Антонио 340 Публикувано 19 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 19 Октомври 2019 Евала 150hp👍 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 19 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 19 Октомври 2019 Преди 1 час, robobug написа: Мисля, че се изразявам доста точно и конкретно....но пак: Както сам си открил - може да се връщат предавки, да се кара до прекъсвач........но това няма нищо общо с "мазно и равномерно ускорение", няма общо с "лежерно каране", няма общо със "семеен автомобил".....максималната скорост също няма общо със семейно комби. Бруталният разход при такова динамично каране също не е "семеен".....добре (за разхода), че напоследък няма дълги участъци, където да се натиска. Истината е, че атмосферните коли имат рязък старт и до там. После се искат обороти, за да се усети нещо, иска се и леко купе, иска се и ръчна кутия......едно почти двутонно купе, с ретро кутия и газова уредба..... не виждам защо да не се сравнява със съвременен двулитров дизел в купе под 1500кг.... Хубавото при една атмосферна S-ка е, че за смешни пари се получава добре оборудвано купе..... ПП Всеки атмосферен мотор е с "native" пик във въртящия момент . Това само по себе си едва ли е проблем. Напротив, има. Когато искаш да караш спокойно и лежерно и по правилата, няма никакви затруднения да го правиш с осмака, стига да не са прецакани вихровите клапи и да няма никой в ниските, затова моторът трябва да е в добра кондиция. За разлика от малолитражните мотори, имаш тяга и въртящ момент още в ниски обороти, предостатъчно за поддържане и адекватно ускорение и изкачване на баири. Безпроблемно това се случва и с 1300 оборота, ако караш спокойно. Около и над 4000 оборота има нужда да се кара само ако искаш да усетиш пълния потенциал на мотора. Карането в ниски и средни има общо с лежерното и "семейно" каране. Карането над 4000 оборота вече има общо с по-спортното каране, което също е ОК, ако автоматът е в добра кондиция и има спорт режим или караш на типтроник. Така например след ремонта на автомата на С-ката Цецо, самият той споделя, че колата върви драстично повече отпреди. А независимо от кутията и теглото, с двулитров дизел не може да се сравнява, понеже двата мотора нямат нищо общо нито като усещане, нито като поведение, нито еластичност, нито като ускорение. Не всичко е достигане на определена скорост за максимално кратко време или каране на пълна газ в права линия. Самото сравнение на двулитров 4 цилиндров турбо дизел и 8 цилиндров 4200 кубиков атмосферен осмак с 340 конски сили е комично, независимо колко от тези 340 коня са останали живи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Net_Master Публикувано 21 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 Какво имате предвид под "прецакани вихрови клапи", дето все ги споменавате тука. Предполагам не говорите за лостчетата, които ги задвижват, дето се чупят нали? 🤨 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 21 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 Точно за тях става въпрос. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gPaunov Публикувано 21 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 On 10/19/2019 at 1:41 PM, robobug said: Аз лично не намирам никакво удовлоствие в карането на една шумна, тежка, неспираща и незавиваща кола, искаща 4000к оборота за да върви колкото 2.0Д на 2500.....а корсата друса много Само нека уточним, че чисто нов 2.0 л дизел, дори в луксозно купе, е по-шумен на празен ход в сравнение с осмак набил прекъсвача. Без старт/стоп система трябва да си слагаш тапи за уши в трафика. За вървежа, дори за кръгъл идиот, би трябвало да е ясно, че грешиш. 25 minutes ago, Net_Master said: Какво имате предвид под "прецакани вихрови клапи", дето все ги споменавате тука. Предполагам не говорите за лостчетата, които ги задвижват, дето се чупят нали? 🤨 случва се да блокират тези клапи, което убива силата на колата - понякога могат да се оправят, но по-често се премахват. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
quаttro Публикувано 21 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 Преди 1 час, Net_Master написа: Какво имате предвид под "прецакани вихрови клапи". И аз не знам защо се повтаря тая тъпотия. Вихрови клапи имат само дизелите. Атмосферните бензинови мотори имат колектор с променлива дължина с цел резонансно пълнене. Клапите затова са там, за да отварят и затварят късия/дългия път на въздуха. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
