Jump to content

Quattro vs. 4Matic vs. 4S vs. X-Drive


ThugLord

Recommended Posts

Системата за двойно задвижване на БМВ xDrive става на 25 години, съобщиха от компанията вчера. Четвърт век след представянето на пазара на първите модели с нея, днес всяка четвърта баварка я използва.

Към момента немският производител предлага 45 модела, при които променливото разпределение на мощността между предните и задните колела се осигурява от xDrive. В България над 53% от продадените автомобили БМВ са със задвижване на четирите колела.

Двойно предаване се предлага, като допълнително оборудване и алтернатива на типичното за марката задно задвижване, от 1985 година когато става достъпно като опция в един модел от Серия 3. През 1991 година системата xDrive е въведена и при Серия 5, като по същото време се представя и електронното управление на разпределението на мощността.

Със създаването на сегмента Sports Activity Vehicle (SAV) пред xDrive се откриват напълно нови перспективи, като появилото се през 1999 г. БМВ X5 впечатлява с нетипична за високопроходимите автомобили динамика. Предимствата си системата демонстрира и в БМВ Х3, което се появява през 2004 г.

До замяната му с по-новия модел през тази година от модела са продадени над 600 000 екземпляра по целия свят. Малко преди това БМВ X5, чието второ поколение се произвежда от 2006 г., надхвърля границата от 1 милион продажби в световен мащаб.

През 2008 година Х-гамата се обогатява от X6, а през миналата идва X1. При БМВ X1, както и при новото БМВ X3, системата xDrive може да бъде комбинирана с Performance Control, която целенасочено прилага спирачно усилие към вътрешното за завоя задно колело при същевременно увеличение на мощността осигуряват още по-спонтанно и прецизно поведение в завоите.

Още по-гъвкаво е разпределението на мощността при X6, което серийно се оборудва с Dynamic Performance Control. Тя се грижи за променливото разпределение на мощността между вътрешното и външното за завоя задно колело.

Източник - Дневник

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки че Аудито първоначално доста се чуди докато тръгна, най-чисто излезна до горе то.

Мисля си също, ако колите ги тестват една след друга на този заледен участък, условията след преминаването на първата кола, изобщо няма да са еднакви.

При толкова буксуване снега и леда търпят промени.

И все пак аз залагам на класиката при 4х4 задвивжването quattro. Без да съм пристрастен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото повече електроника, толково повече проблеми с автомобила,залагам на механиката,пред електрониката /Тorsen №1 ;) , Haldex :flehan: /

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още търся доказателства, че има А8 без торсен (с отворен диф най-вероятно), но не намирам. 99% сигурен съм в този факт. Мисля, че Wizi преди е обяснявал и сега може да потвърди, надявам се :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз предполагам че А8-цата е с летни гуми и от там е дошъл спорът при тези бедни русначета за да се стигне и до тестване върху лед на наклон.

Има само една система и тя е QUATTRO :unsure::hilezh::unsure::unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като е толко велика защо на ауди примерно така наречения джип е меко казано паркетник :respekt: СА че е Х5 е също толко непригоден е друг въпрос :hilezh:

Така като генерализираш неща сам се сещаш ,че истината е някъде по средата. Х са е на 25 години не е от вчера просто БМв до скоро не наблягаха на 4х4 системи просто защото не им се налагаше. Дори си позволиха в предишната петицата да не слагат въобще само в троики и х5.

И защо си мислиш, че новите поколения на куатрото не гъмжат с електроника ,на ауди тва им е едно от силните неща или сигурно новите им спортни диференциали са на чисто механичен принцип :hilezh: кво да кажем за разпределението на мощността между осите дали не се насочиха като баварците за 60-те процента на задната ос и т.н . Верно популяризираха куатрото и то е емблематично за голяма част от хората но другите не спят и ако загледате актуални тестове се вижда ясно че нещата са тотално изравнени с мин. разлики

Редактирано от optimist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оптимист, Ку Зибен-а е с раздатъчна кутия като на ЗИЛ. Няма никъф торсен. Така че сравнявай го не с проходими коли а с руски камьонетки от 2-рата световна война :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

........Х са е на 25 години не е от вчера просто БМв до скоро не наблягаха на 4х4 системи просто защото не им се налагаше..........

