко от проблеми с предницата, но ако се стискаш за дреболии, слагаш ментета части и караш като състезател и дупките са ти първи приятели които често посещаваш ще виеш и то много!

Решението аз съм го намерил по следния начин:

Караш докато цялата предница не стане на салата, после вадиш 1000-1200лв. и купуваш усилено окачване, продава се тук таме, ако те интересува ще ти намерия координати на фирми които го предлагат и марката на която е.

Един приятел кара А6 4.2 вече повече от година с такова и няма никакви проблеми.

Като цяло окачването е много хитро измислено, но в България малко неща издържат на пътищата ни.

За да завърша подобаващо всичко написано ще ти предложа 2 варианта за продавани А6-ци които може да бъдеш 100% сигурен че са истински, хубави коли и си заслужават парите

Едната е мойта кола, която е внесена с цел продажба - аз съм търговец и другата е колата на колегата Pavcho_7125

Ауди А6 1.8TQ Avant

A6 2.5TDI facelift

Като съвет на края и спирам да досаждам!

Не си купувай най-евтината кола която ти изпадне, когато даваш толкова много пари се цели в нещо качествено запазено и поддържано, не те познавам, но съм длъжен да го кажа, защото българина има една мания и тя е да не се мине, обикновено като се стремят купувачите да не се минат и търсят коли които да са евтини, се минават зверски и колите им излизат майка си и баща си!

Гледай състояние на колата работа на двигателя и т.н. - ужулена броня или спукан халоген не са болка за умиране - 1000-1500лв. разлика в цената на кола за 20+ хил. лв. не са нещо страшно защото тежките ремонти излиза толкова пари, по-добре ги дай за кола отколкото за ремонт!

ТОВА Е ВЗЕТО НАЗАЕМ ОТ НАСТИ МОЛЯ ДА МЕ ИЗВИНИ :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Zoro, C220CDI студен ми дава 13/100 нафта, като загрее пада на 9/100 срещу 10/100 студен 1,8Т и 9,8/100 като загреее градско, и двете коли са 2001 лето, Ауди-то е моето, Мерцедес-а на брат ми, търкаляме го тоя Мерцедес от 5 години, когато беше на 6 месеца го докарахме от Германия. По компютрите средния разход на CDI-то закрепено на 100 км/ч е 5,4 а на Ауди-то 6,4/100. Откъде извади тая двойна разлика така и не разбрах??????????????

На дизеловата кола се сменя масло на всеки 7500 км на бензиновата на 15000 км, тука вече наистина е двойна разликата ама не в полза на дизела:respekt: Това имах в предвид под 2 пъти по-кратко сервизиране съотнесено към бензина

А вероятността да попаднеш на 8 годишен дизел на 150000 км клони към отрицателни стойности щото на запад се купува дизел за да го караш много и то говоря за страни дето София-Варна го имат все едно от в къщи до офиса а не да ходиш на пазар.

Сам си направи сметката при нищожните разстояния в България Мерцедеса от 30000 км на 6 месеца сега е на 150000 и е на 5 години като го карахме допреди половин година и двамата. На 8 години пак ли ще е на 150000 или вече ще съм минал през Данчо за да го направи на 103000 км:hilezh:

Нормално е кола на 5 години да е на 150000 но на 8 години няма как да е на по-малко от 200000.

Ами то на 200000 на един дизел вече му е изяден ресурса еле пък на по-новите коли дето от по-малка кубатура и от бензина вадят по-големи мощности

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... А вероятността да попаднеш на 8 годишен дизел на 150000 км клони към отрицателни стойности щото на запад се купува дизел за да го караш много и то говоря за страни дето София-Варна го имат все едно от в къщи до офиса а не да ходиш на пазар...

Ами то на 200000 на един дизел вече му е изяден ресурса еле пък на по-новите коли дето от по-малка кубатура и от бензина вадят по-големи мощности

Само не разбирам защо при тези огромни разстояния, при тези зверски поддръжки и при тоя разход 6-6,5 за бензина защо тъпите западняци си купуват дизел " за да го карат много " ? И това за изядения ресурс нещо не го разбирам ? :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля колегата Compacta да ме извини , че му спамя темата - това е последно.

Audi_90 , за съжаление не видях името ти в списъка за Леденика, защото искам да изкоментираме с теб въпроса , съвсем приятелски разбира се, но нищо може би ще се видим на друга сбирка.

Все пак аз споменах 1.9 TDI , а не 2.2CDI. Ако успееш да ме убедиш , че твоето 1.8Т има разход 9.8/100 градско и по-точно Софийско - имаш каса бира+торба кебапчета + изгорения бензин от мен. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не разбирам защо при тези огромни разстояния, при тези зверски поддръжки и при тоя разход 6-6,5 за бензина защо тъпите западняци си купуват дизел " за да го карат много " ? И това за изядения ресурс нещо не го разбирам ?  :respekt:

1-во защото при 200км/ч бензиновата кола харчи доста повече от дизела и 2-ро защото маслото на запад се сменя пре 30 000км. няма значение дали е бензин или дизел.

P.S.Деси и дизела вече е през 15 000км в БГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако успееш да ме убедиш , че твоето 1.8Т има разход 9.8/100 градско и по-точно Софийско - имаш каса бира+торба кебапчета + изгорения бензин от мен. :respekt:

Ако я кара с изключен климатроник,може и под 9 да ти я докара.....Цариградско-център-Цариградско-център,ке пие бира Десо май....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За турбо кола това време, което ми казахте е доста слабо, не, че карам нещо по-бързо обаче имам такова наблудение.

Много хора ми казаха, че 1.9 ТДИ-то 110к.с. било по-бързо от 1.6 и 1.8. А и днес карах едни А4 1.8 и не ме учарова с вървеш а и собственика ми каза, че нямакви носачи ли ко били по 4 на коело и били ацки скъпи. Мене разхода не ме бърка много, да ми годи до 10-11 в града ми е добре защото толкова ми гори сегашната кола :respekt:

Но първо ми помогнете в изборът между А3 и А4 пък двигателя ще го измислим

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А там 1,9 ТДИ отива пак почти двойно по-малко  :hilezh:  Както на магистралата с 200  :stupid:  Както и в задръстванията в центъра  :)

:respekt::hilezh::hilezh:

Колега Compacta, А4 е по дълго купе от А3, следователно вози малко по добре и по комфортно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е нали прочете малко по-нагоре - това са различни КЛАСОВЕ автомобили.

А3 е с по-евтиничко окачване, по-малка, по-икономична и по-пъргава (при еднакви двигатели), т.е. по-подходяща (и любима) е на младежи и госпожици, на които не им се налага да ходят на почивка понесли детски креватчета и половин магазин детски играчки :respekt:

А4 е по-голяма (особено авант), скъпо окачване, по-стабилна във високите скорости, има варианти с по-големи двигатели (които ги няма при А3 от тези години), изобщо автомобил с друго излъчване..

А и като погледнеш двете, в коя се виждаш ти? От коя ти трепва сърцето?

Аз искренно си признавам, че си падам по големите дизелови аудита и преди да ме оплюят бензинаджиите ще ти кажа какво съм си харесал като следваща стъпка - А8 3.3 ТДИ след 2000 г. (дай боже всеки му). Карал съм и бензиново Б3 и Б4..

Надявам се да си спазя плана :hilezh: :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено избора трябва да си го направиш сам Compacta. А3 е градска кола а А4 е извънградска. Градската се паркира/маневрира по-лесно, извънградската е по-комфортна. И ако не си рацер всички коли в града харчат еднакво 10-12/100 бензин. Ако е хептем мини ще падне на 9/100. Единствено колегата Magnus с В4 ТДИ1.9 се кълне че му харчи до 6/100 градско с дизел.

------------

Същото важи като разход и при извънградско. При 90 км/ч разхода е около 6/100 бензин, при 140км/ч е около7.5-8. Нагоре вече играта загрубява. :respekt:

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...