crash77 Публикувано 21 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 Това не са точно вихрови клапи! Тези клапи променят дължината на всмукателните канали в колектора в зависимост от натоварването ,оборотите на двигателя . Когато е на ниски обороти те са затворени пътя е по дълаг и обратно,клапите са на два лоста за ниски средни и високи обороти демек пътя е на три степени. Ако лостчетата са счупени клапите са отворени няма кой да ги задейства и ако се кара така без да им се обръща внимание клапите спичат и не може да се помръднат дори на ръка с усилие. След което е наложително разглобяване на колектора , раздвижване и смазване на осите на които са прикрепени. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 21 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 А се оказва и че има много версии на тия клапи и повечето 4,2ки са с различни колектори реално, друстепенни или тристепенни и с различни клапи и управление. Някои се правят по-лесно и са по-здрави, други не точно. На еската са двойните със сигурност ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
crash77 Публикувано 21 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 Точно колега не видях ,че и ти си пояснил преди мен. Тъпотията е като тази параноична фобия за алуминиевият двигател и ресурсът му... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Net_Master Публикувано 21 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 При мен имаше счупено едно лостче /беше драма докато разбера от какво не върви хаха/, но после зора е след като го откриеш, да намериш друго... Ново е скъпо, щото май върви с тая гумената хуйня /вакуум/, а да се пригоди нещо е много трудно. Моето е от късите /понеже има и дълги/ и намерих от един руски продавач в eBay, който си беше поиграл да направо на струг алуминиеви и си взех два броя, та сега си имам едно резервно и за другата ако се изкърти. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hugsy Публикувано 21 Октомври 2019 Автор Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 Клатенето на тия мотори на празен ход от тези клапи ли идва ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JusttRelaxx Публикувано 21 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 Не. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Net_Master Публикувано 21 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 Май само от тях НЕ идва 😂 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Valsodar Публикувано 21 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 2 hours ago, Hugsy said: Клатенето на тия мотори на празен ход от тези клапи ли идва ? Бубини ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Malkata bulka Публикувано 21 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 Компресия... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gPaunov Публикувано 21 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 ламбда сонда/и Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 21 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 Причини колкото искате и всяка една си има определена цена ... ама нали кефа цена нямал тъй, че все тая все пак е премиум (макар и малко бивш). Към възхвалящите S6 C5, ама така с ръка на сърцето ако имате избор на приблизително еднакви пари S6 C5 ли бихте взели или 4F с 4.2 ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
crash77 Публикувано 21 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 Точно ако има разлика в показанията на едната глава и почва да люшка... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 21 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 10 hours ago, gPaunov said: Само нека уточним, че чисто нов 2.0 л дизел, дори в луксозно купе, е по-шумен на празен ход в сравнение с осмак набил прекъсвача. Не знам за какви осмаци се пънеш, аз говоря за S6/ц5 автомат. Автомобил на който като нов всеки с дино измерване се чуди къде са му едни 30-40кс......нищо, че прекъсвача му е на над 7000 оборота. Сега са 20 годишни и ми е много чудно кой си кара 20 годишната кола на 7000 оборота, за да претендира, че колата му върви като за 300+кс....Чух само колко били икономични и лежерни..... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kurty Публикувано 21 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 A...и бУби ли имат тези невървящи хАсматици На 4F с 4.2 и S4 B6/7 клапите са....една. Идна пружина държи клапите в положение междинно едно такова, когато мотора не работи. Като се запали и вакуума веднага дръпва лоста и затваря късия път. До 4К май беше....