Jump to content

Максимални обороти на дизелов двигател на магистрала


kiril_bulgaria

Recommended Posts

autorazsipnik не ти е много правилна теорията за V8мака във всеки един четиритактов двигател няма значение от брой цилиндри, при един оборот на КВ , цилиндъра изминава хода си 2 пъти.  

 

Нали точно това писах и аз.За два оборота на КВ четирите цилиндъра правят четирите такта,това означава че за един оборот ВСИЧКИ бутала минават два пъти хода си и правят по два такта.Не съм писал ,че не се движат буталата при осмака.Понеже поддържам мнението на robobug,според мен такта на  възпламеняване в един цилиндър е момента най-много натоварващ и износващ мотора.Просто пренебрегнах натоварването на цилиндрите при другите три такта и затова писах ,че при осмака всеки цилиндър се "пали" два пъти по-малко за еднакви обороти спрямо 4 цил-я мотор,което за мен си е два пъти по-бавно износване на мотора.Не казах,че всяко бутало се движи два пъти по-бавно.Това ми е теорията ,дано сте ме разбрали този път. :)

 

А дали теорията за по-бързото износване на малолитражките е оборена отдавна не знам,но досега винаги съм имал впечатление че големите мотори се износват по-бавно.Мисля,че трябва да се види и какво показва практиката,а пък ние нека си разсъждаваме във форума няма лошо.

Редактирано от autorazsipnik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 90
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Вчера: София - Бургас 360км. на темпомат 160 по километраж, 3000 оборота през целия път, малко над 2 часа, с масло 5/30, кола - Пасат комби с двигател 1.9 ТДИ 105 коня...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера: София - Бургас 360км. на темпомат 160 по километраж, 3000 оборота през целия път, малко над 2 часа, с масло 5/30, кола - Пасат комби с двигател 1.9 ТДИ 105 коня...

Сега кажи,ама честно-още като излезнеш от София ли я переш на автопилот/темпомат/ и така до първото кръгово в град Бургас-аз не го вярвам?Това означава,че ти на Ихтиман,Траянови врата,Пазарджик,Пловдив,Заралии и Новозагорци от КАТ,също се мяркат---не намаляш на ограниченията.Да ти кажа,че понякога карам на Тракия моята таличка и над 4000 оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с чуждестранен номер и да ме снимат нищо не могат да ми направя, но все пак на тунела и на 20тина места ме засякоха по бавни автомобили , и се налага да намаля до 140 понякога и до 130, но това е за секунди и след това отново на 160...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДВА цилиндъра правят по един такт за един оборот на к.вал .От тук вече следва ,че цилиндрите на един осмак се износват два пъти по-бавно от един 4 цил. мотор,защото за 4-ри оборота на един осмак цилиндрите са направили по един такт,а на 4-ри цилиндровия по два . 

А пък аз си мисля, че без значение от компоновката - 1, 2, 3, 4, 5, 8, 12,16 или колкото искаш цилиндри при четиритактовите двигатели всеки цилиндър прави следните 4 такта, като всеки такт се равнява на половин оборот на коляновия вал - първи такт: всмукване, втори такт: сгъстяване, трети такт: работа, четвърти такт: изпускане. Това, че при някои двигатели две бутала се задвижват от едно коляно не мога да разбера какво променя нещата. Как два цилиндъра правят един такт за оборот ми е непонятно. Изобщо това един такт за оборот не знам какво си искал да кажеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как два цилиндъра правят един такт за оборот ми е непонятно. Изобщо това един такт за оборот не знам какво си искал да кажеш.

Два цил.правят по един работен ход или както си го написал ти:"трети такт:работа"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДВА цилиндъра правят по един такт за един оборот на к.вал .От тук вече следва ,че цилиндрите на един осмак се износват два пъти по-бавно от един 4 цил. мотор,защото за 4-ри оборота на един осмак цилиндрите са направили по един такт,а на 4-ри цилиндровия по два . 

Вярно,че нищо не ми се разбира.Добре,че се върнах да чета назад.Не съм писал,че "говоря"

за определен такт : за трети такт става въпрос.На цитата изобщо не съм отговорил,а направо съм писал какво мисля по темата кой мотор се износва по-бързо,затова е прозвучало все едно другите бутала не се движат.

Ето така трябваше да изглежда:

В грешка си - всеки цилиндър прави по един такт на оборот...

 

Всеки цилиндър прави по два такта на оборот.

 

И по темата :Два цилиндъра правят по един такт възпламеняване за един оборот на к.вал .От тук вече следва ,че цилиндрите на един осмак се износват два пъти по-бавно от един 4 цил. мотор,защото за 4-ри оборота на един осмак цилиндрите са направили по един работен ход,а на 4-ри цилиндровия по два . 

Редактирано от autorazsipnik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм експерт в ДВГ, но се чудя как става на 8-цилиндров по 2 цилиндъра на оборот да палят. Значи на другите 2 не им се подава гориво ли или как пропускат, защото механично няма как да стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разсъждаваш в грешна посока  колкото повече са цилиндрите толкова повече работния такт на единия цилиндър се доближава до другия.

Работния такт е това дето кара мпс да се движи, другите тактове са спомагателни и пречат ( но без тях неможе ).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И по темата :Два цилиндъра правят по един такт възпламеняване за един оборот на к.вал .От тук вече следва ,че цилиндрите на един осмак се износват два пъти по-бавно от един 4 цил. мотор,защото за 4-ри оборота на един осмак цилиндрите са направили по един работен ход,а на 4-ри цилиндровия по два . 