я ни осветли малко,щот аз знам за Х-drive,че го слагат от е46 нагоре,да не споменаваме,че на седма серия е на не повече от 1-2г :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами явно нищо не знаеш :rolleyes:

Е30 325iX - 1986г. много добра количка.

После мисля, че се слага и на Е34 (ако и това не знаеш 5та серия :respekt: ).

Не мисля, че Ауди 80 куатро от същите години го превъзхожда с каквото и да е.

Редактирано от ThugLord
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

После мисля, че се слага и на Е34 (ако и това не знаеш 5та серия :lol2: ).

чак то толкова не ми и требе да знам :lol2:

п.п нищо не каза за 7-ма серия :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно на 7ма серия до сега не им е трябвало. :hilezh:

И като гледам клипчета на Е30 325ИХ ми се струва с много по-добро поведение от 80ка куатро... и въпреки това пак си е 4х4 и може да драпа зимата :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бмв Е30 325 их не е никак лоша кола просто беше акцизна до скоро и затова не си заслижаваше закупуването,затова и рядко се среща по нашите пътища предполагам,а сигурно по нищо не отстъпва на куатрото за времето си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо никой не споменава проблемността на Х системата при старите БМВ-та и скъпата им подръжка. quattro-то е в пъти по-безпроблемно и по-надеждно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно на 7ма серия до сега не им е трябвало. :lol:

И като гледам клипчета на Е30 325ИХ ми се струва с много по-добро поведение от 80ка куатро... и въпреки това пак си е 4х4 и може да драпа зимата :)

не съм съгласен колега.... аз съм карал и 325их и 80ка куатро - чудех се кое да си купя и взех 80ката... и бях много доволен докато я карах :)

доколкото знам стария iX е с виско съединител а 80ка куатро е с торсен...

затова ако пробваш това упражнение - дето си го пуснал на клипче..... с 80ка куатро ще ти е много по лесно и по-красиво B) ....

Редактирано от Jesus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отворени дифове има само в Ауди V8 автомат (1988 - 1994), ръчката е с Торсен. Даже не е отворен централния, а е Planetary Gear. Торсен е задния, предния е отворен...

Осмицата от тия клипчета е със Торсен със сигурност, а пък спидито ще твърди, че BMW -то е по-добро дори по таван да се обърне при катеренето

Абе не твърдя, просто ми се видя на клипа че върви по-стабилно без да криволичи. Което е доста изненадващо, до сега все си мислех че Ауди и Субару са по-добрите, заради симетричното 4х4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И като гледам клипчета на Е30 325ИХ ми се струва с много по-добро поведение от 80ка куатро... и въпреки това пак си е 4х4 и може да драпа зимата :bia:

По клипчета и Пежо 405 4х4 ще драпа повече от QUATTRO...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах предвид за драпане...

А 405 4х4 не съм го проверявал как е но едва ли е добре.

Пътно поведение и драпане са много различни неща :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4x4 системата на бНв в Е30 и Е34 е нВма такъв смЕх и тор, тия тъпни за поведението същи не са мноо верни. Мега капризен боклук, който като се строши,а той се троши, ти подават списъка с цените на частите заедно с блистер успокоителни и хапчета за сваляне на кръвно. Манията дето полувала/казано на селски полуоската/ минава през картера хич не смятам и да я коментирам. :steinigung:

Просто в ония години, с оная техника на разположение, корифеите от Мюнхен им е било по-лесно да съберат летяща чиния, от колкото некво смислено 4х4.

Верно ли е бил с виско съединител???

Раздатка с верига. УникаНтна Енженерна пльокоч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По клипчета и Пежо 405 4х4 ще драпа повече от QUATTRO...

От любопитство може да погледнете тези клипове и темата

А това са и няколко линка с клипчетата за 405 MI16/T16 x4

http://www.youtube.com/watch?v=Iik6xKUP0nw&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=Iik6xKUP0nw&NR=1

http://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?f=13&t=46037

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...