си стои отворен дългия път. После застават в едно междинно положение при което и двата пътя са отворени. Има разработки при които се намалява дебелината на тези "клапи". По същество е една пластамса с дължината на интейка, дебелина до 20 мм и широчина от 100-тина мм някъде. Кофтито е, че при високите обороти застават почти по средата на отвора на дросела. И всъщност тези 20 мм дебелина намаляват сечението на светлия отвор на дросела. Ако ги няма тези клапи...ще има огормни загуби на ниски и средни обороти, породени от липсата на торк. Нагоре няма значение дали са там. при S6 C5 и другите осмАци с по 2 клапи е друго. Не съм го разглобявал. Според мен невървежа във високите не се влияе от клапите( при S4 B6/7 и 4F). Друг дерт е че се стопля много интейка и Гюнтер не се е погрижил много да предотврати това. Не съм гледал градуси, ама щом ми пари значе е над 55 градуса. И хоп...не върви. Има едни спейсъри от по 8 мм дебелина от нек'ъФ материал, който да изолира и според ползватели, темп пада доста. Към 160 долАрес са, заедно с 4 гарнитури. Дебиломера трябва да отчита минимум 280 гр. за тези 335/340 коня. Като е към 250 и то на прекъсвач...пА не върви. "Бубините" и те като са нЕкакви карашик и стари и свещите и те. Ми колко да върви. Имаше един сайт, от който вече не може да се свалят графики от дино на хъбовете на различни коли. За пример 4F с 4.2i имаше може би най-големите загуби. Около 80% показваше торк и мощност, спрямо заявените заводски. Т.е. слагаше 265-270 коня на асФалта. Та при 2 тона кола+разни дребни дертове по асматИка....е колко да върви. Верно няма ли S8 D2...с ръчка? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 21 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 преди 40 минути, robobug написа: Не знам за какви осмаци се пънеш, аз говоря за S6/ц5 автомат. Автомобил на който като нов всеки с дино измерване се чуди къде са му едни 30-40кс......нищо, че прекъсвача му е на над 7000 оборота. Сега са 20 годишни и ми е много чудно кой си кара 20 годишната кола на 7000 оборота, за да претендира, че колата му върви като за 300+кс....Чух само колко били икономични и лежерни..... И аз не знам ти за какви осмаци се пънеш, че да имат нужда от 7000 оборота, за да вървят. Но викаш друго си е двулитровия дизел. Хубавото при осмака е, че независимо колко коне има останали, характерът и поведението му са такива, че пак е по-приятен от 4 цилиндрова орехотрошачка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
OvivO Публикувано 21 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2019 4-цилиндровите дизели са си за икономийка (и то, ако не те налазят проблемните възли), мега шумни, тракащи, вибриращи в купето, а дори и извън него за пешеходците. Наистина е странен дори мисъл за сравнение с V8. Шестак дизел, който няма прилика с 4-цилиндров миксер, отново не може да се сравнява с характер и кеф от звука на V8. Факт. V8 бензин си е легенда. На никого не е безкрайно нужен, но всеки му се радва. Определено има много спрели 4.2 мотори, но дадеш ли им газчица и се усмихваш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 22 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2019 9 hours ago, 150hp said: И аз не знам ти за какви осмаци се пънеш, че да имат нужда от 7000 оборота, за да вървят. Аз съм се изразил доста точно и конкретно: On 10/19/2019 at 1:41 PM, robobug said: Аз лично не намирам никакво удовлоствие в карането на една шумна, тежка, неспираща и незавиваща кола, искаща 4000к оборота за да върви колкото 2.0Д на 2500.....а корсата друса много Моторът на S6/ц5 е с по-агресивни валове, от което страдат ниските и средните обороти. Променливото газоразпределение още не е открито от Ауди тези години. За да има максимална мощност на 7000 оборота, колата е с по-отворена и шумна генерация. Въпреки всичко колата дори нова не е имала заявената мощност. Теглото е близо 2 тона, като по-голямата част е в предницата. Дори със спортно окачване колата е неудържима в завои. Спирачките са известните HP2, първият ъпгрейд на тази кола трябва да започва от там. Автоматът е ХП24, с по-голям и тежък конвертор. С ръчна кутия (и лек маховик) колата е съвсем различна. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kurty Публикувано 22 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2019 Ако не трябваше да е за буркани......т'ва е къде-къде по-колА , сраненено с едно от най-грозните ауди-та правени изобщо....след седана на С5. https://www.cars.bg/offer/5da41d18a97fce046433d16b Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bruce Публикувано 22 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2019 Осмака е много по-готиния избор. Пак няма да е изтребител, но поне е комфортен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts