Jump to content

Покупка на Audi S6 C5 Avant


Recommended Posts

Преди 1 час, robobug написа:

 

Мисля, че се изразявам доста точно и конкретно....но пак:

 

Както сам си открил - може да се връщат предавки, да се кара до прекъсвач........но това няма нищо общо с "мазно и равномерно ускорение", няма общо с "лежерно каране", няма общо със "семеен автомобил".....максималната скорост също няма общо със семейно комби. Бруталният разход при такова динамично каране също не е "семеен".....добре (за разхода), че напоследък няма дълги участъци, където да се натиска.

 

Истината е, че атмосферните коли имат рязък старт и до там. После се искат обороти, за да се усети нещо, иска се и леко купе, иска се и ръчна кутия......едно почти двутонно купе, с ретро кутия и газова уредба..... не виждам защо да не се сравнява със съвременен двулитров дизел в купе под 1500кг.... 

Хубавото при една атмосферна S-ка е, че за смешни пари се получава добре оборудвано купе.....

 

ПП Всеки атмосферен мотор е с "native" пик във въртящия момент . Това само по себе си едва ли е проблем.

 

Напротив, има. Когато искаш да караш спокойно и лежерно и по правилата, няма никакви затруднения да го правиш с осмака, стига да не са прецакани вихровите клапи и да няма никой в ниските, затова моторът трябва да е в добра кондиция. За разлика от малолитражните мотори, имаш тяга и въртящ момент още в ниски обороти, предостатъчно за поддържане и адекватно ускорение и изкачване на баири. Безпроблемно това се случва и с 1300 оборота, ако караш спокойно. Около и над 4000 оборота има нужда да се кара само ако искаш да усетиш пълния потенциал на мотора. Карането в ниски и средни има общо с лежерното и "семейно" каране. Карането над 4000 оборота вече има общо с по-спортното каране, което също е ОК, ако автоматът е в добра кондиция и има спорт режим или караш на типтроник. Така например след ремонта на автомата на С-ката Цецо, самият той споделя, че колата върви драстично повече отпреди.

А независимо от кутията и теглото, с двулитров дизел не може да се сравнява, понеже двата мотора нямат нищо общо нито като усещане, нито като поведение, нито еластичност, нито като ускорение. Не всичко е достигане на определена скорост за максимално кратко време или каране на пълна газ в права линия. Самото сравнение на двулитров 4 цилиндров турбо дизел и 8 цилиндров 4200 кубиков атмосферен осмак с 340 конски сили е комично, независимо колко от тези 340 коня са останали живи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво имате предвид под "прецакани вихрови клапи", дето все ги споменавате тука. Предполагам не говорите за лостчетата, които ги задвижват, дето се чупят нали? 🤨

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 10/19/2019 at 1:41 PM, robobug said:

Аз лично не намирам никакво удовлоствие в карането на една шумна, тежка, неспираща и незавиваща кола, искаща 4000к оборота за да върви колкото 2.0Д на 2500.....а корсата друса много:hilezh:

Само нека уточним, че чисто нов 2.0 л дизел, дори в луксозно купе, е по-шумен на празен ход в сравнение с осмак набил прекъсвача. Без старт/стоп система трябва да си слагаш тапи за уши в трафика. За вървежа, дори за кръгъл идиот, би трябвало да е ясно, че грешиш.

25 minutes ago, Net_Master said:

Какво имате предвид под "прецакани вихрови клапи", дето все ги споменавате тука. Предполагам не говорите за лостчетата, които ги задвижват, дето се чупят нали? 🤨

случва се да блокират тези клапи, което убива силата на колата - понякога могат да се оправят, но по-често се премахват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Net_Master написа:

Какво имате предвид под "прецакани вихрови клапи".

 

И аз не знам защо се повтаря тая тъпотия.

Вихрови клапи имат само дизелите.

 

Атмосферните бензинови мотори имат колектор с променлива дължина с цел резонансно пълнене. Клапите затова са там, за да отварят и затварят късия/дългия път на въздуха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не са точно вихрови клапи! Тези клапи променят дължината на всмукателните канали в колектора в зависимост от натоварването ,оборотите на двигателя . Когато е на ниски обороти те са затворени пътя е по дълаг и обратно,клапите са на два лоста за ниски средни и високи обороти демек пътя е на три степени. Ако лостчетата са счупени клапите са отворени няма кой да ги задейства и ако се кара така без да им се обръща внимание клапите спичат и не може да се помръднат дори на ръка с усилие. След което е наложително разглобяване на колектора , раздвижване и смазване на осите на които са прикрепени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А се оказва и че има много версии на тия клапи и повечето 4,2ки са с различни колектори реално, друстепенни или тристепенни и с различни клапи и управление. Някои се правят по-лесно и са по-здрави, други не точно. На еската са двойните със сигурност ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно колега не видях ,че и ти си пояснил преди мен. Тъпотията е като тази параноична фобия за алуминиевият двигател и ресурсът му...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен имаше счупено едно лостче /беше драма докато разбера от какво не върви хаха/, но после зора е след като го откриеш, да намериш друго... Ново е скъпо, щото май върви с тая гумената хуйня /вакуум/, а да се пригоди нещо е много трудно. Моето е от късите /понеже има и дълги/ и намерих от един руски продавач в eBay, който си беше поиграл да направо на струг алуминиеви и си взех два броя, та сега си имам едно резервно и за другата ако се изкърти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причини колкото искате и всяка една си има определена цена ... ама нали кефа цена нямал тъй, че все тая все пак е премиум (макар и малко бивш).

Към възхвалящите S6 C5, ама така с ръка на сърцето ако имате избор на приблизително еднакви пари S6 C5 ли бихте взели или 4F с 4.2 ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 hours ago, gPaunov said:

Само нека уточним, че чисто нов 2.0 л дизел, дори в луксозно купе, е по-шумен на празен ход в сравнение с осмак набил прекъсвача.

Не знам за какви осмаци се пънеш, аз говоря за S6/ц5 автомат.

Автомобил на който като нов всеки с дино измерване се чуди къде са му едни 30-40кс......нищо, че прекъсвача му е на над 7000 оборота.

Сега са 20 годишни и ми е много чудно кой си кара 20 годишната кола на 7000 оборота, за да претендира, че колата му върви като за 300+кс....Чух само колко били икономични и лежерни..... :hilezh:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A...и бУби ли имат тези невървящи хАсматици :hilezh:

На 4F с 4.2 и S4 B6/7 клапите са....една. Идна пружина държи клапите в положение междинно едно такова, когато мотора не работи.

Като се запали и вакуума веднага дръпва лоста и затваря  късия път. До 4К май беше....си стои отворен дългия път. После застават  в едно междинно положение при което и двата пътя са отворени. Има разработки при които се намалява дебелината на тези "клапи". По същество е една пластамса с дължината на интейка, дебелина до 20 мм и широчина от 100-тина мм някъде. Кофтито е, че при високите обороти застават почти по средата на отвора на дросела. И всъщност тези 20 мм дебелина намаляват сечението на светлия отвор на дросела. Ако ги няма тези клапи...ще има огормни загуби на ниски и средни обороти, породени от липсата на торк. Нагоре няма значение дали са там. при S6 C5 и другите осмАци с по 2 клапи е друго. Не съм го разглобявал. Според мен невървежа във високите не се влияе от клапите( при S4 B6/7 и 4F). Друг дерт е че се стопля много интейка и Гюнтер не се е погрижил много да предотврати това. Не съм гледал градуси, ама щом ми пари значе е над 55 градуса. И хоп...не върви. Има едни спейсъри от по 8 мм дебелина от нек'ъФ материал, който да изолира и според ползватели, темп пада доста. Към 160 долАрес са, заедно с 4 гарнитури. Дебиломера трябва да отчита минимум 280 гр. за тези 335/340 коня. Като е към 250 и то на прекъсвач...пА не върви. "Бубините" и те като са нЕкакви карашик и стари и свещите и те. Ми колко да върви. Имаше един сайт, от който вече не може да се свалят графики от дино на хъбовете на различни коли. За пример 4F с 4.2i имаше може би най-големите загуби. Около 80% показваше торк и мощност, спрямо заявените заводски. Т.е. слагаше 265-270 коня на асФалта. Та при 2 тона кола+разни дребни дертове по асматИка....е колко да върви. 

Верно няма ли S8 D2...с ръчка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 40 минути, robobug написа:

Не знам за какви осмаци се пънеш, аз говоря за S6/ц5 автомат.

Автомобил на който като нов всеки с дино измерване се чуди къде са му едни 30-40кс......нищо, че прекъсвача му е на над 7000 оборота.

Сега са 20 годишни и ми е много чудно кой си кара 20 годишната кола на 7000 оборота, за да претендира, че колата му върви като за 300+кс....Чух само колко били икономични и лежерни..... :hilezh:

 

 

 

И аз не знам ти за какви осмаци се пънеш, че да имат нужда от 7000 оборота, за да вървят. Но викаш друго си е двулитровия дизел.

Хубавото при осмака е, че независимо колко коне има останали, характерът и поведението му са такива, че пак е по-приятен от 4 цилиндрова орехотрошачка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4-цилиндровите дизели са си за икономийка (и то, ако не те налазят проблемните възли), мега шумни, тракащи, вибриращи в купето, а дори и извън него за пешеходците. 

Наистина е странен дори мисъл за сравнение с V8. 

 

Шестак дизел, който няма прилика с 4-цилиндров миксер, отново не може да се сравнява с характер и кеф от звука на V8. Факт. V8 бензин си е легенда. На никого не е безкрайно нужен, но всеки му се радва. 

Определено има много спрели 4.2 мотори, но дадеш ли им газчица и се усмихваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, 150hp said:

 

И аз не знам ти за какви осмаци се пънеш, че да имат нужда от 7000 оборота, за да вървят.

Аз съм се изразил доста точно и конкретно:

On 10/19/2019 at 1:41 PM, robobug said:

Аз лично не намирам никакво удовлоствие в карането на една шумна, тежка, неспираща и незавиваща кола, искаща 4000к оборота за да върви колкото 2.0Д на 2500.....а корсата друса много:hilezh:

 

Моторът на S6/ц5  е с по-агресивни валове, от което страдат ниските и средните обороти. Променливото газоразпределение още не е открито от Ауди тези години. За да има максимална мощност на 7000 оборота, колата е с по-отворена и шумна генерация. Въпреки всичко колата дори нова не е имала заявената мощност.

Теглото е близо 2 тона, като по-голямата част е в предницата. Дори със спортно окачване колата е неудържима в завои.

Спирачките са известните HP2, първият ъпгрейд на тази кола трябва да започва от там.

Автоматът е ХП24, с по-голям и тежък конвертор. С ръчна кутия (и лек маховик) колата е съвсем различна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не трябваше да е за буркани......т'ва е къде-къде по-колА , сраненено с едно от най-грозните ауди-та правени изобщо....след седана на С5. 

https://www.cars.bg/offer/5da41d18a97fce046433d16b

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...