Според мен пък, всеки четиритактов двигател за два оборота на коляновия вал прави по един работен цикъл на всеки цилиндър, без значение дали е 1, 2, 4, 8, или 16 цилиндров. Така че не виждам как 8 цилиндров двигател ще се износва два пъти по бавно от един 4 цилиндров?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 цилиндровия мотор се натоварва по-малко защото кс и въртящия момент са им доста повече съответно се изиска по-малко усилие за задвижването на колата. При каране позволя варежими с изключително малко малко отваряне на дроселчето което в аналогично купе с 4 цил мотор няма как да стане... Прпи нормална експоатация и поддръжка един асматичен осмак ще преживее няколко живота на 4 цил :biggthumpup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Разсъждаваш в грешна посока  колкото повече са цилиндрите толкова повече работния такт на единия цилиндър се доближава до другия.

Работния такт е това дето кара мпс да се движи, другите тактове са спомагателни и пречат ( но без тях неможе ).

 

 

 

 

   :gut:

Ясен отговор,който показва къде бъркам за осмаците  относно  износването и сам си противореча. При всички 4-ри тактови двигатели за два оборота на КВ всеки един от цилиндрите извършва четирите такта,без значение колко са на брой.Нямаме вече работен такт през 180 градуса а през 90.Както го бях казал излизаше ,че половината бутала правят и празни ходове.Може би отговора за по-бавното износване е в конструкцията,явно частите не търпят такова натоварване както същите при 4-ри цил-в двг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен пък, всеки четиритактов двигател за два оборота на коляновия вал прави по един работен цикъл на всеки цилиндър, без значение дали е 1, 2, 4, 8, или 16 цилиндров...

:biggthumpup: Ако го бяха измислили както го описах наистина можеше да е по-бавно износващ се,но  щеше да развърта по-бавно и от 4-ри цилиндров без всички предимства на осмака(пак развивам бирени теории след работа :bgdev: ),но пък съвсем изчистената горивна камера ще позволи вкарването на повече чист въздух и повече гориво . :supercool: Ако искате коментирате ,майтап да става.  :grinsevil:  :bia:

Редактирано от autorazsipnik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като толкова знаете кажете как е на 5-цилиндровия, че винаги съм се чудил. Дали вървят 3 и 2 на групи, то май друг вариант няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като толкова знаете кажете как е на 5-цилиндровия, че винаги съм се чудил. Дали вървят 3 и 2 на групи, то май друг вариант няма.

:biggthumpup:  :badgrin:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох темата и се изплаших след всички теории тук, че тотално съм си объркал представите за работата на ДВГ, а то почти всичко написано до тук е грешно или объркващо.
Ето за 5-цилиндровия двигател -

Ако беше вредно да се карат над 3000об/мин дизелите, тогава от там щеше да започва червената зона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво да не е да закове тоя двигател? Те хората са си го изчислили до колко оборота работи без проблем .. слагате хубаво масло и газ до долу какво го мислите толкова.. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като чета отговорите на моят въпрос, направо ме хваща страх!

Ползватели на форума, с 600-2000 мнения, да пишат такива глупости!

Същите тези колеги са давали технически съвети на въпроси. Какви са били съветите, ако нямат базисни знания за действието и работа на един двигател!

Боже, Боже!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е нагледно.

 

Ето и едно за 4-цил. Като гледам е както са писали колегите. Само на 5-цил ли е последователно, а не на групи? Интересно е, че имам спомен, че и 4-цил са последователни. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз следя тази тема от доста време. Наистина тук има доста объркващи мнения. Не съм инженер, не съм монтьор, не разбирам много от двигателите, но от това което поназнайвам и анимациите които изгледах в youtube не можах да разбера с какво е по-здрав един 8 цилиндров двигател от 4 цилиндровия? Единствената разлика е в позицията на буталата спрямо коляновия вал, т.е. един V образен многоцилиндров двигател може би има по-добре балансиран колянов вал, което да е по-добре за работата на двигателя като цяло. Но до тук са предимствата. В оказаните клипчета за съжаление не са дадени тактовете които извършва двигателя, но в youtube има доста подробни клипчета за всякакви двигатели, с колкото си искате цилиндри. При всички ходовете на буталата, тактовете спрямо оборотите на вала са еднакви, а именно едно бутало прави 4 такта (смесообразуване, сгъстяване, изгаряне, отвеждане) за 2 оборота на вала, а целия двигател, или по-точно всички бутала, независимо от броя им, правят четирите такта за един оборот на вала. Т.е да вземем два двигателя, 4 цилиндров и 8 цилиндров, работещи на 1000 оборота, всяко бутало ще е направило едни и същи на брой ходове нагоре-надолу, независимо от цилиндрите. 

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като толкова знаете кажете как е на 5-цилиндровия, че винаги съм се чудил. Дали вървят 3 и 2 на групи, то май друг вариант няма.

Във форума има писано за тях :http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=108341 

smooth5cylinder1.jpg smooth5cylinder2.jpg 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като чета отговорите на моят въпрос, направо ме хваща страх!

Ползватели на форума, с 600-2000 мнения, да пишат такива глупости!

 

Чакай,още има,но не е срамно да се обърка някой.Лошо е ако не си разбира грешката и спори.Пък и вероятно,който пише много ,греши повече.И на най-добрите се случва,никой не е идеален.В крайна сметка затуй е форума,да се обсъждат въпросите от всички желаещи и накрая да се стигне до някакво мнение.Ако не ти харесва може да не си четеш темата,не е задължително.

Редактирано от autorazsipnik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По фундаментални теми, базисна информация, няма шанс как да се объркаш.  

Форума е място, където трябва да даваш мнения и съвети за квалифицирана помощ на запитващият.

Когато нещо не го знаеш, по-добре си премълчи и следи темата. Което и правя по тази тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...